Letovisko Makris Yialos

Zdroj: www.recko.name/diskuze.php?id=6777
Uživatel: Panama35 25.6.2009  
Ahoj, chci se někoho zeptat zda je toto letovisko rušné nebo spíše klidné. Zda je zde hodně obchůdků. díky
Uživatel: JardaII. 26.6.2009  
Znáš rčení Chcíp tam pes? :-)

Klid, pohoda, sem tam obchůdek, jedna silnice ...
Uživatel: Katk@ 30.6.2009  
Uplne "pes tam chcip" bych to nepojmenovala. Obchudku je tam sice mene, zadna nakupni promenada nebo tak neco, ale taveren spousty, prvni cast je vice historicka, krasny pristav s plno tavernami, v druhe casti je hodne nova vystavba apartmanu a hotelu, zase taverny a par jejich "supermarketku".
Uživatel: market07 30.6.2009  
Z Makrigialosu jsme se vrátili v neděli a musím říct, že se mi to tam moc líbilo, Katka to popsala přesně. Pro nás to bylo přesně to pravé, ve Stalidě, Chersonisosu nebo jiných střediscích na severu bych se určitě tak fajn necítila....
Uživatel: nina 5.11.2009  
Máte někdo zkušenost či nějakou informaci ke studiu Artemis od Aeolusu. Děkuji Zdena
Uživatel: janavi 7.11.2009  
Studia Artemis jsou výborná volba, byli jsme sice ve studiích Korali, taky blízko pláže v Makrigialosu, ale Artemis jseou na jejím okraji, kde je míň lidí a krásné skály i malá plážička. Makrigialos je výborné východisko na jihovýchodní Krétu.
Uživatel: janavi 7.11.2009  
Z Ierapetry hodinka lodí na ostrůvek Chrisi.
Uživatel: janavi 7.11.2009  
Pláž v Makrigialos.
Uživatel: nina 2.12.2009  
Dobře nám sedí letoviska typu Lefkos - Karpathos / chcíp pes/. Jak je to v tomto letovisku s velkými hotely. Děsí mne fabriky na turisty. Ale ty studia se mi moc líbí.
Uživatel: janavi 3.12.2009  
Makrigialos je o něco větší a rušnější než Lefkos. Nad ním jsou krásné hory. v okolí minojské památky, krásné pláže.
Uživatel: nina 3.12.2009  
Pro janavi- děkuji za informace i za fotky. Zástavba ,která je na nich vidět vypadá spíš jako studia a malé hotely. Pláž před studii vypadá dobře.
Uživatel: janavi 4.12.2009  
To Nina- já mám bohužel fotky od studií Artemis jenom z kompaktu, ale byli jsme nadšení, je to na okraji pláže, za skálou ještě jedna malá plážička, ze studí se vyjde na takovou zahrádku a dá se posedět pod stromy, na druhou stranu se dá vyjít přímo na hlavní ulici s obchůdky, tavernami a půjčovnami.
Uživatel: market07 4.12.2009  
My byli v Makrigialos letos v červnu a taky jsme byli nadšení. Bydleli jsme v hotelu Mikri Poli, který je až na konci Makrigialos, cca 1km od centra. Tento hotel a hotel vedle byly snad jediné větší komplexy, jinak tam jsou spíš studia a apartmány, opravdu vřele dopuručuji na strávení klidné dovolené!!
Uživatel: market07 4.12.2009  
Pohled na vedlejší hotel
Uživatel: market07 4.12.2009  
Okolní pláže
Uživatel: Iliana 4.12.2009  
Markétko... díky za fotky z Makrigialos a okolí. Já právě v některém katalogu viděla ty nové komplexy a dost mě to zarazilo. Jak je vidět, tak se už staví i tady. Já o Makrigialos přemýšlím už asi tři roky a zatím to nikdy nevyšlo.

Nemáš ještě nějaké fotky přímo z městečka?
Uživatel: tony2 4.12.2009  
Taky mě ty velké komplexy hotelů překvapily. :-( Nevěděla jsem, že tam jsou. Na Krétě jsme byli v Plakias, nádherná dovolená, ale do těchto míst bylo na výlety daleko, takže se ještě chystáme na JZ. Uvažovala jsem právě o Makrigialos. Trošku mě ty hotely odrazují ...
Uživatel: janavi 4.12.2009  
Ulice v Makrigialos. My jsme byli ve studiích Korali, ale příště bych jela do Artemis.
Uživatel: janavi 4.12.2009  
Římská vila v Makrigialos.
Uživatel: janavi 4.12.2009  
Cesta k přístavu s tavernami.
Uživatel: janavi 4.12.2009  
Lékařská péče v Makrigialos zajištěna.
Uživatel: janavi 4.12.2009  
Ještě jednou ulička k přístavu.
Uživatel: tony2 4.12.2009  
Jani,moc pěkné fotky! Kréta je kouzelná! :-)
Uživatel: market07 4.12.2009  
No mně zase tady ty komplexy vůbec nevadily, hezky zapadaly do kraje, opravdu paráda, hned bych do Mikri Poli jela znovu, kdyby ho Firo nezrušil:(
Uživatel: market07 4.12.2009  
Ilianka - pár fotek z Makrigialosu mám, ale spíš jen večerní, přes den jsme tam moc nechodili...
Uživatel: market07 4.12.2009  
Kostelíček v Makrigialosu
Uživatel: market07 4.12.2009  
TAverna u moře
Uživatel: market07 4.12.2009  
Cestou k hotelu
Uživatel: market07 4.12.2009  
Typické domečky podél cesty
Uživatel: market07 4.12.2009  
Pohled na městečko a přístav
Uživatel: market07 4.12.2009  
A krom výletu na Chrissi ještě vřele doporučuji z JV výlet do městečka Agios Nikolaos, to je taky nádherné!
Uživatel: nina 4.12.2009  
Děvčata děkuji , bylo to vyčerpávající. Pravda je ,že jsem si představovala Makrigialos mnohem menší. Ale takhle na pláži jsme ještě nebydleli. To by se mi moc líbilo.
Uživatel: Iliana 4.12.2009  
Já chci holkám za fotky taky poděkovat. Díky nim si už můžeme udělat představu, jak to tam vypadá.
Uživatel: janavi 4.12.2009  
Západ sluníčka v Makrigialos.
Dívala jsem se, že studia Artemis jsou krásně vidět v letošním katalogu Aelolusu.
Uživatel: nina 14.1.2010  
Protože zatím zůstává jihovýchodní Kréta středem zájmu a to nejspíše s Aeolusem / letos jsme na Karpathosu byli velmi spokojeni/ vznáším dotaz na kvalitu cest směrem na východ od letoviska Makrigialos. Je reálné dojet na Kato Zakros na motorce nebo je nutno vypůjčit auto.??? Děkuji Zdena
Uživatel: janavi 14.1.2010  
To Nina - na Krétě jsou větší vzdálenosti, myslím, že se vyplatí auto ( my jsme měli na 5 dn). Na pláže na východ od Makrigialos se dá dojet na skútru až po Kalo Nero a Moni Kapsá, dál nevím. My jsme jeli na Kato Zakros přes hory.
Uživatel: ladybee 14.1.2010  
Nina, cesty po východnej Kréte sú v dobrom stave. Z Tebou uvedeného strediska sa dostaneš po veľmi dobrej asfaltke či už do Sitie, Ag. Nikolaos, do Kato Zakros, Vai, Itanos či Xerokambos, iba rátaj so serpentínami najmä na Xerokambos. Odporúčam auto kvôli väčším vzdialenostiam a prípadným horúčavám, aj keď priaznivci motoriek či bicyklov môžu mať námietky :-) Zopár foto z našich výletov po východnej Kréte nájdeš na našej stránke. :-)
Uživatel: nudista 14.1.2010  
Pro ninu:  Doporučuji moc dlouho neváhat, taky jsme chtěli od CK Aeolus do Makrigialosu, apartmány Artemis, ale v našem termínu už byly vyprodány :-(
Na studia Theodora byly dost negativní recenze kvůli hluku až do 5 do rána z blízkých barů a taveren + motorky na cestě. Studia Soula - ubytování v přízemí, četla jsem německou recenzi - často tam vypadával el. proud a stěžovali si taky na hluk ze sousední taverny Stratos. Takže suma sumárum od Aeolusu je asi nejlepší volbou Artemis.
Eva
Uživatel: nina 14.1.2010  
Uvažujeme ještě o hotelu Porto Belisario ve Fermě. Na fotkách to vypadá prima, neznáte ho někdo.? Pár recenzí jsem našla a ty jsou bez závažných připomínek.
Uživatel: Kačule 14.1.2010  
Market07 - Díky za krásné fotky, Krétu miluju, byli jsme tam 2x, ale myslím, že jestli to vyjde tak nás to určitě ještě čeká alespoň jednou. Naposledy jsme byli v Paleochoře na jihu a bylo to ůžasné, ta atmosféra. Žádné umělé letovisko, ale městečko s původním životem a bezvadnýma lidma , srdečnýma. Lidi jsou myslím stejně nejlepší na Krétě alespoň dle mých zkušeností. Chtěla jsem se zeptat jak je to v Makris Yialos s větrem. V Paleochoře a v Plakiasu strašně foukalo a někdy to bylo tak silné, že se nedalo jít na pláž. Tady to podle těch fotek vypadá, že je to více kryté horama, tak by to nemuselo být tak hrozné.
Uživatel: ladybee 14.1.2010  
Nina, v hoteli Porto Belissario sme boli ubytovaní v r. 2007, ale ak máš oň záujem, odporúčam žiadať izbu na poschodí a s výhľadom na bazén. (Ľudia ubytovaní na prízemí nemali nijaké súkromie.) Ak budeš žiadať izbu s výhľadom na more, môžeš dopadnúť ako my. Ten sme síce mali, ale iba zboku a s transformátorom ako bonus :-). Inak v pohode, strava klasická polpenzia, klíma bola v cene. Ferma nič moc, v porovnaní s ňou napr. susedná Achlia pôsobila lepším dojmom. Našťastie sme ubytovanie brali iba ako východiskový bod na každodenné výlety. Dolu na pláži sme boli iba raz, sú tam aj krajšie pláže, len treba za nimi cestovať. Ferma a jej okolie boli údajne kedysi viac navštevované, no keď sa jej v okolí postavili fóliovníky, záujem o toto miesto sa zmenšil. No možno za posledné roky došlo k zmene k lepšiemu, to už musia posúdiť iní.
Uživatel: monika123 10.2.2010  
Prosim znalce, jak je to v Makrigialos s vetrem a vlnami?? Fouka tu? Diky
Uživatel: janavi 10.2.2010  
Nám v roce 2007 v září nefoukalo, ale byly hezké vlny. Foukalo jen na horách, jinak bylo šílené vedro.
Uživatel: monika123 10.2.2010  
Co to znamena hezke vlny? dalo se plavat? A je vstup do vody pozvolny a piscity??Diky
Uživatel: janavi 11.2.2010  
Plavat se dalo výborně a vstup do moře je pozvolný a písčitý, v Makrigialu byli i známí se dvěma malými dětmi a koupali se na levém okraji pláže před studii Artemis. Vítr a vlny se samozřejmě mohou měnit, ale na jihovýchodní Krétě je spousta nádherných písečných pláží. Limit 8 fotek už mám bohužel vyčerpán.
Uživatel: monika123 11.2.2010  
Diky za odpoved. Slo mi hlavne o to, zda ty vlny nebyly nebezpecne:-) Loni jsme byli na Karpathosu - Lefkos a tam byly takove vlny, ze jsme se uplne bali do nich jit. To bychom uz nechteli. (nebo tak jeden den)
Uživatel: MarieK 11.2.2010  
Monika123: Makrigialos na Krétě je celkově úplně jiné letovisko než Lefkos na Karpatosu. Moře zde bylo klidné i v den, kdy např. východně od Ierapetry byly obrovské vlny. Je to místo vhodné pro rodiny s malými dětmi - mělko a písek, jinak to tu ale není tak hezké jako v Lefkosu. S malými dětmi bych sem však také nejela, je to hodně daleko od letiště. Ačkoliv přímo v Makrigialos mě pláže vůbec nezaujaly, v okolí se dá se dojet na jiné lepší pláže. My jsme se jezdili na jižní Krétu koupat z Agios Nikolaos, protože v našem termínu nebylo zrovna nic moc počasí (konec září) a na jižním pobřeží bylo v tu dobu přece jen tepleji a slunečněji než na severu.
Uživatel: monika123 11.2.2010  
Marie- Proc je plaze v Makri vubec nezaujaly?? Nemame v umyslu cestovat autem, proto mne zajima hlavne plaz v tomto letovisku, konkretne u Studii Artemis. Diky
Uživatel: tony2 11.2.2010  
Moniko -možná mě někdo opraví, že můj názor není správný, já jsem totiž v Makrogialos ještě nebyla, ale přemýšleli jsme pro letošní podzim právě o návštěvě JV Kréty, a tak jsem trošku prohlížela recenze, cestopisy a fotogalerie z této oblasti. Také toto letovisko, a přiznám se, že pokud bych nechtěla cestovat, vybrala bych si asi jiné. Moc se mi právě pláž nelíbila, ale my chtěli většinu času jezdit! Tak by zase nebyla nejdůležitějším kritériem. Nakonec jsme se rozhodli pro Paleochoru, ale JV Kréta nás určitě ještě čeká!
Uživatel: alienka 11.2.2010  
Monika 123 : V Makrise som bola v roku 2007, jeden den nam fukalo ale od pevniny, cize vlny neboli ziadne. More bolo cely pobyt krasne teple a kludne s mini vlnamy. No vsetko zalezi od pocasia v danom obdobi. Pozvolny vstup do mora, piesok. Bola to super dovolenka a urcite sa tam vratime, nakolko nas juh Krety ocaril. Prikladam foto plaze :-)
Uživatel: MarieK 11.2.2010  
Monika123: Nevím kde jsou přesně studia Artemis. My na dovolených hodně cestujeme, tak si vybíráme na koupání pláže mimo střediska, kromě toho mám raději hlubší a živější vodu. Mně se líbilo např. na této pláži (městečko pod horami v pozadí je Makrigialos). Pokud Ti ale mělká a klidná voda vyhovuje, není co řešit. I tak ale myslím, že je obrovská škoda strávit dovolenou jenom ve středisku, protože krajina kolem a vůbec celá východní Kréta je nádherná a zajímavá. My jsme tam celkově strávili víc času na cestách (na motorce i autem) než na plážích a ohromně jsme si to užili.
Uživatel: janavi 12.2.2010  
Souhlasím s Marií, je škoda jihovýchodní Krétu neprocestovat, i bez půjčení vozidla se dá jet autobusem do Ierapetry ( nebo třeba na pláž Achlia) a lodí na ostrůvek Chrisi, kde je extrémně mělká a teplá voda, dokonce i na sever je autobusové spojení. Ale i pro pobyt na jednom místě bych volila právě studia Artemis, které jsou na konci dlouhé pláže, pak jsou skály a ještě jedna malá plážička, dále za Makrigialos dělší nádherné pláže. Před studii jsou palmy, dá se tam posedět. Studia jsou blízko moře, na druhou stranu se otvírají do ulice.
Uživatel: monika123 12.2.2010  
Vsem vam moc dekuji za rady. Klidne, melke more (hlavne teple) nam uplne vyhovuje. A prosím vas, je tam nekde pobliz obchod, at nemusime tahat piti z daleka?
Uživatel: monika123 12.2.2010  
Případně, nevíte někdo, zda jsou vsechna studia otecena oknem či balkonem k mori??
Uživatel: janavi 12.2.2010  
Já si myslím, že všechna studia jsou otočená směrem k moři. Artemis vřele doporučuji, jela bych tam. Už jsem psala, že z druhé strany se vychází na ulici - ta je plná obchodů a taveren. Přitom je tam klídek.
Uživatel: tony2 12.2.2010  
Souhlasím s janavi. Také jsem si původně vybrala studia Artemis.
Uživatel: monika123 12.2.2010  
Všem děkuji za odpovědi, pravě jsem podepsala smlouvu do apartmanu Artemis. Takze doufam, ze nezklame:-)
Uživatel: Mandy1 12.3.2010  
Ahoj , aj ja s rodinou zvažujeme po niekoľkých rokoch na Kalymnose, zmenu a
uvažujeme o štúdiach Artemis v Makrigialos. Prečítala som si Vaše názory a zdá sa
že by to nemusela byť zlá voľba. Dobrá východisková poloha na prieskumy a pre nás
vzhľadom na určité obmedzenie fajn poloha priamo na pláži. Kedže jeden z nás je
do určitej miery pohybovo obmedzený, chcela by som sa znalých veci spýťať /kedˇže
v katalógu Aeolusu je to "zamlžené",
- ako ďaleko sú štúdia od centra letoviska, príp. od prístavu
- či je pravda /dostala som sa k tomuniekde na internete/ sú situované na svahu,
teda že z letoviska by to mohlo byť pre pohybovo obmedzenú osobu pešo namáhavé
- ako ďaleko od štúdií je nejaký supermarket, príp. taverny
a ešte mám otázky, či je v štúdiach chladnička , pretože výslovne sa to v popise
neuvádza a i kedˇsú to štúdia s kuchynským kútom, pod spojením "jednoduché"
by to mohlo znamenať aj absenciu chladničky, čo sa nám pred 8 rokmistalo
na Zakynthose. Majú všetky štúdia na l. poschodí balkonik, a koľko trvá asi
transfer z Heraklionu?
Ospravedlňujem sa ak som vás zahltila otázkami, pre niektorých možno nezmyselnými, ale pre mňa z už spomínaných dôvodov, dôležitými.

Vopred ďakujem :-)
Uživatel: janavi 12.3.2010  
Mária, moje také pohybově hendikepovaná kamarádka byla ve studích Artemis a chystá se tam znovu, na svahu to je, ale velice blízko na pláž i na silnici s obchůdky, tavernami, půjčovnami, jsou tam dva východy, jeden na ulici a přes balkonky po schodech na pláž. Přístav v Makrigialos je na druhé straně M., takže asi 1km. Téměř na 100% tam bude lednička, když je tam kuchyňský kout, je to bez jídla, měli by to vědět v cestovce a naši známí tam byli s malými dětmi a vařili i dost složitá jídla. Transfer z Heraklionu nám trval asi 2 hodiny, protože se často zastavovalo a vykládali klienti po cestě. Více mohu zjistit od té kamošky. Je to ale určitě dobrá volba.
Uživatel: Olča 13.3.2010  
Ahoj lidičky, kterápak CK letos jede Artemis? Mimo Aeolus.Tak trochu si pohráváme s myšlenkou, že bychom nějaký ten lastik v září někam na jih dali, myslíme si, že vzhledem k situaci v GR budou pěkné slevy.
Uživatel: janavi 13.3.2010  
Oli, myslím, že tady Nudista psala, že si chtěli objednat na určitý termín Artemis a už měli vyprodáno, na last minute bych nečekala.
Uživatel: Mandy1 15.3.2010  
Janka vďaka za info, ale zakiaľ som sa rozhýbala, Artemis boli fuč. Boli voľné
ešte do dnes rána v termíne ode 7.8. Niekto bol šťastnejší. Tak možno o rok.
Ak ešte budeš mať od kamarátky nejaké info, privítam.
Uživatel: nina 26.5.2010  
Přátelé, jak je to v letoviscích jihovýchodní Kréta s pitnou vodou. Budeme muset kupovat balenou? Děkuji za Vaše zkušenosti. Zdena
Uživatel: monika123 15.6.2010  
Prosim prosim, kdyby se nekdo vratil z Artemis a mel aktualní informace a vsem moznem- more, teplota, ubytovani, ceny jídla, potravin atd...prosím dejte vedet. Napište, co můžete..diky
Uživatel: monika123 29.6.2010  
Prosim prosim , akutne, nevite, jak je to na Krete s pitnou vodou z kohoutku??
Uživatel: rasto 30.6.2010  
Monika123: tecie..... :-) ale nie teraz vazne, voda je v podstate pitna, ale nie je to nasa upravovana a chlorovana voda aku ju pozname, nikdy sme ju nepili vzdy sme si kupili radsej vodu vo flasiach. To je aj odporucanie vsetkych CK ako aj domacich. Ak ju prevarite na pripravu jedla je bezproblemova, umyvanie detto. Najvacsi problem je najst v obchodoch sytenu vodu, vacsinou je v ponuke voda nesytena.