Alonissos - rady a zkušenosti

Zdroj: www.recko.name/diskuze.php?id=4811
Uživatel: Klekil 18.4.2007  
Prosím všechny, kdo byli na tomto ostrově, o praktické rady a zkušenosti.
Mám hned několik otázek.
1) jak se nejlépe a nejlevněji na tento ostrov dostat vlastním autem - trajekt z Volosu?
2) Lze se autem, které není zrovna terénní čtyřkolka dostat k místním plážím? Dle mapy vede pouze cesta středem ostrova a k několika osadám.
3) Nemáte náhodou nějaký tip na levnější ubytování ?
4) Nevíte náhodou, jak to tady vypadá se šnorchlem pod vodou ?
Díky moc.
Uživatel: tonka 8.7.2007  
Připojuji se k dotazům:)
Uživatel: tonka 8.7.2007  
To jsem si už samozřejmě přečetla:) To víš, jak člověka začne zajímat Skopelos, na Alonissos už není daleko.
Uživatel: Klekil 12.9.2007  
Tak jsme se právě z tohoto krásného ostrova vrátili. Pokud by někdo potřeboval jakoukoli praktickou informaci - pláže, ubytování, ceny, trajekty, výlety... ráda poskytnu.
Uživatel: ladybee 16.9.2009  
Práve som natrafila na pekný článok o tomto ostrove od Maťa. Síce je staršieho dáta (ten článok, samozrejme), napriek tomu stále aktuálny.
http://cestovanie.pravda.sk/ostrov-alonissos-je-zabudnuty-raj-stredomoria-frm-/sk-kcestovanie.asp?c=A080523_094520_sk_cgrecko_p09
Uživatel: mir.jank 14.7.2010  
Obnovuji téma Alonissos....Je to nádherný ostrov,který za návštěvu určitě stojí.Dnes jsem se vrátil z cesty po ostrovech Skopelos,Skiathos,Skyros,Alonissos.Pokud by měl někdo jakékoli dotazy ptejte se....
Uživatel: T.Bozzio 27.7.2010  
Alonissos na mě osobně zapůsobil z ostrovů, které tu vyjmenoval Míra, úplně nejvíc.Je to zelená a kvetoucí oáza klidu.
Uživatel: T.Bozzio 27.7.2010  
Krásné taverničky . . .
Uživatel: T.Bozzio 27.7.2010  
Kouzelné obchůdky . . .
Uživatel: T.Bozzio 27.7.2010  
Nádherné výhledy . . .
Uživatel: T.Bozzio 27.7.2010  
.....a roztomilí delfíni :-)
Uživatel: Vlastig 23.6.2011  
Ahoj zdravim! Chci se zeptat zda v hl. meste fungje nejaka pujcovna motorek?? Dekuji za informaci! (x)
Uživatel: Háňa 28.9.2012  
Kdyby jste se chtěl někdo rozepsat o návštěvě tohoto ostrova....není nad to snít a plánovat...já přidám do mlýna mapku pláží.
Uživatel: Háňa 24.10.2012  
Hm, tak nikdo se nehlásí, tak zase něco přidám, tentokrát pláže i s fotkami a popisy.
http://www.angelfire.com/super2/greece/alonissos-beaches.html
Uživatel: Haso 24.10.2012  
To bude fuška naučit se tolik nových názvů:-)
Uživatel: Háňa 24.10.2012  
To jo, ale fascinuje mě, jak je to všechno blizoučko, tolik pláží na dosah!
Pobavila jsem se, jak je tam psáno o koupání bez plavek, že domácí jsou absolutně zvyklí na osamělé naháče v různých zákoutích,a že to s nimi nic nedělá, pokud se někdo pohoršuje, jsou to Řekové z vnitrozemí, tak že je prý má člověk poslat (někam) jinam, že pláží, kde můžou ukazovat plavky je tam dost a dost. |-| :-) V polovině června čekám minimum lidí,a to se fakt těším!
Uživatel: Melissa 24.10.2012  
Fotky a video u nas na www jsou z 20.8., takže co více k tomu dodat :-) .
Uživatel: Haso 24.10.2012  
Tady jsou také pěkné obrázky :-)

http://www.airphotos.gr/alonisosen.htm
Uživatel: Háňa 24.10.2012  
Hani, moc pěkné, taky nějaké přihodím:
http://www.alonissos.gr/gr/pht-albm.asp?p=2-14
(-) (-) (-)
Uživatel: Háňa 27.10.2012  
Nejenom můj pohled dnes z okna je sněhový, ale i v Patitiri může hezky nasněžit:
http://www.alonissos.com/index.php/el/xoria-tis-alonissou/patitirigr.html#!patitiri_gallery_44
Uživatel: Háňa 27.10.2012  
Mapka Patitiri se bude hodit.
Uživatel: Háňa 27.10.2012  
Http://www.alonissos.com/index.php/el/xoria-tis-alonissou/old-alonissosgr.html#!oldvillage_gallery_42

Na staré město Alonissos se hrozně těším!
...mapka k tomu.... :-)
Uživatel: Háňa 27.10.2012  
...a jejej, tak tady se moře hodně zlobilo...myslím, že fotky rozbouřeného moře jsou z ubytka Melissy Nikos.
Tedy Rousoum Gialos:
http://www.alonissos.com/index.php/el/xoria-tis-alonissou/rousoum-yialosgr.html#!rousoum_gallery_10
Uživatel: Háňa 27.10.2012  
I vedlejší Votsi vypadá hezky:
http://www.alonissos.com/index.php/el/xoria-tis-alonissou/votsigr.html#!votsi_gallery_35
Uživatel: Háňa 27.10.2012  
10 km od Patitiri je malinká rybářská vesnička Stenivala:
http://www.alonissos.com/index.php/el/xoria-tis-alonissou/votsigr.html#!votsi_gallery_35
Uživatel: Háňa 27.10.2012  
A pak už jen maličká Kalamakia, víc toho na Alonissosu není! :-)
http://www.alonissos.com/index.php/el/xoria-tis-alonissou/kalamakiagr.html
Uživatel: Pesaja 27.10.2012  
Počtěte si i tady, je to i s překladem
http://alonissosholidays.com/ :-)
Uživatel: Pesaja 27.10.2012  
A jízdní řády http://www.ivicourt.com/AlonissosBus.htm
Uživatel: Háňa 27.10.2012  
Tak to jezdí suprově i večer prima! :-) To budou večeře a couráníčko!
Uživatel: Háňa 27.10.2012  
Http://www.hellenic-foundation.gr/camskopelos.asp
Nad Alonissosem se sice honí mraky, ale mají tam až 25°C.
To naše domácí pláž je v bílém [*] [*] [*] [*] [*] [*] [*] [*] !
Uživatel: Háňa 2.11.2012  
Tak zase pár fotek pro potěšení:
http://www.nikosrooms.gr/documents/photoalbum_en.html
Uživatel: Háňa 2.11.2012  
Přístav Patitiri s vyznačenými důležitými body:
http://www.ivicourt.com/Patitiri.htm
Uživatel: Háňa 3.11.2012  
Taverny v Rousoum Yialos:
http://www.ivicourt.com/RousoumYialosTavernas.htm
Uživatel: Háňa 3.11.2012  
Taxi z Patitiri do starého města 6 e.
http://www.ivicourt.com/AlonissosTaxis.htm
Uživatel: Háňa 3.11.2012  
A ještě něco o patronce ostrova:
http://www.ivicourt.com/PatronSaint.htm
Uživatel: lili 5.11.2012  
Dobrý den, která ck dělá Alonissos a kam se létá? Díky za všechny informace! :-)
Uživatel: Háňa 5.11.2012  
Melissa Travel:
http://www.melissatravel.cz/index.php?zeme=1&letovisko=55#vyberteSi
a něco psali i o Alexu, ale to nevím jistě.
Tak už vím:
http://www.ckalex.cz/zajezdy/recko/alonissos/
Uživatel: Háňa 5.11.2012  
Koukám, že Melissa vyjde se slevami levněji a ještě k tomu má komplet pojistku a svoz. :-)
Uživatel: Věra1 5.11.2012  
Hani.... a ten cenový rozdíl na osobu ve stejném termínu je docela velký. U Alexu se ještě navíc připlácí zvlášť i za výhled na moře :-(
Uživatel: Klekil 5.11.2012  
My jsme byli na tomto ostrově v roce 2007. Popis jednotlivých pláží s fotem najdete na stránkách:http://www.nasecesty.dobrodruh.net/alonissos-a-jeho-plaze
Uživatel: Háňa 5.11.2012  
Hmm, tak to jsme koupili dobře!!!! :-)
Tak moc pozitivní hodnocení pláží to zrovna není a myslím, že chybí ty nejlepší na Z.
:-(
Uživatel: Háňa 20.1.2013  
Tak pomalu vzhůru do příprav, pár virtuálních prohlídek potěší:
http://www.greeka.com/sporades/alonissos/alonissos-pictures-360/index.htm
Uživatel: Háňa 11.3.2013  
Hezké obrázky z ostrova
http://alonissostravel.com/
Uživatel: Háňa 12.3.2013  
Http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_9rDvfFSVBQ
Oficiální video
Uživatel: Háňa 12.3.2013  
Http://www.youtube.com/watch?v=bQr0bhzIEwo
procházka Old Town
Uživatel: Háňa 12.3.2013  
Http://alonissostravel.com/photo-gallery
pěkné fotky
Uživatel: Háňa 24.3.2013  
Jízdní lodní řád:
http://www.hellenicseaways.gr/media/drom2013/votax_en_2013.pdf
http://www.hellenicseaways.gr/media/drom2013/0706_2006vosymb_en.pdf
http://www.hellenicseaways.gr/media/drom2013/2106_0809vosymb_en.pdf
Uživatel: Háňa 31.3.2013  
Ještě pro doplnění ceníky:
http://www.hellenicseaways.gr/media/naylologia2013/en/nTaxSpor_2013_2_en.pdf
http://www.hellenicseaways.gr/index.asp?a_id=880
http://www.hellenicseaways.gr/index.asp?a_id=286

http://www.hellenicseaways.gr/media/naylologia2013/en/nSymSpor_2013_1_en.pdf
http://www.hellenicseaways.gr/index.asp?a_id=274
Uživatel: Háňa 5.5.2013  
Blíží se to blíží, čas plánovat!
http://alonissos.gr/%CE%B1%CE%BB%CF%8C%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%BF%CF%82/alonissos-map.html
Uživatel: Háňa 5.5.2013  
Pár typů na dobré mňamky (kdyby někdo měl osobní zkušenost....):
http://alonissos.gr/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%AD%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%BF/%CE%B5%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%8C%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%BF/naval.html
Uživatel: Háňa 5.5.2013  
Co třeba tuhle?
http://www.dolopes-restaurant.gr/
http://www.eleonas-alonissos.gr/cafe.html
Uživatel: Háňa 5.5.2013  
A nebo přímo v uličkách starého města?
http://alonissos.gr/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%AD%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%BF/%CE%B5%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%8C%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%BF/%CE%BA%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%81%CE%BF.html
Uživatel: Háňa 5.5.2013  
A ještě jednu v Patitiri s tradičními Alonisskými mńamkami a nádherným výhledem.
http://alonissos.gr/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%AD%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%BF/%CE%B5%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%8C%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%BF/%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%BC%CF%80%CE%B7%CF%82.html
Uživatel: Háňa 10.6.2013  
Tak od zítřka vše vyzkoušíme, 22.6. čekejte první zprávy, on-line bohužel nebudu, v Nikosu prý zatím wifi nefunguje! :-) (x) __| |o| )O( )B( |:| (_) (*)
Uživatel: Mili 10.6.2013  
Hani bezva dovolenou, těším se na vyprávění, Alonissos mám vyhlídnutý na příští dovolenou __| |o| --| |.| :o: )O( )o( |:| (_) (*)
Uživatel: Háňa 10.6.2013  
Mili, určitě zmapujeme, co půjde!!!!! A díky za přání, a pohodovou dovolenou všem spolucestovatelům!!!!!!!!!! :-)
Uživatel: Vlastig 12.6.2013  
Ahoj! (-)
Dejte prosím pak nebo někdo vědět v kolik ráno jste odjížděli z Alonissosu na Skiathos při odjezdu..moc děkuji!:-)
Uživatel: Haso 12.6.2013  
V 6:40 odplouvá trajekt. Svoz do přístavu v 5:50.
Uživatel: Vlastig 12.6.2013  
Děkuji velmi pěkně za informaci!
Uživatel: Háňa 21.6.2013  
Potvrzuji Hančina slova, dnes čerstvé foto Létající kočky. :-)
Uživatel: donka 24.7.2013  
Zdravím, nevíte někdo, jestli je možnost wifi připojení ve studiích Gorgona a nebo někde na Alonissosu? Děkuji
Uživatel: Luthien 24.7.2013  
My jsme byli v ubytování Stella, což je hned vedle Gorgony, wifi byla bezproblému dostupná. Delegátka se zmiňovala, že je snad wifi ve všech ubytováních, tedy i v Nikosu a Gorogoně.
Uživatel: Háňa 2.8.2013  
Žádné postřehy od navrátilců? Jak bylo?
Uživatel: nitom 3.8.2013  
Pro donka ze dne 24.07.13/15:09
Mohu potvrdit, že ve studiích Gorgona je wifi připojení, i když asi dva dny byl nějaký slabý signál a připojení odpadávalo. Ale jinak wifi fungovala dobře (přístupové heslo Vám poskytne pan domácí - recepční). V době, kdy wifi nefungovala ve studiích Gorgona, jsme využili signál ze studií Stella - je dostatečně silný a šlo se připojit bez problémů.
Uživatel: Pesaja 4.8.2013  
V Nikosu je taky wifi :-)
A navíc ještě úžasný výhled !
Uživatel: Vlastig 6.8.2013  
Jana: Diky za info! :-) (-)
Uživatel: donka 6.8.2013  
Děkuji za info :-) (-)
Uživatel: zuzka** 6.8.2013  
Cesta tam: odlez z Prahy v 5.30, přílet na Skiathos v 8.40, přejezd do přístavu -tady jsme měli asi hodinku, odjezd trajektem v 10.35 (zastávky Glossa, Skopelos, Alonissos), příjezd na Alonissos ve 13.00.
Cesta zpět: odjezd od ubytování Stella a Gordona do přístavu v 6.10, odjezd kočkou v 6.40. Zastávky stejné, jízda cca 1.20-1.30. Ihned na letiště. Do odletu jsme měli cca 45 minut, odlet v 9.20. Za 30 minut v Kavale (zde cca 40 minut), odlet do Prahy - 2 hodiny. Přílet v 11.30 našeho času.
Uživatel: Vlastig 22.8.2013  
Zdravim ve spolek! :-)
Využili jste někdo nějaké fakult. výlety? A pokud ano, tak jaké prosím? Na Melisse některé zmiňují, ale týkájí se hodně šnorchlování. Navíc tam nebude delegát, tak že budeme shánět sami..nějaké zkušenosti prosím?
Uživatel: zuzka** 30.8.2013  
Delegát na ostrově opravdu není. Je zde pouze zástupkyně řecké CK pro obě cestovky - Alex i Melissu. Sídlí na nábřeží v půjčovně aut. Výlety nám CK (byli jsme s Alexem) vlastně žádné ani nenabízela. Je možné koupit lodní - různá cena - na nábřeží přímo u lodí. Jezdí se okolní malé ostrovy, Skopelos, klášter Kyra Panagia, šnorchlování, koupání a tak. Ale v přístavu je možné si půjčit malý motorový člun a objet si okolí.
Uživatel: Melissa 1.9.2013  
Dobrý den, delegát pro klienty CK Melissa Travel a CK Alex, je zařízen tak, že klientům předá pár zakladních informací k pobytu při příletu na Skiathos. Následně klienti jedou na Alonissos, v přistavu na ně čeká náš partner a ubytuje klienty. Druhý den dopoledne přijede delegátka a sdělí vše duležité pro pobyt na tomto ostrově. V dalších dnech je domluveno s klienty, pokud potřebují informace od delegáta, že je na telefonu. Pokud někdo nechce používat svůj mobilní telefon, stačí dojít na nábřeží do místní partnerské CK. Zde zavolají delegátce a ta vše zařídí. Pokud by bylo něco vážného ze Skopelosu na Alonissos jezdí 2 x denně trajekt.
Uživatel: Vlastig 2.9.2013  
Díky všem za informace ;-).
Uživatel: typhoon 10.6.2014  
Ahoj, prosím o radu od někoho kdo projel celý ostrov. Jaké je nejvhodnější auto pro cesty po ostrově? Motorka nebo čtyřkolka nepřichází v úvahu, budeme čtyři a navíc už ne nejmladší.
Zatím jsem získal protichůdné rady typu Panda - Jimny.
Předem díky Libor
Uživatel: Hela.Š 10.6.2014  
Ostrůvek je tam malinkatý, že ho projedeš i na kole;-) My to zvládli na skútru, takže myslím, že bych typ auta až tak neřešila. Někde je šotolina, ale nic náročného.
Uživatel: Isabela 20.6.2014  
Ahoj, právě jsem se vrátila z tohoto krásného ostrůvku. Měli jsme ve třech Atose, je fakt, že jsme do kopců museli vypnout klimatizaci, ale zvládl i šotolinové cesty k plážím...
Uživatel: brrouk 20.6.2014  
Tak Vás vítáme zpět v naší realitě :-) . Jelikož to mám za 10 tak bych rád poprosil o nějaké aktuální info, v jaké výši se pohybují ceny (auto,restaurace,potraviny)- o kolik mám zruinovat konto,bankomat je?Kam na dlabec, a to hlavní, kam na pláže ?
Moc dík.
Brrouk
Uživatel: Isabela 21.6.2014  
Ano těžká ralita :-) Co se týká pláží, mě se nejvíce líbila Vitisma a Kokinokastro, ale mým sousedům zase jiné. Nevím, s kým jedete (myslím cestovku), ale my měli v ubytování od CK Alex takový informační šanon, kde jsou vyfoceny (mimo jiné) i nejznámnější pláže, takže každý si udělá představu. Co se týká vozítek, tak nám bylo hned od začátku řečeno, že na tomto ostrově neexistuje plné pojištění. Existuje. Půjčovna je v Patitíri, nevím teď jak se jmenuje, ale je zasazena mezi dvě restaurace hned v přístavu. Poskytují mimo jiné i lodní výlety, takže to poznáte. Ceny: my si půjčili Hyundai Atos za 40,- EUR den. Tady se slevy na víc dní neposkytují, sází na své "full insurance". Na co bych ale ještě upozornila je to, že na některých mapách jsou uvedeny i turistické túry s číselným označením. Pozor! Skutečnost není s mapou schodná. My jsme tak šli nakonec úplně jinou trasu (vědomě) než jsme chtěli, protože plánovaná trasa č. 13 je někde úplně jinde :-) Jinak se ptejte, moc ráda odpovím.
Uživatel: Háňa 21.6.2014  
My to loni riskli za 25 E na den bez full. Je fakt, že na Alonissosu je tak malý provoz, zvlášť na druhé straně ostrova, že by to musel být pech. Bylo to v půjčovně na křižovatce pod pekárnou nedaleko penzionu Nikos, full skutečně nedávali.
Uživatel: Háňa 21.6.2014  
Vhitisma nemá chybu. __| __| __| __| __| __| __| __| __|
Uživatel: TYDRA 24.6.2014  
Ahoj,
chtěl bych se zeptat, jak je to na Alonissosu s pitnou vodou a kde je místní pekárna. Díky, Laďa
Uživatel: Pesaja 24.6.2014  
Ráno Tě vůně chleba polechtá v nose..., kousek nad ubytováním
" na křižovatce" je pekárna a pečou tam i kulatý tmavý chleba, je výborný :-)
Uživatel: TYDRA 24.6.2014  
Tak to je paráda - za kouskem čerstvě upečeného řeckého chleba běžel bych světa kraj :-) :-) :-) - sakra, já už se těším jak malej Jarin (-) .
A co ta pitná voda - na Skopelosu tekla z kohoutku odsolená mořská, na polívku dobrý, kafe už divný, na pití jen v nouzi... předpokládám, že tady to bude podobný???
Uživatel: typhoon 24.6.2014  
To Pesaja : tak tj výborná zpráva :-) už se také nemůžeme dočkat.Ještě dlouhých 49 dní do odjezdu.

Díky všem za info o sjízdnosti cest po ostrově (-)

to brouk: do kterého ubytování jedete? Viděl jsem Tě na chatu u melissy takže předpokládám že jedete s nimi. Jaké auto nakonec berete?



(-) )O( (-)
Uživatel: brrouk 25.6.2014  
Ahoj,
nevíte někdo, jak je to v autopůjčovnách s přijímáním platebních karet ? Posledních pár let jsem v Řecku auto platil kartou bez problémů, ale radši se chci ujistit. Popřípadě je někde dostupný bankomat ?
Dík
Brrouk
pro Typhoona: letím s Melissou do Nikosu, auto budu řešit až na místě, nějak se mi nepodařilo dopátrat kontakt na místní půjčovny.
Příští týden to pojedu zkontrolovat osobně, tak dám info. :-)
Uživatel: Pesaja 25.6.2014  
Štěpáne, vloni se dalo platit kartou, půjčovali jsme auto v půjčovně v přístavu.
..a ještě výhled z Nikosu [o] , vidím, že letíte taky 1.7., takže se budeme někde míjet na letišti :-)
Uživatel: zuzka** 25.6.2014  
Vodu jsme vůbec nekupovali. Z kohoutku byla dobrá - jen nachladit v lednici. Pekárny jsou nad ubytováním dvě - a těch dobrůtek - hlavně ráno. Navečer už byl výběr omezenější. A při půjčení auta chtěli předložit kreditku i při platbě v hotovosti.
Uživatel: Háňa 25.6.2014  
Přesně, voda výborná, nekupovali jsme, v půjčovně pod pekárnou žádnou kreditku nechtěli. Nad pekárnou přes silnici je obchod, tam jsme chodili, ceny lepší, než v marketu cestou do přístavu. Na té hl.silnici do přístavu je po pravé straně naproti gyrosárně banka a ve vchodu bankomat. Mimochodem gyros tam nebyl kdoví co. Touto cestou dolů je i další půjčovna, dále rybárna, zelenina a další obchody a taverny.
Určitě se někdy procházkou vydejte od Nikosu na křižovatce hned vlevo kolem školy, nové tělocvičny a dojdete na krásné výhledy na přístav, všude to nádherně kvete a voní.
Uživatel: brrouk 26.6.2014  
Diky za info,
jenom ty informace o spatne gyrosarne me znacne znepokojuji :-( .Neni nekde na ostrove nejaka jina a kvalitni ? Na poradnej reckej gyros se tesime cely rok (ruzne napodobeniny si muzu dat i tady v cechach), a kdyz si vzpomenu na lonske gyrosorgie v taverne Platanas na Skopelosu, tak slintam jako pes !
Brrouk
Uživatel: Háňa 26.6.2014  
Třeba se od loňska zlepšili, byli jsme tam 2x a už jsem jedla lepší, bylo to takové nějaké bez chuti a zápachu :). Tak aspoň budete moci otestovat, jinou jsme nenašli, byli jsme první termín, ikdyž vzpomínám, jestli tady někdo nepsal, že tam otevřeli novou gyrosárnu....Patitiri je hodně malé, v podstatě 2 uličky s obchody a nábřeží s tavernami + hotely a penziony+ místní. V tavernách ale vařili moc dobře, střídali jsme je a nikdy jsme nebyli zklamaní.
Uživatel: Haso 26.6.2014  
Hani, my byli první termín!!! :-) :-) :-)
Ještě jedna gyrosárna byla až dole ve městě za tavernami na nábřeží. Tam mi chutnalo, maso dobré, tzatziki výborné.
A Hani, mně paní, co uklízela v Nikosu, říkala, že voda pitná není.
Uživatel: Háňa 26.6.2014  
Voda nebyla pitná???? No vida a já ji pila ostošest...tak to se omlouvám za mylné info, ale ve všech. app. musí být pitná voda, jen někdy není dobrá, odsolovaná, ale to mi fakt nepřišlo, že by byla hnusná.
Jinak promiň, myslela jsem první letecký, pěkně jsme si to jako první užili s trajektem, který nejel, proto si to pamatuju. :-( Jinak gyrosárnu myslíme tu samou, já ji popisuju od Nikosu, ty od nábřeží. Tak vidíš, vám tam chutnalo a nám nijak zvlášt, dokonce i tzatziki ne. Asi už jsem rozmazlená. :-) a nebo jsme chytli jiného kuchaře. :-) :-) :-) :-) :-)
Uživatel: Haso 26.6.2014  
S tou vodou nevím, mně říkala, ať ji nepiju. Jestli měla na mysli, že není jen dobrá nebo jestli opravdu není pitná, to nevím, také nechci podávat mylné informace.

Já ochutnala gyros ve dvou gyrosárnách. Když to vezmu od Nikose, tak cestou dolů do přístavu byl po levé straně jeden. A ten druhý, ten lepší, byl až úplně dole ve městě za tavernami na konci nábřeží. Který z těchto dvou myslíš ty, netuším :-) :-)
Uživatel: Pesaja 26.6.2014  
Štěpáne, neboj se, my jsme měli gyros výbornej, od Nikosu směrem do přístavu byl jeden gyros - takové malé rychlé občerstvení-tam teda nic moc, ale dále dolů po levé straně gyrosárna se schůdky nahoru a posezením, tam byl výbornej, určitě to najdeš. A v Choře, u kostelíka je taky pěkná taverna a tam si dejte určitě gyros na talíř- výborný a velká porce :-) Tento krámek byl naproti..
Uživatel: zuzka** 26.6.2014  
Toto je gyrosárna směrem dolů k přístavu na levé straně, má malou terásku s posezením. Gyros nebyl špatný, loni za 2,5 eura. Asi záleží na tom, kdo ho dělá.
Uživatel: zuzka** 26.6.2014  
To je ta druhá, od přístavu druhou hlavní nahoru. Je na pravé straně, ta hnědá markýza s vlnkama těsně nad autem. Mají také malé posezení na chodníku. Také byl dobrý. Ale asi to bude tím, že se na něj těšíme a chutná nám každý. Cena stejná.
Uživatel: Háňa 26.6.2014  
No tak vidíte, v tak malým městečku a v té druhé jsme nebyli,to nám nějak uniklo, a k tomu v té lepší, chjooooo :-( :-( :-( :-( :-( Tak aspoň to je info pro ostatní.
Tak hezkou dovču všem, voda je tam nádherná!
Uživatel: Drbice 27.6.2014  
Ahoj všem co se chystáte nebo jste už navštívili Alonissos. My jedeme 16.7. a na vlastní pěst. Letíme do Atén, pak přejezd do Kimi tam musíme počkat do druhého dne na loď, neb ve středu prostě nejezdí :-) a pak hurá na Alonissos. Zajistili jsme si ubytko v Kavosu v Patitiri. Moc se těšíme a z toho co tady čtu tak je fakt na co. Hodně jsme si už na netu zjistili a vaše příspěvky taktéž velice pomáhají, jen tak dál a co nejvíce. Mám ještě jeden dotaz - jezdili jste někdo lodí? a to hlavní KAM SE VYDAT ŠNORCHLOVAT? moc díky za tipy a ať se všem daří
Uživatel: Isabela 28.6.2014  
Dobré ráno! Ta gyrosárna naproti bance byla teď před 14 dny vynikající, my jsme si tam kupovali gyros pořád. Kamarád nechtěl do něj hranolky, tak mu je tam nedali, ale tu porcičku nahradili dalším masem a tzatzikama, takže můžu jen doporučit! A co se týče té vody... poznáte to sami, ale to se vážně nedalo pít... Na polévku dobré, ale čaj nebo káva... to opravdu nejde :-) Navíc se nám se sestrou loupaly dlaně (a to nejsme žádné alergičky). Ale je fakt, že žaludeční problémy jsme nikdo neměl (když jsme se náhodou spletli a ten čaj si z vody uvařili. Přeji všem příjemný pobyt na tomto krásné ostrůvku (-)
Uživatel: Háňa 28.6.2014  
Tak je vidět, že čerstvé zprávy jsou ty nejlepší! :-)
Uživatel: TYDRA 28.6.2014  
Díky Šárko (-) , s vodou je to tedy opravdu stejné jak na Skopelosu, i tam jsme vodu z kohoutku používali na vaření těstovin a polívky, na pití raději (kvůli chuti) kupovanou balenou (po večerech ovšem raději Retsinu :-) )
Uživatel: Drbice 1.7.2014  
Ještě jednou moc prosím o nějaký tip, kde se na Alonissos nejlépe šnorchluje. Moc děkuju za každou informaci.
Uživatel: Háňa 1.7.2014  
Klidně i u Nikosu, je tam plno skal a jeskyněk podél pobřeží.
Přikládám mapku pláží.
Uživatel: Drbice 2.7.2014  
Díky, mapka je bezva :-)
Uživatel: Háňa 2.7.2014  
Jen ty západní pláže jsme bohužel nedali kvůli autu, je tam šotolina a bez full. pojistky jsme se báli. Mrzí mě to dodnes. Nám se líbila i pláž Dimitros, protože jsme tam byly jen 2 páry a bez |-| Omluva za kvalitu fotky, jsem líná upravovat, foceno za jízdy z auta.
Uživatel: brrouk 7.7.2014  
Tak dovolena je v pulce, pridam nekolik aktualnich postrehu.
1.je tu uzasne, pocasi akorat, slunicko,28 st.,voda akorat,zadne vlny
2. pujceni auta bez problemu,cena na 8 dni 29 E za den,priplatek za full 5E,karty berou
3.voda odsolena,laxativni ucinky nema,na pozivani nevhodna (u me s vyjimkou kavy,mam rad silnou instant,voda ji da zajimavou prichut)
4. nakupy potravin v pohode, nad ubytkem cca.3 min. pekar (pece i v nedeli),zelenina a dobre zasobeny supersamoska -jenom pripominka, pekarstvi neni citit az k Nikosu, ale az na kopecku :-)
5.s gyrosem je to spatne, ten v ulici nad pristavem chutove prumer, hranolky prosli kremaci, naproti bance bez tzaciku,ale s kecupem a horcici ?????,ale objeveny dalsi 2 gyrosarny-v pristavu nad plazi a nahore na ulici k ubytovani +dalsi v Chore, skusime vyzkouset. Vynikajici recke jidla maji v Ouzerii Kamaki (na vyvesnim stitu maji propichlou chobotnici), jidla maji vystavena v prosklene vitrine, tak si ukazete co chcete
6.snorchlovani skoro vsude,nadherne cista voda,je videt i v pristavu az na dno, ale necekejte pod vodou nejaky Karibik, sem tam ryba,jezek a hodne sutru.
7.urcite se jedte navecer kouknout do Chory, moc hezka vesnicka a ty panoramata ! V dalce byla videt i hora Atos
Brrouk
Uživatel: Háňa 7.7.2014  
Tak je vidět, že se s gyrosem nepolepšili a ještě s hořčicí, brrrr, ale určitě si ještě něco najdete, a Chora je nádherná, to je pravda.
Marně doluju z paměti tu vodu, je fakt, že jsem si ji jen do něčeho ochuceného přilévala, pak jsme z ní vařili jídlo, polívky a pili kafe....no každopádně žádná tragedie. To třeba na Karpathosu jsem měla s odsolenou vodou problém i po sprchování, štípalo mě celé tělo a pak už jsem si s ní ani nemohla čistit zuby, rty celé rozpraskané. To na Allonissosu nic. Asi byla odsolená trochu líp, ale nerozumím tomu, jen laický názor.
A krásný zbytek dovolené!!!!! :-)
Uživatel: Drbice 9.7.2014  
Super zprávy, my vyrážíme za týden, čistě náhodou nebyli jste v soutěsce Kastanarema? Díky a užívejte dovču co to jde :-) |o| )o( (*)
Dita
Uživatel: Olča 25.7.2014  
Lidičky, napište prosím, jaké bylo ubytování, nejlíp do recenzí hotelů! Díky.
Uživatel: brrouk 25.7.2014  
Můžu podat recenci pouze za Nikos od CK .... (aby se zase nenašel někdo, kdo to bere za reklamu ...).Za sebe mohu prohlásit, že na místní poměry je to ubytko nad poměry. Nad poměry beru to, že postel v kuchyni má krásně tvrdou a kvalitní matraci, že jsem se se krásně vyspal, což bohužel nebylo v Řecku zvykem. Jinak klasika, koupelna čistá (vemte si s sebou stěrku na okna, kanálek není vyspádovaný), kuchyň základní vybavenní (není nůž na chleba), čistota O.K, balkón akorát, dvě křesla a lavice, jenom stůl je nízký (konferenční), takže na stolování je nízký... ale dá se to.
Výhled je dobrý, ale chtělo by to ty borovice zastřihnout, panoramata nejsou komplet.
Recenze nic moc, ale jak já Vám závidím .....
Brrouk
Uživatel: TYDRA 26.7.2014  
Zdar všem,
co se týče vody z kohoutků - voda je pitná, pokud je vychlazená tak je pitelná naprosto v pohodě, večer před výšlapem jsme dali jednu petku vychladit a jednu namrazit, ráno zabalili do ručníků a vydržela chutná a chladná až do odpoledne. Nemusíte mít obavy, žádné zdravotní následky nemáme, na začátku pobytu jsme koupili balení 6 ks originál neró a pak doplňovali z řádu. Ušetříte a šetříte alonnisiské životní prostředí :-) . Když už jsme u toho - smekám před skládkou na Alonnisosu - vše perfektně vyřešené, nikoho neotravuje zápach. Ono je jedna věc nalákat turisty a druhá postarat se o jejich odpady... (-) ...a že jich není málo :-)
Uživatel: TYDRA 26.7.2014  
Gyros v Patitíri - cestou od Rousoum Gialos, na ulici od pekárny do přístavu, jsme si všimli nenápadného bistra s názvem Ovelistirio (na dlabanec tam chodili místní, celé rodiny si srazili stoly...). Bistro malinké jako když čert vyplázne jazyk, s místem sotva na pultík, za ním ohniště s jehlou na chirino sty suvla, hned za futrama se sigha sigha motal gyros, pohodová dívčina obsluhovala pár stolečků přes ulici... tož jsme zašli - gyros merida z této taverničky řadíme mezi trojku chuťově nejlepších, klasika s rajčátky a caciky, trocha hranolek a zvlášť na talířku prohřátá pita, porce bratru za 7 éček (x) ... k tomu Mythos... doprdele práce... hned bych si to zopáknul (-)
Uživatel: TYDRA 26.7.2014  
Ovelistirio přes ulici... poté, co vydráždíte chuťové pohárky k maximu se odvalte k přístavu a večer zahajte sladkou tečkou v podobě zmrzky v Pagottérii... hmmmm :-)
Uživatel: TYDRA 6.9.2014  
Znáte to...
...příroda zavolá, tož tedy vstanete, došouráte se na keramiku a cestou z hajzlíku se trochu proberete a nestačíte se divit, kde to vlastně přebéváte :-) ...
Uživatel: janeck 10.9.2014  
Prosím a máte někdo zkušenosti s půjčováním auta a procestováváním? Máme vytypovanou půjčovnu http://www.autopujcovna-letiste.cz/ ale nevím, jestli není lepší půjčovat od místních.

Můžu se také zeptat na zajímavá místa, která je určitě potřeba navštívit?

Díkes -|- -|-
Uživatel: Haso 12.12.2014  
Projela jsem znovu galerku od Ládi a napadlo mě přidat fotografii kamenných kruhů přímo v akci. Fotografie je ze sedmdesátých let a kruhy sloužily k mlácení obilí.
Uživatel: TYDRA 12.12.2014  
No týý brďo - paráda :-) . Díky za doplňující informaci. Podle všeho to vypadá jako nějaké družstevní či veřejné místo. Každopádně měli při práci luxusní výhled po okolí :-)
Uživatel: machajda 8.10.2019  
Mám dotaz na ty, kdo už na Alonissosu byli - dá se tam půjčit loďka jako např. na Ithace?
Uživatel: Kalynka 8.10.2019  
Ano, v roce 2017 jsme si půjčili člun v Patitiri i bez kapitánských zkoušek a byla to paráda. Vřele doporučujeme, přikládám i foto s kontaktem na půjčovnu. Možnost zapůjčení lodi lze dohledat i v parametrech ubytování v penzionu Nikos od Melissy.
Uživatel: machajda 9.10.2019  
Děkuji moc za informaci, kamarádi o Alonissosu uvažují a loďku by si moc rádi půjčili
Uživatel: Marigaux 9.10.2019  
Moc všechny zdravím. Má někdo souhrnné čerstvé informace o Alonissosu? Nějaké nové poznatky? :-) Chystáme se zkraje nebo v polovině červenci. Po Ithace jsme měli těžkou volbu, ale nakonec nás oslovil právě Alonissos. :-) Nejvíc by mě zajímal např. jízdní řád autobusu. Nemá někdo foto? Na netu jsem se toho moc nedopátrala. Děkuji mooooc :)
Uživatel: Vlastig 9.10.2019  
Busy co pamatuji jezdily z Patitiri do vesničky Steni Vala. Nicméně Alonissos je takový, že čím dál se jede od Patitiri, tím více řídne osídlení. Tak že autobusy po celém ostrově ztrácejí význam. Sever/severo-východ ostrova je opravdu pustý. Lze tam dojet autem/skůtru, ale v podstatě nic tam není. Pouze malý přístav. Tak že doporučuji půjčit přibližovadlo. Jinak nám Alonissos docela sednul. Na Ithace jsme byli též a když to porovnám, tak je Alonissos jestě více nepolíbený turismem. Zejména zmiňovaná severní část. Přikládám foto.
Uživatel: ladybee 9.10.2019  
Katka, pokiaľ ide o cestovný poriadok autobusu - školského a teda jediného na ostrove, ktorý premáva len v čase školských prázdnin, našla som podľa všetkého staršie foto - ale pridávam kvôli predstave
https://www.exploring-greece.gr/en/show/48935/:ttd/STASSI-LEOFORIU#.XZ33P0YzaPp

Inde píšu
Out of season on Alonissos there isn't any public transport and you will find that even though there is a bus stop in Patitiri next to the taxi stand and opposite the Alkyon Hotel, there's no bus. This is because out of season the bus does the school run and is therefore otherwise engaged. Arrive here on Alonissos during the height of the season and you will find a regular bus service running between Patitiri and the Old Town and a limited service running between Patitiri and Steni Vala. Tickets are purchased in a little shop window next to the ice café with the single fare from Patitiri to the Old Town costing 1,60€ and from Patitiri to Steni Vala costing 1,70€. - teda bus jazdí z Patitiri od stanovišťa taxíkov na nábreží do Chory a Steni Valia.

Viac o ostrove, plážach atď. prípadne na našej stránke http://kapab.sk/ostrov-alonissos/
Uživatel: Háňa 9.10.2019  
To musím s Vlastíkem souhlasit, bez přibližovadla je člověk odkázán na městskou pláž. Za nás byla ještě bez slunečníků.
Uživatel: Marigaux 9.10.2019  
Jee moc děkuji za rychlé odpovědi. Web už mám uložený dávníčko :-). Já jedu se známými, bohužel sama řidič nejsem, ale věřím, že se kvůli mě půjčí alespoň na 2 dny auto :-D (doufám v to :-D). Oni jsou jinak skútristi. Trasu autobusu jsem našla, ale už ne časy....asi uvidím až na místě...jde mi o tom, aby bus nejel do Steni Vala a za 2 hod. zpět...to by bylo k ničemu :-( docela podobně to bylo na Ithace a fakt je to naprd.....I jsem uvažovala, že sem tam taxi se asi snese, že ty vzdálenosti nebudou nijak velké. :-) Teda pokud se domluvím - moje angličtina - ehm nic s čím bych se chlubila, haha :-D. Aaaa malinký dotaz.....nějaká vyzkoušená autopůjčovna? Věřím, že mě známí nenechají kompletně na pospas pěší chůzi po čas celé dovolené. :-D
Uživatel: Vlastig 9.10.2019  
Autopůjčovnu nevim, ale doporučuji si případné vozidlo půjčit bez cestovky. Mají na tom vždycky nějaký peníz. Teď naposledy měli na 125ccm skutru o 10 eur/den vic. Což mi teda příjde jako hrozny ranec. Místo 15 eur/den 25 :D, *Lefkada
Uživatel: hanament 9.10.2019  
My jsme si půjčovali skútr letos v této půjčovně a veliká spokojenost a ochota.
Uživatel: Marigaux 9.10.2019  
Díky moc :) jj to je mi jasné. Výjimku jsme měli na Kythiře, kdy to přes CK vyšlo levněji. :-) Já rezervuji vždy s předstihem a po mailu. :-) Aaaaaaaaa ještě můj jeden dotaz - budu otravná no :-D já vždycky :-D - výlet Marine park? Absolvoval někdo jako fakulťák? Stojí za to? Netuší někdo? :-) Děkujiii děkujiiiii a už dám na chvíli pokoj :D
Uživatel: micousa 12.2.2020  
Ahojky. Nějaké novinky z loňska? Jak vypadá pension Nikos, studia pro dva, kuchyňské vybavení a tak? Lehátkoslunečníkový set pod schody? Ceny v taverně? Otevírací doba na cafe z ranního vodního cvičení? Možnosti, ceny a zpáteční vyzvednutí lodním taxi? Kočky které lze podmáznout DM týčou v okolí? Za každičkou informaci vřelý dík.
Uživatel: Ivana1 17.6.2020  
Ahoj, netušíte někdo zda je v penzionu Nikos varná konvice? Ve starších recenzích bylo zmiňováno, že ne, tak třeba jen zda-li ji v posledních letech nedoplnili, abychom zbytečně netáhli s sebou cestovní? Konvice je to jediné, co v kuchyni na dovče využijeme, jinak se stravujeme v tavernách, ale na ranní řecké kafíčko se ta konvice hodí :-)
Případně za nějaké další čerstvé (nejlépe z loňska) postřehy z Nikosu či celkově z Alonissu taky moc díky (-)

A ještě, zkoušel jste někdo si udělat z Alonissu výlet na Skopelos, tam si půjčit auto, projet co se dá a večer zase odplout zpět? Je to reálné nebo se toho moc nestihne? Jak často jezdí trajekty mezi Alonissos a Skopelos?

A co cesty na Alonissu? Stačí běžné auto typu A či B nebo je většina sjezdů k plážím šotolinová a lépe něco 4x4?

Předem díky moc! :-) (-) (F)
Uživatel: ijon 17.6.2020  
Byli jsme předloni, dal bych krk za to, že tam v Nikosu varná konvice byla, i fén a vlastně skoro všechno, co člověk normálně potřebuje. Výlet na Skopelos - nevidím důvod, proč by to nemělo jít. Časy si asi budete muset zjistit na místě nebo chvíli předem, asi se to teď dost mění. Ale "kočka" tehdy odplouvala z Patitiri docela brzy ráno. Cesty jsou pro normální autíčko vesměs zcela OK, výjimkou je snad jen přístup k jedné nebo dvěma západním plážím, kam vede jen docela bídná a dlouhá šotolina. Ale to je fakt jen jedno místo. U Nikosu je pár parkovacích míst, vždycky to tak nějak vyšlo... Do Chory jezdil večer každou chvíli jediný autobus na ostrově, jinak jeho služby moc využitelné nejsou. A do Chory budete jezdit hodně často, protože Patitiri zase tak moc půvabu na večerní couračky nepobralo, i když je tam jinak všechno, dobré pekárny, bary, obchody atd atd. Nejlepší gyros a souvlaki měli v maličkatém bistru Ovelistirio hned nahoře vlevo na silnici směrem k přístavu (od Nikosu musíte projít vždycky kolem).
Uživatel: Pavlida 18.6.2020  
Ahoj, pojedeme na ostrov do penzionu Nikos 11.8. - 21.8. s pětiletým vnukem. Chtěla bych se zeptat, zda v té době plánuje někdo pobyt také s dítětem, případně doporučení nejlepších míst pro malého neplavce. Děkuji za všechny rady.
Uživatel: Miquell 1.7.2020  
Zdravím. Má někdo doporučení na autopůjčovnu v Patitiri? S těch co jsem se díval a mají zveřejněné ceny, tak vychází nejlépe https://www.alpha-rentals.gr/, ale letos vzhledem k letošní situaci asi bude lepší nebookovat nic dopředu. A ještě nevíte někdo jak je to Na Alonissu s dokoupením plné pojistky? Díky.
Uživatel: Háňa 1.7.2020  
Nechte až na místě, někdo na fb psal, že měli (ne Alonissos) jednotnou cenu 20 e všechny půjčovny. Letos je vše překvápko. :-) Uděláme to taky tak.
Uživatel: Pavlida 3.8.2020  
To Miquell. Chtěla bych se zeptat na vaše zkušenosti s letošním půjčením auta. Jakou půjčovnu jste využili a jaká byla cena? Dle informace delegátky jsou ceny od 35 EUR na den.Pojedeme v srpnu a tak sonduji, zda to mám nechat až na místě nebo raději objednat předem. Potřebovali bychom malé auto, nejlépe Pandu a dětskou autosedačku. Naše angličtina je dost mizerná, ale snad bychom se nějak domluvili. Děkuji za informace.
Uživatel: Miquell 3.8.2020  
My jsme půjčovali až na místě. V Patitiri je autopůjčoven opravdu velmi mnoho a tak vybrat tu správnou není jen tak. My nakonec zvolili Top Cars Alonissos (https://www.top-cars-alonissos.com/english/) hlavně kvůli pozitivním referencím. Sídlo mají na cestě z přístavu směrem k pensionu Nikos. Půjčovali jsme si Fiat Pandu. Auto úplně nové, cena na 5 dní (od pátku 9:00 do středy 9:00) byla 175 EUR. V ceně jsme měli 2 autosedačky a rozšířené pojištění (snížení spoluúčasti), bez pojistky je to o 5 EUR na den levnější. Majitelka je Němka, takže kromě angličtiny se dá domluvit i německy. Celkově spokojenost veliká, můžu jen doporučit.
Uživatel: Pavlida 4.8.2020  
Děkuji za informaci, moc mi pomohla při rozhodování. Auto objednám u doporučené půjčovny. Odlétáme 11. 8., doufám, že vše bude bez problémů vzhledem k současné situaci.
Uživatel: micousa 6.8.2020  
Tak pár aktuálních informací pro následovníky. :-) Testy na letišti ve Skiatosu dělali skutečně dle kódu - já ač z Prahy na začátku 2 - doleva bez testu, spolucestující z Chomutova, na začátku jedničku doprava na test - jenom otevřela pusu, byla šťournuta a dorazila dřív, než jsem se chopila zavazadla na pásu, přičemž na rozdíl od návratu v Praze, kdy se na kufry čekalo skoro dvě hodiny, na Skiatosu zavazadla dorazila dost rychle (pak jí jen přišla SMS ať se 24 hodin příliš nedruží, a že když jí už nenapíšou tak že OK). Venku se nás chopila delegátka - doposud jsem nic jí podobného nezažila a doufám, že už ani nezažiju, která neustále plkala o tom, že neví, jestli stihneme trajekt a když jsme upozorňovali, že už jsme všichni, tak nám bylo řečeno, že ale musí počkat ještě na klienty jiné cestovky, pak nám rozdala lístky na trajekt, nasměrovala do autobusu, v přístavišti ještě chvíli čekala na jakéhosi chlapce, který měl přinést předvyplněné dotazníky na trajekt - nedonesl, tak jsme holt vyplnili na koleni před lodí, sdělila, že Alonissáci vystupují třetí zastávku, kde bude čekat paní s cedulí, která nám ukáže minibus, který nás nadvakrát odveze do pensionu, a tím veškerý jí poskytovaný informační servis skončil. Po cestě trajektem nutno mít roušku uvnitř, na venkovní palubě ji mít nemusíte. Na Alonissosu paní s cedulí skutečně čekala (neradno se k ní přibližovat bez roušky nebo dostane záchvat). Řidič minibusu vás vysadí nad takovým dost příkrým sešupem, po kterém se kolem rozestavěného baráku dostanete ke schodišťové uličce (shora není vidět) v jejíž cca půli je po levé straně vstup do pensionu. Uklízí se v rámci korona krize pouze ob dva dny, kdy si na kliku máte dát cedulku zda chcete či nechcete pokoj uklidit, nicméně zdařilo se nám se spolubydlící po drobných peripetiích s dovoláním se delegátky vykomunikovat, že obsah odpadkového koše z koupelny lze umístit do velkého koše na chodbu, který je vynášen každý den (neměla bych problém vynést si odpadky sama, pokud by byla popelnice v přiměřené vzdálenosti po cestě na pláž, ale je až úplně nahoře u hlavní silnice). Obchody fungují dost dobře, když vylezete nahoru - doporučuji drobnou zkratku, nahoře nad schody nešplhat nalevo do toho příkrého sešupu, ale dát se vpravo travnatou průrvou mezi pensionky zvanou "území černého pantera" (krásný černý kocourek) a vylézt až do tamního kopečku. Nahoře při hlavní silnici pak je směrem doprava malá pekárna, ovoce-zelenina (velmi slušně zásobená) a zezadu za zeleninou je obchod s místními tradičními produkty (olivový olej, ťuňák, místní cukrářské výrobky, apod.) Směrem vlevo pak otevřená velká lékárna (spolucestující tam sehnala i mastičku na vyrážku ze sluníčka), dvě rybárny, ta spodní podstatně lépe zásobená, velký supermarket (pokud budete ovoce či zeleninu kupovat v něm, tak nechat před zaplacením zvážit u pána u pultíku se sýry, salámy a olivami) a Eleni pekárna, kterou vřele doporučuji - kafe lze koupit z venku (frapíko 1,60), uvnitř různé druhy pečiva, sladkých dobrůtek a moc dobrá zmrzlina (malý kelímek 3, velký 3,50). Do taverny jsme chodily na pláži hned do té nejbližší - měla nejvíc jídel na výběr a nejlepší ceny, jmenuje se Gialos a taverník je Alexandro Janis :-) občas řekne, že něco nemá, ale že druhý den bude, a bylo (ofotila jsem si jídelní lístek, takže bude-li zájem mohu poskytnout). Pak vedle něj byla otevřená kavárna a za ní ještě jedna otevřená taverna, ale tam toho pán na výběr moc neměl, a hlavně říkal, že všechno jenom smažené, ale možná už se polepšil. Když se na druhém konci pláže dáte uličkou nahoru, tak po pár krocích je malinkatý supermarketík, kde se dá koupit voda, víno, ouzo, pak nějaké drogistické věci, sušenky a tuňák, ale normální jídlo či ovoce - zeleninu tam paní nemá. Roušky se musely nosit do obchodů a v autobuse. Autobus má zastávku i naproti ovoce-zelenina, kdy lístky si můžete koupit dole v Patitiri klidně dopředu - platí na kterýkoliv den - a nastoupit pak na zastávce nad pensionem. Pří vcházení z ulice do přístavu Patitiri je napravo taverna, kterou když prolezete na druhou stranu, tak je tam takové dvojokénko, kde sedí dva celkem pohlední Řekové a lístky prodávají. V přístavu je pak i taková dřevěná budka, kde prý prodávají jízdenky na autobusy, které jezdí ke všem plážím na ostrově (bohužel zjištěno od souseda až když jsem s ním v Praze měla kus stejné cesty domů, takže jsem nevyužila). Pro lístky na trajekt na zpáteční cestu si musíte dojít do Patitiri k té paní z místní cestovky (nezapomenout náhubek). Když jsme si pro ně šly, tak volala delegátka, zda jsme si lístky již vyzvedly, tak jsem jí oznámila, že si pro ně jdeme, a zda by nás řidič nemohl vyzvednout dole na parkovišti, kde mají autopůjčovnu domácí z penzionu, aby ti co mají kufr nemuseli skotačit do schodů a toho sešupu a ona se podivila, že nás řidič nevysadil dole a že prý zavolá do cestovky. K tomu dodala, že nás pak pán vysadí na nábřeží, kde máme počkat na trajekt a ona se přidá až v přístavu Skiatos, kam pojede s lidmi ze Skopelosu soukromou lodí. No než jsme si vyzvedly lístky tak jsme ještě asi hodinu couraly po Patitiri. V kanceláři nám pak řekli, že ne, že řidič nás vyzvedne nahoře, kde nás vysadil, když jsem se ptala, zda jim volala delegátka, tak mi bylo řečeno, že ne, a že jí zavolají - zavolali, a sdělili, že to nebere. Půl hodiny na to nám přišla SMS od delegátky, že řidič nás nabere kde nás vysadil, protože cesta dolů je pro něj moc úzká. Druhý den při odjezdu přišla sousedovi SMS od delegátky, že nebude ani v přístavu na Skiatosu, a že si tedy máme najít autobus označený "Melissa" a dopravit se s ním na letiště. Na letišti jsme milostivou kupodivu ještě zahlédly, neboť hledala jakéhosi pána, který nezaplatil pobytovou taxu, tak jí má spolucestující požádala, aby řekla pánovi vydávajícímu letenky, aby nás posadil vedle sebe, což se jí nejprve podařilo zajistit tak, že jsme obě dvě měly naprosto stejné sedadlo a následně to opravila tak, že jsme seděly za sebou - mám pocit, že za tuto osobu skutečně zbytečně vyhozené peníze. Nicméně moře a počasí naprosto nádherné, slunečník na pláži se dvěma lehátky 6 Eur, jedno jestli jste tam jeden člověk nebo dva, výběrčí požaduje šestku za set :-) nicméně večer chodí s desinfekcí a pocáká a ošmrdlá stoleček i lehátka. Pláž vesměs skoro prázdná vyjma doby od cca půl páté do sedmi, kdy tam skotačí domácí řecká mládež - hoši se předvádějí skoky do vody z bočních skal a mladé holčiny v bikinkách vesele štěbetají. Dost dobrý je taky pozorovat trajekty jak přijedou, otočí se a nacouvají do přístavu, tuhle tam byla tlačenice, kdy jeden vyjížděl a druhý na něj zuřivě troubil, ať sebou hne :-) :-) :-) Informace ohledně půjčení aut a kudy s nimi kam nejsem schopna poskytnout, neboť ani já ani spolucestující neřídíme. Kdybyste kdokoli chtěl ještě něco vědět, klidně se ozvěte, budu-li vědět sdělím. užijte si Alonissos, je opravdu neuvěřitelně krásný.
Uživatel: acza 6.8.2020  
Musím reagovat na předchozí příspěvek. Delegátka, která poskytuje služby na ostrovech Alonissos, Skiathos a Skopelost je naprosto úžasná – ochotná, spolehlivá, informovaná. Nedokážu pochopit, jak jeden člověk zvládne zajistit přesun lidí z několika cestovek z letiště do přístavu a na tři ostrovy – různými autobusy a různými loděmi. Navíc v roce, kdy před létem jsme již cestování do Řecka vlastně oželeli, pak se narychlo všechno spustilo a cestovka i delegáti měli jen pár dnů na to, aby destinace připravili pro příjezd turistů. A všichni víme, jak jsou letos podmínky k cestování (do Řecka) ztíženy, nefunguje tolik služeb, nejezdí tolik lodí jako jiný rok. Navíc novinky typu formulářů třeba na lodích – může někomu vážně vadit, že formulář vyplní až na lodi? Obdivuju delegátku, že při mém příjezdu byla schopna v maximální krátké době lidi nejen informovat a rozdělit do správných autobusů, že každý jel tam, kam měl, že se stihla loď na Alonissos a nemuselo se čekat od rána až do podvečera, až pojede další a že odpoledne už mohli být lidi na pláži. To je fakt nadlidský výkon, lidé jsou vyděšení QR kódy a transporty a zmatkují. To jsou přece klíčové momenty dovolené – dostat lidi do jejich ubytování co nejdříve a při zpáteční cestě je všechny a v pořádku dostat do letadla zpět. Každý, kdo byl v Řecku, kdo někdy organizoval nějakou skupinu lidí a kdo má všech pět pohromadě nemůže nikomu vyčítat případné prostoje, čekání na někoho nebo na něco, občasný chaos. S tím přece musí každý počítat. A fakt někdo žádá delegátku, aby mu vyjednala místa v letadle? Nestačí přistoupit s pasy k přepážce a říci to personálu? Pokud požadované místa v letadle jsou (na Skiathosu se nenastupuje do prázdného letadla), tak to přece personál letiště vyřídí… Delegátka dohlíží, aby na palubě správného letadla byli všichni i s kufry. - Vážně nechápu ta zlá slova. „Milostivá“, jak píše paní o delegátce, která se celou dobu stará, aby všichni byli v pořádku a spokojení, která řeší naše, leckdy malicherné, problémy, vládne jazyky včetně řečtiny a tak se dokáže domluvit s každým majitelem ubytování i taveren a provozovatelem autopůjčoven na třech ostrovech, zaslouží naši úctu a poděkování. Dovedete si představit sebe v její situaci? Nemůže se rozkrájet a být na třech ostrovech současně, jak by se tam dostávala, když trajekty jezdí tak sporadicky? Dovedete si představit, jak je to stresová situace? Všichni tušíme, že domluvit se s Řeky je občas problematické a občas na ně není spolehnutí. Můžeme jí vyčítat, že někdy nedopadne něco tak, jak si mi v blahé nevědomosti představujeme? A budeme to házet na hlavu delegátce? Vždycky jsem si přála, abych delegátku nepotřebovala – protože bych ji kontaktovala jen v případech, kdy by se opravdu jednalo o nějaký velký průšvih. Jindy si jsem schopna poradit sama, nepotřebuju si stěžovat na vynášení odpadků a nepřistavení autobusu až před dveře. Jela jsem do Řecka v letošním divném roce plném komplikací, počítala jsem s případnými „nepříjemnostmi“ a poradím si. Delegátku lituju, že musí místo díků snášet cestující, kteří vidí jen sami sebe a nejsou schopni vidět práci jiných. A díky, paní delegátko, jistě nejsem sama, kdo si vaší práce váží.
Uživatel: tony2 6.8.2020  
Také se připojuji-pokud se jednalo o delegátku Melissy na Skopelosu , tak musím předeslat, že je to jedna z nejlepších a nejzkušenějších delegátek, je velice schopná, ovládá několik řečí a Řecko zná jako málokdo. Na Skopelosu/Skiathosu, Alonissosu/ je poprvé, tudíž mohly odtud pramenit nějaké drobné nesrovnalosti, ale připomínky "micousy" se mi také zdají malicherné. Znám paní Marcelu z několika destinací a byla vždy skvělá. Pokud se jednalo o někoho jiného/někdy jsou při příjezdech a odjezdech i delegáti z jiných CK/, omlouvám se.
Uživatel: Ivana1 6.8.2020  
Taktéž se chci zastat paní delegátky Marcelky na Alonissu/Skopelosu. Byla moc fajn, milá, příjemná, sympatická, pohodová a dělala svou práci dobře. Má tam na starosti asi 4 cestovky, tak opravdu musí na letišti počkat až se všichni klienti vybatolí od kufrů a testů, takže ti, kteří jsou hotoví dříve holt musí počkat - normální věc. Co se týče formulářů, lístků atd., nejsme ve školce, aby nás vodila za ručičku a musela všechno zařizovat a dát nám až k nosu, stačí informace a svéprávný člověk si přece leccos dovede dále zjistit a zařídit sám, obzvláště takové banality jako je nějaký kus papíru-formulář, místa v letadle nebo nějaké technické problémy v ubytování. Není prací a povinností delegátů dělat kompletní servis v takovýchto drobnostech, myslím, že delegát je tam hlavně od toho, když se stane nějaký opravdu problém typu onemocnění, úraz, nějaká živelná pohroma atd., tak pak bych očekávala pomoc a součinnost delegáta, ale ne v otázkách typu jak vyplnit/sehnat papír a kdy, kdo a kam vynést koš nebo případně co v pokojí chybí/nechybí, funguje/nefunguje atd. atd. Cesta dolů pod penzion je opravdu úzká, takže ten minibus, kterým klienti přijíždějí by se tam opravdu neprodral a dole neotočil, bylo to tak tak i na osobní maličké auto (měli jsme auto 5 dní, takže cestu znám). My jsme byli s delegátkou moc spokojeni, děkujeme za pohodový průběh dovči, fungovala dobře, na SMS reagovala ihned - poradila, podstatné informace a rady při příjezdu i k odjezdu taky dodala, u odbavení byla k dispozici pro případ nějakých komplikací, prostě žádný problém. Samozřejmě by mě ve ani ve snu nenapadlo chtít po delegátce vyjednat místa v letadle - to mi přijde jako úplné sci-fi, neboť tohle si zvládne zařídit i moje dítě a zvládlo i dávno dříve, již před x lety, kdy byl daleko menší a sotva tehdy znal pár anglických slovíček...a podobné detaily jako např. heslo na wi-fi v ubytku si vždycky od majitele nebo na recepci mládě zjistí dřív, než stačíme odemknout pokoj :-)) :-)). Ono fungovat pro klienty na 3 různých ostrovech docela od sebe vzdálených není jen tak, navíc cokoliv řešit s Řeky (ač je mám ráda) je někdy trochu o nervy a komplikované, signál mobilu tam taky byl bídný (na Alonissu), navíc celý ten letošní opruz s formuláři, kódy atd. atd., trajektů mezi ostrovy taky plulo méně než jiné roky...buďme rádi, že jsme se letos vůbec do našeho milovaného Řecka dostali, že tam vše proběhlo vpohodě a užili jsme si krásné moře, přírodu a letos hlavně klid bez davů turistů.
Uživatel: micousa 6.8.2020  
Pokud se dotyčná delegátka postarala o ty, na jejichž ostrově byla přítomna, a starala se o ně dobře, pak v pořádku. Nicméně opravdu bych očekávala alespoň nějaké základní informace - zatím na každé dovolené, na kterých jsem porůznu byla, kdy opravdu nejezdím do nějakých inklusive hotelů (vyjma tedy Egypta a Tunisu), ale spíš do malých letovisek a pensionů, delegát podal aspoň běžné informace o dané lokalitě, co je tam zajímavého, nějaká doporučení na místní podniky a jak to tam v daný rok se službami a výlety je - za současné koronasituace obzvlášť. Když už tedy neměla čas na to, aby se na Alonissosu alespoň na půlden otočila - jak říkám, na přistávající trajekty byl výhled z pláže a za den se tam otočily minimálně čtyři - tak nám mohla věnovat alespoň čtvrthodinu na trajektu při cestě tam. Nic, nebudu se zde dohadovat, dovolila jsem si pouze vyjádřit svůj názor, který nikomu nevnucuji neb každý má právo na vlastní, a spíš jsem se snažila podat alespoň nějaké informace pro ty, kteří tam pojednou následně.
Uživatel: Deny. 6.8.2020  
Delegátku neznám, ale jestli je ta organizace fakt takový hardcore, nemělo by jich tam tedy být víc?
Požáání delegátky o místa v letade mě taky nijak nepohoršuje, když člověk není zvyklý létat nebo neumí jazyky, od toho snad využívá služby cestovky
Uživatel: Ivana1 6.8.2020  
To micousa: No, myslím, že v dnešní době Internetu a nejrůznějších diskusí, Facebookových skupin atd. atd., kde si vzájemně sdělujeme téměř o každé "tečce na zdi pokoje v ubytku" (myšleno s nadsázkou samozřejmě - je dobře, že se tu ptáme a sdělujeme si kdejaké detaily a drobnosti, od toho ty diskuse jsou) jsou dlouhé výklady o letovisku, zemi atd. už trochu zbytečné a nikdo je nevyžaduje a vše si většina lidí nastuduje předem sama. Možná v případě dlouhého transferu busem se dají nějaké ty informace poskytnout, aby se nějak vyplnil ten čas, ale stejně je většina osazenstva už ví a kdo neví, tak je záhy zjistí. Zde na to opravdu nebyl časový prostor a konat nějaký výklad na lodi...no to mi přijde teda hodně přitažené za vlasy, většina lidí fotila, natáčela nebo se prostě jen kochala plavbou nebo naopak pospávala a odpočívala, ale kdyby se tam nějaký delegát/delegátka snažil/a konat výchovnou a naučnou přednášku, tak by asi šel/šla přes palubu :-). Navíc jsme tam nebyli sami a jistě by taková akce vadila ostatním cestujícím a rušila je. Když člověk potřeboval nějakou informaci v průběhu pobytu od delegátky, stačilo napsat SMS a delegátka obratem odpověděla. Navíc letos byla speciální situace, kdy majitelé teprve postupně otvírali taverny, obchody, gyrosárny...my když jsme přiletěli o termín dříve než vy, tak první den toho moc otevřeného nebylo a místní na nás chvílemi koukali jak na mimozemšťany - s údivem, ale zároveň s nadějí a vděčností, že přece jenom nějací turisté přijeli a snad budou i nadále přijíždět. Během dalších dní den ode dne přibývali noví turisté a Řekové svižně otvírali vše, co šlo, takže nějaké informace o tom, kde se nejlépe najíst, kde co koupit atd. atd., se měnily ne každý den, ale spíše skoro každou hodinu, takže by stejně neměly smysl. Navíc delegát fungující pro tři ostrovy nemůže vědět, že zrovna ten den otevřeli v Patitiri další např. gyrosárnu a za další den jinou a že ta první je lepší/horší než ta druhá...navíc tyhle info jsou vždycky velmi subjektivní, to si každý musí vychytat a ozkoušet sám, co mu kde vyhovuje, co mu kde chutná atd. A s těmi trajekty to opravdu nebylo letos jen tak - původně jsem si plánovala jeden den zajet si nějakým trajektem brzo ráno na Skopelos, tam si půjčit auto a projet, co se stihne a večer zase zpět a vzdali jsme tenhle nápad, bo to nebylo reálné se během toho dne nějak rozumně otočit tam a zpět. Některé dny těch spojů sice bylo víc, ale některé o dost méně a ne všechny trajekty, které se tam točily, pluly trasu Skiathos-Skopelos-Alonissos. Navíc ta delegátka měla naplánované schůzky a výlety pro klienty na Skopelosu, kde bydlela, takže si nemohla jen tak někdy odskočit na Alonissos...a navíc proč, když se nic vážného nikomu nedělo...aby řekla klientům, kde si koupit zmrzlinu či gyros a kde je jaká pláž či kde si půjčit auto atd.? Vše se dá zjistit na místě, předem doma či přímo tam (wi-fi chodila jako hodinky) na Internetu či případně ji kontaktovat telefonem.

Jen pro zasmání: Zažili jsme před dávnými časy (tuším rok 2004) v jiné zemi a s jinou CK delegáta (asi nějaký bývalý, tehdejší nebo budoucí učitel), který konal během pobytu asi 3 povinné schůzky (odškrtával si na schůzce docházku a byl velký problém, když někdo chyběl :-))...hned dotazy typu: "Kde je/jsou? Jakto že tu nejsou? Nikdo se mi neomlouval, že nepřijde..." atd. :-))) ), kde pokaždé rozvinul velkou mapu zeměpisnou či historickou a cca 2 hoďky přednášel o historii a místopisu země a neexistovalo schůzku svévolně, bez vysvětlení, opustit, když se někdo s někým bavil, tak ho napomínal jako ve škole :-)) Že tehdy 99% zájezdu bylo ubytováno v jakési šílené kůlně, špinavé, přízemní bez funkční klimy (venkovní teplota kolem 40 st) a doslova z toho šíleli, tudíž jediné, co je zajímalo byla výměna pokoje a ne historie a zeměpis destinace (čemuž se tedy vůbec nedivím) to delegát přešel vždy stručně s ujištěním, že se to řeší a hotel je plně obsazen a dál se věnoval podrobnému výkladu o zemi...no, všichni tam nakonec v těch chlívcích zůstali po celý pobyt. My jsme tehdy odmítli vůbec do těch chlívků první den jít a tak dlouho jsem na recepci prudila a dohadovala se s nimi, až jsme nakonec získali opravdu nádherný pokoj v té nejhezčí části hotelu (sice obklopeni ruskou klientelou, pro kterou to tam měli rezervované, ale chovali se slušně a tiše, tak to nevadilo), takže delegáta jsem ani nezatěžovala nějakou stížností na kvalitu ubytování, jen když se na jedné ze schůzek ptal, zda jsme spokojeni (bo mu bylo asi podivné, že na rozdíl od jiných neprotestujeme), tak jsem mu sdělila, že výměnu už jsme si sami pořešili během prvního dne a tak jsme si mohli v klidu vychutnat jeho dvouhodinové přednášky. Nutno říci, že tehdy ještě Internet a všelijaké diskuse a sítě nebyly tolik rozšířené, navíc jsme byli ještě sami bez dítěte, tj. páni svého času i programu, takže nám to ani nevadilo ty dvě hoďky v klidu sedět a poslouchat (měl to moc hezky a pečlivě připravené), leccos zajímavého jsme se dozvěděli, zopakovali to, co už jsme z hodin dějepisu dávno zapomněli a bylo to fajn. Ale v dnešní době už je něco takového zcela absurdní :-)
Uživatel: michala.n 6.8.2020  
To micousa
je pravda, že si služby delegátky platíme v ceně zájezdu, tak očekáváme nějaký servis. Strašit lidi, že nestihnou trajekt to asi zrovna nevylepší situaci. Jsem zvyklá alespoň na úvodní schůzku, kde delegátka seznámí s nejzákladnějšími informacemi, výlety atd. Většinou už mám nastudováno co a kde je zajímavého, ale nějaké dobré typy se vždy hodí. U lidí, co neumějí jazyky je dobrá i pomoct s autem, výlety a u odbavení - pokud je přání sedět vedle sebe, to mi nepřijde nic divného požádat delegátku. Asi by bylo dobré upozornění od ck, že na ostrově není delegátka přítomna a je jen na telefonu (nevím, jestli to dělají). Dobrá bývá i kniha s informacema ck na ubytování o daném ostrově, zajímavostech, výletech, ráda si v ní vždy zalistuji, jestli tam nenajdu něco co jsem se ještě nedověděla.
Jen doporučení na taverny se většinou moc nedržíme, ochutnáváme sami, ale info kde mají pita gyros je pro nás dobré, ten milujeme.
Ani info o autobusech není od věci, ne všechny informace se na místě získají v angličtině a v řečtině já si teda nic moc nepřečtu.
Uživatel: michala.n 6.8.2020  
To Ivana1:
Já si zase nemyslím, že každý musí mít dopředu nastudované vše o ostrově, hlavně starší ročníky si rádi nechají poradit od lidí a ne na forech atd. Asi je dobrá informace, že delegát je jen na telefonu a informace o ostrově mít v knize na ubytování, kde si kdo chce informace najde.
Informační schůzka na trajektu je asi nereálná - lidé se kochají, fotí a každý je někde jinde - dávám za pravdu.
Uživatel: Ivana1 6.8.2020  
To michala.n: OK, souhlasím, nicméně info, že delegátka je na telefonu a že je přítomna na vedlejším ostrově byla, o tom jsme věděli odjakživa (myslím, že je to i v katalogu nebo nevím, ale každopádně s touto info jsem již zájezd kupovala), info o ostrově v knize na ubytování taky bylo - ve stejném rozsahu jako kdekoliv jinde (klasická velká tlustá kniha s obrázky, informacemi, řeckými slovíčky atd.), delegátka na případný telefonní kontakt reagovala hbitě, takže nevidím problém. Samozřejmě když je špatný signál, tak s tím nikdo nic nenadělá a může se zdát, že to třeba vyzvání a nebere to, ale ve skutečnosti jí to třeba vůbec nezvonilo nebo naopak volá klientům nějakou info a nevyzvání to ani člověk nenajde nepřijatý hovor, ale přitom volala a opakovaně - ty mobily si tam opravdu dělaly co chtěly a někdy ani nahoře na kopci to nebylo jisté, že se člověk někam dovolá...nám třeba SMS blízkým do ČR odcházely po částech, vypadalo to, že odešla normálně a prý přišel kousek a za hodinu či klidně i za půl dne zbytek nebo přišla prý až další den atd...
Uživatel: Melissa 8.8.2020  
Dobrý den, tak informace za nás, jako CK. Marcela je jedna z nejlepších delegátek, co znám :-). Osobně ji závidím její rozhled a znalosti (historie, jazyky), ne jen z Řecka. V běžném roce jsou zde 2 delegáti (Skopelos,Skiathos), ale též podstatně více klientů. Na Alonissosu delegát není, což máme na www uvedeno. Není tam proto, že tam máme pouze cca 12 osob a pokud by tam delegát byl, tak by cena za jeho služby byla dost vysoká a zbytečná. Nejde o mzdu delegáta, ta je zanedbatelná, ale ubytování, doprava, … . Museli bychom zdražit zájezdy, myslím, že dnešní době a cen telefonních poplatků by to bylo naprosto zbytečné. Je tam nástěnka se základní informací a šanon s dalšími informacemi o místě. Každý klient při příletu obdrží obálku (viz. informace níže), kde má další informace. Pokud má nějaký dotaz, delegát je na telefonu a rád poradí, stejně tak spolu klienti jedou cca 60 minut na lodi a co vím, tak Marcela s lidmi komunikuje neustále. Nicméně, pokud někdo volá delegátovi, že mu došla pitná voda a co má dělat, tak to je složité :-). Tento klient měl i půjčené auto. Co se týká spěchu u příletu, byl oprávněný. Pokud by trajekt odjel, další jel až večer, což by se žádnému klientovi nelíbilo, bylo to tam časově dost natěsno. Rezerva v podstatě žádná, letos těch trajektů jezdí o dost méně. Pokud by Marcela jela na Alonissos na nějakou schůzku, tak by na to měla cca 30 minut(včetně výstupu a nástupu z/na trajekt), protože trajekt se tam jen otočí a jede zpět na Skopelos a dál. Ne všechny trajekty co přijedou na Alonissos, jezdí přes Skopelos. Pokud by tam chtěla zůstat, musela by tam přespat a nechat cca 80 klientů na Skopelosu svému osudu, pokud by se někomu něco stalo. Statisticky je větší pravděpodobnost, že se stane něco na Skopelosu, než na Alonissosu. Vím, že někteří klienti někdy říkají, že to je zlodějina platit služby delegáta, tak jen pro představu jaké jsou mzdy delegátů a zda by to pro vás bylo zajímavé. Mzdy se pohybují 25-35 euro/den. Musíte být 24hod/7dní v týdnu v pohotovosti a občas mluvit s lidmi, s kterými společnou řeč prostě nenajdete. Co se týká míst v letadle, Marcela přišla k přepážce a sdělila požadavek od klientek na místa v letadle. Pokud někdo dává za vinu delegátovi, že pracovník letiště vypsal stejná místa a následně opakovaně udělal chybu, tak k tomu není co říci. Všem přeji hezkou dovolenou a skvělé delegáty, které budete potřebovat pouze k informacím z místa pobytu. Bohužel, ne vždy to tak je. Každý rok máme docela dost klientů, kteří skončí v nemocnici.

Informace které klienti obdrží u příjezdu :

Jméno klienta: Název hotelu: Nikos

Vážení klienti CK MELISSA TRAVEL dovolte mi, abych Vás srdečně přivítala na sporadském ostrově Alonissos. Jmenuji se Marcela Rusňáková a budu Vaší delegátkou po celou dobu Vašeho pobytu.

Na informační ceduli (nástěnce) kterou naleznete v prostoru recepce je info ohledně Vašeho odjezdu zpět na Skiathos k odletu dne 11.08. 2020. Info (mapka) jsou z loňského roku, ale vše bude i letos probíhat stejně.
Trajekt (Flying Dolphin) odjíždí z Patitiri v 06.30 hod. tomu bude přizpůsoben i čas Vašeho transferu do přístavu. Všechny informace a listky na loďbudou k dispozici v partnerské kanceláři ALBEDO TRAVEL v přístavu, kde si den predem vyzvednete listky na lod a covid formular.
Kancelar je otevrena od 10.30-14.30 a 17.30-20.30. Pri vyzvednuti listku dostanete i cas Vaseho transferu (pick up time), opet budou 2 jizdy minibusem, jako pri Vasem prijezdu. V pristavu je treba byt vzdy 30 min. pred odplutim lodi. Nezapomente, prosim, ze lod jede nejdrive na Skopelos a pak teprve na Skiathos
Uživatel: sifaka 8.8.2020  
Pro Melissa ze dne 08.08.20/08:08

Když už jsem tady, připíšu. Myslím, že delegátská práce je nesnadná práce. Jak víme"nenarodil se člověk ten a by se .....", všichni známe, že :-)
Jedna moje delegátka říkala, že dovolenkáři jedou v "dovolenkovém módu" a že i jinak soudným lidem, některé věci musí opakovat několikrát, protože "vysílač"nenajde správný "přijímač" :-) :-) Blbý je, že v tomto případě delgát "tahá za kratší konec"jen proto, že je "v práci", a vyčítat někomu výdělek cca 1000ká/den je myslím trapné.
Osobně se snažím delegáta neprudit s tím s čím si poradím sama, na druhou stranu, když mi svítí do očí (-) (-) (-) , tak si někdy neporadím s věcmi, že mi zůstane rozum stát :-O -že blbnu ::_
Letos průďo s :(| :(| :(| :(| ::_ je obzvlášť záděr pro všechny :-((
Takže špetku tolerance a pochopení z obou stran, to by myslím bylo dobrý :-)
Uživatel: Vasso 9.8.2020  
To micousa

Váš elaborát níže by mohl být jenom malicherný a částečně trapný, kdybyste se tak hnusně a nefér nenavážela do delegátky. Takhle je vysloveně zlý. Marcela je nejlepší a neschopnější delegátka, jakou jsem kdy potkala. Soudě podle vašeho vášnivého popisování choreografie vynášení odpadků a přiznání, že si sama neumíte vyjednat místo v letadle - Marcele nesaháte ani po paty. Dovedete si představit sebe na jejím místě? Jak byste se postarala o víc než sto lidí mířících na tři různé ostrovy? Dovedete si představit, že jste těm lidem (i vám podobným) k dispozici několik měsíců 24 hodin denně? Vy potřebujete, aby za vámi někdo přijel na Alonissos a řekl vám, kde jste a co tam máte dělat? Marcela nebyla váš osobní bodygard, nejeli jste za ní na osobní návštěvu. Pokud jste svéprávná, pak byste ji měla potřebovat jenom kvůli zinkové rakvi - jinak jste byla na své vlastní dovolené. Naprosto zbytečně, nespravedlivě a zle jste jí ublížila.
Uživatel: Vančiišin 9.8.2020  
Pro Vasso ze dne 09.08.20/10:02
Krásně napsané,Marcelu jsem potkala na Pražském setkání recko.name,je to skvělá žena s velkým přehledem o celém Řecku.Je mi strašně líto,že nám nevyšel Naxos,kde jsem ji mohla poznat i jako delegátku,tak snad příští rok.
Jsme sice starší neovládáme cizí jazyky,ale delegátku jsme zatím nepotřebovali,vyjma půjčení auta.Na první schůzku chodíme pravidelně a pak někdy na poslední.A tak to doufám i zůstane.Hlavně aby bylo zdravíčko a pěkně počasí.Mějte se bájo a přeji mnoho krásných dní v Řecku.My to máme za 33,snad to vyjde
Uživatel: Vasso 9.8.2020  
Pro Vančiišin ze dne 09.08.20/14:22

Moc vám přeju potkat Marcelu na cestách: zná Řecko do všech možných detailů a cestu vám opravdu obohatí o spoustu informací a tipů. My jsme se potkali na Kykladech a těším se, až se potkáme znovu. I vám dobré zdraví a ať ta třiatřicítka rychle uteče :)
Uživatel: Ireon 9.8.2020  
Nedá mi to a musím se připojit k názorům zde níže uvedeným, že práce delegáta není snadná, zvlášť když obdrží zvlášť povedené "účastníky zájezdu". Vloni na Kythiře klientka trénovala opakovaně delegáta, že nemá v kuchyňce struhadlo na okurku... a to už se dostáváme do stížností typu "moře bylo málo slané". Souhlasím s panem Baranikem, že delegát musí hlavně řešit zásadní věci a často to není tak snadné. Při cestách do Řecka už jsem zažila, že cestou z letiště v Heraklionu nám začal hořet autobus (ať si někdo zkusí sehnat v Řecku v sezoně autobus hned, když Řekové to mají vše sigá, sigá!),nehoda na silnici na Thassosu, neprůjezdná silnice a následně ohrožen příjezd na letiště odlétající skupiny. Velké vlny a neplánovaná cesta až do Igumenitsy na větší loď, abychom se vůbec dostali na Paxos (den jsme strávili u moře v Ammoudia úplně v pohodě - delegátka zvládla bravurně). Vše delegáti zvládli, právě proto tam jsou. Turistické informace lze už dnes sehnat jinými způsoby a struhadlo na okurku není zárukou bezchybné dovolené!
Uživatel: Melissa 9.8.2020  
K práci delegáta všeobecně (omlouvám se, že to není jen o Alonissosu) : není problém po delegátovi chtít v podstatě vše možné a nemožné, na to jsou u nás školení a rádi vyjdou vstříct, pokud to jen trošku jde (penzion neotočí). Dokonce musí být delegát usměvavý i v situacích kdy má zcela jiné pocity :-). Nicméně, nemůžeme jim dávat vinu za něco, co nemůžou ovlivnit : chybu pracovníka na letišti, na recepci hotelu ..... . Osobně jsem slyšel na mnoha hotelích/letištích hodně klientů (né našich), kteří "řvali" na delegáta, že bydlí jinde ,než má na smlouvě a ať to kouká zařídit. Že nejde klimatizace v autobuse a mnoho jiných stížností, vždy mě to překvapí, jako by delegát tyto věci mohl ovlivnit :-(. Nemůže, vždy vše organizuje někdo jiný, on je jen první na ráně. Jedna veselá :-), jednou na mě řvala jedna klientka kvůli hrnci (chtěla jeden navíc), když jsem se jí zeptal, kde pracuje ,tak mě sebejistým způsobem sdělila, že na magistrátu města. Na mojí otázku, zda někomu zařídí něco extra, když na ní "ječí" mi sdělila, že samozřejmě ne a pak jí to hned došlo. Hrnec se vyřídil asi za dvě minuty, před tím pět minut "ječela". Ještě jedna z Rhodosu ,ve 2hod ráno po nočním příletu volala paní,, že chce okamžitě přestěhovat, že nemá slíbený výhled na moře. Tak jsem jí řekl, ať zavolá až ráno, že to do té doby zařídím :-), bydlela 20m od moře s balkonem na moře :-), zavolala a nechala mi na recepci víno.... .

Ještě jedna k Marcele, asi jsem to přivolal, ale dnes od 3hod ráno se stará o klienta na Skopelosu, který zkolaboval a do 15hod se ho snažli s pojišťovnou dostat do Volosu do nemocnice. Jako na potvoru se rozbyl ranní rychlý trajekt a výrazně se zhoršilo počasí, takže nemohl přlitět ani vrtulník a ani rychlá záchranářská loď. Nakonec jede lodí až teď odpoledne, naštěstí ve stabilizovaném stavu. Takže všichni držme palce, ať to vše dopadne dobře !!!
Uživatel: ijon 10.8.2020  
Připojuji se k chvále delegátky Marcely, jsme s ní teď na Skopelu, vždycky nám pomohla, když jsme potřebovali. Fakt je, že pobyt na Alonissu vyžaduje alespoň minimální samostatnost, ale vždycky jsme si bez problémů poradili. Přeprava na ostrovy je možná trošku komplikovanější, ale rozhodně to není žádný horror, jak paní popisuje. Možná jediná komplikace je počet zastávek trajektu, protože někdy staví v Glosse a někdy ne. Takže odtud druhá nebo třetí zastávka...
Uživatel: tony2 10.8.2020  
Ještě malinko k delegátům-jezdíme do Řecka od roku 2002 pravidelně, zkraje jsme využívali kombinovanou dopravu, a to jsme delegáta občas i potřebovali-někdy byla cesta skutečně náročná, hlavně pro ně! O tom, jak delegátce cestou na Rhodos vystoupili z trajektu již na Kosu čtyři senioři s veškerou bagáží, jsem už kdysi psala, a jen náhodou se podařilo je dostat zpět a dopravit je do místa určení … Nevím, jak by to dopadlo, kdyby trajekt odplul :-O :-( Vždy jsme obdivovali trpělivost s jakou většina delegátů/delegátek tyto náročné cesty zvládala, hlavní bylo dostat se v pořádku na místo určení, třeba někdy i bez informací o historii, geografii a místopisu dané lokality. Trajekty jsme pluli na řadu ostrovů v Řecku a málokdy při těchto plavbách nám byly tyto základní informace poskytnuty, ostatní starosti - jak nastoupit, kde jsou eskalátory, kam uložit kufry, kdy vystoupit a další byly vždy důležitější.
Zažili jsme delegáty milé, vstřícné a fundované-moc rádi vzpomínáme na pana Janise ze Sivoty, který úžasně přispěl ke krásné dovolené v Epirusu, nebo právě na jmenovanou paní Marcelu, která nám poskytla neocenitelné rady při první návštěvě Naxosu - oba delegáti Melissy, nebo na skvělé delegáty bývalé CK Viamare, ale i delegáty, kteří nezařídili prakticky nic - v Bali, Kréta 2010, na Skopelosu 2011, na Kosu 2014... Nyní jako milovníci Řecka, kteří tuto zemi navštívili 26x, delegáty prakticky nepotřebujeme, ale vždy jdeme na první seznamovací schůzku, a i nadále se budeme snažit, abychom potřebovali delegáty jen pro eventuální výlet, radu v neznámém prostředí apod., ne při řešení zdravotních či jiných vážných problémů. Všem dobrým delegátům zdar a jen samé vstřícné a milé zákazníky!!! ::¯ (x) (F)
Na [o] - posloucháme skvělý výklad mladé delegátky Alexu v Knossu 2004.
Uživatel: zatrox 10.8.2020  
Práce delegátů je náročná, ale která práce není, jsou to také jen lidi a "kvalita" může být různá. Zažili jsme všechny možné, od vynikajících až po nepoužitelné. Osobně jsme delegáta ale potřebovali jen, když něco nefungovalo jak mělo. Nevidím důvod, proč by se zákazník nesměl ozvat, když je ubytovaný jinde než má ve smlouvě nebo když něco nefunguje jak má. A komu jinému než delegátovi jakožto zástupci CK, u které si platí služby. Jestli s tím delegát něco může nebo nemůže udělat nebo jestli to je jeho vina, je už jiná otázka, ale je to jeho práce.
Uživatel: Melissa 10.8.2020  
Pro Zatrox, naprostý souhlas, je to jeho práce. Nicméně, lidi by se k sobě měli chovat slušně.
Uživatel: Kusnirova 11.8.2020  
Delegát není osobní asistent, kterému můžete volat 24 hodin denně. Všem delegátům přeju pevné nervy na ty, co to nepochopili.
Uživatel: zatrox 11.8.2020  
My delegáty nepotřebujeme, protože jezdíme bez CK, ale pravda je, že někteří klienti si jsou schopní stěžovat i na to, že voda je moc studená nebo že slunce zapadá moc brzo :-)