MILOS - všechno o ostrově

Zdroj: www.recko.name/diskuze.php?id=5547
Uživatel: ladybee 4.10.2007  
Dovoľujem si týmto otvoriť tému o ostrove Milos. Budem rada, ak sa informácie o ňom, o doprave tam, o jeho plážach, pamiatkach, možnostiach ubytovania atď. sústredia na jednom mieste.
Uživatel: ladybee 4.10.2007  
Takisto ma tento ostrov zaujal, takže namiesto toho, aby sme sa tu dohadovali o tom, čo niekto nemal alebo mal kto urobiť, vkladám ešte link na Jirkovu fotogalériu a ďalšie stránky, ktoré som si doteraz stihla pozrieť: http://album.olympus.cz/PhotoGallery/Public/pAlbumShow.asp?idAlbum=94202 http://www.milos-island.gr http://www.milostravel.com
Uživatel: ladybee 4.10.2007  
Je zaujímavé, že napríklad každá pláž na ostrove má inú farbu, zaujímavé sú aj informácie o geológii ostrova http://www.milostravel.com/geology.asp takže, kto ste už mali možnosť tento ostrov farieb navštíviť, podeľte sa s nami o každú informáciu (JirkaS by nám určite vedel povedať viac, takže Jirko, nedaj sa prosiť). ŠKoda, že doprava tam, je zatiaľ trocha komplikovaná, čo tak okolité zahraničné CK? Skúšali ste pozrieť?
Uživatel: Jirka S 5.10.2007  
Zdravím . Omlouvám se za vznik diskuse ,o vhodnosti a nevhodnosti vzniku nového téma. Pokud máte dotazy na ostrov Milos pošlete jej na moji adresu:::::::
jirischon@seznam.cz Odpovím a popřípadě zašlu i foto v plném rozlišení bez reklamy a zdarma. Loučím se Jirka S
Uživatel: ladybee 5.10.2007  
Ahoj, Jirko, prihováram sa zato, aby si napísal aspoň krátky cestopis o tom, ako si cestoval na ostrov, kde si bol ubytovaný (všimla som si na stránkach ostrova, že ponúkajú ubytovanie v hoteloch aj "na súkromí" a že človek nemá očakávať služby ako v hoteloch vyššej kategórie - čo by určite viacerým neprekážalo atď.), potom ktoré miesta si pochodil (zaujímavé pláže, historické pamiatky, resp. miesta, ktoré sa na Milose oplatí vidieť), ako Ti tam chutila tamojšia kuchyňa, prístup tamojších ľudí, čiže zaujímavé fakty aj drobné postrehy. Iste, cestopisy väčšinou vyjadrujú subjektívny názor, pocity a dojmy autora, ale o to sú zaujímavejšie a menej strohé. Budem neskromná, ak poviem, že by si tým potešil viacerých (aby sme Ťa "nebombardovali" svojimy e-mailmi každý zvlášť)?
Uživatel: Galča 5.10.2007  
Ahoj,ubytování Milos-nádherné APT,klikni na www.upps.at.Galča
Uživatel: pavel63 8.10.2007  
Nedá mi to, abych nezareagoval. Strávil jsem na tomto ostrově nějakou chvíli a troufám si tvrdit, že jsem ho dost procestoval. Všechny informace, které jsem zde četl, se v podstatě zakládají na pravdě, i fota, zvláště od Jirky, jsou jedinečná. Jen bych připojil několik informací. Ostrov jako takový je pěkný, ale místy je jeho tvář dosti poškozena povrchovou těžbou různých nerostů a hornin. Jedná se o častý jev a o dosti rozsáhlé plochy a je velmi nepříjemné, když cestou na pláž Vás míjejí náklaďáky s kamením, prach atd... Některé vyfotografované pláže dávají dosti zidealizovaný obraz - některé, zvláště ty lépe přístupné autem, bývají skutečně narvané - a to i ve druhé poovině září. Samozřejmě se najdou i odlehé a liduprázdné - a to jsem u dalšího bodu - pro tento ostrov si nedovedu představit pobyt bez vlastní dopravy, je to zde skutečně nutnost. Rovněž doporučuji kombinovat pobyt na Milosu (včetně půjčeného auta či motorky) na blízkém Kimolosu - z Pollonie tam jezdí lodě i s auty vcelku často. Kimolos je velmi pěkné místo, ale opět - vlastní doprava je nutná, jinak je člověk omezen na nejbližší okolí přístavu či Choru. Milos je ostrov velice zajímavý pro geology - i neodborníky, dá se říci trochu méně atraktivní Thira. Pokud někdo holduje kajakům - Milos je z mnoha důvodů jedna z nejlepších lokalit v celém Řecku - krásné různorodé pobřeží, hodně dobrých pláží, které jsou jinak nedostupné, nebo jen obtížné a množství mořských jeskyní - nejsou tak slavné, aby byly vyhlášené, ale jsou stejně zajímavé a je jich zde opravdu hodně. Shrnuto - Milos je ostrov vhodný pro spíše aktivní dovolenou, pro podnikavější povahy (a řidiče dobrodruhy, na těch jejich prašných cestách). Je třeba se vybavit dobrou mapou (alespoň Road) a mít základní orientační smysl - někdy je docela náročné najít správnou cestu na zvolené místo. Povrchové doly a lomy, stejně jako ropnou elektrárnu u přístavu raději objet či přehlédnout. Vyhnout se delšímu pobytu ve zdejších "vyhlášených letoviskách" - nejsou moc dobré, ani pro toho, kdo má rád samotu, ale vlastně ani pro toho, kdo preferuje zábavu - možností tam mnoho není. Na ostrově se hodně staví, ale kde v poslednich letech ne. Návštěvu rozhodně mohu doporučit, ale raději bez růžových brýlí, ty nasadit až při odjezdu. Jednání s lidmi - ubytování, půjčovny, restaurace apod - zcela bez problémů. Ostrov není až tak navštěvován zahraničními turisty, jedná se o typicky řeckou destinaci, někde bývá problém se domluvit anglicky, ale, konečně, co člověk tak nutně zase potřebuje.
Uživatel: Jirka S 9.10.2007  
Zdravím, Absolutní souhlas s Pavlem 63,To rozebírání ostrova jsem naznačil na několika fotkách. My jsme byli na ostrově v červnu a pláže zely prázdnotou,zvláště ty na západě.Souhlasím s tím autem,pokoušel jsem se zdolat nejvyšší horu,ale nepodařilo se.Auto Athos na to nemělo,v 550m jsem to vzdal z důvodu kamení a hlavně silného větru.(chce to 4*4 nebo silnější moto). Pro západní pláže to platí také(zmiňoval se Pavel63) a jsem rád,že se ozval,nebudu na dotazy sám a ještě něco pro Pavla:co takhle nějaké foto.Jirka S
Uživatel: Šarulka 9.10.2007  
Asi to bude podobné jako na ostatních ostrovech - také jsem na Lefkadě nefotila hromady odpadků podél cest atd.(povrchový důl v horách tam byl také a nemluvě o vojenské základně),snažím se fotit jen to co se mi líbí.Když člověk někam jede,musí počítat s tím,že to není jako z katalogu...Možná kdyby byl na ostrově rozvinutější cestovní ruch,řekové by se snažili dát např.cesty lépe dohromady atd.
Uživatel: Jirka S 9.10.2007  
Zdravím Šarulko máš pravdu s těmi nehezkými záběry,né,že bych je nefotil,ale nezařazuji je do albumů,abych moc neodradil a také ,kdo by se na to díval.Z cest do Řecka ,bych z těchto fotek mohl udělat také slušné album,ALE NECHCI.Přesto jednu přikládám. Jirka S
Uživatel: Jirka S 9.10.2007  
TO Pavel 63 Co takhle vytvořit cestopis. Myslím, po přečtení Tvého příspěvku,že by to šlo.(já na slohové práce moc nejsem) Jirka S
Uživatel: Zu-Lu 9.10.2007  
Na Milos se dá doletět z ČR letadlem? Absolvoval pobyt někdo z českou CK? Reaguji na fotografii, kde je vidět letiště.
Uživatel: Jirka S 9.10.2007  
Zdravím, Na Milos se dá letět letadlem.Z ČR do Athén a odtud Olympikem na ostrov.Myslím,že spoj je 2* denně.Pro letadlaČSA je dráha krátká,snad ATR by to zvládnul,ale ta dálka. Jirka S
Uživatel: pavel63 11.10.2007  
Na Milos z Atén skutečně 2x denně (nevím, jak v zimě), pro zajímavost - na Milos je z Atén nejlevnější letenka ze všech ostrovů - asi 43 Euro jedním směrem, což je jen o trochu více, než normální lodí a zcela srovnatelné s katamarány.
Uživatel: Pedro 12.10.2007  
Ahojte taky trošku přispěju kapkou do mlýna... Milos jsme navštívili v srpnu 2001 v rámci naší „expedice” Sifnos- Kimolos- Milos 2001. Skvělý ostrov ! Pláž Plathiena - nádhera. Kemp Achivadolimni a pláž pod ním taky super. Mrkni na náš cestopis: http://recko.name/ostatni.php?view=1&id=59&idd=19 O narvaných plážích v 1/2 září bych pochyboval. V srpnu bylo vše ok. Nádherná kykladská architektura. Netřeba jezdit na narvaný Mykonos či Santorini. Doprava busem po ostrově byla v pohodě. Zajížděl i ke známějším plážím. Přímo v kempu je ale půčovna. Turistů málo. Češi žádní. Bohužel je to jen otázka času. Milos má totiž letiště....Snad masovou přítomnost turistů odradí údajných 8tis. exemplářů chráněné zmije levantské, která zde žije :-)) :-)
Uživatel: Afrodite 12.10.2007  
Pedro, také by mě zajímal Sifnos. Které místo na Sifnosu doporučuješ pro ubytování - Vathy nebo Faros. Kde bývá míň lidí?
Uživatel: Jirka S 20.11.2007  
Zdravím. Dodal jsem popisky do galerie:Kolem ostrova Milos na Kalimos:.....Není to nic moc ,ale kdo chce,tak může.Jirka S
Uživatel: miltos 21.11.2007  
Mozna se to bude nekomu hodit http://www.travel-to-milos.com/
Uživatel: zandik 4.12.2008  
Jezdí nějaká čeká ck na milos?
Uživatel: bedru 4.12.2008  
Já jsem na takovou českou ck ještě nenarazila. Lépe po vlastní ose.
Uživatel: monika123 20.1.2009  
Ahoj, firo ma milos
Uživatel: susa 22.1.2009  
To Monika123: kde si můžeme ověřit, že je to tak? Díky za odpověď.
Uživatel: Kačule 25.2.2009  
To Monica. Zajímalo by mne jak jsi přišla na to, že má Firo Milos? Na jejich intern. stránkách tato destinace vůbec není. Na Milos toužím jet již delší dobu a při stále se zvyšující nabídce ostrovů (Třeba Ck Alex) doufám, že Milos brzy bude v nějaké další novince - zatím marně. Individuálně se mi nechce na to se necítím. Je možné,. že to na internetu nemají, zkusím tam zajít osobně. Nespletla sis název cestovky?
díky.
Uživatel: Dan... 25.2.2009  
Krásný to ostrov, snad se tam taky jednou dostanu :) http://www.youtube.com/watch?v=nTut-JxFb48
Uživatel: susa 25.2.2009  
To Kačule: už je to vyřešeno emailem, Monika 123 si Milos spletla s Iosem.
Uživatel: Lavetka 30.8.2010  
Na Milosu jsme byli 9 dní, ale určitě by se tu dalo vydržet podstatně déle. Je to ostrov ideální pro poznávání přírody , milovníci památek trochu ostrouhají. O velké hotelové komplexy zde nezavadíš. Absolvovali jsme výlet lodí kolem celého ostrova – doporučuji, stojí to rozhodně za to. Stihli jsme procourat v podstatě celou východní část, kde jsou veškeré vesničky a hlavní pláže. Na západní část nám bohužel nezbyl čas. Milos je úžasný v tom, že každá jeho část je prostě jiná. Obrazně řečeno – přejede se za kopec a člověk je v jiné zemi. Má obrovské množství nádherných pláží, na výběr od jemného písku až po velké oblázky. V červnu byly až na pár vyjímek zcela prázdné. Pokud je někdo milovník „šutrologie“ , určitě si tu přijde na své, protože Milos je díky minerálům barevná pastva pro oči. A to je jeho druhá stránka. Krajina je povrchovou těžbou prostě poznamenaná, ale pro nás to byl jen další cíl pro pokoukání a celkový dojem to rozhodně nezkazí. Z městeček je zajímavý přístav Adamas, který je plný taveren a jiných výdobytků civilizace, ale to pravé ořechové nabídne teprve stará část hlavního město Plaka, kde jsou krásné procházky mezi domky v kykladském stylu , taverničky apod. A po výstupu nahoru ke kostelíku je úžasný výhled na moře a krásný západ slunce. Rybářská vesnička Pollonia, o které se všude píše, jak je nádherná a romantická, na mě osobně moc nezapůsobila , ale připouštím, že byla strašná vedra a nebyla tudíž moc nálada zkoumat. Zajímavostí jsou určitě i syrmata – rybářské domky přímo u moře, které mají v přízemí úkryty pro loďky za ne příznivého počasí. Nejvíce k vidění je jich ve vesničce Klima, ale vynikne to hlavně při pohledu od moře.Pohyb po ostrově naprosto bez problémů, zásobování v obchodech spíš pro domorodce než turisty. Půjčovny fungují bez problémů a je jich tak přiměřeně dost na výběr. Ceny jsou možná v porovnání s jinými ostrovy trochu vyšší, ale nemám srovnání, jak je ovlivnila krize a jak jsou na tom teď cenově jiné ostrovy . Z památek tu je tu krásné mramorové antické divadlo, nedaleko od něho - cedulkou označené -místo nálezu Venuše Mélské, pak antické katakomby, no a samozřejmě pár muzeí, na které nám také nezbyl čas.
Uživatel: Lavetka 30.8.2010  
Má oblíbenkyně pláž Firiplaka
Uživatel: Lavetka 30.8.2010  
Firiplaka s výdobytkem civilizace :-)
Uživatel: Lavetka 30.8.2010  
Sarakiniko - co dodat
Uživatel: Lavetka 30.8.2010  
Sarakiniko
Uživatel: Lavetka 30.8.2010  
Výdobytek civilizace
Uživatel: Lavetka 30.8.2010  
Barvičky na Paleochoře
Uživatel: Lavetka 30.8.2010  
Paleochora
Uživatel: Lavetka 30.8.2010  
Vesnička Klima se syrmaty. Z moře je určitě poetičtější, než přímo na místě
Uživatel: Lavetka 30.8.2010  
Antické mramorové divadlo
Uživatel: Dejna100 30.8.2010  
Teda fakt nádhera!
Uživatel: lu-lu 31.8.2010  
To Lavetka-dopravovali jste se sami, nebo jste tam jeli s nějakou CK?
Uživatel: Lavetka 31.8.2010  
To lu-lu: bez ck, je to cenově zcela jinde. Vše předem zajištěno přes internet a v pohodě :-)
Uživatel: lu-lu 31.8.2010  
Díky. Takže-Atény a pak trajekt, nebo Olympicem na ostrov? Nebo autem a trajekt?
Uživatel: Lavetka 31.8.2010  
To lu-lu: letecky Praha - Atheny, pak trajekt.
Uživatel: bedru 13.5.2011  
Letos nás relativně dost vyráží na ostrov Milos, tak bychom možná diskuzi mohli přesunout sem. Tak kdo že to jede? Cilf, Honzas, já, možná Stewoo a ještě někdo?
Uživatel: cilf 13.5.2011  
Výborný nápad Oli, mohli by jsme tady tu diskuzi trošku rozproudit teda. Já mám třeba první dotazy. Co jsem se tak dočetl, tak asfaltové cesty jsou asi jen na východní části ostrova, co? Nebo se pletu a začínají budovat infrastrukturu i na západní části. Ptám se proto, že my jsme zvyklí cestovat na skútru, ale na cestování po Milosu vážně uvažuji o půjčení čtyřkolky, což by bylo asi pohodlnější na ty prašné cesty.
Nevíte někdo v jaké ceně se pohybují ceny těchto čtyřkolek, počítám asi tak 25eur na den, co?
Jinak my strávíme na Milosu 6 nocí, takže pokud nepočítám den příjezdu a odjezdu, tak zde budeme 5 dní, takže uvidíme kolik toho stihneme. Jinak bydlet budeme v Adamasu, přímo v přístavu v tomto studiu http://www.milos-island.gr/rooms-apartments/helios/
Jinak tím, že Milos není nijak velký, něco kolem 160km2, tak předpokládám, že něco projet stihneme. Když si vezmu, že třeba poloostrov Palliki na Kefalonii má rozlohu 120km2 a my ho byli schopni prozkoumat křížem krážem za 2dny. Tak uvidíme co stihneme na Milosu :-)
Uživatel: bedru 13.5.2011  
Tak my bychom tam měli pobýt 10 dní. Bydlet budeme taky v Adamas. Na západní část asi půjčíme terénní auto, nám 4kolky vůbec nevyhovují. Na Santorini jsme ji po 5km vrátili a vyměnili zpátky za skútr.
V porovnání s Kefalonií či Krétou MIlos opravdu velký není. Ale pláží je tam prý hodně, takže nudit se asi nebudem ani těch 10 dní.
Uživatel: Kulassies 13.5.2011  
Zdravím Milosáky :) Také přemýšlím o dovolené na vlastní pěst, ještě s tím ale nemám žádné zkušenosti, to Milos, tím jak je krásný a úplně jiný, něž další ostrovy, které jsem zatím navštívila, mě k tomu donutil :) Chtěla jsem vás požádat o pomoc, jestli byste mohli napsat více o dopravě a ubytování, kde jste všecko zabukovali a na kolik vás to přišlo :) Díky (-)
Uživatel: bedru 13.5.2011  
Chce to akorát google a openseas.gr. Konečnou cenovku můžeme napsat až po návratu.
Mám sice letos trocha obavy kvůli těm stávkám a rebéliím, to pro cestování bez CK není zrovna ideální stav, ale co už. Nějak to dopadne.
Uživatel: bedru 13.5.2011  
A ještě jednu věc je dobré dopředu vědět. Na Milosu žije nejjedovatější evropský had. Macrovipera schweizeri. Letos pozorně přibalím a budeme s sebou vozit i na výletech pružné obinadlo.
Uživatel: Mikhail 13.5.2011  
Macrovipera schweizeri ( zmije milóská )
Dnes ji můžeme nalézt jen na čtyřech západních ostrovech řeckých Kyklad. Na Kimolosu, Milosu, Polinosu a Sifnosu. Tady se vyskytuje na divokých, kamenitých loukách, poblíž zdí, na haldách suti s řídkou vegetací apod. Tito hadi preferují noční způsob života. Ovšem časně ráno a pozdě odpoledne je můžeme zastihnout, jak se vyhřívají na svých oblíbených stanovištích.
Tuto zmiji bychom však mohli bez okolků definovat jako vůbec nejjedovatějšího evropského hada. Její uštknutí je velmi nebezpečné díky množství jedu, které je schopna vypustit při uštknutí, ale také díky jeho vlastní toxické potenci. Úmrtnost po uštknutí je podle některých zdrojů až 30 %!
Uživatel: cilf 13.5.2011  
Dobré vědět jako..., na ostatní ostrovy jsme sebou brali repelent proti komárům a tady rovnou obinadlo :-) :-) :-)
Už se těším, až tohle řeknu doma přítelkyni
Uživatel: Maruska777 13.5.2011  
Co to je obinadlo??? :-(

já som našla túto stránku,juknite si,ak sa ovšem otvorí?...

http://vipersgarden.at/PDF/Rep_76_14_25.pdf
Uživatel: bedru 13.5.2011  
že by ovínadlo?
Repelenty na komáry fakt neřeším. Na nejjedovatější evropskou zmiji je však lepší býti vybaven a teoreticky připraven. Doufám, že ji nepotkáme.
Uživatel: Maruska777 13.5.2011  
Dakujem:-)
to sa ani nepoužíva v slovenčine snád to slovo,ale je to tak ,včil som si to preložila z češtiny,ako ovínadlo:-) ,A z angličtiny mi to preložilo,ako obväz:-)

Kde sú takéto hady,treba mať vyššie boty do hôr a hrubé ponožky a palicu...
dúfam ich tam nestretnete brrrr :-(
Uživatel: bedru 13.5.2011  
No vezeme si gumáky samozřejmě. Palicu nepotřebujeme, je chráněná, tak aby nás nezavřeli.
Ale teď vážně. V pohorkách tam v tom vedru asi chodit nebudeme. Takže holt budeme muset víc koukat okolo sebe a kam šlapeme. Tentokrát se kvůli fotce raději nikam mezi šutry a bodláky nepoštrachám.
Jinak ta zmije se prý vyskytuje spíše v západní části ostrova.
já mám z hadů strašný strach, pro mě je každá užovka ten nejjedovatější škrtič o velikosti anakondy, takže jsem se alespoň teoreticky vybavila všema možnýma informacema o tomto druhu zmije a nejlíp bych si sebou vezla i sérum. Ale to by snad v Place v nemocnici měli mít.
Uživatel: RR 14.5.2011  
No, ke zmijím a hadům obecně: normálního hada (zdravý, nezmámený zimou, ...) většinou nepotkáte, cítí otřesy a radši se vcelku rychle odplazí (a plazí se rychle). Většina evropských jedovatých hadů má také jedu relativně málo, nekousne oběma jedovýma zubama, ... musíte si uvědomit, na co jsou hadi stavěný - jed je na zabití myši, hraboše, ... Taky musíte vzít v úvahu, že si ten jed nešetří na vás, ale má ho na to, aby se uživila :-)
Před lety jsme jeli z Korfu trajektem s Petrem a Natašou Velenskými z pražské ZOO (plazi). Petr tam hledal a měřil želvy a když takhle strkal ruku, kam neměl, protože tam měla být stopro želva, tak tam byla zmije růžkatá a ďobla ho. A v podstatě až na nějaký otok v pohodě. Je teda fakt, že Petr mohl být kvůli práci naočkován nějakým preventivním sérem, jestli něco takového existuje. Ale osobně bych si velkou hlavu s hady nedělal.
Uživatel: petr1342 14.5.2011  
Nu, pokud je úmrtnost po uštknutí skoro 30%..tož to ty gumáky zase nevidím až jako vtip :-)...já bych je asi i přibalil,až budu na ostrov mířit....jinak už na tom obrázku nepůsobí zrovna nějak extra mile,tak díky Oli a Míšo za info o ní...
Uživatel: Lavetka 15.5.2011  
Ahoj, zdravím všechny budoucí Milosáky. Protože vidím, že zde panují stejné zmijí obavy, jako jsem měla loni já, pokusím se Vás trochu uklidnit. Když jsem sháněla ubytování, hodila jsem občas i dotaz na zmiji. Dotaz pobavil a odpověď vždy byla že se není třeba bát . Nevím jak na západní části, ta to asi bude horší, ale ve východní vás to ani nenapadne. Takže pokud náhodou zmiječku potkáte - což se nedaří ani domorodcům - nevyplašte ji,ať ji netrefí šlak. Je bojácná a je to silně ohrožený druh :-(
Uživatel: Lavetka 15.5.2011  
Taky posílám pár dobrých stránek o Milosu. Většinu jich asi budete znát, ale kdyby náhodou.
Takže stránky, kde najdete průvodce ve formě knihy. Stačí vytisknout a je to.

http://www.milosguidebook.gr/index.php?id=685

zde je možné v pdf stáhnout dalšího průvodce – Best of Milos 2O1O i starší z archivu

http://www.mymilos.gr/island.php?target=Viewer&item=info&id=best10
Uživatel: Lavetka 15.5.2011  
Aktuální rozpis trajektů , teď teprve do května, ale začátkem června bude jízdní řád pro zbytek roku

http://www.milostravel.gr/anaxoriseis/dromologia%20Milos.pdf
Uživatel: Lavetka 15.5.2011  
Stránky o všem

http://www.mymilos.gr/

http://www.virtualtourist.com/travel/Europe/Greece/Prefecture_of_the_Cyclades/Milos_Island-420531/Things_To_Do-Milos_Island-TG-C-1.html

http://www.greekhotel.com/greekislands/milos/home.htm

taky dobré stránky. Sice v němčině, ale na co máme překladače

http://milos-greece.com/

:
Uživatel: Lavetka 15.5.2011  
No a pokud by jste chtěli načerpat informace, případně si pokecat

http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g494953-i9770-Milos_Cyclades.html
Uživatel: Lavetka 15.5.2011  
Pokud budete mít dostatek času , určitě si nenechte ujít cestu lodí kolem celého ostrova. Ten den na lodi za to stojí. Je to opravdu zážitek, při kterém pochopíte, proč se ostrovu říká ostrov barev. Navíc loď opravdu obkrouží celý ostrov, včetně výletu na Kimolos. Vesnička Klima je nejnádhernější při večerním návratu lodí z moře, kdy je krásně osvětlená večerním sluníčkem. Uvidíte staré doly, nejrůznější skalní útvary....
Říká se, že kdo tento výlet kolem ostrova neabsolvoval, jako by na ostrově ani nebyl.
Mně osobně se líbil moc a určitě s tímto tvrzením souhlasím. :-)
Uživatel: bedru 15.5.2011  
Souhlasím, že běžně asi člověk na tu zmiji nenarazí. Ale někomu, kdo leze kvůli záběru tam, kam normální člověk třeba neleze, tak může na nějakou spící zmiji narazit (bavím se o západní části ostrova). A nejen na zemi, údajně i na větvích keřů, kde loví prý ptáky či co. Při setkání se má prý zachovat klid (haha, byla bych na infarkt) a další chování záleží na tom, jak daleko zmije je. Pokud je zmije v takové vzdálenosti, že není schopna vystřelit a kousnout ze své pozice(tedy vzdálenost metr a víc), tak zůstat v klidu, většinou ta zmije uteče. Pokud neuteče, prý se má od ní pomalými kroky vycouvat (a doufat že za zády nemáte další, to napadne hned mě, že jo).
Pokud prý zmije všimnete, když už je příliš blízko (tedy z kousatelné vzdálenosti, což je maximálně prý její délka, většinou však polovina její délky) a zmije neuteče (pravděpodobně spí nebo je nemocná), tak se má začít máchat rukama, aby se probudila a všimla si vás a utekla.
Takové ty silácké řeči ve stylu "když mě kousneš, kousnu tě taky" nejsou v takovou chvíli vhodné.
No a pokud prý ta zmije kousne, tak se má prý taky zachovat klid a doufat, že ta zmije nedávno kousla nějaké zvíře a nemá dostatek jedu. Popř. že hryzla, ale jed nevypustila. Podle čeho se zmije rozhodne, jestli jed vypustí nebo ne, to jsem nevyčetla. Jinak platí zásady jako u kousnutí jinými hady.
A Lavetce díky za odkazy, já už je sice znám, ale někomu dalšímu se mohou hodit.
Uživatel: cilf 16.5.2011  
Díky všem za info k tomuto ostrovu. Já sice taky ty odkazy znám, ale pro ostatní co se třeba budou teprve chystat na Milos, toto určitě pomůže. Jinak když už tu máme takovou dobrou informovanou osobu v podobě Lavetky. Tak bych se teda rád zeptat na kolik eur ten výlet lodí kolem ostrova vyjde. Předpokládám, že je to asi taková klasika, takže si tipnu tak 25eur/os. :-). Jinak odkud se výlet pořádá, asi Adamas, co?
Uživatel: bedru 16.5.2011  
Dočetla jsem se na netu, že ty lodní výlety okolo ostrova jsou nejen z Adamas, ale např. i z Pollonie. http://www.milostravel.com/perseas.asp
Ohledně ceny (ale zajímám se o hlavní sezonu, kdy jsou ceny vyšší) jsem našla informace s docela velkým rozptylem, od 25-45 eur, takže nevím, jestli záleží na typu lodi nebo na sezoně, popř. na nabízených službách, taky zda zajíždí loď i na Kimolos apod. Předpokládám, že ceny večer přímo na místě budou spíše v té nižší polovině cenového rozptylu a že se posádky budou předhánět svými nabídkami, a to i v hlavní sezoně.
http://www.andromedayachting.com/andromeda/daily-cruise/
http://www.milostravel.gr/milos-daily-tours.htm
http://www.milostour.gr/

A čerstvé info od obyvatele Milosu - The Round-of-Milos is €25-€30 per person. Sailboats charge €30-€65 depending on vessel, trip, and services offered...The sailboat trip will probably be a better experience, but the round-of-Milos is different, as it goes around the entire island, something that the sailboats do not do. I usually recommend both.
Uživatel: petr1342 16.5.2011  
Ještě k těm hadům,respekt je doopravdy vždy na místě,nikdy nevíte,kde všude hada potkáte a může na vás zaútočit doslova kdekoliv a kdykoliv,aneb příhoda z loňského Skopelosu: dvoumetrová zmije se vyhřívala či plazila přes hlavní cestu asfaltovou dopoledne.I přes troubení klaksonu skůtru se vztyčila do metrové výšky a zaútočila na nás na skůtru, já dal nohy duchapřítomně skoro nad ramena,spolujezdkyně ne,naštěstí se zmije minula a vše dobře dopadlo!!!Ale šok to byl věru nepříjemný,ikdyž se vše událo během pár vteřin.Tak přeji všem,at hady vidíme jen na obrázcích.
Uživatel: bedru 16.5.2011  
Hrůzostrašná historka, Petře. Nejsem herpetolog, ale mám pocit, že jsem někde četla, že hadi nemají sluch jako takový, že vnímají spíše jen otřesy půdy, takže klakson asi nezabrat nemohl. Zřejmě se cítila zjevně ohrožená.
Já si snad ty gumáky fakt vemu a budu se pařit v džínách.
Uživatel: Haso 16.5.2011  
Petře, na Skopelosu ses setkal spíše než se zmijí se šírohlavcem balkánským. Nestraš lidi dvoumetrovou zmijí :-) Šírohlavec je také jedovatý, ale jen mírně, člověku není nebezpečný.
Uživatel: petr1342 16.5.2011  
Oli, to víš,když vidíš něco tak velkého přímo před tebou po skoro celé šířce silnice,tak už zkoušíš všechno v tom šoku :-)...a ani ty otřesy od skůtru ji nezaplašily a i přes zoufalou snahu se jí vyhnout a objet ji,což se nakonec podařilo si potvůrka neodpustila ten útok ...a protože taky hodně fotím a natáčím, gumáky na Milos ti fakt schvaluji, pro jistotu a klid na duši.
Uživatel: Dita 16.5.2011  
Já můžu přidat doporučení, co dělat, když už ta potvůrka kousne, které jsem pochytila na kurzu první pomoci a upravila si to na řecké poměry: V tom šoku si většina z nás nevšimne, co ho kouslo (užovka, zmije, šírohlavec), takže by se člověk měl ke každému kousnutí chovat s respektem. Ideální je samozřejmě všimnout si, jak potvůrka vypadá. Ránu rozhodně nerozřezávat, nevycucávat, jen, pokud je to možné, stáhnout nad ránou třeba šátkem nebo ručníkem. Kousnutý člověk by se měl pohybovat co nejmíň, nezůstat na sluníčku a v každém případě by ho měl jeho spolucestovatel dopravit do nemocnice (pro jistotu). Pokud se cokoli nezdá, raději zavolat 112. I málo jedovatí hadi umí nadělat neplechu, člověk může být alergický a ani to neví. Zase na druhou stranu je důležité zachovat klid, čím víc bude kousnutý člověk stresovaný, tím rychleji se mu dostane případný jed po těle. No, píše se to snadno, byla bych zvědavá, jak by to probíhalo v reálu :-(
Uživatel: bedru 16.5.2011  
Já jen dodám - sundat šperky v okolí kousnutí, které by mohly začít stahovat a také neutahovat obvaz příliš, aby dlouhé a těsné zaškrcení neudělalo více paseky než užitku. Lepší je použít právě to elastické obinadlo, začít u rány směrem nahoru.

První pomoc


• smyslem je zpomalit vstřebávání jedu

• klid, minimální pohyb postiženého

• sundat stahující předměty

• dezinfekce a sterilní krytí rány

• postižené místo umístit pod úroveň srdce (např. nechat poraněnou končetinu volně viset z lůžka či nosítek)

• zajistit transport uštknutého do nemocnice - pokud možno s minimem jeho vlastního pohybu

• často se doporučuje založit tlakovou bandáž končetiny, nejlépe elastickým obinadlem. Toxiny jedu pronikají především do lymfatických cév a motorem proudění lymfy v cévách je pohyb přilehlých svalů. Bandáž a znehybnění poraněné končetiny tak výrazně zpomalí průnik jedu do krevního oběhu. S obtáčením končetiny elastickým obinadlem začneme v místě kousnutí a pokračujeme vzhůru, co nejvýše. Znehybnění končetiny (např. pomocí tyče, hole, větve) se provádí stejně jako u vymknutí nebo zlomeniny

Co nikdy nedělat


• nezaškrcovat

• neodsávat jed

• neaplikovat do rány žádnou chemikálii (dezinfekce rány je však doporučena)

• netřít, nemasírovat, či dokonce nevypalovat ránu

• nevyřezávat tkáň, ani ránu nerozřezávat

• neaplikovat sérum laikem

• nepodávat alkohol nebo kofein
Uživatel: Dita 16.5.2011  
Jasně, například prstýnky dolů, pokud vás ďobne do prstu...prst může natýct a třeba u šperků z chirurgické ocele je docela problém ho přeříznout. :-(
Uživatel: Kusnirova 16.5.2011  
Oli, tady je inspirace http://www.kabelkysnu.cz/Barevne-holinky-a-gumaky-Evercreatures-cervene-s-bilymi-teckami
To jsou moje. Chtěla bych vidět reakci manžela, kdybych mu je cpala do kufru s tím, že jsou v Řecku nepostradatelné.
Uživatel: bedru 16.5.2011  
Radano, já si našla tyhle http://www.dedra.cz/cz/produkty/?detail=DA2962
Uživatel: Lavetka 16.5.2011  
A dost už těchto řečí. ještě chvilku si budu číst Vaše zážitky a nevystrčím paty z domu.
Hadi v Řecku i jinde byli, jsou a budou. A přesto nám všem to nebrání kochat se výlety cestou necestou. Nicméně holky založte nové téma - hadi v Řecku. Rady, zkušenosti. :-)
P.S. Hezké gumáčky
Uživatel: Lavetka 16.5.2011  
Vracím téma k Milosu.
Clife, cenu za výlet kolem ostrova si už opravdu nepamatuju. Byli jsme v červnu a tuším, že to bylo 35 euro. Delfini expres. Bylo to mimo sezonu, každý den jela pouze jedna loď a i ta byla nádherně prázdná.Spravedlivě se střídaly jednotlivé lodě.
V sezoně bude problém zcela opačný. Co jsem si četla v diskuzích z plné sezony, lístky se musely kupovat poměrně dost brzo dopředu. Takže nevím, jestli vůbec bude fungovat systém večerních levnějších lístků , to spíš ne. :-(
Uživatel: bedru 10.6.2011  
Prosím, může dát někdo informaci, jak se dá dostat na pláž Tsigrado? Myslím tu poslední fázi pěšmo. Co jsem tak koukala, vypadá to na zajímavý artistický kousek, kdy návrat není vůbec jistý. Dá se to zvládnout i s batohem a foťákem? Na netu jsem našla různé názory, asi se to liší každý rok podle toho, jak příroda se vyřádí. "Tsigrado beach is very difficult to access. You need to use a rope and be in top physical shape to climb down, and especially back up."
http://milos-greece.com/news/335/
http://www.greeklandscapes.com/beach/tsigrado.html
http://www.trekearth.com/gallery/Europe/Greece/South_Aegean/Kyklades/Milos/photo212977.htm
Uživatel: stewoo 10.6.2011  
Bedru v najhorsom pripade si myslim ze az prides na miesto tak uvidis :-)
mna strasne lakalo zlanit taky Navagio na Zante, ale nasiel som nulovu oporu vo svojom teame :-(
Uživatel: bedru 10.6.2011  
No ono Stewo, dolů to nějak půjde, i kdyby se tam měl člověk skutálet, ale nahoru to bude asi horší, neboť nás ženy poněkud tíží rozložitější základna a paže nemáme tak silné jako muži. Nerada bych zůstala na Tsigradu uvězněná a volala nějaké vodní taxi:-)
Uživatel: stewoo 10.6.2011  
Olga a v kombinacii s vycerpanostou na slnku a nedajboze este bez vody, tak ten zostup si treba riadne premysliet :-) pre istotu sa zabezpec vodou a nejakym slnecnym stanom :-) a zase na druhej strane... no uprimne, nebola by to romantika prespat na takejto plazi pod holym nebom ?
Uživatel: bedru 10.6.2011  
Záleží kolik nocí by tam člověk byl donucen zůstat:-) A taky aby tam nebyly ty zmije. Na Milosu se mi moc spát pod širákem nechce.
Uživatel: stewoo 10.6.2011  
Pockaj,, myslis hady?
Uživatel: bedru 10.6.2011  
Jj, už tu o nich byla řeč.
Uživatel: stewoo 10.6.2011  
Ano, ano... spominam si.. najjedovatejsi europsky had.. a umrtnost cca 30 percent... tak bedru s takym niecim ani nesranduj :-) trebadavat pozor kam stupas, a v kuse kukat pod nohy :-) ale poviem ti.... nemam rad hady!
Uživatel: bedru 10.6.2011  
Tak už odpovídat nemusíte, už jsem si udělala zcela konkrétní představu. Viz foto.
No ale nelezte tam, když víte, že za pár let ta pláž už nebude existovat..."unfortunately, the last few years this has become necessary.

The beach of Tsigrado remains very popular, however, for some reason.
:)

In a year or two, the beach will be completely eroded, however, and will disappear."
Uživatel: bedru 10.6.2011  
Asi se zblázním. Narazila jsem na tolik nádherných fotek z Milosu...Tsigrado nevím ve které fázi eroze, tentokrát shora. Foto není moje, je to z facebooku, autor nějaký Hercule Milas.
Uživatel: bedru 10.6.2011  
A tak si tady trpím samomluvou, protože na tak krásný ostrov češi zatím moc nejezdí. Ach jo. No aspoň procvičím angličtinu.
Uživatel: bedru 24.6.2011  
Známý viděl miloskou zmiji u kaple Agios Konstantinos. Tak tuhle kapli asi oželím. Ach jo, bojím bojím hadů. A on má ještě radost, že ji viděl a mohl vyfotit. Tak zpět, to asi není zmije miloská. Píše Telescopus fallax.
Uživatel: bedru 8.7.2011  
Bedrunci zdraví z Milosu.
Uživatel: Sofii 8.7.2011  
Zdravíme bedrunky na Milos, závidíme a hlavně přejeme krásný pobyt! (-)
Uživatel: bedru 9.7.2011  
Sofii, děkujeme. Je tady fakt krásně, kupodivu moc nefouká (klepu na hlavu) a jsme už z těch pláží pěkně usmažení. Dneska nás příjemně překvapila pláž Gerontas, ani nebyla v plánu a byla makačka k ní dolézt, ale stálo to za to. Akorát trocha adrenalinu nazpátek, protože ta pláž nebyla v plánu, benzínu nebezpečně ubylo a my tak tak dojeli zpátky do hlavního města k benzínce a pak se vrátili tam, kam jsme měli původně namířeno - na krásnou pláž Firaplaka s barevnými skálami. Sousední pláž Tsigrado s úděsným sestupem po laně jsme si nechali na jindy. Zítra jedeme na Kimolos. Zdravíme česko, bedrunci
Uživatel: milena33 9.7.2011  
Oli, i my zdravime. Tak Folegandros mate stastne za sebou a cekaji vas dalsi zazitky :-) :-) :-) .
Uživatel: bedru 9.7.2011  
Nene, Folegandros nestíháme, Milos je dost velký a je tu dost k vidění.
Jinak, benzín 1,735 euro. Gyros v pitě 2 eura. Frappé 2-3euro, mythos 2,5-3,5 euro. Lodní výlet na Kleftiko 25 euro (bez jídlaa), 40 euro s celodenním jídlem.
Uživatel: milena33 9.7.2011  
Tak jo, na fotky z Folegandrosu si jeste pockame :-) :-) :-)
Uživatel: bedru 11.7.2011  
Hlásím, že sestup na pláž Tsigrado je i letos po laně v kombinaci s žebříky a je to schůdné řekněme stylem "jde to ale dře to". Chce to pevné nervy, volné ruce, silné paže a popřípadě velkou prdel, o kterou se člověk v případě uklouznutí zapře.Někteří to vzdali. Fotky dodáme po návratu.
Uživatel: bedru 11.7.2011  
A teď budeme doufat, že seženeme jeepa, abychom se dostali i na západní neobydlenou část ostrova.
Uživatel: cilf 11.7.2011  
Zdravím Oli na Milos, je to úžasný ostrov, věřím, že už jste ho projeli křížem krážem. Teda aspoň tu západní část kde jsou asfaltky, my byli na Milosu 5dní a měli jeep na celou dobu a stihli jsme ho projet celý, ale všechny pláže jsme nestihli, to ani nejde. Milos je sice relativně malý ostrov, ale i tak tam je strašně moc pláží. No východní část ostrova je moc krásná a taková panenská, ale i s jepeem to chce pevné nervy, jelikož někdy je cesta opravdu dost hrozná.
Jinak pokud ještě pořád sháníte jeep, my ho měli z půjčovny RAC s.a. za 42euro na den, což bych řekl, že je slušná cena.
Uživatel: bedru 11.7.2011  
Ahoj Tome. Tak to jste museli jezdit snad vrtulníkem či co, protože my měli 5 dnů motorku, zrovna jsme ji vrátili, předtím 1 den lodní výlet a 1 den pěší výlet a nemůžu ani zdaleka napsat, že bychom viděli vše z té východní části viděli. Jenže na motorce se prostě jezdí pomaleji. Ale je fakt, že 1 den jsme byli i s motorkou na Kimolosu. Jeepa už jsme sehnali, v RAC neměli, tak levně to nemáme, protože jen 2 dny a na to není sleva.
Zítra chceme na tu západní část, snad to s tím naším suzuki jimny zvládnem. že jsou tam krásné a téměř prázdné pláže, to už víme, všimli jsme si z lodi:-)
Uživatel: Kusnirova 12.7.2011  
Oli, ty horolezecké schopnosti závidím. Já spadnu i z kladiny. Manžel je na tom stejně.Už se moc těším na tu profi fotogalerii. Co vrtulník? Jaké byly dojmy? Lítá něco takového i na Syros? Našla jsem si tam chaloupku. Příští čtvrtek vyrážím s tvým cestopisem na Kos.
Uživatel: bedru 13.7.2011  
No, s těma schopnostma to tak žhavé není. Jsem nemehlo. Víc v cestopise:-)
Včerejšek s jeepem byl perfektní, dneska míříme s ním opět na západ a zítra už do Athén.
Uživatel: bedru 16.7.2011  
Tak jsme zpět. Bylo to supr, Milos i Athény. Zážitků víc než dost, Milos je nádherný ostrov, opět trochu jiný kykladský ostrov, který můžu je doporučit. (x)
Uživatel: bedru 16.7.2011  
Jo a ten pružný obvaz jsem dovezla domů úspěšně nerozbalený:-) Zmiji milóskou jsme nepotkali ani zdálky, a to jsme dost chodili v přírodě.
Uživatel: milena33 16.7.2011  
Ahoj Oli, setkani se zmiji jste urcite radi ozeleli. Clovek nemusi mit vsechno, ze? Ahoj a vitejte stastne doma.
Uživatel: bedru 9.8.2011  
Jen taková zajímavost - ve čtvrtek ve 20 hod na čt1 budou dávat francouzskou válečnou komedii Stepující stonožka, jejíž zápletka se bude motat okolo sochy Venuše z Milosu.
Uživatel: Kusnirova 11.8.2011  
Ten film mám moc ráda, už se na něj těším. I po desáté.
Uživatel: bedru 11.8.2011  
Aha, tak pro mě to bude poprvé:-) I když já vidím všechny filmy poprvé, já si filmy vůbec nepamatuju.
Uživatel: Kusnirova 11.8.2011  
To musí být úžasné. Můj muž to má stejně, všechny filmy ješt "neviděl". Já znám vraha po pěti minutách /u detektivek/. Kouknu v neděli na čumajdan, potvory tu slevu ukážou až bude uzavřená objednávka. Nějaký nový systém. Vezmu ho rovnou na sklad. Je tam v té kolekci více toho co potřebujeme.
Uživatel: bedru 11.8.2011  
Francouzský humor "Venuše Mílská zůstane francouzská". Já bych Venuši vrátila na Milos a hotovo.
Uživatel: bedru 14.8.2011  
Nevlezlo se mi do cestopisu pár fotek, tak je dám sem. Toto je místo, odkud začíná výšlap ke Kleftiku.
Uživatel: bedru 14.8.2011  
A toto je zvon z kostela Profitis Ilias pod nejvyšší horou ostrova. Fotka použita s výslovným svolením jejího autora, Andrease Belivanakise.
Uživatel: bedru 17.8.2011  
Doplňuji cestopis ještě o jednu důležitou fotku. Detail mapy s vyznačení kudy k manganovým dolů ano a kudy ne. Po červené se nevydávejte, tam fakt cesta není, i když na mapě je vyznačená jako širší. Jednoznačně lepší cesta vede podle zelené šipky, tam je to terénním autem v klidu. Značky tam nikde nejsou, je třeba hlídat si podrobně mapu a od různých odboček si hlídat tachometr a odpočítávat metry, abyste přibližně odhadli, kde vás čeká další odbočka. Protože těch různých slepých odboček do nikam tam je dost a na jejich koncích se s autem dost blbě otáčí.
Uživatel: bedru 18.8.2011  
Nějaký videa z lodních výletů ke Kleftiko. U první je možné procvičit řečtinu a jsou tam záběry z jeskyně Sykia
http://www.youtube.com/watch?v=5FoEZ7z84p0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=dKxOb4QKxQs&feature=youtu.be&a
Uživatel: mykonos 30.8.2011  
Aj toto sa môže stať :-)
http://www.sme.sk/c/6034957/letisko-na-ostrove-milos-docasne-uzavreli-ochorel-jediny-hasic-v-sluzbe.html
Uživatel: bedru 30.8.2011  
Tak to jsme měli štěstí:-)
Jinak co mě na letišti překvapilo, všimla jsem si tam plakátu Missing Anička. Tak jsem pracovníkům oznámila, že bohužel tu dívku již našli mrtvou. Ověří si to a plakát sundají. V každém případě mě potěšilo, že ten systém hledání pohřešovaných osob funguje.
Uživatel: bedru 16.12.2011  
Docela svérázné pojetí toho, jak mohla jedna z Venušiných paží ve skutečnosti vypadat:-)
http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4680679
Uživatel: bedru 20.11.2012  
Malá upoutávka na Milos:

http://www.youtube.com/watch?v=qNEORzWjyqM&feature=share
Uživatel: 134deniska 4.12.2012  
Na Milosu jsem se cítila velice dobře ... hodně se mi líbí útesy ...
Uživatel: bedru 17.6.2013  
Ostrov Milos je ohrožen těžbou zlata. Některé společnosti se zajímají o těžbu zlata na tomto ostrově. Což by byla rána pro životní prostředí chráněné Natura 2000. Zničilo by to krajinu v západní části Milosu. Snad místní a politici odolají, jinak budu ráda, že jsem Milos viděla zavčas.

http://miloslife.gr/index.php/Articles/Entry/parembasi_ton_energon_politon_milou_sto_d.s._gia_ton_xruso
Uživatel: ladybee 17.6.2013  
Nový príspevok na stránke Hansa Huismana - čerstvé info z Milosu, odkiaľ sa Hans nedávno vrátil
http://www.angelfire.com/super2/greece/milos.html
Uživatel: spider66 22.10.2013  
Po fotogalerii 77hodin z Milosu http://www.recko.name/galerie.php?id=2058&idd=26&str=1 jsem nyní přidal do recenzí dvě skvělé taverny a jedno ubytování. Snad se někomu v budoucnu bude hodit a pokud ne, alespoň oživím téma :) Tento ostrov je jednou z perel Řecka a těší se na lidi z našich končin :) (x)
Uživatel: sandro 13.5.2014  
Ahoj. Mám dotaz. Nemáte někdo tucha, jak jezdí autobus od letiště do Adamas? Jízdní řád(pokud nějaký existuje) a cena. Díky Aleš
Uživatel: spider66 13.5.2014  
Ahoj, nejlépe by věděla asi bedru. My jeli lodí. Nicméně podle průvodce lonely planet autobus na letiště nezajíždí. Taxi si účtuje jednu cestu do Adamas za 7,65€ + 0,30€ za každé zavazadlo. tel. 0030 2287022219. Tak kdy frčíte na můj milovaný ostrov? :)
Uživatel: bedru 13.5.2014  
Nevím, nás z/na letiště vezla majitelka apartmánů zadarmo, ale zjistím u známého z Milosu, jestli tam něco staví. http://www.lovingmilos.gr/en/info.html
Uživatel: bedru 13.5.2014  
Takže expresní odpověď známého: No, unfortunately, there is no bus from/to the airport. The only way to get to/from the airport is via taxi cab or passenger vehicle (or hotel shuttle).
Uživatel: sandro 13.5.2014  
Ptal jsem se, protože na nějakých italských stránkách psali, že tam bus jezdí. No bůh ví co taliáni viděli. Chystáme se v červenci. Aleš P.S. děkuji
Uživatel: spider66 13.5.2014  
Zkusil bych opravdu dotaz v ubytování. Je pravda, že nás na Folegandrosu taky vezli zdarma od trajektu. Nebo domluvit převzetí vozítka na letišti ;) Půjčoval jsem u moto Christos, kdyby jste ještě neměli: https://www.facebook.com/motochristosmilos Jeep ale nemají...
Uživatel: Andros 13.5.2014  
Podle toho, kdy tam jedete. Mimo sezónu jezdí autobus jen z Adamas do "hlavního města", což představuje asi tři kilometry do kopečka. Jinak směrem na letiště a dál na jih nejezdí, jenom snad v červenci a v srpnu. Z místních mi nikdy nikdo nedokázal říct, jestli nějaký autobus jede, asi je nepoužívají. Určitě je lepší na první jízdu taxík, zaveze vás až před "barák", nebo se domluvit v hotelu, pak stejně budete potřebovat auto.
Uživatel: sandro 14.5.2014  
Ještě jeden takový, řekněme konzumní dotaz. Je tam nějaký market typu "Lídl"?
Uživatel: cilf 15.5.2014  
Tak v roce 2011 tam žádný nadnárodní market typu Lidl nebyl, ale neboj obchodů je tam dost :-). V Adamas je větší market nějaké řecké firmy, tak se tam toho dalo nakoupit docela dost. Jinak neboj na Milosu určitě seženeš jakékoliv zboží denní potřeby, takže bych to fakt neřešil.
Uživatel: spider66 15.5.2014  
Loni jsme vždy nakupovali v Adamas hned za tavernou Ta Pitsounakia, kde mají dobrý gyros :) http://www.milos-island.info/en/services08-3.htm Asi do 100m za tím je větší market, kde jsme koupili všechno, co jsme potřebovali :) Majitelka nás tam navedla: https://maps.google.cz/maps?q=36.726178,24.446715&ll=36.725711,24.446895&spn=0.0017,0.003771&num=1&t=h&brcurrent=5,0,0&z=19
Uživatel: sandro 16.5.2014  
Díky za odpovědi. Co se obchodu týká, jsem vyléčen tahat v kufru "nudle" a jiné objemné věci. A v podstatě vše kupujem na místě. Aleš
Uživatel: sandro 13.7.2014  
Ahoj z Melu. More má 28, ale když zabořite nohy do písku nebo štěrku na dně v moři, můžete se klidně spálit. To jen dokazuje vulkanické činnost na ostrově. Co se cesty týká přiletěli jsme erem, taxi do Adamas 11euro. Bydlíme vedle Barko a hned vedle je samoobsluzna pradelna za 7e prani a 3e sušení. Přímo v Adamas je Cerrefour a jeste jeden větší market. Cesty jsou i pro Kymko 125ccm docela ok, dojeli jsme i do Triades.Včera otevřeli podzemní chodby,které za války sloužili jako kryt a zásoba vody a potravin, budou otevřený až do 30.9. Toť zatím vše. Aleš
Uživatel: sandro 22.7.2014  
Milos: Při přestupu v Aténách do 40 místného letadélka, nastal problém neboť sloučením Aegean a Olympic air se nodopatřením podařilo prodat na tento spoj 44 letenek. Nakonec se vše vyřešilo a čtyři pasažéři s příspěvkem 240 euro letěli rannim spojem. I tak jedna mladá polka vyhrála bonus a jako 41. cestující měla místo v kokpitu :-) Cesta trvala jen 25min. a tak jsme se mohli těšit na čepované na přivítanou. Taxi z aerodroma nás vyšel na 11E. Ubytování v "Milos Apatrmens" bylo velmi dobré a paní Maria se starala. Angličtina ji pravda moc nešla, ale mi zas nejde řečtina, nu což...
Ceny bezínu na Milosu 1,86E a jediné pumpě na Kimolosu za 1,94E, kam jsme jeli s Kymco Agiliti city 125 i bez vědomí půjčovny z Polonie info na www.kimolos-link.gr , http://www.athenatravel.gr/en/ nebo www.milos.gr/en/
Co se půjčovného týka tak 125 scooter cca 220 a více euro za 10dnů, 50 scooter cca 180E/10dnů, pokud nehodláte jet do Triades a podobných končin kde již nepočítejte se servisem půjčovny, stačí 50-ka! Pokud budete postrádat poštu, je v Triovassalos stejně tak obchody s průmyslovým zbožím. Pláže má ostrov skutečně krásné, voda měla při našem příjezdu 7.7. asi 27st. a později 29st. Pokud vyhledáváte koupání zcela bez. Volte Paliochori(za skálou) nebo Achivadolimni(část blíže k Adamas). Co se cen týká. Na ostrově jsou dva Carrefoury(v Adamas a těsně před Plakou) a ještě jeden market taky v Adamas(z portu směr Plaka cca 500m). V porovnání s cenami v Aténách(dál od Akropole) tak ostrovní jsou o třetinu vyšší, ovoce o polovinu, pečivo o 45procent. Případné dotazy rád zodpovím. Zdraví Aleš
Uživatel: sandro 22.7.2014  
P.S. Vodu jsem pili z vodovodu a zatím žijem... :-)
Uživatel: sandro 22.7.2014  
Pokud sháníte mapy zkuste: www.skymap.gr nebo teplotu mořské vody tak http://poseidon.hcmr.gr/ocean_forecast.php?area_id=aeg
Uživatel: zuziik 28.7.2014  
Tak už máme po dovolené a jako příští dovolenou jsem si vybral Miloš, ale zatim je tu transfer jenom přes Ateny. Jak se tam dostat jinak? Dá se třeba Santorini a pak trajekt na Milos? Asi to vypadá po vlastní ose bez CK. Děkuji za info
Uživatel: sandro 28.7.2014  
Ano i my jsme volili vlastní osu. Aegeanem z Prahy do Atén a pak Olympic air na Milos. Vycházelo to docela dobře časově tam. Zpět, ale byl nutný nocleh v Aténách. Jen upozorňuji, letenky shánejte už v listopadu(letos), vyjdou mnohem,mnohem levněji. Aleš
Uživatel: zuziik 28.7.2014  
A to je kolik tam a zpět?
Uživatel: sandro 28.7.2014  
Mám dojem,že cca 520euro zpáteční pro dva...
Uživatel: Andros 28.7.2014  
Letenky stojí kolem 50 eur jedna cesta, ale nevím jak moc předem se musí kupovat, letadla bývají obsazená zaměstnanci dolů.
http://www.milostravel.com/flights.asp
Uživatel: zuziik 28.7.2014  
Tak to vypada velice zajimave. A to se nedá objednat letenku Praha- Milos přímo?Myslim tim aby se nemusela shanet letenka v Atenach.
Uživatel: sandro 29.7.2014  
Dá, ale musíš to sledovat. Letový řád bývá zveřejněn, jak jsem psal někdy říjen, listopad a musí se jednat rychle. Co se trajektů týká. "Miloš" má velmi dobré spojení z Atén a všiml jsem si, že jezdili trajekty i na Santorini. Zkus se podívat na http://www.ferries.gr/
Cestování letadly se hodně zlepšilo fůzí Aegean a Olympic, létají nadále pod svou zančkou, ale je to jedna firma. Takže lze koupit letenky z Prahy i u Olympiku...
Uživatel: zuziik 29.7.2014  
Takze budu ve strehu. Jeste co vyjde raz ? Praha- Atheny - Milos letecky nebo Praha- Atheny letecky a Milos trajekt?
Uživatel: Andros 29.7.2014  
Vyjde to skoro nastejno. Trajekt Pireus-Milos stojí od 35 do 55 eur, cesta trvá tak čtyři hodiny rychlou lodí, letadlem 40-70 eur za 40 minut. Trajektem mi to přijde pohodovější, můžete se rozhodnout kdykoliv, když se vám třeba zalíbí v Athénách. S tím letadlem to má člověk moc nalinkovaný předem, a to mě neba.
Jo, to byly časy, kdy se dalo letět z Vídně do Athén za pětistovku...
Uživatel: sandro 29.7.2014  
Souhlasím s nalinkováním, ve finále to vyjde nastejno. Na letišti se furt na něco čeká a samé kontroly :-( Let samotný nakonec trvá pouhých 25min!
Uživatel: sandro 29.7.2014  
Nás stály letenky Atény-Milos-Atény, pro dva 112Euro
Uživatel: spider66 30.7.2014  
112€ za dva je luxus, já něco hledám špatně :) Kdy jste to přes OA kupovali? Když nyní vyberu třeba až únor nedostanu se pod 180€ za dva zpáteční (září 248€). Platba běžnou kartou, taxy. Co zavazadla? V ceně je 1ks do 23kg (FLEX), další za 15€...takže to celé vychází nejlevněji za 210€. Brali jste to přes stránky OA? Již bedru říkala, že to koupila levně, ale já nemám štěstí...Zatím mi všude vychází lépe trajekt než OA...poraďte, kde dělám chybu...díky
Uživatel: zuziik 30.7.2014  
Tak u nás to vyhrál trajekt. Bude to zábava pro naší malou, lodí ještě nejela. Takže teď sehnat levně letenky do Athen. Předpokládám, že na trajekt se dostaneme v pohodě? To je paráda plánovat si dovču rok předem :-). Určitě nějaký čas strávíme v Athenách, ale ještě nevíme jestli cestou tam nebo zpět. To přístaviště je někde v Athenách nebo se musí popojet někam bokem?
Uživatel: cilf 31.7.2014  
Ahoj, přístaviště je v Athénách a jmenuje se Pireaus a je to samostatné město, ačkoliv je tak blízko Athén, že to vypadá že je to spíše jeho městská část. Přístaviště v Pireu je jedním z největších přístavů ve Středomoří. Mezi letištěm v Athénách a přístavištěm v Pireau, jezdí pravidelná přímá autobusová linka X96, tato linka jezdí 24hod denně ( v noci má větší rozestupy). Jinak se do přístavu dá dostat i linkou metra, která začíná právě na letišti v Athénách, ale musí se přestupovat.
Jinak Milos je skvělý ostrov, my ho navštívili v roce 2011 a společně s Folegandrem je to naše nejoblíbenější místo v Řecku
:-) a naše srdcovka (x)
Uživatel: kompersor4 31.7.2014  
Pro zuziik ze dne 30.07.14/18:41

...do athen a jeho pristavu sa da dojst trebars aj autom. su tam velke parkovacie plochy nielen pre auta ale aj autobusy. tak isto jednotlive trajekty nalodia nielen pasazierov ale aj automobily. myslim vsak ze na folegandros ide trajekt bez nalodenia aut. nepamatam uz vsak presne, pretoze sme boli v pristave piraeus davnejsie 07/ 2010. mal som vsak pocit ze piraeus je castou athen, kedze sme odtial zachvilku boli autom na parkovisku pred akropolou...mna cestou fascinoval stadion olympic piraeus popri ktorom sme prechadzali v atenach aj preto som myslel ze pristav je castou athen.
Uživatel: sandro 31.7.2014  
Letenky jsem kupovali loni v listopadu na červenec: u Aegean Praha- Athens-Praha a u Olympicu na Milos a zpět, jako samostatné lety, protože ještě nebyli propojení, jak jsem psal dříve. Myslím si, že teď je ještě brzy... Platili jsme normální kartou Visa elektron nebo Visa nevím přesně. Poslali mailem letenky a 48hod. před odletem jsme si mohli udělat tzv. online "check-in" a vybrat mista v letadle. Zavazadla 8kg kabinové(nikdo nekontroloval) a 23kg podané. Občerstvení na palubě v ceně(pivo, víno, nealko, káva, čaj, let tam teplé těstoviny, zpět slaný "kroasan" a jogurt s medem.

V Aténách cesta metrem (modrá linka) jezdí v půlhodinovém intervalu, vlak je označen piktogramem letadla v oknech vagónů. Cesta na Syntagmu trvá cca 40min. První metro na letiště vyjíždí asi 5:30hod. jízdenka stojí 14euro zpáteční a platí 48hod. je platná pouze pro cestu letiště-ateny-letiště!!! Nocovali jsme u stanice Omonia k hotelu asi 300m a k akropoli uličkama taky kousek. Pokud se budete chtít v Atenách najíst.Platí čim dál od Akropole tím levěji a větší porce!!! Milos je výborná volba :-) :-) :-) |:| --|
Uživatel: sandro 31.7.2014  
Ještě je řešení EasyJet má létat Praha-Řím a odtud již létá do Atén. Prostě hledat.
Uživatel: JanS 22.8.2014  
My jsme letos Milos navštivili na přelomu červen/červenec. Vybíral jsem už velmi pozdě, až někdy v dubnu, takže jsme nakonec zvolili asi nejdražší variantu - charter let z Prahy se Smartwings na Santorini a pak trajekt rychlým Seajetem (2hod). Cena za letenku cca 7000Kč /os , trajet (ypáteční) cca 100EUR/os. Výhodou bylo rychlé spojení, spojené s jednodenní návštěvou Santorini a odpadla tak nutnost strávit noc v Athénách, kde jsem nesehnal letecké spojení tak, aby na sebe rozumně navazoval s odletem z Athen na Milos.
Jinak Milos nádherný, cenově dražší, ale právě díky těžší dostupnosti a tím pádem absencí cestovek super dovolená.
Uživatel: spider66 20.2.2015  
Rád bych představil náš nový článek o ostrovu Milos: http://www.reckonasbavi.cz/ostrov-milos-nejlepsi-plaze-recka/ Nadále chceme fotit krásné Řecko i pro ŘECKO.NAME a spolupracujeme s tímto webem, který nás inspiroval k prvním toulkám ;) Díky Romanovi, díky všem. Zdeněk (F)
Uživatel: Niky 12.1.2016  
Prosím nějaký tip na ověřené ubytování. Děkuji zkušenějším. Prohledávám booking, ale nějak se mě nedaří.
Uživatel: Lavetka 12.1.2016  
My jsme bydleli tady. Apartmány v podstatě nové, krásně čisté, perfektně vybavené, veliké pokoje a terasy s krásným výhledem na záliv. Majitelé neumí anglicky, pouze dcera, ale starají se a je to v pohodě. V červnu jsme tehdy za celý apartmán platili 3O eur na den. Někde mám ještě mejlovou adresu přímo na ně. Je to sice trochu mimo Adamas, ale majitelé přijedou k trajektu. Za nás ty malé budovy co jsou na obrázku obývali majitelé a pronajímal se ten velký barák.

http://iliana-studiosmilos.clickhere.gr/
Uživatel: timea26 25.2.2016  
Pro Lavetka ze dne 12.01.16/15:57

mohla by som poprosit priamy mailovy kontakt na majitelov? Dakujem
Uživatel: Lavetka 25.2.2016  
Pro timea26:
Máš to ve vzkazníku :)
Uživatel: Niky 28.2.2016  
V diskusním vlákně o Kaprathosu, jsem narazila na tento odkaz: http://www.tornosnews.gr/permalink/15216.html. Nechala jsem si to automaticky přeložit a podle toho, co jsem četla to vypadá, že Milos bude do budoucna zásobovaný velkým množstvím lodí přijíždějících turistů. My tam vyrážíme letos v květnu. Tak jen doufám, že do té doby takové molo fungovat nebude.
Uživatel: Niky 24.5.2016  
Dneska jsme se z Folegandrosu vrátili na Milos. Plavba byla dost bouřlivá
Je skutečně děsný vítr, neuvěřitelná zima
Místní chodí v kozačkách. A čepicích. V ČR je zřejmě tepleji. Ubytování ve studiích Paleochori se nepovedlo, probíhá zde rekonstrukce, mimo nás tu není nikdo a my jsme v takovém suterénu bez oken. Takže právě teď takové rozvádějí
No uvidíme, co přinese zítřek.
Uživatel: vostrucha 24.5.2016  
Niky, Ty mě děsíš - kozačky a čepice? Tak Vám přeji, aby se to hodně rychle vylepšilo a Vy si ještě užili teplíčka.
S ubytováním to je tedy smůla :-(, to musí být šok po Ampelosu na Folegandru, co? Ale pokud jste o rekonstrukci nevěděli, tak by to snad šlo reklamovat!?
Prožijte zbytek dovolené v klidu, pohodě a teplíčku a třeba se v neděli někde potkáme :-)
Uživatel: Niky 26.5.2016  
Plavba z Folegandru byla jedna velká houpačka a tak tak loď plula dál do Pirea a nečekala na lepší počasí. Hrozně fučelo a byly obr vlny. Včera se vítr utišil a konečně, téměř po týdnu, vysvitlo opravdu sluníčku a udělalo se hezky. Pofukuje sice chladivý větřík, ale to je na vycházky fajn. Koupili jsme si podrobné mapy v hornickém muzeu a podel nich výletíme. Mají připravené geo cesty, což je to, co manžel chtěl. Lidí zatím málo, takže dost pohoda.
Uživatel: vostrucha 29.5.2016  
Zdravime z Milosu. Po prijemnem letu se skvelym servisem s Aegean airlines, jsme se pozdravili s kapitanem Roztočilem.
Uživatel: vostrucha 29.5.2016  
Pokracovali jsme s Olympic airlines půlhodinovym letem na Milos - opět
se skvelym servisem a obcerstvenim.
Uživatel: Vančiišin 29.5.2016  
Ahoj Jani, hezkou dovolenou :-) (F) (-)
Uživatel: vostrucha 29.5.2016  
Na Milosu jsme zatim stihli ošplouchnout nožky v moři - teplota prijemna a ochutnat vyborny gyros.
Uživatel: vostrucha 29.5.2016  
... A zitra vyrážíme za poznáním
Uživatel: heleto 30.5.2016  
Jani super, užívejte krásnou dovču. Zítra ráno poletíme okolo. Zamávám ti (-) (-) (-)
Uživatel: machajda 30.5.2016  
Jani, Jardo - moc vás zdravím!!! Užívejte dovolenou a posílejte zprávy!! :-) :-)
Uživatel: tony2 30.5.2016  
Jani, díky, super zprávy, a dovol - a tobě to s kapitánem sekne! :-) ::¯ Těším se na další!!!!! (-) [o]
Uživatel: spider66 30.5.2016  
Kamarádi, zdravíme vás na Milos! Včera jsme na vás mysleli, jak si ten let užíváte :) pozdravujte od nás všechny barevné šutráčky (x)
Uživatel: vostrucha 31.5.2016  
Ahoj z Milosu. Vcera jsme prozkoumali SV ostrova. Zdendo (spider66), hadej odkud jsou kaminky?
Uživatel: RadkaB 31.5.2016  
Ahoj Jani :-) :-) :-) , v duchu jsme tam s vámi, užívejte si všeho a mějte se báječně :-) :-) :-)
Uživatel: cilf 31.5.2016  
Taky přeji skvělou dovolenou na úžasném Milosu a později i na Fole . Vidím, že Milos a Folegandros vzrůstá na oblibě, což je super, oba to jsou nádherné a jedinečné ostrovy a musím říct, že zatím mé nejoblíbenější v celém Řecku. Milos co se týká svých pláží je prostě „numero ena“ v celém Řecku a Folegandros je zase jedinečný svou Chorou. Jo a až budete na Fole v Ampelos, určitě od nás pozdravujte Thea, možná si na nás vzpomene. Sice už je to 5let co jsme byli v tomto úžasném hotýlku, ale je to mladý kluk a možná si opravdu vzpomene .
Přeji nádhernou dovolenou a pořádně si to užijte…, jo a pozdravujte ode mě na Milosu mou nejoblíbenější pláž v celém Řecku a to OSM – znalci Milosu budou vědět.
:-) (F) (x)
Uživatel: vostrucha 31.5.2016  
Chteli jsme pridat jeste dalsi fotky,ale pripojeni je mizerne a nedari se. Jinak na Milosu je krasne slunecno a teplo,voda je osvezujici
Uživatel: spider66 31.5.2016  
Jani, to jsou šutříky z Kastanas :) Jste šikovní... takže dneska Sarakiniko nebo OSM? :) Jedu za vámi....utíkám na letadlo :))))))) Enjoy MILOS! Zdeněk
Uživatel: vostrucha 31.5.2016  
Poznal
Uživatel: vostrucha 31.5.2016  
Ktera je plaz OSM? Mam diry ve vzdelani.
Uživatel: vostrucha 31.5.2016  
SV ostrova je silne poznamenany tezbou a krome krasnych plazi nas nijak nenadchnul. Dnes frcime na jih.
Uživatel: cilf 31.5.2016  
Old sulphur mine - neboli Thiafes
OSM je nase privatni zkratka se Zdenkem :-)
Uživatel: vostrucha 31.5.2016  
No jasne :-) ,mame ji v planu
Uživatel: cilf 31.5.2016  
Super, jih je taky krasny... Cim jezdite, obyc autem nebo mate terenni suzuki jimmy, at se muzete vydat na zapadni cast.
Uživatel: Niky 31.5.2016  
Tak já hlásím návrat zpět. Omámená jsem. Připravím cestopis a fotogalerii. Nikdy tonedálám, protože nechci být kritizovaná za to, že no není vpořádku. Nejsem fotograf. Ale protože při přípravě dovolené jsem tentokrát hodně čerpala, tak mám potřebu teď vracet :-). Co se týká zmínky o těžbě. Manžel je inženýr geolog v letech. On byl jako v ráji. Geologické kladívko klapalo stále. Vzorků jsme přivezli snad jeden kufr. Jezdili jsem sever normálním autem, Fole ATV - super, a zbytek jeep4x4. Zmiji jsem potkala, pak jsem se i bála. Dostali jsem se všude kam jsem chtěli. Na Vani bez potíží. V geologickém muzeu mají mapy s cestami, jsou velmi podrobné. Mají připravené geo cesty. Podle nich jsem postupovali. A supr. Největší zážitek byly fumaroly!
Uživatel: machajda 31.5.2016  
Veru, vítejte zpět a díky za průběžné informace, které jste podávali. :-) Určitě se tady cestopis i fotogalerie uvítá, protože toto jsou destinace, které se teprve stávají populárními a čím více info bude, tím lépe.

ať proběhne aklimatizace po návratu co nejjemněji :-)
Uživatel: Niky 31.5.2016  
Jinak ještě podotknu, jak jsem napumpovaná, tak máte-li zájem, se ptejte. Ráda poreferuji :-)
Uživatel: honzin76 31.5.2016  
Pro Niky ze dne 31.05.16/10:33

Ahojky, vítejte zpět. Na milos se chystáme začátkem července společně s dětma 6, 8 let. Kamínky náš život také hodně ovlivňují tak se moc, moc těšíme. Jeep už je zamluvený.Trochu se i obáváme zmije. Kde jste na ní narazili? Co bychom rozhodně neměli vynechat. Doufám, že stihnete cestopis ještě před odjezdem - moc se na něj těšíme :-)
Uživatel: vostrucha 31.5.2016  
Tak dnes ta clifova nejoblíbenější
Uživatel: vostrucha 31.5.2016  
Pozdravy jsme křičeli z plných plic
Uživatel: vostrucha 31.5.2016  
Pak jsme nakoukli na Paleogori, na Agia Kiriaki a nakonec zakotvili na Firiplace.
Uživatel: vostrucha 31.5.2016  
Firiplaka - pro nás zatím plazova jednička ::¯
Uživatel: vostrucha 31.5.2016  
...i tady to hralo vsemi barvami ...
Uživatel: vostrucha 31.5.2016  
...jinak zatím jezdime na skutru - 5 dni a pak máme Jimnyho na 3 dny na západní část ostrova
Niky,zprávy o zmiji me znepokojuji :-( . Kde jste na ni narazili???
Uživatel: Niky 1.6.2016  
Hada jsem viděla při pěší cestě. šla jsem sama a pak jsem měla strach. Myslím, že to opravdu byla ta zmije, i když jsem nezahlédla hlavu. Ale podle velikosti si to myslím. Na druhou stranu to byla takový mžik! Šla jsem turistickým chodníkem, dlážděným z kamenů, lemovaným kamennýma zídkama z obou stran. Scházela jsem z Plaky dolů směr kostelík na profi Ilias, kde se se cesta dělí vlevo směr divadlo a vpravo po útesu nad pobřežím na Areti, Fourkovouni a Plathenia beach.Narazila jsem na ni pod Plakou ještě před kostelem. Pak jsem se celou cestu až k pláži docela bála. Ale pak už byly všude jen ještěrky. Sma se rychle klidila mezi kameny v zídce.
Uživatel: spider66 2.6.2016  
Ahoj, setkání s Milos Viper v okolí Plaky je méně pravděpodobné, mohl to být jakýkoliv jiný had. Na ostrově žije více druhů. Jak zmije milóská vypadá, zjistíte na videu níže a spíš na ni narazíte na opuštěných místech na západě ostrova... Pokud člověk hada nepřekvapí a dostatečně "dupe", tak o vás had předem ví a schová se... přetočte si video na čas 12:23 min. https://youtu.be/vcpuFbg5n_0 Kluci ji tam celkem dost otravují, až se to jednomu málem vymstí... Zmije leze i po stromech, kde hledá ptáčky...
Uživatel: Batty 2.6.2016  
Uz ste videli tento videoklip ? Je to na Milose :-) :-) :-) ::¯ (F) (x)
https://www.youtube.com/watch?v=2Y6Nne8RvaA
Uživatel: manoulka 2.6.2016  
No těpic, hady zrovna nemusím, a že jich je tam dost...Asi budem raději volit bezpečnější stezky...Na videu(spíš na fotkách) jsou celkově jedovatí hadi v Řecku, od 1,10 speciálně na Milosu. Zdá se, že je to tam samá ochia.
Tož za pár dní uvidíme...

https://www.youtube.com/watch?v=z53z9jJvraU
Uživatel: vostrucha 2.6.2016  
Pridavame další navstivene skvosty na Milosu ....Gerontas. Pěkné místo,skvělá snorchlovacka,ale žádná plazicka na ležení,takže okouknout,vykoupat a zpátky
..
Uživatel: vostrucha 2.6.2016  
Dnes Sarakiniko - úchvatné místo,kde jsme strávili několik hodin a pak šnorchlovali u vraku lodi - zážitek!!!
Uživatel: vostrucha 2.6.2016  
Vrak lodi na Sarakiniku ...
Uživatel: vostrucha 2.6.2016  
Trocha adrenalinu pri sestupu na plaz Tsigrado ...
Uživatel: vostrucha 2.6.2016  
Vynalozene usili stalo za to ...
Uživatel: manoulka 2.6.2016  
Páni, to je krása, jen si to užívejte :-) (F) :-) Za pár dní vás už vystřídáme, tak aspoň víme, do čeho jdem...Jen se obávám, že na tu krásnou pláž se spouštět nebudem, bohužel :-(
Uživatel: vostrucha 3.6.2016  
Dnes jsme si užívali tu pravou řeckou atmosféru ve vesničkách Mandrakia,Fyropotamos,Ttripiti a v Place,kde jsme vystoupali ke kastru a užívali si překrásných výhledů na všechny strany ostrova.
Uživatel: vostrucha 3.6.2016  
Zítra měníme skutr za tereňák a vyrážíme na západ. Snad nikde nenarazíme na ty potvůrky zmije jedovaté....
Uživatel: vostrucha 4.6.2016  
Dnes jsme vyrazili divokým západem k plážím Triades a Amoudaraki. Je to 7 pláží vedle sebe a jedna hezčí než druhá. My jsme si užívali pohody na této ... [o]
Uživatel: vostrucha 4.6.2016  
...dalsi z pláží Amoudaraki ....
Uživatel: machajda 4.6.2016  
Teda Jani, to je fakticky nádhera ::¯ ::¯
Uživatel: vostrucha 5.6.2016  
Dnes jsme to pojali turisticky a vydali se k jeskyni Sikia na západě ostrova. Vybaveni klacky,kterými jsme bušili před sebou,aby všechny zmije v okolí utekly hodně daleko,jsme došli až nad jeskyni a koukali na ni shora s ne a ne najít sestup k ní. Motali jsme se tam hezky dlouho a už to chtěli vzdát ...
Uživatel: vostrucha 5.6.2016  
.... Pak jsme objevili správné značení a k jeskyni nakonec sestoupili. V tom vedru,bez stinu, to bylo velmi vysilující a výstup zpět trval hodku a pul.
Uživatel: vostrucha 5.6.2016  
Svá znavená těla jsme osvěžili na plážích Ag. Ioannis .... Naaadhera
Uživatel: T.Bozzio 6.6.2016  
Pro vostrucha ze dne 05.06.16/20:42

Absolutní nádhera vy dva :-) . . . cloumá se mnou těžká závist :-)
Uživatel: cilf 6.6.2016  
Parada, je videt ze si Milos uzivate..., cele tohle tema ve me vyvolava vzpominky z roku 2011 a naseho putovani po Milu...
Na fotce Ag. Ioannis beach
Uživatel: jerabinka 6.6.2016  
Nádhera Kyklady můj sen pro příští rok :-) (F)
Uživatel: Kusnirova 6.6.2016  
Fotky jsou opět skvělé, těšim se na fotogalerku. Milos je na nás moc drsný, ale určitě je krásný.
Uživatel: vostrucha 6.6.2016  
Náš poslední den na Milosu a poslední výlet - vyšlap ke Kleftiku - byl třešničkou na dortu naší dovolené na tomto ostrově
Uživatel: vostrucha 6.6.2016  
Kleftiko- neskutečná nádhera,která předčila veškerá očekávání. Na fotce já,Kleftiko a recko.name :-)
Uživatel: vostrucha 6.6.2016  
.... Kleftiko nemá chybu...bezva koupání a snorchlovacka ...
Uživatel: vostrucha 6.6.2016  
... Zbytek dne jsme strávili na pláži Ag. Ioannis v naprostém soukromí ...
Uživatel: vostrucha 6.6.2016  
... A za touto pláží je další nádherná...
Uživatel: vostrucha 6.6.2016  
Zítra opouštíme tento nádherný ostrov a přesouváme se na 3 dny na Folegandros. Dnes jsme rekapitulovali a konstatovali,že na Milosu to byla velmi akční dovolena, nic moc odpočinek. Jarda na to, že si prý odpočineme na Folegandrosu ..... Tak jsem radši mlčela,protože to ještě neviděl můj itinerář na příští 3 dny .... :-)
Uživatel: vostrucha 6.6.2016  
... Na závěr chci napsat,ze jsme na Milosu prožili krásný,teplý a slunečný týden,teplota moře byla každým dnem příjemnější,dnes na pláži Ag.Ioannis 25,2 st.C, na Kleftiku o něco chladnější.
Kdo se chystá na Milos, má se na co těšit
Uživatel: Batty 7.6.2016  
Tesim sa ::¯ :-) :-) :-) dakujem za cerstve info. More je uz take teple 25 st.C ? Tak to by sa dalo v pohodicke, som myslel ze bude mat tak okolo 21 stupnov.
Uživatel: stewoo 23.6.2016  
:-) vsimam ze sme na Milose viacerí z RN... Tak ak by sa planoval nejaky spolocny "gyros" tak mi dajte vediet...

Dnes vecer som takmer "zrazil" Batty v Adamase, ked sme sa nahodne stretli... Toto jednoducho nevymyslis, toto je zivot ;-)

Sí ju....
Uživatel: manoulka 24.6.2016  
Tak Štefko, ano, máš pravdu, je nás tu opravdu víc. Večer jsme měly s Galčou srazík a večeři s Janavi a spol., na podvečer dnešní se k nám přidá Batty s rodinou a doufáme, že dorazíš i ty. Pokud ano, bude to super. V tom případku mi na sebe pošli kontakt, pokud možno do 10 hodin, pak už nebudem na síti. Vymyslíme kam zasednem v tak hojném počtu, kdybys měl tip, dej vědět.
Uživatel: janavi 25.6.2016  
Ano,ano , v hojnem poctu jsme se sesli, je to zajimave, jak recko.name spojuje lidi. Bylo nas v psarotaverne v Adamas 12, Zdenka s Galcou, Batty se zenou a 2 holcickami, Stewoo a Veronika-cerstvi novomanzele a my se 2 prateli z Prahy, co s nimi pravidelne jezdime de Recka. Milos je ostrov nadhernych plazi. Bohuzel nemam cas se rozepisovat, protoze jdeme zase do taverny v Polonii.
Uživatel: tony2 25.6.2016  
Zdravím janavi a celou ekipu na Milos! Je to parádní, takhle se v dáli setkávat! Hodně pěkných zážitků přeje všem Marcela-tony2!
Uživatel: janavi 26.6.2016  
Na setkani v taverne Flisvos jsem blbec na mobil nefotila. Ale hned druhy den jsme se potkali se Stevem a Veronikou na plazi Sarakiniko.
Uživatel: janavi 26.6.2016  
[o] vcera jsme taky byli v kouzelne Mandrakii.
Uživatel: janavi 26.6.2016  
A predevcirem na barevne plau Firiplaka.
Uživatel: janavi 30.6.2016  
Jeste jednou zdravim z Milosu, more ma 27 - 28st., obcas fouka , ale je nadherne. Zazili jsme ale i dest - na plazi Trichiades, kde je stary sirny dul a kam jsme sli kus pesky. Kazdy jsme zapadli do domecku, ktery byl nejbliz, a tam ho preckali.
Uživatel: janavi 30.6.2016  
Pri jizde autem zpet se sotolina zmenila v blativou cestu plnou kamenu.
Uživatel: janavi 30.6.2016  
Na Kleftiku jsme byli v ramci vyletu na plachetnici kolem celeho Milosu, na clunu jsme vjizdeli do jeskyni a podplouvali oblouky, byla to nadhera. Dalsi koupani bylo u plaze Gerakas.
Uživatel: honzin76 1.7.2016  
Pro janavi ze dne 30.06.16/06:58

Ahojky, rád bych se zeptal odkud plachetnice vyplouvala a na kolik výlet přišel? Cena pro děti byla stejná...? Díky.
Uživatel: janavi 1.7.2016  
Plachetnice vyplouvala z Pollonie, kde jsme bydleli, ale na výlety kolem ostrova se jezdí i z Adamas. Stálo to 70 Eur, pro děti fakt nevím, v ceně byl výborný oběd, koupání bylo na ostrově Polyvos, na pláži Gerakas, na Kleftiku a ve Fyropotamos, stálo se vícekrát, kluci byli moc příjemní a o všem vykládali, nikam nespěchali, na Kleftiku náš povozili motorovým gumovým člunem. Úžasný zážitek!
Uživatel: Batty 13.10.2016  
Náš Milos 2016

https://www.youtube.com/watch?v=5MEzYCgsjEI

:-)
Uživatel: typhoon 13.10.2016  
Nádhera :-) ,už se těším na příští rok, máme naplánovaný Milos (-) (-)
Uživatel: kompersor4 14.10.2016  
Pro Batty ze dne 13.10.16/10:35

.famozne video s prijemnou hudbou, ktore nas laka navstivit milos....
cim si filmoval? (F)
Uživatel: Batty 14.10.2016  
Kompersor4 - dik :-)
je to Sony HDR-CX280E.

Milos je krasny a urcite ho treba navstivit ::¯ :-)
Uživatel: Vladuska 26.10.2016  
Milosané ! .....Poraďte.......chceme si zvolit ubytování v lokalitě, která bude dobrým výchozím bodem pro výlety. Nechceme trávit čas na pláži, ale hodně cestovat a hodně vidět. Cestovat budeme busem, pěšky a taxíkem.
1. je lepší zvolit ubytování v Adamasu anebo v Place ?
2. je na ostrově všeobecně dobré busové spojení ?
3. jsou všechny 4 části hlavního města propojeny dopravou - busem, a je časté spojení ? ( jedná se o červen)

Díky


:-)
Uživatel: vostrucha 26.10.2016  
Vladuška:
Myslím, že Adamas je nejlepším výchozím bodem k výletům, pokud budete po celou dobu mobilní. Pláže+koupání v Adamas je o ničem, ale jinak na jednom místě najdete markety, taverny, půjčovny, přístav a letiště na dosah. My jsme bydleli ve studiích Aggelos (přes booking.com ) za dobrou cenu a byli jsme maximálně spokojeni. Příjemné, klidné prostředí, velmi milí domácí.
Párkrát jsme byli v Polonii za přáteli, kteří tam byli ubytovaní a toto místo na nás zapůsobilo víc, než Adamas, v okolí jsou i hezké pláže, ale zase je to trošku "z ruky". Prostě každé místo má své ...
S autobusovým spojením neporadím, nevyužili jsme ho.
Milos je krásný ... ráda vzpomínám a doufám, že se jednou vrátíme :-)
Uživatel: spider66 26.10.2016  
Ahoj, posilam info k autobusum...jsou tam trasy i mapy spoju: http://milosbuses.com/timetable/ Zkusenost nemame, ale na netu to hodne vychvaluji :)
Uživatel: stewoo 27.10.2016  
Vladuska, asi ten Adamas mi pripada ako lepsia volba... si v centre diania, a mas to takmer rovnako daleko na vychod aj na zapad.. aj ked je pravda, ze na zapadnu cast ostrova ta asi bus neodvezie, ale urcite nieco vymyslis a dostanes sa aj do tychto casti ostrova. Takze ja som za adamas :-)
Uživatel: Vladuska 27.10.2016  
Díky, díky, díky......k těm timetablům.....když zkouknu ty trasy, vypadá to, že pokud bych měla cestovat z Plaky kamkoli, Adamas je přestupní stanice ? Vypadá to, jako by Plaka (včetně jejích všech částí) byla spojena jen s Adamasem a Adamas pak s dalšími částmi ostrova.......
Uživatel: spider66 27.10.2016  
Pro Vladuska ze dne 27.10.16/07:37

Ne, mně to přijde, že všechny trasy autobusů vedou z Adamas: http://milosbuses.com/timetable-june-1-june-16/ Můžeš odtud do Plaky a Trypity / přes Papafragas do Pollonia / na pláž Paliochori / a na pláž Sarakiniko.

Navíc od 17. června jezdí další busy na jih (Provatas) a dokonce na letiště! Tam to budou mít nejspíš vychytaný s přílety Olympic Airlines. Dřív byla možnost jenom taxíku... což je dobrá zpráva pro nové cestovatele :)
Uživatel: Vladuska 27.10.2016  
Tak z toho důvodu by bylo asi lepší bydlet v Adamasu....ale když mě Plaka tak moc láká. Nebo dám 3 noclehy v Place a zbytek v Adamasu. :-)
Uživatel: Vladuska 20.3.2017  
Ahoj všem, nevíte, kde lze půjčit v Adamasu elektrokola ?
Uživatel: Vladuska 23.4.2017  
Dobré odpoledne.....Máte někdo zkušenost, jak moc je narváno na Sarakiniku v první polovině června ? Máme pobyt od 4. do 13.6.
Uživatel: honzin76 23.4.2017  
Myslím, že to žádná hrůza nebude. Určitě se bude moc udělat spousta zajímavých obrázků. Na celodení válení a koupačku nám ale Sarakiniko nepřišlo úplně ideální.
Uživatel: Vladuska 23.4.2017  
Děkuji. Zvažuji, zda se tam vydat autobusem, který jede v 10:30 anebo raději si přivstat a dojít pěšky. Z Adamasu jsou to 4 km. To by se snad ujít dalo. Bohužel v tomto termínu jednou jen 2 autobusy,jeden dopoledne a jeden odpoledne. Chceme se právě kochat výhledy a udělat super fotky :)
Uživatel: vostrucha 23.4.2017  
Vladuško, Sarakiniko je taková atrakce ostrova, kam míří každý návštěvník. Nelze tedy počítat s tím, že tam bude klidno. My jsme byli vloni také začátkem června. Na Sarakiniko jsme dorazili ráno krátce před 10. hod a tak půl hoďky jsme si ho užili celkem bez davů. Pak to začalo houstnout. Takže ráno si přivstat je určitě dobrá volba. A nebo si vzít taxi ... V každém případě - vidět Sarakiniko, je zážitek ... i s těmi lidmi :-)
Tak ať to vyjde! :-)
Uživatel: honzin76 24.4.2017  
Sarakiniko jsme navštívili v plné sezoně (červenec) a rozhodně se dala udělat spousta nádherných obrázků. Je pravda, že na romantiku ve dvou to ale nebylo. :-(
Uživatel: janavi 25.4.2017  
Ono to Sarakiniko vlastně ani není pláž, nebo plážička je jen malinká, ale dá se chodit po bílých měsíčních kamenech a směrem do vnitrozemí do kaňonu a plavat, na ležení moc není. Je to jako všude jinde - ráno tam lidi nejsou a odpoledne je plno.
Uživatel: machajda 15.10.2017  
Koukám, že tady o Milosu není příliš moc psáno, dvě témata je celkem málo! :-) ale nevadí, my to třeba letos,nebo tedy příští rok rozšíříme. Máme na ostrově spoustu dní, tak se ho budeme snažit prozkoumat co nejvíc...
Chtěla bych se ale zeptat na malého souseda - ostrov Kimolos - může mi někdo napsat, jestli se tam dá přejet i s půjčeným povozem?? Myslím, že jet tam jen tak by se mi asi nechtělo. Určitě je tam výletování na celý den. Nebo můžete mi popsat jakékoli poznatky?? Jak jste třeba navštívili Kimolos vy a co jste tam všechno viděli?
díky všem předem
Uživatel: janavi 15.10.2017  
Hani, my jsme jeli na Kimolos trajektem s autem z Pollonie, jeli jsme skoro na konec silnice na pláž Prassa. Kimolos má nádhernou Choru.
Uživatel: machajda 15.10.2017  
Děkuji moc Jani, vzpomněla by sis, kolik to stálo? a kdy trajekt jel? nebo jezdívá nějak častěji? z Pollonie? z Adamas asi jen jednou denně,co jsem se zkoušela dívat.
Uživatel: Elsa 16.10.2017  
Tady je ceník: http://www.kimolos-link.gr/en/passengers/pricelist
v sezoně (červenec) myslím jel trajekt z pollonie asi 7x? za den. My jeli v 8,30, trajekt byl plný, auta stála fakt milimetry od sebe, provozovatel si zapisoval auta a časy, kdy kdo pojede zpět, my nevešly na poslední trajekt, tak jsme jeli zpět předposledním tj. kolem 17h
Uživatel: luka 16.10.2017  
To Elsa: ahoj, jen jsem se chtěla zeptat, to zapisování zpáteční cesty z Kimolosu je povinné? Ta cena lístku je jen jednosměrná?
Uživatel: machajda 16.10.2017  
Elsi, díky a ten odjezd 8:30 byl první nebo jelo i něco dřív? Lístky se kupují až na místě?
Uživatel: Elsa 16.10.2017  
Machajda- Hani, orientačně , našla jsem,co mám uloženo r. 2016, časy odjezdu z pollonie:
pondělí, pátek: 07:15, 10:30, 11:45, 13:00, 16:30, 17:45, 19:45 ,
út,st, čt: 08:30, 10:30, 11:45, 13:00, 16:30, 17:45, 19:45
so, ne: 10:30, 11:45, 13:00, 16:30, 17:45, 19:45
lístky se platili až přímo na trajektu

luka - ta cena je jednosměrná, zapisování asi povinné není, ale pak zase hrozí, že tě na ten poslední trajekt nevezmou, když bude plný
Uživatel: machajda 16.10.2017  
Super, moc děkujiiiii
Uživatel: Janajjj 16.10.2017  
Prosim lidi, kteri jste navstivili ostruvek Kimolos, ktera pak plaze jsou tam zajimave?
Diiky.
Uživatel: janavi 16.10.2017  
My jsme stihli jen pláž Prassa a byla krásná.
Uživatel: Elsa 16.10.2017  
Taky jsme stihli jen jednu - mavrospilia beach
Uživatel: Janajjj 16.10.2017  
Dekuji moc lidi, uz jsem stihla preletnout pobrezi Kimolosu pomoci maps.google se zapnutyma fotkama a nejhezci bude zrejme Prasa beach (jinak zvana tez agios georgios), ale take Mavrospilia beach by mela byt pekna. Kdybych mela stihnout pouze jednu zrejme ta Prasa.

Tesim se na dalsi typy, hlavne z Milos-u jako takoveho. Ktere plaze planujete urcite stihnout?
Uživatel: machajda 9.1.2018  
Chtěla bych se zeptat těch, co byli 2017 nebo i 2016 na ostrově Milos individuálně. Kolik stojí taxi z letiště do Pollonie? Neví někdo?
Uživatel: vostrucha 9.1.2018  
Hani, my jsme dali v r. 2016 z letiště do Adamas (4 km) 10 €. Do Pollonie nevím.... ale je to možná 3x dál .... taxíky z letiště bývají vždycky předražené, prostě spoléhají na to, že člověku nic jiného nezbývá. My loni na Naxosu platili za necelé 4 km z letiště 15 € a při zpáteční cestě na letiště dokonce 17 €!
Uživatel: machajda 9.1.2018  
Jani, díky, vím. Právě proto potřebuji vědět Pollonii. :-) Kdyby někdo měl čerstvé zprávy, budu moc ráda.
Uživatel: machajda 21.6.2018  
Zdravime z Milosu,je to tady super. Pollonia dobra volba,jinak je tady draz nez jsme zatim byli zvykli,ale da se to. Pocasi vychazi skvele.
Uživatel: machajda 21.6.2018  
Vcera a dnes nejhezci vylety zatim. Vcera pesky na Kleftiko,odpol.pak koupani na plazich Ag.Ioanis. Dnes na Kimolos,moc se mi libil. Zitra nas ceka lodni vylet kolem neobydleneho ostruvku Polyegos. Tak jsem zvedava.
Uživatel: machajda 21.6.2018  
Vcerejsi Kleftiko pesky
Uživatel: hekal 21.6.2018  
Hani, užívej si, přeji krásnou dovolenou
Uživatel: honzin76 22.6.2018  
Ahojky machajdo, moc děkujeme za příspěvky - už se těšíme až si to tam budeme také tak hezky užívat :-) . Můžeš prosím napsat raní časy trajektu na kimolos a večerní zpět. Kolik stojí dospělí, dítě a auto?
Když přídáš opět hezkou fotečku z výletu bude to super [o]
Uživatel: machajda 22.6.2018  
Ceny na Kimolos:dosp.os 2,2€, dite 1,1€, ctyrkolka 7,5€, auto bude asi stat vic.
Uživatel: machajda 22.6.2018  
Jizdni rad fotila kamaradka,pak ho sem hodim. Zatim aspon jeden z nasich vcerejsich cilu,plaz Monasteria
Uživatel: machajda 22.6.2018  
A nesmel chybet kamenny hrib :-)
Uživatel: amina 22.6.2018  
Hani, jsem noc ráda, že slyším samé pozitivní zprávy: Užívejte o 100 šest a mějte se krááásně. A brzy přidej další postřehy! :-) :-) ::¯ ::¯ (x) (x)
Uživatel: Janajjj 22.6.2018  
Machajdo: za jizdni rad na Kimolos bych byla moooc vdecna.
Taky za info kolik to trva ke Skalnimu hribu.
A jeste jak bylo na vylete kolem Polyegosu? Jsou zastavky na plavani z lodi? Kolik to stoji a odkud se presne vyrazi?
Ja vim, moc otazek, ale bude to pro nas brzo aktualni a info by velice pomohli! :-)
Uživatel: machajda 23.6.2018  
Zdravim z Milosu. Jizdni rad na Kimolos je jen do 30.6., tak ho sem ani davat nebudu. Lodni vylet na Polyegos stoji 70€, vyjizdi se z Pollonie,koupe se asi jednou z lodi,pak se kotvi na plazi,kde Andreas dela jidlo.
Uživatel: machajda 23.6.2018  
Nebo koukam,ze tady jeste nekdo bude i koncem cervna,tak tady je
Uživatel: luka 23.6.2018  
Přišlo mi do mailu. Cesta a platba z letiště do Pollonie pro 2 osoby:

From the Airport - Pollonia, there are the following:

1) Shared Transfer with mini bus, ( possible multiple stops ), costs
20euro - for 2persons.

2) VIP Transfer with mini bus, ( without stops ), costs 25euro - for
2persons.

3) The Taxi, costs 27euro.
Uživatel: machajda 30.6.2018  
Hlasime se z Milosu. Zitra odletame domu. Za 14dni najeto 711km, videno 60plazi. K tomu vylet na Kimolos a lodni vylet na Polyegos. Myslim,ze jsme toho videli a projeli dost. :-)
Uživatel: Kopecek 30.6.2018  
Ahoj Hani, viděli jste toho opravdu hodně a já se moc těším na fotky. :-)
Uživatel: Litty 4.8.2020  
Ahoj všem, má někdo nějaké aktuální informace z Milosu? Zvažujeme, že bychom ho spojili se Santorini. Doporučení na nějakou autopůjčovnu? Kolik dní je tak akorát? 4-5?
Uživatel: Petaloudi 5.8.2020  
Pro Litty ze dne 04.08.20/07:51 Ja jsem prave na Milosu :) Za 4-5 dnů stihnete v pohode procestovat nejznámější místa. Auto jsme měli z Rentacar-Milos, ale myslím, ze to bude vše hodně podobné. Na většinu míst staci obyčejný auto, jen cestu ke starému sirnému dolu jsme kus před cílem vzdali, tam to chce čtyřkolku.