Smartwings a zájezdy??

Zdroj: www.recko.name/diskuze.php?id=5563
Uživatel: Hanule 12.10.2007  
Letěli jsme letos na Samos Smartwingsem od CK Fischer, což nás překvapilo, v loňském a předcházejícím roce do Ŕecka jsme letěli s TS. Dělá to na mě dojem, že
se "pakuje"letecká společnost s cestovní knceláří dohromady. To že se letí s nízkonákladovou let.spoleností na cené zájezdu není poznat (však proto, že neznáme cenu letenky v zájezdu). Jaké jsou vaše zkušenosti?
Uživatel: renataD 12.10.2007  
Před týdnem jsem se vracela z Lefkady-tam jsem letěli s TS,zpátky se Smart Wings,protože nás bylo málo,poslali menší letadlo.Jako újmu nebo vychytralost jsem to nebrala,přišlo mi to logický.Servis na palubě byl stejný,k jídlu kuřecí řízek se salátem+vše ostatní,snad jen z nápojů chybělo víno.
Uživatel: JardaII. 12.10.2007  
He he he ... to je docela komické - už vás někdy napadlo, že Smartwings a Travel Service jsou jedna a ta samá společnost? Přidej k tomu ještě Čedok, Eso Travel a Canaria Travel a portál NetTravel a máte z toho Unimex Group :-)
I když, je pravda, že polovinu akcií Smartwings teď koupili IcelandAir.
Uživatel: bedru 12.10.2007  
V letadlech Travel SErvice jsou takové ty ubrousky pod hlavu s nápisem Smart Wings. SE společností Travel SErvice jsme letěli letadlem, které bylo pomalované nápisem Smart Wings, takže souvislost tam je a lze to vyčíst i z jejich internetových stránek. S jinou společností než Travel SErvice jsme neletěli, takže nemůžu porovnávat. Loni jsme měli v letadle obrazovky s informacemi, kde jsme, letos však ne, což nám bylo trochu líto.
Uživatel: renataD 12.10.2007  
Jardo,to víš že to vím :-) Reagovala jsem jen na dotaz o "pakování se"...
Uživatel: Foxx 16.10.2007  
Smart Wings je pouze značka Traveĺ Service pod kterou provozuje své "pravidelné" linky.
Icelandair tedy koupil Travel Service :-)
Uživatel: Mili 16.10.2007  
Poslední 3 roky jsme cestovali jen s TS, vždy měli v letadle označení Smart Wings, i naposledy jsme sledovali průběh letu na obrazovkách, pouze 1x byla obrazovka spuštěna jen při staru a před přistáváním, pokaždé podávali v nápojích i víno
Uživatel: Sharaki 17.10.2007  
Ahoj, potřebovala bych radu, jak doletět o Vánocích do Soluně a přitom nevraždit svoje "prasátko". Slyšela jsem, že existuje nějaká charterová spol.ale že není na netu. Prý létá z Prahy, ale na žádnym serveru nic moc nenabízí:-( Hlavně bych byla moooc šťastná, kdyby to letělo ve dne a ne v noci jako CSA... Budu vděčná za každou radu.
Uživatel: Sharaki 17.10.2007  
Děkuju Nikosi, o tom vim, koukala jsem na to, ale jde jen koupit zpáteční a nevím přesně, zda budu mít jisté datum návratu...A změnit to pak nejde. No a taky je problém, že to je v noci, no... Právě že jsem slyšela o té společnosti charterové, ale nic bližšího nevim.
Každopádně děkuju;-)
Uživatel: Voďas 29.6.2008  
Posouvám tohle téma a chtěl bych se zeptat těch, co už letěli nebo poletí s Travelservicem nebo Smartwingsem, jestli někdo z vás měl lotyšskou posádku. Travelservice má letos zapůjčený Airbus 320 od Lotyšů. My ho měli, ale do Řecka to nebylo a jen chci poznamenat, že piloti byli myslím výborní ale posádka taková nemastná neslaná. Z obrazovek nám pouštěli nějakou zmatlaninu (nikdo mi nedokázal říct, jestli to byly reklamy nebo film nebo obojí dohromady) ale parádně to hulákalo. Zpátky už jsme měli české letadlo i posádku.
Uživatel: Vladuska 26.11.2019  
Smartwings spustil prodej letenek do vybraných míst v Řecku.....
Uživatel: madona66 20.5.2020  
Tak že by konečně něco málo ...a vypadá to že pomalinečku naskakuje letový řád?

https://www.smartwings.com/prisne-hygienicke-standardy-na-palubach-nasich-letadel
Uživatel: retsi 20.5.2020  
Álo díky
jen tam "zatím"? nenaskakuje naše letiště....tak ony tam prý chartrové -|- nenaskakuji
Uživatel: adulka 20.5.2020  
Tak já mám aktuální zprávu. Odlet 1.6. byl zrušen, přes prodejce jsem nahlásila jiný termín a do 2 dnů mi přišla potvrzená rezervace na odlet 2.7.,za stejných podmínek, stejnou cenu.
Uživatel: madona66 20.5.2020  
Pro retsi ze dne 20.05.20/15:19
Bohdanko, no já právě nevím, protože např. náš Samos s odletem 1.9. mi tam skočil...tak nevím, všimla jsem si na stránkách Melissy, že to píše pan Baranik, ale mě to naskočilo..a je to také chartrový...ale tak nevím..uvidíme, myslím si, že se to ještě asi změní.. :-)
Uživatel: prestonka 27.5.2020  
Smartwings zveřejnil termíny odletů na 11 řeckých ostrovů. ::¯
https://www.smartwings.com/letenky-do-recka/
Uživatel: hekal 27.5.2020  
Vypadá to nadějně, ale třeba 2.7.na Kefalonii už jsou letenky obsazené. Věřím, že Melissou (F)
Uživatel: RottenFox 27.5.2020  
"Krach Smartwings? Ryanair už se třese na uvolněné linky"

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/krach-smartwings-ryanair-uz-se-trepe-na-uvolnene-linky-40325598
Uživatel: Melissa 27.5.2020  
Pro hekal : byl bych rád, ale zatím nemáme žádné info od TVS, jak to skutečně bude a osobně jsem už dost nervozní :-(. Nemyslím, že bude platit vše jak mají na www.
Uživatel: madona66 28.5.2020  
Tak zase něco ze Smartwings..

https://www.smartwings.com/novinky/
Uživatel: Janculka 28.5.2020  
Pro madona66 ze dne 28.05.20/17:08

V seznamu vidim i pro nás potřebnou Kavalu(Thassos) ale kdyz zkousim zadat let Praha-Kavala,tak mi to tu Kavalu nechce najit..To bude tim,ze se na tom jeste pracuje nebo proc tam teda jako nejni na výběr? :-DD
Uživatel: madona66 29.5.2020  
Pro Janculka ze dne 28.05.20/21:28

Jani, nemám tušení, ale je možné, že to je tím, že na tom ještě pracují. Vyprodané asi nemohou být že..i když, koupit to prý již lze? Já to tedy ale nezkoušela zatím. :-) Ale když tam píšou že Kavala ano..tak by měla být..
Uživatel: Miromat 29.5.2020  
Janulka: SW v minulosti všechny své destinace NEnabízely jednotlivcům a nešlo si na ně na jejich webu koupit samostatnou letenku - rozumím tomu tak, že byly rezervované pro CK. Nevím, jak to bude v letošní zmatené sezóně, ale jestli to platí i teď, tak oznámení, kam chtějí létat, nesouvisí s možností využít jejich služeb bez CK.
Uživatel: Kalimero 5.6.2020  
Od Pavly Smetanové - Ostrovanky :

Pozor!

Letenky na Korfu!
Nabízím se slevou dvě letenky na Korfu z Prahy na termín 25.7.- 8.8. za 7200 Kč každou včetně všech tax a zavazadla 23kg na osobu a také v ceně je přepis jmen. Smartwings právě teď prodávají za 8911Kč za osobu. Jsou to letenky mých známých, kteří ze zdravotních důvodů (hrozba nákazy) nemohou odletět. Ubytování a vše ostatní ráda zajistím.

https://www.facebook.com/pavlasmetanova.greek?fref=hovercard&hc_location=chat

Kontakt : pavla74@hotmail.com
Uživatel: petrik 5.6.2020  
Říkám si, jaká je asi tak pravděpodobnost, že SW někoho někam odveze ? Restart sezony, nový prodej zájezdů atd.. to jsou všechno hezké střípky mozaiky, ale na byznys.ihned.cz včera, 4.6.2020, je, že spolumajitel SW a předseda představenstva společnosti Jiří Šimáně řekl pro Mladou frontu Dnes (MfD), že SW potřebuje získat od státu půjčku nebo záruku za komerční úvěr ve výši 1,7 až 2 miliardy korun. A pokud garanci nezíská v řádu týdnů, firma ( SW) podle něj skončí.

Může to být jen hra. Nedokáži posoudit. Hra na to, používat expresionistické výrazy o konci leteckého dopravce českých rodin k moři s cílem vytvořit tlak na politiky a dosáhnout svých business-plánů lépe a snadněji. Nebo to také hra být nemusí. A pak se nutně dere na mysl otázka, s kým budeme v létě létat ? Bude s kým ? (F) (x) (-)
Uživatel: Kalimero 5.6.2020  
Pro Markétu

Poslední odstavec:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/leto-u-more-bude-letos-vyrazne-jine-poloprazdne-plaze-ceny-se-hodne-zmeni-108541#seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_req_id=RVcSxaoIg4k-202006051005&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=
Uživatel: Kalimero 8.6.2020  
Konkurence Smartwings. Pro cestovky chce z Prahy létat Buzz od Ryanairu


https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/letectvi-doprava-praha-buzz-ryanair-smartwings-konkurence-cestovky-zajezdy-dovolena-more.A200608_105033_eko-doprava_rapc?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null
Uživatel: madona66 8.6.2020  
Taky jsem si říkala a i těšila, jak by bylo fajn kdyby tu Smartwings ztratil majoritní postavení ale...co jsem četla 5 června..tak se prý čeští a čínští majitelé dohodli na valné hromadě, že do firmy, pod níž spadá i značka ČSA, nasypou další finance..kolik, to zatím tají. Ale hovoří se o 1,5 miliardě...tak se asi těšíme zbytečně.. :-(
Uživatel: Umbrella 8.6.2020  
Pro madona66 ze dne 08.06.20/18:23

Těšení na Ryanair? V recenzích na Tripadvisoru jsou se Smartwings v průměru nastejno, ale v jednotlivých recenzích rozhodně Ryanair vede - "podvodníci, noční můra, nikdy víc, už nikdy, zloději, šokující,katastrofa, odporný...." Podle mě "prašť jako uhoď ".
Uživatel: atr 8.6.2020  
Umbrella: Ryan je tvrdá nízkonákladovka. Pokud si nepohlídáš všechny podmínky, tak tě většinou tvrdě "zkásnou" a jedna z mála možností jak jim to vrátit je napsat recenzi. Ale když víš co a jak, tak ti jich je až líto, jak se marně snaží z tebe nějaké to € navíc vytáhnout. Pak už vidím hlavně výhody - zánovní letadla, rozumné časy letů a určitě tě nenechají den v tranzitu při poruše, protože těch letadel mají o dost víc a tak mají mnohem větší šanci něco od někud stáhnout.
Ono je docela moderní na Ryan nadávat. Dost často to dělají ti, kteří s ním nikdy neletěli. Ale myslím si, že pokud by jednal jako TVS, tak těch stížností je mnóóóhem víc.
Uživatel: Deny. 8.6.2020  
Pro atr ze dne 08.06.20/21:34

Souhlasím. Já je ráda nemám a lítám s nima co nejmíň, ale zas vždycky víš, co je v ceně a za co platíš. Problém jsem s nimi ještě nikdy neměla. Taky to chce nemít nereálná očekávání. Prostě hromadná doprava, nic víc.
Nadávají hodně lidi, kteří si jejich letenky koupí přes zprostředkovatele typu kiwi.com. Ryanair s nimi nijak nepeče, žádný služby jim neposkytuje a v případě problémů se pak cestující nestačí divit.
Prostě nízkonákladovky kupujte výhradně přímo na webech aerolinek a přečtěte si podmínky, pak s nimi problém mít nebudete.
Uživatel: Miromat 9.6.2020  
Jestli RA nabídne charterové lety z ČR našim cestovkám, bude se létat za podmínek, které si CK pro své klienty vyjednají. Udrží-li se i SW, tím líp, konkurence cestovkám může pomoci, ale jestli letenky do stejných destinací bude možné za rozumné ceny koupit i jednotlivě, to je jiná věc.
Uživatel: prestonka 10.6.2020  
Docela se divím, že CK Inex má Naxos a Paros :-O
Uživatel: Háňa 10.6.2020  
Myslím, že nemá, jsou to staré zářiové termíny, které časem určitě zmizí.
Uživatel: Kalimero 10.6.2020  
Kdybychom bývali už před časem nezrušili naši dovolenou, tak bychom na ni neměli jak odletět. SW zrušil všechny soborní lety (i odlety z) na Korfu !!!! Ještě nedávno byly v letovém řádu v nabídce.
Uživatel: kompersor4 10.6.2020  
Pro atr ze dne 08.06.20/21:34

..plne s Tebou suhlasim ohladne Ryanair-u. Par krat sme s nimi leteli bud BTS - ATH alebo BTS - PHO a nieje dovod nadavat. Jenoducho za cenu letenky do Grecka alebo na Cyprus z Bratislavy, sa nedostanem trebars autom co i len do Prahy. Takze ani neviem co by kto ocakaval od nizkonakladovky (F)
Uživatel: prestonka 10.6.2020  
Pro Háňa ze dne 10.06.20/17:26
Na jejich stránkách teda vidím i červencové termíny.
Uživatel: Háňa 10.6.2020  
Pro prestonka ze dne 10.06.20/18:07 No jo, máš pravdu, já zadala jen týdenní pobyty a mají na 10-11 dní. A lety až na Paros, žádný trajekt. Tak to teda čučím jak péro z gauče. :-O
Uživatel: Marcela K. 16.6.2020  
Tak Smartwing zrušil pro letošní sezonu odlety do Chanie. Vzhledem k tomu, že bych se vrácení peněz za letenky nedočkala, tak zřejmě poletíme do Heraklionu, ale ani to ještě není jisté, zatím nejsou všechny lety potvrzené. Tak musím zrušit již objednané ubytko, protože z Heraklionu je to již fakt daleko, nové zatím objednat nemohu, nemám potvrzený termín letu, a ani auto se nedá napevno objednat. Za měsíc máme letět a vlastně nevím kam. Trošku mě to vyléčí z cestování na vlastní pěst.
Uživatel: windso 16.6.2020  
Marcela K. no to je právě to, jak píšeš, že tě to vyléčí objenávat na vlastí pěst...čeho já se bojím..absolutně bych nevěděla co dál, vyměnit, stornovat, hledat, nervy na pochodu, anglicky pár slov... a když najdu super levný zájezd, třeba v lastu, tak mám pak z toho radost ...My taky letíme na Krétu za 19 dní....snad to dobře dopadne... ::¯
Uživatel: Kačule 16.6.2020  
Marcela K : Není to škoda škoda rušit zájezd kvůli rozdílu 140 kilometrů ? Nevím, kdy je přílet, ale pokud to není večer tak proč nejet o kousek dál ?
Uživatel: vaclava 16.6.2020  
My jsme se včera dozvěděli o zrušených letech na Karpathos. Není někdo v podobné situaci a řeší, jak se na milovaný ostrov dostat?
Uživatel: wild 16.6.2020  
Pro vaclava:Jak zrušené lety na Karpathos???CK Fischer nám stále tvrdí ,že je vše OK a v září tam odletíme.Napsali mi to již podruhé,přestože na jejich stránkách není v nabídce žádné ubytování na celé léto.Ostatní CK všude píší,že se tam letos nelétá.Tak možná poletíme soukromým tryskáčem????
Uživatel: windso 16.6.2020  
Wild: taky to vidím na tryskáč... včera jsem tam opět volala, tak mně pán ujišťoval, že v září opravdu odletime...a bla bla bla,
Uživatel: Marcela K. 16.6.2020  
To Kačule, pokud tedy vůbec poletíme, protože nevím, zda nám letenky změní na Heraklion, tak se nám cesta prodlouží o 80 km. Takže pokud všechno klapne, tak bude jednodušší si najít nějaké ubytování blíž tomuto letišti a tam kam jsme chtěli letos, tak zase někdy jindy.

To windso, letenky kupuji přes cestovku, což v současné době je spíš na překážku, protože nemohu jednat přímo se Smartwings. A řešení je velmi jednoduché-že by vrátili peníze je nereálné, tak chceme letět. Voucher na příští rok může být jen záložka do knihy. Ale za ty nervy to nestojí a fakt zvážím, co příští rok. Srpnovou dovolenou máme přes cestovku a je to v pohodě.
Uživatel: vaclava 16.6.2020  
To Wild:opravdu zruseno. Jedeme na vlastni pest v cervenci,ubytovani potvrzené :-( kouknete ale treba na webViamare,tam to je uz cerne na bilem.
Uživatel: prestonka 16.6.2020  
Pro vaclava ze dne 16.06.20/10:53
Karpathos z ČR letos opravdu nebude, máme také zrušené letenky (kupováno už v prosinci). Volal jsem přímo na SW, lety na Karpathos prostě letos komplet nebudou. Dostaneme voucher, doufám, že co nejdříve, prý v nejbližších dnech, protože potřebujeme co nejdřív objednat nové letenky. Nevím, jestli čekat nebo voucher odmítnout a požadovat peníze a hned kupovat nové letenky. Co je lepší? Bojíme se, aby se pak letenky ještě sehnaly, třeba když to pošlou až příští týden.
Na Karpathos se ale prostě chceme dostat, ať to stojí co to stojí, protože zážitek to bude neopakovatelný a na celý život.
Chceme letět PRG - RHO - AOK. Letenky na Rhodos zatím mají, let každý den.
Uživatel: windso 16.6.2020  
Já vím, že je psáno, že letos se karpathos nelítá, ale máme pobyt až v září, takže když zruším, přijdu o peníze, vyměnit to za něco jiného, co se mi vůbec nelíbí jako náplast za karpathos nebo kde už jsem byla, to se mi nechce, a pak se stát zázrakem, že by ty lety obnovily, nebo prostě v září byly, tak by mně asi kleplo. Takže vůbec nevím co dělat...ještě k tomu, ck fischer furt- v klidu -poletí to...kdyby řekli na rovinu, vyměnte to za něco jiného a pod. Nejspíš ještě září nechtějí řešit, protože je daleko, a mají co dělat s letními termíny...nechápu to. Jinak mi co se týká řeckých ostrovů jejich nabídka nic neříká, brala bych pouze Paros,Naxos, ale ten není taky...Už jsem se dívala i po Kalábrii, nebo to nechat na příští rok. Ale každopádně v září tak jako tak musíme někde odletět na 15 dní...
Uživatel: prestonka 16.6.2020  
Pro windso ze dne 16.06.20/11:50
Karpathos letos SW zcela jistě létat nebudou celou sezónu. Právě proto se tam letos chceme dostat. Nezbývá ti nic jiného než čekat, až zájezd CK sama zruší a pak vybrat něco jiného nebo vzít voucher. Pokud zrušíš sama, budeš platit storno dle podmínek CK. Bohužel, jiná možnost není, pokud sami nenabízejí vouchery už nyní.
Uživatel: wild 16.6.2020  
Pro windso:Mě je jasné ,že ten zájezd určitě nebude ani v září .Kdo by zaplatil ty dva prázdné lety -klienti v měsíci září ?To bychom se nedoplatili.Podle mého CK čeká až zaplatíme a dá nám voucher.Já ho také nechci a jiný zájezd u nich taky nevyberu.Mě šlo hlavně o to ,že je ten zájezd na 14 dní a to tam nic takového není.Ale v nabídce ani na léto Karpathos už není,takže podle mě vědí moc dobře,že nebude.Pokud zájezd nezruší,tak nezbývá než storno.Já zatím platila jen rezervaci 1500kč.Storno dělá podle mě za dvě osoby 3000kč.
Uživatel: petrik 16.6.2020  
Pro vaclava, Marcela K. : Vendulo, Marcelo, zdravím Vás obě a vůbec všechny, které bere SW -|- letos tak zoufale a nevybíravě na vidle.. Proč si to necháte líbit ? Neznáte buď samy, nebo někoho, kdo by znal - cestu k nějakému vlivnému politikovi ? Poslanci, senátorovi, ministrovi ? Nebo aspoň to tlumočit nějakému médiu, novináři a medializovat to. Považuji za skandální, neomluvitelné a možná i protiprávní, aby SW -|- prodával letenky na lety, o kterých ví, že stejně neuskuteční. Jak jinak si vysvětlit fakt, že spoustě lidem přichází cca.2 dny od zakoupení letenky, nebo zájezdu s letenkou zpráva, že se let neuskuteční ? Peníze fuč, resp.v nedohlednu a zájezd, resp. dovolená jakbysmet :-( Tohle skutkovou podstatou přece hraničí s podvodem... Všichni, kterým se toto stalo, se stávají nevědomky sponzory SW -|- , který, jak se zdá, se ve vlastnictví Šimáně + Citic group ( Čína), neštítí ničeho. Dějí se tu šílené podvody a obyčejný člověk nemá nikde v téhle právní džungli a vakuu zastání ::_
Uživatel: Háňa 16.6.2020  
Myslím si, že SW už dobře ví, kam bude létat a neprodává lety proto, aby je záhy rušil. Tohle dělají některé cestovky, které nechtějí řešit podzim, protože zatím mají plné hlavy řešením prázdnin. Chápu, že každý chce znát termín, ale taky jsme to nyní zvládli vyřešit 3 týdny před odletem. Nebojte, vše se vyjasní a vyřeší. Matně si vzpomínám, nepsal někde p. Baranik, že nějaké týdenní lety na Karpathos možná během sezony budou? Nějaké další změny asi budou, už si na to letos asi musíme zvyknout. Překvapení!!! :-)
Uživatel: windso 16.6.2020  
Tak, já mám před týdnem koupenou Krétu z Ostravy..., odlet 5.7. dnes jsem zjistila u jiné ck, že mají zrušené ty nedělní lety z OV, a že budou z OV regiem převezeni do Prahy.... :-( tak jsem volala do té mé ck, nic nevěděli, potom, že zjistí, nakonec se v tom paní motala, protože nevěděla jak mi to říct, že teda fakt...ale, že neví co bude, že se mi ozvou jak budou postupovat dál...No moje nervy...kdyby jsme aspoň mohly letět o den dřív z Brna a dovezli nás tam, to by šlo, ale jestli budeme muset taky z Prahy, tak to teda nevím....Nevíte někdo něco bližšího, nebo jak se postupuje v tomto případě?
Uživatel: Marcela K. 16.6.2020  
Abych se přiznala, tak na překvapení moc zvědavá nejsem, potřebuji v práci nahlásit dovolenou jak se vystřídat s kolegyní a nejsem schopna říct nějaký termín. Bohužel nemohu se sbalit a odjet kdykoli budou volné letenky.
Uživatel: tanika 17.6.2020  
To Windso - z Ostravy toho letos zrušili hodně :-( nám naštěstí "jen" posunuli termín, ale stejně v práci byl problém. Kdyz vloni zrušili páteční Kos z Ostravy (kvůli Maxům), tak jsme dostali náhradu na jízdné vlakem do Prahy,ale jinak jsme se postarat museli sami. Vyšlo to pro nás 4 na jednu jízdu :-( Z Brna CK měla jen omezený počet letenek a o přesunu odletu z Ostravy do Brna nechtěla ani slyšet - ale za zkoušku a dotaz nic nedáte. S jakou CK letíte?
Uživatel: windso 17.6.2020  
Tanika: letíme s Blue style...my nemůžeme taky jiný termín, jen ten víkend-vikend...no to mám teda radost.. původně jsme to i zvažovali z Brna..ale potom, že prý je volný let, tak jsme byli rádi a nakonec tudle...no jsem zvědavá co mi řeknou...posunout to ale nemůžeme...ach jo..kdyby nás tam aspoň převezli jak z cedoku..
Uživatel: Háňa 17.6.2020  
Pro Marcela K. ze dne 16.06.20/21:46
Já to chápu, včera jsme se měli vrátit z dovči a za 10 dní zase odlétat...vše jinak...přesuny 2 dovolených, manžel zakázky, já měla být v práci a to samé kamarádi, co s nimi jedeme. A ještě změna destinace, ubytování... Prostě z ničeho nezůstal kámen na kameni. A do toho od pondělí beru antibiotika na 3 týdny, borelioza. Prostě sodoma komora. Jediné je: chci letět, což říkám celou coronu, nic jsem ani nerušila. Takže letos platí pud zákon: Buď to pude nebo to nepude. A nic s tím nenaděláme.
Uživatel: petrik 17.6.2020  
Pro Marcela K. ze dne 16.06.20/21:46

Přesně ! ::¯ Díky moc, Marci, za Tvůj příspěvek. :-)
Ani já nejsem na překvapení moc zvědavý.
Ani já se nemohu sbalit a odjet kdykoli budou volné letenky.
To mohou jen lidi na volné noze, či bez fixních závazků, či senioři v důchodu.
Uživatel: windso 17.6.2020  
Takže se mi dnes nikdo neozval, já volala do ck BS, už i do jiné pobočky, opět nevěděli, že neletí letadlo, pak to zjištovali, a že fakt neletí, a že teda musím počkat, až někdo zhora zavelí, co a jak dále, a agentura přes kterou mám zájezd objednaný mi napsala, že neví o zrušeném letu, přitom je fakt zrušený, takže mezitím mi termím, který potřebuji, i teda z Brna vyprodali, a já musím stále čekat až se mi ozvou a už nic nevyberu, natož ten hotel a místo, které jsem chtěla..odlet za 18 dní, vše naplánované, 4 lidi... :-( ::¯
Uživatel: madona66 18.6.2020  
Dneškem jsme zřejmě též začali patřit do skupiny ,,bee, zrušil nám Smartwings lety" tentokrát je to na Samos.. :-( :-( :-(
Prý z důvodu toho, že mu odřekl zakázku velký klient. Kdopak to asi byl? :-)
Psala jsem do CK, sice mi to nestvrdila kývnutím, ale napsala že si mohu změnit destinaci za 1000 na osobu! ( jsme 3 osoby!)
K vzhledem k tomu, že mají prd v nabídce, mají drahou změnu a na 15 dnů jako jsme měli už vůbec nic, kašlu na ně. Nechám to dojít do konce a pak si vezmem peníze. :-((
Spíš jsem zvědavá, jestli dostanu zpět zálohové peníze na Patmosu za ubytko.
Uživatel: Marcela K. 18.6.2020  
To madona66: trochu nechápu, proč byste měla platit za změnu destinace, když je zrušení dovolené ze strany cestovky/aerolinek. To oni by se měli snažit nabídnout jinou dovolenou, jen aby nemuseli vracet peníze a hezky zdarma.
Uživatel: madona66 18.6.2020  
Pro Marcela K. ze dne 18.06.20/20:36

no samozřejmě, taky jsem je trochu slušněji poslala ..víte asi kam...no nechám to dojít do konce a pak budu chtít vrátit peníze. Pokud si to rozumně nerozmyslí.. :-) :-)
( jinak oni mi dovolenou ještě nezrušili, čekají co nejdéle to půjde, to je mi jasné)
Uživatel: tanika 23.6.2020  
Nevíte prosím, jaká je případná lhůta nebo do kdy musí být jasno ohledně letu - jakou dobu před odletem může Smartwings/ cestovní kancelář zrušit let? Už jsem z toho nešťastná - páteční odlet 3.7. zrušený, přesunutý na 9.7., včera jsem zjistila, že je zrušená z OV celá destinace. Tak kontaktování CK, doprošování, aby nám změnili smlouvu na Brno, když už jsme si dělali problémy v práci s přesunem, máme to zaplacené a děti jsou natěšené. A nyní jsem si všimla, že např Fischer, Cedok má první termín pro odlet až 12.7. ...
Uživatel: windso 23.6.2020  
Tanika: přesně tohle teď žiju já.. volání, doprošování, v praci problémy... :-(
Uživatel: tanika 23.6.2020  
Paradoxne mi připadá,že se CK s Lex Vouchery docela ulevilo a i se jim - aspoň některým - toto řešení zalíbilo. A že klienti, kteří "nechtějí" peníze nechat ve Vocheru a rádi by odletěli, jim jen komplikují život :-(
Uživatel: windso 23.6.2020  
U mně to vypadá na wouchery, už nevěřím na zázrak v podobě odletu z Brna nebo z Prahy...a v ten termín už nic není, takže pasé...a v září to samé s karpathosem :-(
Uživatel: prestonka 23.6.2020  
Pro tanika ze dne 23.06.20/16:23
Nám oznámili zrušení letu zhruba 3 týdny před. Když by to bylo méně než 2 týdny, máte pak právo se domoct odškodnění, což určitě moc dobře vědí a termín oznámení si pohlídají.
Uživatel: madona66 23.6.2020  
Pro windso ze dne 23.06.20/16:49

Hanko, proč v září za Karpathos voucher?? Na zájezd v září se již voucher LEX nevztahuje, musí Ti CK vrátit peníze !
My máme zrušen let na Samos v září( tedy ofiko ještě ne, ale už je to jasný, jen CK to zatím nechce připustit, tvdí, že nic finálního ještě neví :-) ) také si nebudu brát jejich voucher. A na LEX nemám již nárok ze zákona. :-)
Uživatel: windso 23.6.2020  
Prestonka: to jsem jim říkala, že pokud je to méně než 20 dní, kdy nám dají vědět, tak máme nárok na 10 procent ze zájezdu..ted to mám12 dní.. ona, kde jsem na to přišla, že je to blbost...a navíc mi řekla , že posílají až 7 dni před uskutečněním zájezdu woucher, to jsem jí řekla, že je hnus, že už mají mnozí zbaleno, že se pěkně zahojuji našimi penězi... zájezd jsem koupila před 14 dny a chci peníze...

Madona66: Karpathos v září myslím, že nás budou opět čekat takové nervy s výměnou, hledáním, atd....pokud už to půjde poletíme někde z Katovic...
Uživatel: prestonka 23.6.2020  
Pro windso ze dne 23.06.20/20:58
Já jsem myslela dopravce jako je SW, ti pokud ti zruší letenky méně jak 14 dní před odletem, máš možnost požadovat kromě vrácení i kompenzaci - přes vymahací společnosti. Jak to mají CK, to bohužel nevím, ale bude se odvíjet taky od letenek.
Uživatel: irmma 23.6.2020  
Windso: tipuju to na vyšší moc
Uživatel: irmma 23.6.2020  
Více na asociaci sdružení ochrany spotřebitele https://www.asociace-sos.cz/pro-spotrebitele/poradenstvi/cestovni-ruch/zmena-ci-zruseni-zajezdu/
Uživatel: windso 23.6.2020  
No já jsem volala i na Dtest, a pán mi řekl, že podle směrnice č.2015/2302, mám právo na vrácení všech peněz do 14
dnů.
Uživatel: EL 24.6.2020  
Něco k vývoji finanční situace SW. No, snad ti šťastní, co můžete, tak odletíte:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/smartwings-predstavili-plan-na-zachranu-akcionari-uz-dali-700-milionu-110471#source=hp&seq_no=9&dop_ab_variant=0&dop_req_id=9rkpIRAJ5iR-202006241514&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=