Květiny v Řecku a jak je pěstovat tady?

Zdroj: www.recko.name/diskuze.php?id=7995
Uživatel: Jade 13.9.2012  
Zajímalo by mě, jak se jmenuje rostlina, která kvete skoro všude v Řecku. Její květy jsou oranžové a vypadají jako kalichy. Poradíte někdo. Děkuji. Ráda bych si jí vypěstovala na zahradě, pokud je to v našich podmínkách možné. Hledala jsem všude na diskuzích. Děkuji moc za rady. :-)
Uživatel: sokolnice 13.9.2012  
Chtělo by to fotku - těch květin tam kvete moc
Uživatel: Kalimero 13.9.2012  
Iveto, bylo by dobré to přendat do tohoto tématu: http://recko.name/diskuze.php?cti=1&id=4020&idd=100&str=1&sum=17
Je zbytečné zakládat stejné téma znovu.
Nebyla to tahle kytka?
Uživatel: Jade 13.9.2012  
Hani, fotku najdu a dám jí sem. Jsem momentálně v práci :-)
Jani, tuhle diskuzi jsem neviděla a slovensky mě to ani nenapadlo zadávat do vyhledávače, tak proto, abych získala radu, založila jsem toto téma. Jo, tak myslím, že to bude asi ona, jen na obrázku mi přijdou květy mnohem světlejší. :-)
Uživatel: Kalimero 13.9.2012  
Květy byly možná už staré a vyšisované.
Uživatel: sokolnice 13.9.2012  
Pak je to durman ,ten se u nás taky pěstuje ,ale na zimu musí dovnitř - venku by ti pomrzl
uvidíme až vložíš fotku zda je to on ,kvete ve vícero barvách
zde jsem ho nechala dokvést doma- než jsem ho přenesla do chladna je to stará fotka ještě s filmu a naskenovaná , proto taková nejasná
Uživatel: Jade 13.9.2012  
Tak konečně mi manžel do práce poslal fotku, tak je to přesně tahle, kterou bych si na zahradě chtěla vypěstovat, teda pokud je to možné i v našich podmínkách?
Uživatel: Majka1 13.9.2012  
Iveto, to je trubač, ten se u nás pěstovat dá, ale u nás na Vysočině někdy omrzá
Uživatel: zuzanetam 13.9.2012  
Zdravím, já si myslím že by to mohl být trubač kořenující. viz. odkaz http://www.popinave-rostliny.cz/campsis-trubac/. Také se mi moc líbí :-) , ale nemám tu zídku, ke které bych ho vysadila :-)
Uživatel: tony2 13.9.2012  
Iveto, jedná se o trubač a pěstovat v našich podmínkách jde. Mám na zahradě 2 trubače a jsou krásné, a to bydlíme v dosti chladné části Moravy - kousek za námi už začíná Vysočina. Květy nejsou tak obrovské jako ve Středomoří, ale nadělají i u nás hodně parády. Mám za to trubače moc ráda. Letos v květnu, bohužel, pomrzly, ale stejně se vzchopily a ještě sem tam kvetou.
Uživatel: tony2 13.9.2012  
Přidám dokumentární [o]
Uživatel: Jade 13.9.2012  
Vy jste úžasní, tak to se moc těším až si ho zasadím :-) Chtěla bych ho dát na zahrádě k pergole. Předpokládám, že asi v květinářství ho seženu???
Uživatel: Jade 13.9.2012  
Marcel, to takhle krásně roste i u nás? No tak to je super :-)
Uživatel: tony2 13.9.2012  
Tramtadadá!!! :-)
Uživatel: tony2 13.9.2012  
Ano, rostou a kvetou i u nás krásně a mě samotnou překvapuje, že jim relativní chladno, které u nás je, bydlíme v nadm. výšce. 600m.n.m., nevadí! Jeden mám u plotu na zahradě, druhý u pergoly. Ale letos jsem přece jen měla při těch jarních mrazech strach! Popřemýšlím, čím je příští rok ochránit, kdyby se něco podobného stalo!
Uživatel: tony2 13.9.2012  
Iveto, pravda ale je, že jsou to starší stromky. My jsme je nesázeli, jsou tu po původních majitelích a budou mít už spoustu let! Tipuju tak nejméně 20!
Uživatel: sokolnice 13.9.2012  
Tak trubač mám už 5 let a nekvete a nekvete , nevím proč -nelíbí se mu u mne :-( :-( :-( :-( :-(
Uživatel: TYDRA 13.9.2012  
...jo jo... trubač. Máme ho na zahradě na dvou místech a nadělá spoustu parády. Ale taky, mrška, prorůstá kořeny až 3 metry od hlavní rostliny a kudy roste, tudy má snahu se zviditelnit. Takže celé léto likviduji podrůstky, jinak bych už se brodil po kolena samým trubačem :-)
Uživatel: tony2 13.9.2012  
Také se nám rozrůstá! Myslíš, že půjde vykopat a pěstovat samostatně?
Uživatel: TYDRA 13.9.2012  
řekl bych, že jo, když necháš podrůstek dostatečně zmohutnět do druhého roku
Uživatel: tony2 13.9.2012  
Tak to zkusím a pak se budeme prodírat samými trubači, juchej!!! :-) :-)
Uživatel: Jade 13.9.2012  
Takže říkáte, že pěstování je lehký jo? Už se těším, snad mi taky takhle pěkně pokvete :-)
Uživatel: tony2 13.9.2012  
Iveto, jelikož už mám od počátku trubače vzrostlé, pouze je stříhám a při velkém suchu zalívám. Jednou za rok pohnojím. Jak jsem psala, zamyslím se , jak je ochránit před jarními mrazíky.
Uživatel: Robobrouk 13.9.2012  
Trubač mám na zahradě také.Veškeré výhonky jsem omotávala okolo trubky,která ho podpírala.Vytvořil propletený kmen a teď ho mám jak stromek( no spíš strom).Je už asi 15let starý a letos poprvé trochu namrzl,ale nic se nestalo.Kvetl krásně.Pěstovat u nás ho není žádná věda.I když namrzne obroste. :-)
http://www.popinave-rostliny.cz/campsis-trubac/
Viděla jsem ho v nádherné růžové barvě.
Marcelko a z odkopků jde pěstovat parádně.Už jsem jich tak spoustu rozdala.Zasadit do květináče a nechat trochu vytvořit kořenový bal.Pak vysadit do zahrady.Jen první zimu je lépe chránit chvojím.
Uživatel: tony2 13.9.2012  
Díky za rady! :-) Čím více trubačů, tím lépe!!!
Uživatel: blanka01 13.9.2012  
Zdravím, já mám zase jiný dotaz, jak se rozmnožuje , tedy jestli to vůbec jde, bobkový list?
Uživatel: Dita 22.9.2012  
Snad nevadí, že přidám taky dotaz, už několikrát jsem zkoušela bougenvilii a nic...máte někdo zkušenosti s dovezením štěpu? Chytil se vám? Ibišky, tlustice, všechno se daří, jen ta růžová potvora ne.-(
Uživatel: Horci 22.9.2012  
Tady jsem vyfotila krásná kvítka - myslím si, že by to - podle listů a tvaru květů mohla být plumerie, ale vždycky jsem ji viděla bílo žlutou. Tak nevím, jestli existuje bílá forma. A pokud ne, tak fakt nevím, co by to mohlo být.
Uživatel: sokolnice 22.9.2012  
Libuško, to není plumerie ,ale viděla jsem i růžovou - focená na Rhodosu v hl. městě ,ale tvoje kytička je spíš nějaký jasmín /sice ty listy?????-/nebo co to bude :-( :-( :-( :-( :-( :-) :-) :-)možná mi to připomíná mandevillu u nás nevyroste do takových rozměrů, jistě nám poradí Jana Kalimero :-) :-) :-) :-)
a k té bougenvilee přivezla jsem si ji již mnohokrát , ale nedaří se mi ji taky vypěstovat- vše ostatní se ujme ,ale ona ne :-( :-( :-(
Uživatel: Dita 22.9.2012  
Tak snad nám s ní někdo poradí, úž jem to zkoušela čtyřikrát a pořád nic:-(
Uživatel: Sofii 22.9.2012  
Já měla také vždy s bougenvilií smůlu a s olivovníkem taktéž. Nakonec jsem to vzdala a obojí koupila tady u nás a zatím se všemu daří. Bougenvilii mám tuším čtvrtým rokem, kupovala jsem ji jako maličký keřík v Tescu a dnes má už téměř metr na výšku.
Uživatel: Kalimero 22.9.2012  
Já bych tipovala, že ta Libuščina kytka je něco z rodu citrusů podle těch listů. Mrknu na to.
Uživatel: sokolnice 22.9.2012  
Kalimero našla jsem toto -silně se to podbá Libuščině kytce co říkáš? A je to jasmín
Uživatel: Kalimero 22.9.2012  
To by mohl být, ono je jasmínů milión druhů. Ten citrus to není určitě, květy citrusů mají uvnitř žluté tyčinky, jak jsem zjistila.
http://oko.yin.cz/30/jasmin-arabsky/

Mimochodem, nedávno jsem navrhovala, aby autorka tohoto tématu jej nechala přehodit do volných témat, kde už dávno existuje rubrika Aký je to kvet... Tam je neomezený počet vkládaných fotek, tady máme každá jen 20 a pak utrum. Bohužel, autorka to neudělala, takže máme dvě stejná témata :-(
Uživatel: Iva 25.9.2012  
Libuško a spol., ta kytka - krásně voňavá popínavka - se jmenuje Stephanotis, česky se jí někdy říká "štěpánka" a dá se u nás koupit v květinářství jako pokojovka,
Zdravím všechny ze slunného Kosu - bohužel se nám to už krátí )o(
Uživatel: LOCHNESKA 25.9.2012  
Pěstujete někdo glystiridu? (anglický výraz je purslane, latinsky Portulaca Oleracea). taková malá dužnatá bylina,dává se do salátů.Přivezla jsem si sazenice i semínka.Sazenici mám v květináči,ale transport letadlem jí moc neprospěl.Tak jsem chtěla vědět,jdou semínka vysévat celoročně do květníků v kuchyni,nebo jen v létě venku.
Uživatel: Kalimero 3.10.2012  
Moje řecká květina citronové geranium se pěstuje sama. Odstříhnout - strčit do hlíny - zalívat - občas přihnojit - zase odstříhnout a tak pořád dokola až nastane starost kam s těmi obry na zimu. Alespoň jednu se snažím někomu vnutit, ale nikdo ji nechce :-(
Uživatel: sokolnice 3.10.2012  
Jani udělej vůni v palenáku na chodbě u vás, kdo půjde okolo a zavadí o něj chodba bude pěkně vonět :-) :-) :-) :-) :-)
Uživatel: Kalimero 3.10.2012  
Chacha, v našem paneláku kdo půjde okolo, tak to ukradne :-(
A já chci aby moje kytičky přišly do dobrých rukou.
Uživatel: Babka 7.10.2012  
V dnešním receptáři bylo povídání o tom, jak udržet oleandry přes zimu tak, aby příští rok zase krásně kvetly. Jistě to bude pro naše zahrádkářky zajímavé info. Jinak tam je také povídání ještě o chryzantémách a hortenziích. :-)
http://play.iprima.cz/all/all/2501
kdo bude chtít jen povídání o oleandrech, tak pošoupněte časovou osu na 13.43min. :-)
Uživatel: Babka 17.10.2012  
Http://www.magazinzahrada.cz/rostliny/bougainvillea-se-dere-na-vysluni.html
ještě něco jsem našla co vás bude zajímat
http://www.magazinzahrada.cz/stromy-a-kere/aby-byl-oleandr-cele-leto-v-kondici.html
Uživatel: Kusnirova 18.10.2012  
Já ho asi zabila - myslím oleandr. Podcenila jsem mrazíky. Madeirská kopretina taky dokvetla. Ta mně mrzí, kvetla úžasně asi třikrát za léto.
Jediné v čem jsem úspěšný zimovač je bobkový list. Mám už maxistrom a normálně přezimuje doma v pokoji.
Uživatel: sokolnice 18.10.2012  
Radano, oleandry mám stále venku snesou až -6st . někdy jsem je měla i zapadané sněhem a nic se jim nestalo. Zbytečně brzy je nikdy neuklízím .Pokud se ti nezdají listy, klidně ho ostříhej a on pěkně obrazí. /vlastní zkušenost/ letos na jaře jsem je ostříhala úplně nad květináčem a jsou krásně košaté je fakt, že jsem se letos připravila o květenství, ale už měly ty větvě hrozně dlouhé a byly takové řídké, rozvalené.
Uživatel: madona66 19.10.2012  
Můj banánovníček... :-)
Uživatel: 0711hana 15.12.2012  
Ahojky,nevíte náhodou někdo ,jak se jmenuje tenhle keřík?Po odkvětu je to jak ostružina.Díky Hana :-)
Uživatel: Kalimero 15.12.2012  
Asi to je Lantana
http://www.google.cz/search?num=10&hl=cs&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=630&q=Lantana&oq=Lantana&gs_l=img.12...0.0.0.4166.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0.pchatae..0.0...1c.PR2oCRCuvlY
Uživatel: sokolnice 15.12.2012  
Ano je to lantána - nebo-li libora -taky ji pěstuji
Uživatel: 0711hana 16.12.2012  
Moc děkuji za příspěvky,mám už malinkou sazeničku,zkusila jsem ty "ostružinky" dát do hlíny ,a vyšlo to....díky
Uživatel: fernetboy 4.2.2013  
Ahoj všichni, poradíte prosím, co s bouganvileou, která nechce kvést?
Uživatel: sokolnice 4.2.2013  
Ostříhat a vykvete na nových výhonech :-) :-) :-)
Uživatel: Ida 6.2.2013  
Lantanu jsem sehnala loni v lete v Obi, prodavali ji v ruznych barevnych variacich. Jinak pozor- listy i plody jsou jedovate!
Uživatel: mira.recko 7.3.2013  
Nevíte někdo prosím, jak se jmenuje tahle bylina ?? Díky ..
Uživatel: Kalimero 8.3.2013  
Podle dužnatosti stonku a lístečků, které vyrážejí v úpatí starších listů to vypadá na opelichanou větvičku některého z mnoha druhů bazalky. Ale možná, že je to něco jiného, protože tomu na stonku nerostou lístky proti sobě, jako u bazalky.
Míro, ale ty bys přece bazalku poznal, ne? :-)
Uživatel: mira.recko 8.3.2013  
To:Kalimero .. díky, bazalku bych poznat měl :) :) Tohle je dost složitější, je to bylina na ledvinové koliky a kameny, používá se jako čaj ze sušených listů. Bohužel ani ten starý Řek, co mi jí dával jméno nevěděl. Podle něj roste jen v centru Soluně u starých hradeb, je plazivá a čaj je bez výrazné chuti. Fotka nic moc, sorry .. Dost mi to zajímá, ale asi smůla. Prošel jsem už desítky českých i řeckých herbářů a zatím bez úspěchu :-(
Uživatel: zandik 8.3.2013  
My jsme dostali od kolegyně co také jezdí do Pargy nejspíše nějaký okrasný voňavý tabák, který má různé barvy. Semena jsou velmi tvrda drsného povrchu cca pul cm průměr, akorát nevíme jaké potřebuje ideální podmínky, už jsme ho zasadili, ale klíčky razí velmi ,velmi pomalu-holt asi zatim chladnější prostředí i když klíčí doma...,pak nafotím a dále popíši zde... :-)
Uživatel: Kalimero 8.3.2013  
Míro, na ledvinové kameny je skvělé tohle: http://www.celostnimedicina.cz/drtic-kamenu-chanca-piedra.htm
Osvědčilo se nám to.

Ta tvoje bylinka nějak kvete? Není to tohle?
http://www.kvetenacr.cz/detail.asp?IDdetail=398
Řecky: perdikaki, nebo kolissohorto a nebo anemohorto
Anglicky Pellitory of the Wall:
https://www.google.cz/search?um=1&hl=cs&biw=1366&bih=657&tbm=isch&sa=1&q=Pellitory+of+the+Wall&oq=Pellitory+of+the+Wall&gs_l=img.12..0i19.1937.5521.0.6409.1.1.0.0.0.0.66.66.1.1.0...0.0...1c.1.5.img.Y2Sqgo-Y9gw
Uživatel: mira.recko 8.3.2013  
Jani, díky moc, rodinu jsi trefila zcela jistě, perfektní, skláním .. :) :) Jestli je to Parietaria diffusa nebo officinalis nevím, ale i tak je to bingo .. není to pro mě, jen jsem zprostředkovával :) díky mooc a dík i za tip, předám ..
Uživatel: Kalimero 8.3.2013  
Tak to mě těší, že jsem ti pomohla :-)
Uživatel: Iva 12.3.2013  
Tipuji na "officinalis", tedy "lékařskou", když to má být léčivá bylinka :-)
Uživatel: mira.recko 20.3.2013  
A jen pro jistotu, tohle by někdo pls znal ?
Uživatel: Amaltheia 20.3.2013  
Vypada jako anemonka
Uživatel: Kalimero 21.3.2013  
Míro - Anemone pavonia.
http://www.flickr.com/photos/themida_nasopoulou/5169178070/in/set-72157625364429360
Uživatel: mira.recko 21.3.2013  
Velice uctivé díky za "diagnózu" :) Tady se strhla docela urputná diskuse a můj místní botanik hanebně selhal ..
Uživatel: zandik 3.5.2013  
Poslušně hlásím: okrasný (vonný) tabák roste, a vypadá zatím velmi spokojeně :-) Už klíčí i venku ,pro jistotu jsem mu udělal malinký foliáček aby v noci netrpěl zimou, ale zajímalo by mne zda-li také někdo pěstuje tuto voňavku a jeho zkušenosti a to i pro ostatní, protože onou vůní by to chtělo zavonět celouČR!!! :-) :-) Máte někdo tip na další voňavé kytičky které rostou přez léto i v našich podmínkách? (-) [:]
Uživatel: rob 3.5.2013  
Z Řecka jako suvenýry vozíme různé kytky,většinou palmy, ale jednou jsme koupili jasmín a můžu doporučit,kdo šel někdy v Řecku kolem tohoto keře tak ví co je to za nádheru /i vonavou/ a velice rychle roste. Doporučuji
Uživatel: Anajka 3.5.2013  
A jak pěstujete olivovníček ? Chci si ho dovézt, tak bych uvítala radu, jak často zalévat, kam umístit (no slunce mu asi vadit nebude) ... má někdo pěstitelskou zkušenost ??? :-)
Uživatel: rob 3.5.2013  
Olivovník je v pohodě,dodnes nechápu jak tam můžou růst celkem bez vody, když doma v květináči jí spotřebuje docela dost. Takže moje zkušenost, má velmi rád vodu a podle toho taky rychle roste.
Uživatel: Anajka 3.5.2013  
No, to je dobře, že to vím ... moc bych mu vodu asi nedopřávala podle podmínek, které má u nich doma :-( :-) .
Uživatel: rob 3.5.2013  
To můžeš pokud bude zasazenej v zemi v květináči je to jiné. Můžeš to zkusit. Moje zkušenot je že zrovna olivovník se nedá přelít připadá mě že mu to svedčí, teda alespon podle toho jak roste
Uživatel: Kusnirova 3.5.2013  
Olivovník má v akci zrovna obi tenhle týden - malý nebo rovnou bonsaj.
Oleandr jsem asi nezvládla přezimovat, vypadá,že mu došla energie. Opět přežil už trochu hodně vysoký vavřín pravý. Ten je nezmar.
Loni jsem nasadila tři ibišky - prý mrazuvzdorné. Vypadá, že letošní slabou zimu přežily. Na příští zimu je asi zabalím raději.
Uživatel: Kalimero 3.5.2013  
Vavřín pravý bych moc chtěla. Vloni jsem se ho snažila koupit v MB v zahradnictví, ale měli jen takové malé, napůl uschlé potvory skoro za 300 Kč. Letos to zase zkusím, jestli se nepolepšili.
Z pěti květináčů řeckého citronového gerania přežily v děcáku zimu čtyři. Už jsou na balkoně, tak snad nebude mrznout. Doma už to geraniu nesvědčilo, už mu vyrůstaly dlouhé, hubeňoučké stonky s minilístečky, tak muselo ven. Už se těším, až zase obroste. Bohužel mi ani po 3 letech ještě nevykvetlo.
Uživatel: jarmilka7 3.5.2013  
Pěstuji na balkóně taky oleandr,a loni po zimě byl taky bídný,v létě jenom přežíval.Tak jsem ho na podzim seřízla asi 1/3,a opět ho nechala přezimovat na balkóně.Teď na jaro jsem ho párkrát zalila Vitality komplexem a už začíná obrůstat,i ty zaschlé větvičky odspodu raší,tak to vypadá,že se vzpamatuje.
Uživatel: Kusnirova 3.5.2013  
Tak ten oleandr zkusím taky přihnojit, ošmidlala jsem ho hodně. Ten vavřín jsem vypěstovala z malé rostliny. U nás ho děcka ze zemědělky předpěstovávají, vlastně všechno možné koření a za pár korun je to k dostání. Nemáš tam Jani taky poblíž nějaký školní skleník?
Uživatel: Kalimero 3.5.2013  
Zemědělka tady sice je, ale žádné skleníky u ní nejsou :-(
Našla jsem zahradnictví, odkud by mi rostlinky poslali, tak si asi objednám.
http://www.zahradnictvi-branka.cz/
Ale představovala jsem si něco většího.
Uživatel: Dita 3.5.2013  
S tím olivovníkem potvrzuji...podcenila jsme to a uschnul mi:-(
Uživatel: Dejna100 4.5.2013  
K tomu oleandru-já ho mám bez problémů a pač jsem trochu líná lítat po schodech nahoru a dolů tak chudák nemá moc velkou péči-ale naštěstí je to nezmar.Mamče taky jednou uschl,tak ho ofikala pomalu až ke kořenům a jak krásně se vzpamatoval.
Uživatel: Anajka 4.5.2013  
Nemůžu se dočkat, a tak jsem zakoupila ten menší olivovník v Obi. Bude to takový předjezdec :-) toho, který si chci letos dovézt z Řecka. Ale vcelku to byl problém vybrat si kus, protože byly všechny dost přischlé. Chtěla jsem ten stromek jako bonsai (vesměs kvetly :-) , a to prý kvetou až po letech, ale i ty květy byly uschlé, tak jsem se do toho nepouštěla. :-( Uvidíme, zalila jsem ho a snad se vzpamatuje. :-)
Uživatel: Anajka 4.5.2013  
Jani - Kalimero, myslíš, že to ty zaslané rostlinky z toho zahradnictví přežijou ? Muškáty ty ano, ale tyhle slaboučké bylinky, s tím zkušenost nemám ... :-( :-)
Uživatel: Hannule 4.5.2013  
Anajce,olivovník bez problémů.Taky jsme koupili loni olivovník v OBI,přesadila jsem ho do většího květináče,šupla na jižní stranu a zalévám ho až je opravdu hlína suchá.Na zimu schovávám,tak jak oleándry a krásně se mu daří,už i pěkně vyrostl.
Uživatel: Anajka 4.5.2013  
A kvetl ti Hani ?? :-)
Uživatel: Hannule 4.5.2013  
Ne Anajko,zatím nekvetl.Byla to také jen ta malá rostlinka,takže si musíme nějakou dobu počkat.Ale je to příjemná změna v zahrádce. :-)
Uživatel: Kusnirova 6.5.2013  
Dítko se dostalo do OBI až včera a v Budějkách ji tvrdili, že olivovníky v akci nedorazlly. Chuďátko moje, hnala tam v pondělí a v neděli znovu.
Co by pro matku neudělala. Tak mně to mrzí, dítě honím sem tam a olivovník není. Zkusím na Krétě někde v zahradnictví cca za měsíc. Sakra to letí. :-)
Uživatel: Anajka 6.5.2013  
Radano, možná nedorazily proto, že za moc nestály :-) (fakt to byl kumšt si vybrat ) a tak je někde přebrali, ty trochu lepší poslali do Krkonoš, tam to není tak vidět, když to v tom počasí brzy "zabalí". :-) :-) :-)
Uživatel: Anajka 6.5.2013  
Ale sluší mu to na balkoně :-) :-)
Uživatel: Kusnirova 6.5.2013  
Sluší mu to úžasně. Dokonalé zátiší. Já dovlekla z města další rozmarýn, nejhezčí je ten převislý drobnější, krásně až do pozdního podzimu kvete.
A pak ho zkonzumujeme kompletně, protože zimu většinou nezvládá. I sušený je v zimě dobrý.
Uživatel: Anajka 24.7.2013  
Volám o pomoc zkušené pěstitele a pěstitelky :-) ten můj olivovníček je trochu divoch a hrozně rychle mu povyrostly větvičky (cca o 15-20 cm). Tak nevím, zda ho nějak zastřihnout, zda se nějak mají zkracovat .. jsou to takové slabé výhonky. V červnu jsme na Thassosu viděli, že jim větve ořezávali, ale kdy na to, nevím. Má s tím někdo zkušenost ? Nechci o něj přijít, protože jsme si nakonec žádný jiný nedovezli, neboť je tam nikde v květináčku neměli :-( .
Uživatel: jarmilka7 24.7.2013  
Jájino,dle mých moudrých knih o květeně je zpětný řez i tvarování možné v kterékoliv době. A množení vrcholovými řízky v létě při spodní teplotě nad 30 st.To bys mohla zkusit ty seříznuté vrcholky zasadit!
Uživatel: ladybee 24.7.2013  
Nedá mi nepochváliť sa v tejto téme: toto je moja apténia cordifolia z Pargy z roku 2007 - prezimuje vždy v izbe, kde ju o niečo menej polievam, a len čo je na balkóne teplo, tak ju vyložím. Tam ožije a takto zakvitne. Mám z nej veľkú radosť, i keď je drobná. Viem, že sú tu väčšie pestovateľky, ktoré ju pestujú na záhradke vo veľkom, skoro ako burinu :)
Uživatel: Anajka 24.7.2013  
Jarmilko, tak já to zkusím a pokusím se je i zasadit :-) díky za radu z moudré knihy
Uživatel: Sofii 24.7.2013  
Anajka, doporučuji sestříhat do tvaru, který ti bude vyhovovat. Já taktéž zastřihuji a to brzo na jaře a pak i na podzim, než dávám olivovník zazimovat a stále se drží. Ovšem s tím množením nevím, já úspěšná nebyla, podruhé se nepokouším.
Uživatel: Anajka 25.7.2013  
Sofii, a jak ho zazimuješ ?? Jen v bytě jako pokojovku (snese teplo z ústředního topení ?) nebo jako třeba muškáty trochu v chladu ? zálivku asi pak omezit a světlo určitě potřebuje normálně ... ach jo, víš, abych ho moc netrápila :-)
Uživatel: Sofii 25.7.2013  
Olivovník, stejně jako svoji bougenvilii přezimovávám v chladu, co nejdál od topení, blízko světla. Olivovník byl letos v předsíni. Obojí pár týdnů po zazimování úplně opadá, omezím zálivku a na jaře, až se oteplí, začnu více zalévat. Během měsíce mi znovu obraší. Třeba bougenvilie mi každý rok na Vánoce vykvete, z dvaceticentimetrové chudinky z Tesca mám za 4 roky krásný keříček. Jen poslední dva roky čekám až do srpna na první květy….
Uživatel: Kalimero 7.8.2013  
Hurá!!! První kvítek na řeckém citrónovém geraniu po 3 letech. Je to takový ubožáček, ale mám z něj velikou radost. Asi mu pomohla ta šílená vedra.
Uživatel: Petrodis 7.8.2013  
Olivovník přezimovávám v chladu - jde o to napodobit jejich domovinu - čili tak jak je v zimě "tam u nás". Zastřihuji do tvaru jaký potřebuji, takže vždy když se mi nějaká vatvička zblázní nůžkami zastřihnu. V létě přihnojuji hnojivem na bonsaje nebo rostliny ozdobné listem. Jde mi krásně (jakmile mi ten můj paličatej comp bude číst kartu, přidám i fotku).
Tak ať nám to krásně roste a kvete.
Uživatel: Sofii 8.8.2013  
Moje splašená bougenvilie...letos si dává na čas a první květy se teprve klubou :-) . V zimě jsem ji ostříhala na výšku asi 20 cm :-)
Uživatel: Kalimero 11.2.2014  
V tomto zahradnictví - http://www.kvetiny-chladek.cz/ - jsem objevila tu úžasnou rostlinu, která v Řecku roste v zahradách a v noci neskutečně voní. Prodávají ji tam pod názvem japonský jasmín. Docela slušně velká kvetoucí rostlina stojí 230 Kč. Prý za rok vyroste do jednoho metru. V létě má být venku, v zimě doma. Kdybych nebyla v Praze autobusem, tak jsem si ji koupila.
Uživatel: jarmilka7 11.2.2014  
Ahoj Jani! Nejsem si jistá,jestli je to ta květina,kterou máš na mysli,a kterou známe třeba z Kréty.My jsme se jednou zeptali v taverně,kde ji měli,jak se jmenuje a bylo nám řečeno,že jí říkají nychta lulu.Pak jsme ji marně sháněli několik let v řeckých zahradnictví,až jsme na ní narazili vloni na Rhodosu.Samozřejmě jsme si ji koupili,20-ti cm rostlinka stála 7 EUR.Je to vlastně keř,po dlouhém hledání na internetu jsem zjistila její latinský název cestrum nocturnum,anglicky noční jasmín,česky kladivník.Dovezli jsme ji v červnu a do podzimu vyrostla fakt přes metr a už v létě kvetla a úžasně voněla.Bohužel u nás nepřezimuje venku,tak ji opatrujeme a hýčkáme na balkóně,aby přežila zimu a na jaře ji nařízkujeme,snad se nám podaří ji namnožit.
Uživatel: Kalimero 11.2.2014  
Tak ta v tom zahradnictví není stejná jako ta tvoje.
Uživatel: Kalimero 11.2.2014  
Takhle jsem ji vyfotila kdysi na Rhodosu. Pnula se po zábradlí v jedné taverně. A to je fakt úplně stejná, jako ta v zahradnictví v Praze.
Uživatel: Kalimero 12.2.2014  
Jarmilko, tak přesně tohle měli v tom zahradnictví. Jenže tady není ani pořádný název :-(
http://www.plantica.cz/navody/jasmin-jasminum/
Uživatel: Malma 12.2.2014  
To Kalimero - je to Jasmín,viděly jsme ho na Korfu i loni na Zante
http://www.dekorostliny.cz/okrasne-kere/15-jasmin.html
Uživatel: Kalimero 12.2.2014  
Marcelko, že je to jasmín, to víme. Jen jsme pátraly, jestli je ten ze zahradnictví v Praze (jasmín japonský) totožný s tím řeckým :-)
Viz. naše včerejší konverzace s Jarmilkou.
:-)
Uživatel: jarmilka7 12.2.2014  
Jani,tak opravdu mluvíme každá o jiné rostlině.Ta tvoje je popínavá a dle stonků květina,ta naše je keř,s tvrdými větvičkami,něco jako náš šeřík.Dorůstá až 4 m,a tyto keře jsme viděli na různých místech na Krétě na zahradách nebo terasách,kvete jen v noci,a přes den jsme marně vždy pátrali,co to tak krásně vonělo,protože květy se na den zavírají a jsou velmi drobné a nenápadné :-) Ale ten tvůj jasmín jsem už v našich oobchodech viděla,je nádherný,ale v Řecku jsem si ho nikde nevšimla.Pokud vydrží přes zimu doma v pokoji,určitě si ho kup,nejen že nádherně voní,ale i krásně vypadá.
Uživatel: Malma 12.2.2014  
Aha,tak se omlouvám,nepřečetla jsem si tu Vaši rozmluvu :-)
Uživatel: Kalimero 12.2.2014  
Mladí slíbili, že až k nám pojedou autem, tak mi ho přivezou. Jen se bojím, aby přes zimu v paneláku nechcípnul, přece jenom je tu dost teplo.
Uživatel: sokolnice 12.2.2014  
Jani mám ho už cca 5 let ale ještě mi nekvetl - stále jen roste ale nekvete :-( :-( :-( :-(
Uživatel: sokolnice 12.2.2014  
Zkusila jsem vyfotit ,ale je to nějak špatně vidět
Uživatel: sokolnice 12.2.2014  
Tak tahle je malinko lépe vidět
Uživatel: heleto 13.2.2014  
Holky vložím se Vám rozhovoru. Myslím, že ten keř o kterém je řeč, mám na fotkách z Lefkády v roce 2009. Nevím jak se jmenuje, ale je fakt, že každý večer pronikavě voněl, když jsme seděli na bakoně. Nevoněl pouze když mělo být deštivo, což se stalo za tu dobu 2x po ránu. Přidávám fotku. Je to keř a jasmín to opravdu není, ten voní trochu jinak i trochu jinak vypadá. Jinde jsem se s tímto keřem v Řecku zatím nesetkala.
Uživatel: heleto 13.2.2014  
Ještě přidám jednu fotku, na které je trochu lépe vidět.
Uživatel: jarmilka7 13.2.2014  
Tak to je přesně ten keř,Heleno! To je nádhera! Ten náš je zatím jenom keřík a jelikož ho u nás pěstujeme v nádobě,takové velikosti asi nedosáhne.Ale ten tvůj [o] úlovek stojí zato,kochám se !!!!!!
Uživatel: Kalimero 14.3.2014  
Tak už mám toho krasavečka doma. Jasmín, který v Řecku tak krásně večer voní. Koupila jsem ho v zahradnictví Chládek v Praze, jak jsem tady už dřív psala. Snad mi "nechcípne". Hned, jak budou teplé noci, půjde na balkón. Zatím mi osvěžuje vzduch v kuchyni.
Uživatel: Kalimero 14.3.2014  
Ještě detail kvítků. Je to nádhera.
Uživatel: bedru 22.5.2014  
Prosím můžete potvrdit nebo vyvrátit, jestli to je fakt kapary? http://www.recko.name/FotoView.php?kde=B&id=133774
Uživatel: IrenaT 22.5.2014  
Pro bedru: Olgo, myslím, že by to mohly být kapary, např. podle tohoto http://cs.wikipedia.org/wiki/Kapara_trnit%C3%A1
Uživatel: Věra1 22.5.2014  
Oli.... sice nejsem odborník přes rostliny, ale taky si myslím, že jsou to kapary:
http://botany.cz/cs/capparis-spinosa/
Uživatel: Amaltheia 23.5.2014  
Jasně, kapary jak vyšité,
Uživatel: Kusnirova 23.5.2014  
Venku je nepoznám, ale dokonalé jsou naložené kapary malé s trochou řeckého jogurtu ke grilovanému tuňákovi. :-) A s rýží.
Uživatel: jomimik 23.5.2014  
Moc moc prosím mám Plumerii z Rhodosu která roste vedle Nové tržnice.Už je druhým rokem,jak se o ni starat?Hlavně,aby kvetla. :-)
Uživatel: Kalimero 25.5.2014  
Šikovné povídání o plumerii: http://www.plumerie.cz/o-plumerii/botanicky-nazev/
Uživatel: Ivana1 28.7.2015  
Přidavám jednu fotečku zatim bougainviliho mrňouse v květináči :-) Jestlipak mi někdy poroste celý balkón, jako to mají v Řecku? :-) (F) (-)
Uživatel: Verunkaa 28.7.2015  
Holky letos jsme si přivezli (asi teda doufám :-) ) semínka takový tý kytky jak v noci kvete a přes den je zavitá :-) různobarevné květy jako zvonečky. Na netu jsem jí podle fotky identifikovala ale jen pod anglickým názvem Moon flower,nevíte český? a hlavně nevíte jak ted ty semínka? zasadit nejspíš asi až příští rok že? a půjde mi na balkone? nebo mám spíš darovat semínka rodičům na zahradu? Nikde jsem o ní info nenašla :-(
Uživatel: sokolnice 28.7.2015  
To bude zřejmě



„Měsíční květ“. Obrovské květy, 15 cm v průměru, čistě bílá barva. Květy se otvírají navečer a zůstávají otevřené do poledne následujícího dne. Rychle rostoucí popínavá letnička vhodná k popínání plotů, zdí, altánů, pergol i jako dominanta na samostatné opoře. Má velké trubkovité květy. Vyžaduje plné slunce, propustnou půdu a hojnou zálivku. Vyhovuje jí poloha chráněná před větrem.
Vysévá se až v dubnu do nádob a truhlíků
Uživatel: Verunkaa 28.7.2015  
á, takže doslovný překlad :-) ...... akorát těch 15cm a pouze bílá barva mě teda mate :-) a popínání ..... vždy jsme je v Řecku viděli jako veliké keře různobarevné ..... a ještě ta hojná zálivka :-) :-) ..... zkusím najít fotku, letos jsme je určo na Rhodu fotili :-)
Uživatel: Verunkaa 28.7.2015  
Našla jsem foto :-)
Uživatel: tony2 28.7.2015  
Ne, to není povijnice, Verunka myslela jinou - já ji nedávno viděla i v Hornbachu! Bohužel, jsem si nevšimla názvu! :( Vypadá jak malá netykavka! Je vícebarevná a v Řecku jí roste děsná spousta! V Kamari na Kosu měli z ní celé ploty!
Uživatel: Verunkaa 28.7.2015  
Nevím jestli je tahle tvoje z Kosu ona, poněvadž ta moje je ve dne zavitá uplně na tyčku (některé ještě jsou, je to nafotce vidět, ptze to bylo focené těsně po setmění) a v noci se rozvinou (to právě sedí popisek na tu Moon flower, ale nevím jestli je to opravdu ona :-( )
Uživatel: wild 28.7.2015  
To je nocenka a jde tady bez problémů pěstovat
Uživatel: Verunkaa 28.7.2015  
Wild:
tak paráda, zasadit semínko asi až příští rok cca v květnu do truhlíku že? a půjde mi vůbec na balkoně? :-)
Uživatel: Verunkaa 28.7.2015  
Https://cs.wikipedia.org/wiki/Nocenka_zahradn%C3%AD vypadá to, že je to opravdu nocenka :-)
Uživatel: tony2 28.7.2015  
Jasně, díky, nocenka to je!!!
Uživatel: wild 28.7.2015  
Asi půjde i v truhlíku,ale je dost objemná.Na záhoně bez problémů.
Uživatel: sokolnice 28.7.2015  
@Verunkaa tak to je nocenka podle fotky tu pěstuji na záhoně - no spíš ji dej ale s truhlíkem na zem na balkoně ,je dost vysoká když začne kvést
Uživatel: Verunkaa 28.7.2015  
Jeeee paráda :-) moc děkuju :-) příští rok zasadím a pak jsem četla že se vysemenuje hodně, takže rodičům na zahrádky nebude problém :-) ..... jen čumím že je máte na fotkách rozvité i za světla, my je viděli vždy jen za tmy :-) ........ už to vše zkoumám na netu jak na to :) (F) (-) (x)
Uživatel: Luky24 31.8.2015  
Dneska jsem s těžkým srdcem zkrátila bugenvilii a nastěhovala ji zpátky do bytu, aby se adaptovala na bytové podmínky...brzy přijde podzim :-( Koupila jsem ji na jaře v Baumaxu, byl to keříček 20 cm, ale plně rozkvetlý. Od té doby jen nové větve a květy nikde :-( a to jsem ji pravidelně přihnojovala. Snad rozkvete příští rok. Ostříhané větve nepřišly vniveč, nadělala jsem řízky a rozdám je kamarádkám :-) Každý rok jsem vozila větve přímo z Řecka, ale nikdy žádná nezakořenila. Jestli bugoška přežije zimu v bytě, bude to velký vítězství.
Uživatel: Ivana1 31.8.2015  
Jé tak buganvilii jsem už 2x málem zamordovala, ale chuděra je naštěstí odolná a jen tak se nedá. Někdy v červnu jsem koupila malinký keříček, tak 10cm od Vietnamců - byl krásně rozkvetlý, nádhera. Jenže já blb si nevšimla, že to mají v takovém plastovém obalu, který já považovala za květináč a tu chuděru jsem záhy přemokřila, takže komplet opadala - listy i květy. Naštěstí za 5 min 12 jsem si toho všimla, přesadila ji, nechala pořádně vyschnout a ona obrazila a dokonce i krásně opět rozkvetla a celé léto kvetla a rostla. Teď jak byla ta šílená vedra, tak jsme odjížděli na dovču a já řešila, co s ní aby to přežila. Tu chudinku jsem pořádně zalila a dala dovnitř do bytu do kyblíku, aby mi neuschla, bo v paneláku bylo trvale kolem 30 st. Po návratu byla opět komplet opadaná, jen holé větvičky a celá mokrá. Tak jsem ji opět vrhla na balkon na přímé slunce a nezalévám - vyschla a už zase - týden po návratu-obráží. Hurá! Doufám, že ještě vykvete a bude do podzima kvést a snad přežije i zimu...Každopádně tahle kytka absolutně nesnáší přemokření, jak jsem se už 2x přesvědčila :-)
Uživatel: Amaltheia 31.8.2015  
Ivano, tak to máš asi zelené ruce, já bougenvilli pravidelně přes zimu umořím.
Uživatel: petrte 1.9.2015  
Pokud si koupíte subtropickou květinu zde,je třeba počítat s tím, že je vypěstována v podmínkách, které nedokážete nahradit.Květina pak reaguje podrážděně,tváří se naštvaně,cože to dostala za nového páníčka.Můžete to trochu vylepšit,skleník a použitou chemii nenahradíte.Bougenvilia je pak na pěstování v našich podmínkách poměrně náročná.Potřebuje na květ přímé slunce,které zde v zimě není. Smíříme se tedy ,že tak jako v Řecku vypadat nikdy nebude.Dvakrát do roka je třeba rostlinu přemístit ,dovnitř a ven. To se jí však nezamlouvá a reaguje opadáním. Nic nevadí ,obrazí znovu.Přelití zabráníte pak tím, že na dno květináče dáte rozdrcený květináč či střešní tašku.Nikoli betonovou.Vlastní antuka pak propustí přebytečnou vodu,část vlhkosti pak nasákne a zvlhčí zeminu,pokud nezalijete včas.Lépe než bougenvilii je zkusit ibišek.Na dovolené si vyhlédnete sympatický keř a barvu květu .Na příslušném keři pak odlomíte dřevitou větvičku zdéli cca 15 cm.Opatrně odlomíte, raději několik .Zabalíte do vlhkého ubrousku.Doma pak větvičku seříznete na konci cca.2 cm a se slzami v očích odstřihnete všechny listy až na jeden,či dva.Větvičku ponoříte koncem do urychlovače růstu a dáte na týden ,dva do vody.Část roubů zhyne,tu pochováte s pietou na hnoji.Druhá pak obrazí kořeny,zasadíte.Na dno antuku,na ní pak zakoupenou hlínu pro subtropické rostliny,mají např. v Hornbachu ,žel pouze balení 50 kg.Podělíte se se sousedy.Rostlina vyžaduje hodně světla,nikoli přímé sluneční.V zimě trpí,na jaře obrazí.Pokud se budete starat s láskou,odvděčí se bohatými květy, kvete celé léto.Při celém procesu je třeba trpělivosti. Pokud si přivezete ještě letos,pokvete nejdříve příští rok v létě.Hodně štěstí a bohatou zálivku ! /kristalon květ/
Uživatel: Ivanav 2.9.2015  
Mám dvě bougenvilie vypěstované z větviček z Řecka již asi osm let. Pěstuji je v paneláku takže žádné extra podmínky. Letos snad prvně krásně rozkvetly. Doufám, že ne naposled.
Uživatel: Ivanav 2.9.2015  
Tady je ještě ta druhá
Uživatel: Ivana1 2.9.2015  
To petrte: Tak ibišek mi kvete téměř non-stop, mám ho na balkoně, na slunci, teď když jsme byli pryč, tak jsem ho dala dovnitř a po celou dobu evidentně kvetl jak šílený, neb tam bylo spousta spadlých suchých květů, spousta nových poupat, které kvetou teď. Loni jsem ho měla na balkoně až do zimy, to už sice nekvetl, ale když jsem ho začátkem prosince přemístila dovnitř, tak nahodil poupata a na vánoce opět kvetl jako divý - viz foto (foceno o vánocích).
Uživatel: petrte 4.9.2015  
Krásné květy, zjevně se mu dobře daří...
Uživatel: Verunkaa 4.9.2015  
Obě Ivanky:
no téééda, to je nááádhera :-) a Ibišek mi nikdy takhle krásně nekvetl :-) zááávidím :-) (x) (-)
Uživatel: Ivana1 4.9.2015  
To Verunkaa: A to se o toho chudáka ibiška skoro vůbec nestarám, právě naopak...zapomínám ho zalévat, takže občas, když si na něj na balkóně vzpomenu, tak už má totálně svěšené listy a skoro šustí :-) Loni jsem ho neměla kam dát, tak jsem ho nechala na balkóně vpodstatě až do prvních mrazů, kdy jsem usoudila, že tedy nějaké to místo vevnitř už mu budu muset najít, ale jak tak nebylo kde, tak jsem ho jen tak mrskla v kuchyni nahoru na linku, kde je navíc dost teplo a jestě se mi tam moc nechce lézt, takže taky zalévám opravdu zřídka...no a on asi z toho šoku z mrazu do tepla takhle krásně vykvetl a kvetl celé vánoce. Na jaře jsem ho ošmikala skoro "na ježka" a dala zase na balkón a jak už jsem psala, kvete pořád jak divý :-)
Uživatel: Verunkaa 6.9.2015  
Ty brďo tak to je paráda :-) ...... zkusím taky praktikovat tvoje "nestarací" fígle :-) :-) :-) :-) (F) (x)
Uživatel: evaG 7.9.2015  
Pro Kalimero ze dne 14.03.14/12:32

ako sa ma tvoj jazmin? chcela by som si ho tiez zaobstarat, ale mam dost obavy
Uživatel: evaG 4.10.2015  
Leto konci, a ja mam na balkone celkom pekny olivovnik - lenze co s nim na zimu?
blani som mala pelny oleander, na zimu som ho dala dnu a uz sa z toho nespamatal :( uplne mi vyschol

nerada by som tak prisla aj o olivovnik...

tak babo (aj chlape, samozrejme) rad :-)
Uživatel: Kalimero 12.10.2015  
Musím se pochlubit bazalkou. Mám z ní velkou radost. V srpnu jsem si ze Samosu přivezla maličkou větvičku a takhle se od té doby rozrostla. Teď už je přestěhovaná z balkónu do bytu a jsem moc zvědavá, jestli přečká zimu. Jestli ne, tak to fakt obrečím.

Omlouvám se, obrázek mi nejde otočit.
Uživatel: Kusnirova 13.10.2015  
Olivovník jsem na jaře přesadila, ale nemám pocit, že by mu to moc svědčilo. Asi blbá zemina. Nicméně nějaké listy má, ale žádný přírůstek nevidím. Zimu přežil nic moc, opadalo dost listí na okně v obýváku. Nemám ho kam dát, topení ale naštěstí je jen podlahové a držíme maximálně 21 stupňů. Uvidíme co druhá zima. Bazalka doma přežívá, jen většinou musím dost zalívat, má tendenci usychat.
Uživatel: evaG 13.10.2015  
Pro Kusnirova ze dne 13.10.15/10:10

ja to teda skusim ako mi kamoska radia - obalim spodok do termotasky, vrch do papierovej tasky a necham ho na balkone. az keby bola fakt ze velka zima, uvidim, kam ho strcim. budem dufat, ze to zvladne v pohode
Uživatel: tony2 13.10.2015  
Můj olivovníček u nás prožil už druhou sezonu - v zimě ho mám v chladné hale 10°C-momentálně do 15°C, podle toho, jak venku mrzne, v létě se mu líbilo na zahradě :-) Hlínu má jen lehkou-hlinitopísčitou, zalévat se moc nemusí, jen aby hlína úplně nevyschla, v suchém létě o něco více. Dá se tvarovat na jaře a na podzim.
Uživatel: Maruska777 13.10.2015  
Jani som si dovolila otočiť Tvoj obrázok s bazalkou :-) ::¯
Uživatel: Ivana1 13.10.2015  
Při prohrabávání fotkami jsem objevila ještě jednu starší fotku mého ibišku na balkóně - tak přikládám. I teď v téhle zimě je opět plný poupat i nějaký ten květ se tam najde, tak snad mi pokvete zase do až vánoc, jako loni ::¯
Uživatel: Háňa 13.10.2015  
Moje darovaná oliva (od mamky) z Korfu, každoročně kvete a má i olivky-bohužel malé, nedozrají a ani nedorostou. Přes zimu je normálně v obýváku u okna a celé léto venku na sluníčku u bazénu. Prý darovaným se daří nejlíp.... :-) ::¯ (x)
Uživatel: Ivana1 29.12.2015  
Tak letos můj ibišek opět nezklamal a celé vánoce kvete jako zblázněný :-)
Uživatel: Ivana1 29.12.2015  
A tady druhý květináč (-)
Uživatel: Ivana1 29.12.2015  
A ještě detail kvítku :-)
Uživatel: Kusnirova 29.12.2015  
Krásný ibišek. Mně kvete jak o život taky, ale nevypadá tak dobře. Listy nic moc.Něco dělám blbě. Nejlépe je mu venku a rozkvete se vždy v září a teď doma znovu. Ale ty listy mám mizerné. Světlé, to tuším, že chybí lepší hnojivo a žloutnoucí opadající. To nevím, jestli zalévat častěji nebo to mám naopak moc zalito. U olivovníku jsem letos změnila místo i zálivku, liju 2x týdně jemně vodu do podmisky a ne přímo do květináče. Listy zatím drží.
Zahradník jsem mizervný, ale snažím se zlepšit. :-)
Uživatel: RottenFox 30.12.2015  
Žloutnutí listů je většinou známkou přelití.
Méně často se jedná o nedostatek železa.
::¯
Uživatel: Ivana1 19.10.2016  
Ahoj všem! Jdu se poradit, jak zakořenit trubač? Strašně se mi ta kytka v Řecku líbí, a když jsem zjistila, že soused u rodičů ji má v zahradě poblíž plotu, tak jsem vyčkala, až nějaké šlahouny "přelezou" přes plot a pár jich ušmikla :-) Ty, které jsem vsadila tam na zahradě přímo do země, zakořenily všechny, ale ty, které jsem si odvezla domů a dala zakořenit do květináče (se stejnou zeminou z místa na zahradě, kde ty zbylé zakořenily vpohodě) se nechytly nikdy. A to jsem to zkoušela opakovaně několikrát (trubač se úspěšně plazil dost rychle přes plot k nám, tak jsem ani neměla výčitky, že to sousedům střihám), zkoušela jsem to dát i nejdřív do vody - nezakořenilo, zkoušela jsem stimulátor přidat - nic, různé typy a délky řezanců do květináče - nic, teď naposledy jsem zkusila jeden pokus jestě teď na podzim, bo jsem někde vyčetla, že trubač potřebuje k zakořenění spíše chlad než teplo - a vypadá to, že z toho zase nic nebude. Sice si můžu vyrýpnout některou z těch rostlinek, které jsem tam dala přímo do země a které už rostou, ale obávám se, že třeba na balkóně v květináči i tak zajdou a hlavně bych chtěla zjistit proč v zemi bez jakékoliv péče zakořenily bez problémů a v květináči na balkóně nikdy nic. Nemáte někdo s tím zkušenosti nebo radu,v čem je problém? Bugošce i ibišku se u mě na balkóně daří fajn (viz foto - současný podzimní stav našeho balkónu), ale tomu trubači se u mě asi nelíbí...A já bych tak chtěla mít půlku balkónu porostlou bouganvilií a půlku trubačem.... :-) (F) (-)
Uživatel: Luky24 23.4.2018  
Hlásím, že ode dneška mají v Lidlu bougainvillei za krásných 169,- Kč .
Uživatel: tony2 30.6.2018  
Prosím znalce - co je tohle za keř? Kvetl nyní na Krétě skoro v každé okrasné zahradě a dělal všude velkou parádu - květ má jemný a velice krásný! (x)
Uživatel: Babka 30.6.2018  
Marcelko, kdysi jsem se tu na tento květ také ptala, později během let i další řeckonamáci. Dostala jsem odpověď, že je to Sapan Gilliesův . Tady máš odkaz. https://www.zahrada-cs.com/sfd/cz/sapan-gillies%C5%AFv/ :-)
Ještě jsem si vzpomněla, že jsem viděla v televizi jak se pěstují u nás středomořské rostliny. Tak si pošoupněte časovou osu na 33min. a tam se to dozvíte. http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10658625776-polopate/218562220400021
Uživatel: Pavel2 30.6.2018  
Tady je to samostatne: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10658625776-polopate/218562220400021/video/628737
Uživatel: sokolnice 30.6.2018  
Jasně je to sapan u nás bys ho mohla pěstovat ,ale přezimovat někde uvnitř při cca 10 nejvýš 15 st , kde by přečkal zdárně zimu
Uživatel: tony2 30.6.2018  
Díky, znamenám, je to nádherná květina!!! ::¯
Uživatel: sokolnice 30.6.2018  
Marci ty bys ji dobře přezimovala u vás v chodbě
Uživatel: rob 21.7.2018  
Ahoj, prodám několik rostlin z Řecka. Palmy, gr.jablko,Fík oleandr . ..
Uživatel: tony2 31.7.2018  
Velká radost nastává - moje olivka odkvetla a už se rýsují pěkné plody! To bude domácího oleje! :-) :-) :-) Jenže mi detaily s mým mizerným foťáčkem moc nejdou vyfotit! ::_ :-( Ale jsou tam - na každé větvičce!!! Jenže sklizeň v Řecku bývá říjen-listopad, to tady u nás už sněží ... ::_ :-)
Uživatel: tony2 31.7.2018  
Vedle se snaží fíky :-) ::¯ (x)
Uživatel: windso 31.7.2018  
Tony2: jak se ti to podařlo ? letím v sobotu, tak bych si dovezla větvičky... ::¯
Uživatel: RadkaB 31.7.2018  
Marci, pošli fotku celého fíkovníku, ať vidím, jak až se může stříhat kvůli zazimování. Možná za 2-3 roky bych ho zkusila zakopat nastálo do zahrady.
Uživatel: Luky24 9.8.2018  
Dovezla jsem větvičky čehosi, nádherně bílé květy to má a nádherně to voní. Podobně jako jasmín. Nevíte, prosím vás někdo, co by to mohlo být za kytku ? Doufám, že se uchytí. Jednu jsem šoupla rovnou do hlíny a druhá možná pustí kořínky ve vodě. Ještě chci varovat všechny, co si vozí zárodky. Pečlivě prohlidněte kořist, já dovezla větvičky i s nájemníky, byli tam nějací škůdci v bílých pavučinkách zakuklení :-( asi vlnatci červci.
Uživatel: Kalimero 9.8.2018  
Lucko, tipuju to na nějaký druh gardenie:


https://www.google.cz/search?q=gardenie&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj-m83JxODcAhVrMOwKHaqgB2cQ_AUICigB&biw=1366&bih=622
Uživatel: Luky24 10.8.2018  
Jano, děkuju. Už jsem to taky vygooglovala.Dosud jsem znala jen ty plnokvěté...
Uživatel: Kalimero 10.8.2018  
Vždycky jsem toužila po jasmínu, který v Řecku tak omamně voní, hlavně večer. (http://www.zahradnictvikrulichovi.cz/prodej/Jasminum-grandiflorum---cinsky-cajovy-jasmin)
Před několika lety se mi ho podařilo v Praze sehnat a od té doby ho rozmazluji jako miminko. Když jsem ho koupila, tak byl obsypaný květy. Pak už nikdy tak nekvetl, jen sem tam jeden dva kvítky. Vždycky přes zimu v bytě pár větviček uschne a jasmín vypadá trochu uboze, ale přes léto na balkoně zase obroste jako blázen.
On se má prý hodně ostříhat, aby kvetl, ale já nemám to srdce to udělat :-(

Letošní vedro mu vysloveně svědčí, viz. fotka.
Uživatel: Kalimero 10.8.2018  
A tohle je letošní jediný kvítek, který se objevil v květnu.
Uživatel: Luky24 10.8.2018  
Jano, taky jsem měla tenhle jasmín. Vydržel mi jen dva roky i přes všechnu péći. Koupila jsem ho v Penny, taky byl obsypaný květy a pak už nikdy nekvetl. Větvičky dovezené z Řecka se nikdy nechytly. Ale pořídila jsem jasmín sambakový a ten roste jak blázen. Vykvetl a voněl náramně a hlavně mi zatím nezašel.
Uživatel: Kalimero 10.8.2018  
Já jsem ho koupila tady za 160 Kč:

http://www.zahradnictvi-chladek.cz/?utm_source=google-adwords&utm_medium=cpc&utm_campaign=zahradnictvi-2015-04&gclid=Cj0KCQjw77TbBRDtARIsAC4l83lYrn8ViKL_LCaozd0dpivx3Levp9wUwTnodSIoe-5gruhPiPoeaDsaAp-PEALw_wcB
Uživatel: Luky24 11.8.2018  
Jano, něco jsem našla : http://pokojovky.blog.cz/1003/jasminum-officinale-jasmin ...pro nasazení květů je důležitá teplota v zimě kolem 10 stupňů. Možná proto mi nekvetl.
Uživatel: Kalimero 11.8.2018  
No jo, když já v paneláku v zimě 10 stupňů nedocílím, i kdybych se přetrhla :-(
Uživatel: Luky24 11.8.2018  
Jsem na tom úplně stejně :-(
Uživatel: tony2 5.9.2018  
Musím se pochlubit úrodičkou oliv - taková krása je na každé větvičce mé olivky - jen je všechno miniaturní!!! Myslíte, že bude skliznička? :-) (x) :-)
Uživatel: michala.n 10.9.2018  
To tony2: Závidim, krásná úroda, a kdy budete sklízet? V Řecku sklízí někdy na konci roku ne?
Uživatel: tony2 23.10.2018  
Tak a je skoro konec října a my máme takovouhle úrodičku! :-) ::¯ Na další větvičce je ještě jedna! :-) :-) :-) Netušili jsme, že jsou tmavé!!! ::¯
Uživatel: tony2 23.10.2018  
Jo, a fíků bylo asi 10 a některé opravdu uzrály a daly se jíst! ::¯
Uživatel: michala.n 23.10.2018  
Chválím hezkou úrodu. Jak dlouho už pěstujete tento olivovník?
Já jsem si dovezla pár větviček z olivovníku a zkouším, jestli se něco chytne. Tak uvidíme.
Jinak na jaře si asi budu muset obstarat nějakou mladou rostlinku z místních zdrojů.
Uživatel: tony2 20.12.2018  
Jen jsem si chtěla postěžovat na mou olivku - letos po přenesení na zimoviště - do chladné haly, kde se jí vloni dařilo slušně, začala velmi opadávat a dokonce žloutnout! ::_ :-( Vím, že po změně stanoviště chvíli opadávají, ale téhle se najednou dosti nedaří a nevypadá dobře. Ach jo, snad se vzpamatuje a zase pookřeje!? :-( (x)
Uživatel: Portishead 20.12.2018  
Pro tony2 ze dne 20.12.18/09:52

Sice mám olivku v paneláku, ale minulou zimu mi jedna totálně opadala a uschla. Ostříhal jsem jí na malé košťátko bez jediného lístku, už jsem jí málem vyhodil, na jaře krásně obrazila a dnes je z ní zase zelený stromek. )O(
Uživatel: tony2 20.12.2018  
Petře, díky ti za útěchu a radu-snad tedy vydrží!? Vloni byla nádherná a jak jsem psala, měla-k naší velké radosti-i malé fialové plody! :-)Letos bylo výjimečně dlouhé a teplé léto, asi to je pro ni uvnitř moc velký šok! :-(
Uživatel: Portishead 20.12.2018  
Pozoruju, že se na nich opravdu každá zima projevuje jinak. Ale na jaře se fakt nebát pořádně prostříhat. A když je v květináči, jako ty moje, tak pořádně zalejvat a hnojit. Dřív jsem si myslel, že jim suchá hlína nevadí (viz. když vidíme v Řecku, v jakým suchu se zelenaj), ale vypozoroval jsem, že v květináči hlínu nechat vyschnout nesmím . :-)
Uživatel: michala.n 15.1.2019  
Chci se zeptat, jestli jste neslyšeli někdy o rostlině Artemisia caucasia - v jednom nejmenovaném zahradním centru ji nabízejí jako Gyros koření. Bohužel jsem jí viděla jen v katalogu, zajímala by mě vůně, chuť a pěstování, ale nikde jsem se o tom nic nedočetla.
Uživatel: Kalimero 15.1.2019  
Michalo, to jsi našla tady, že jo ? https://eshop.starkl.com/gyros-koreni-190500/

Nějak podezřele mi ten jejich obrázek připomíná jiný druh pelyňku (estragon) : https://www.jocelynkelley.com/kulinaska-encyklopedie/tarragon-lahodny-pelynk/ Myslím, že se v tom názvu sekli.

Artemisia caucasica je druh pelyňku (artemisia = pelyněk) - pelyněk kavkazský, viz. :http://databaze.dendrologie.cz/index.php?menu=5&id=43276

Pěstování bude asi u všech odrůd stejné, viz.: https://www.ceskestavby.cz/rostliny/pelynek-artemisia.html

Použití pelyňku (různých druhů) v kuchyni a léčitelství:
https://www.novinky.cz/bydleni/zahrada/290152-pelynek-do-zahrady-i-do-kuchyne.html
https://www.magazinzahrada.cz/rostliny/co-mozna-nevite-o-pelynku.html
https://cs.plantscientists.com/pelyne-vlastnosti-a-kontraindikace-kultivace/ (hrozný překlad)
Uživatel: TYDRA 2.3.2019  
Na podzim nám fíkovník totálka opadal a teď jsem si všiml, že na konci každé halózky vyrašil zárodek fíku :-) !
Uživatel: tony2 25.3.2019  
Láďo, vidím tě a srdečně zdravím! Teď se zrovna bavíme v kaféniu o stříhání olivek! Tys už stromek stříhal? Jak jsi to prosím prováděl? Na jakou délku větviček atd. Letos mám olivku dost vyholenou-doma se jí po krásném a dlouhém létě nedařilo tolik, jako vloni! Dík! (-)
Uživatel: Luky24 25.3.2019  
Zázrak, vykvetla mi bougenka. Sice "jen" jedna ze čtyř, ale i tak mám obrovskou radost ! A hned takhle brzy na jaře, přitom jsem celou zimu jen opatrně občas zalila... Uvidím, co udělají ty ostatní.
Uživatel: michala.n 23.4.2019  
Tak takhle se mají dva řízky olivovníků, co jsem uřízla loni v létě na Karpathosu.
Uživatel: amina 23.4.2019  
Oleadnr mi dělá neskutečnou radost :-)
Uživatel: amina 23.4.2019  
A ještě jeden :-) Větší, růžový (x)
Uživatel: amina 23.4.2019  
A ještě jedna radost, bougenvilie :-)
Uživatel: Zdeny 23.4.2019  
Pro amina ze dne 23.04.19/20:13

to je nádhera :-) jak je vypěstovaná??? :-O :-O :-O
Uživatel: amina 24.4.2019  
Pro Zdeny: Je koupena v OBI, mám ji třetí rok a nic extra s ní nedělám. :-) je prostě úžasná,takhle krásně kvete snad kromě pár měsíců pořád :-) .
Uživatel: Verunkaa 2.5.2019  
Konečne ji mam :-) Miluju bunganvilky (x) Chci se zeptat, holky (ale i muzi), kdo ji uspesne pestujete uz nekolik let, na par veci, na netu jsem toho moc nenasla. V zime je mi jasne domu. To se poptam, az to bude aktualni. V zari cca? Ale ted me zajima: 1. Mam ji presadit hned do vetsiho z toho koupeneho kvetinacku? 2. Muzu ji uz pres noc nechavat i ted venku? (Furt ji nosim sem tam, jak se o ni bojim, navic o vikendu ma byt u nas jen 6 stupnu pres den) 3. Jak casto ji zalevate? (Na cedulce pisou denne, ale v Recku prece cele leto neprsi) 4. Mam ozdibavat ty odkvetle kvety? (Normalka to u balkonovek delam, ale zase - v Recku rostou divoce samotne a jak se jim dari) A posledni 5. Cim hnojit a jak casto, aby mela mene listu a vic kvetu jako v Recku? Mozna me jeste nejaky dotaz napadne, moc dekuju za rady. P.S. a ted koukám, že Amina ji má doma a kvete pořád, nemá samé listy, jak toho docílit? Doma sluníčko nemáme vůbec, furt jí nosím sem tam, jak se o ní bojím, manžel už mi včera řekl, at jí vezmu ven na procházku :-) :-) :-)
Uživatel: Ivana1 3.5.2019  
Pro Verunkaa: Mám už bugošku pár let, zatím přežívá a celé léto až do pozdního podzimu mi krásně kvete na balkóně - viz foto (foceno někdy na podzim - asi listopad). Je to holka statečná, protože spousta jiných kytek moji péči nezvládne :-), ale bugoška se drží. Ale kdyby uměla mluvit, tak by mi asi občas pěkně vynadala :-)) Venku na balkoně ji nechávám co nejdéle, máme ho zasklený, takže i když už je venku v noci kolem nuly, tak věřím, že v zaskleném balkóně v třetím patře paneláku bude více (i teploměr tam položený se tak tvářil...tedy aspon ráno, na kolik tam vlastně ta teplota spadne v noci nevím, ale ráno tam bývalo tak kolem těch 5 st nad nulou a to jsem ji tam ještě měla), pak jsem ji přesunula dovnitř do ložnice, kde ale v paneláku máme tak v zimě kolem 21-22 stupnů, takže nic moc dobrého pro zimování (mělo by být kolem 10-15 st). Uvnitř mi bugoška každou zimu komplet opadá, pak tedy ke konci zimy z nějakého zoufalství začne obrážet i doma a jak jen začnou být teploty i v noci zase nad nulou, tak ji dám na balkon. Letos jsem ji taky obcas přenášela jak kočka koťata - pár dní už byla na balkóně, pak v noci teploty klesly, tak jsem ji zase šachovala domů, na den zase tam, na noc zase domů....ale teď už tam nějaký čas je trvale a bude i o víkendu, kdy má být zase kosa. Zalévám ji tak nějak přiměřeně, spíš méně, protože co opravdu nesnáší, je přelití - to opadá rychle a může i uhnít. Máme balkon na východ, tak v létě je tam opravdu kvanta slunce a hic, takže to je hned suchá a zalévám denně, ale když někdy zapomenu a zaleji až tehdy, když má svěšené listy a zem tvrdou jak kost, tak jí to vadí mín, než když ji do zásoby přeleju. Problém je vždycky, když jedeme na dovču.To ji dám dovnitř do lavoru naplněného vodou a jen doufám, že to 12 dní přežije. Jednou jsme v Řecku bydleli v tak krásném ubytku obrostlém kolem dokola bugoškou a po celých 12 dní byly zrovna u nás v Česku ty šílené pařáky kolem 35 stupnů i víc (v panelákovém bytě bylo k nepřežití už když jsme odjížděli...). To jsem hodně vzpomínala na tu svoji chudinku, jestli to tentokrát přežije a přemýšlela jsem, jestli si nemám před odjezdem rovnou z té řecké hádhery kolem oken odříznout nějaký ten řezanec, protože jsem tentokrát nevěřila, že to doma rostlinstvo dá. A kupodivu jo, přežilo všechno i ta bugoška, jen jak byla totálně přemokřená v tom lavoru s vodou, tak samozřejmě opadala (to udělá pokaždé, když ji takhle "zabezpečíme" na dovolenou), ale přesadila jsem ji do čerstvé hlíny, obrazila a do podzima zase hezky kvetla. Jinak ty kvety spíš neoždibuju, občas upadnou samy, někdy tedy něco uždíbnu, ale ne nějak systematicky, hnojivo jsem používala buď nějaké ty tyčinky univerzální, které se zapíchnou do země, letos mám nějaké obyčejné tekuté (koupené někde v Kauflu nebo kde, žádné specializované) občas ji s ním zaleju, skoro mám pocit, že ty tyčinky jí chutnaly víc. Rychlost kvetení a množství květů je asi přímo úměrné množství slunečních paprsků, je-li na přímém slunci a má-li ho hodně (nejlépe tedy ten jih, východ, jihovýchod), tak vykvete brzy a pak už vpodstatě celé léto má spíš jen nové a nové květy než listy, až pak se snižujícím se množstvím slunečního svitu se přestávají květy tvořit a rostou spíš listy. Já teď mám dilema, jak jsem ji po zimě celou opelichanou dala na balkón, tak jsem si říkala, že počkám až se trochu olistí a pak ji trochu sestříhám, aby byla hustší, jenže zrovna včera jsem koukala, že na koncích těch šlahounů už se zašínají ty listy barvit do růžova (on ten květ zde vlastně vzniká trochu jinak než z u jiných kytek, ne z poupat, ale je to vlastně takový přeměměný list nebo jak to jednoduše popsat), takže teď mi je líto to ostříhat, tak nevím, asi ji nechám tak jak je a snad trochu zesílí. Taky se jí chystám přesadit, což možná tu tvorbu květů stopne, tak ji pak rychle ostřihám a pak už ji nechám přes léto být a budu věřit, že se jak rozroste, tak i hezky pokvete. Z toho květináčku, ve kterém jsem ji koupila, jsem ji přesadila celkem brzo, ale ne úplně hned, tak nějak po pár týdnech, když se rozrostla a zdálo se mi, že je jí tam těsno a nebo ji vždycky přesadím, když se mi ji podaří přelít a začne shazovat listy (obvykle právě po té dovolené). Loni mi ji navíc napadly nějaké potvory - asi třásněnky nebo co to bylo za hnus, to byl taky děs: koupila jsem jakýsi postřik, několikrát ji postříkala - nic, pak jsem ji komplet namydlila několikrát mýdlem všechny lístečky - nejdřív taky nic, ale po kombinaci toho postřiku jeden den a následující den to mýdlo jsem se těch hmyzích potvor zbavila....ale chudák kytka. Ted jsem jí zase nechtěně ublížila cca před 14 dny: stříkala jsem savem proti plísni kousek stropu na tom balkóně a chuděrku nedala pryč...no, teď má puntíkované listy, protože ten aerosol se rozptýlil a dopadl i na některé její listy vyžral tam bílé tečky...no, jak říkám, kdyby uměla mluvit, asi bych si něco vyslechla :-) Ale ona to dá, už se těším, jak zase hezky pokvete až skoro do vánoc:-)
Uživatel: Ivana1 3.5.2019  
...a takhle přezimovala uvitř přez zimu...zde je ještě OK před opadáním....
Uživatel: Kalimero 12.5.2019  
Zrovna teď mají v Penny tento nádherný jasmín, který známe z Řecka. Za 179 Kč.
Uživatel: Luky24 12.5.2019  
Ano, taky jsem jasmín ukořistila a spolu s ním ještě věncovec.
Uživatel: Luky24 12.5.2019  
A tady je ten věncovec ( Stephanotis)
Uživatel: Luky24 12.5.2019  
A tady je Sapan Gilliesův, vypěstovaný ze semínka dovezeného z Lefkosu z Karpathosu. Zatím je hodně maličký...
Uživatel: Luky24 12.5.2019  
Link o sapanu a jeho pěstování: https://primanapady.cz/clanek-491-strom-na-kterem-vykvetaji-kolibrici-jak-se-pestuje-sapan-gilliesuv
Uživatel: machajda 13.5.2019  
Prosim znalce bylinek a jinych rostlinek,mohl by toto byt ten jejich tzv. Horsky caj?
Uživatel: sokolnice 13.5.2019  
Hani vypadá na to - hojník horský
Uživatel: Ivana1 9.6.2019  
A už zase kvete ::¯ :-) :-) :-) (-)
Uživatel: Ivana1 9.6.2019  
...a ještě detail kvítku... (-) (-) (-) :-)
Uživatel: Ivana1 9.6.2019  
... i ibišek se chystá :-)
Uživatel: Ivana1 1.7.2019  
Trochu středomořké květeny (trubač) ve Středočeském kraji (Mladoboleslavsko) :-)
Uživatel: Ivana1 1.7.2019  
...a tady detail květu ...
Uživatel: tony2 5.7.2019  
Našla jsem na Naxosu druh trubače, který jsem neznala - měl malilinké štíhlé trubičky-květy a byly žluté. Znáte?
Uživatel: Ivana1 14.11.2019  
Půlka listopadu, zima za dvěřmi a na balkoně mám stále Řecko (foceno tento týden) (-) . Jakmile ji dám ale dovnitř, tak začne shazovat listy i věty...tak pořád otálím a doufám, že mi na tom balkóně nenastydne (zasklený balkon, teplota ale stejně nic moc - cca kolem 5 st).
Uživatel: Ivana1 14.11.2019  
...ještě květy zblízka...
Uživatel: Ivana1 14.11.2019  
...a do třetice...bugošky není nikdy dost :-) :-) (-) (F) (x)
Uživatel: Kalimero 14.11.2019  
Taky mám na balkoně ještě rostliny. Docela slušné oregano, tymián a rozmarýn. Vypěstované ze semínek, které jsem si koupila v Řecku. To je v tuto dobu docela rekord. Bazalka už, bohužel, opadala. Sice měla ještě nějaké použitelné lístky, ale dělala velký bordel :-)
Uživatel: michala.n 15.11.2019  
Já už jsem naposled ostříhala bylinky před zimou a část jsem zazimovala (bobkový list, bazalku atd). A ta vůně doma :-)
Uživatel: Kalimero 15.11.2019  
Já to doma nemám kam dát, tak bylinky nezazimovávám. Rozmarýn je trvalka a vydrží i mráz, tak ten zůstává i přes zimu na balkoně. Jeden exemplář mám už si 3 roky a ten druhý, letošní z řeckých semínek, snad také vydrží venku.
Uživatel: ladybee 10.12.2019  
Na stretnutí v Brne sme dumali nad názvom dekoratívneho stromu v mojej fotogalérii. Dnes som vypátrala, že pochádza z Austrálie - lat. Brachychiton discolor, angl. lacebark tree https://www.australianseed.com/shop/item/brachychiton-discolor-
existuje aj biely variant http://lepidoptera.butterflyhouse.com.au/plants/ster/brachychiton-populneus.html (-)
Uživatel: Luky24 19.12.2019  
Místo vánočního kaktusu vykvetly bugenky.
Uživatel: Kalimero 20.12.2019  
Současně s vánoční výzdobou mám letos na balkoně řecké bylinky. Počasí se zbláznilo !!! Na balkoně mám 12 stupňů.

P.S. A také tam mám dýně hokaido, které zbyly z podzimní výzdoby a ne a ne zmrznout, abych je mohla vyhodit. Tak je asi budeme muset sníst :-)
Uživatel: Ivana1 20.12.2019  
Jé, krásná bugoška i bylinky :-) Já jsem měla tu svou bugošku na balkoně až do konce listopadu, ale pak byl jeden chladnější víkend s lehce mrazivými nocemi a já jsem nějak vyměkla a dala ji raději dovnitř. Teď toho lituji, vpohodě by tam vydržela a při současných teplotách by tam stále mohla být a jistě by jí bylo lépe. Doma samozřejmě komplet opadala, ale už začíná zase obrůstat, tak snad to nějak přečká a jakmile bude šance, že mrazy už opravdu nepřijdou, tak hned ji dám zase na balkon.
Uživatel: Ivana1 31.12.2019  
A do nového roku s novými květy bugošky :-) :-) :-)
Uživatel: alena3007 9.1.2020  
Na trhu v Kalamatě jsem si koupila kytičku v květináči. Moc jsem nerozuměla paní, co jí prodávala, takže nevím, co to je a ani několik zahradníků, kterých jsem se ptala. Dokud bylo teplo, byla venku, teď ji mám ji na studené chodbě a vypadá spokojeně. Nevíte někdo jak se jmenuje?
Uživatel: sokolnice 9.1.2020  
Mohla by to být duranta je to spíš keřík
Uživatel: alena3007 10.1.2020  
Jo, je to duranta, tady se ví všechno :-) Doufám, že neporoste moc rychle :-) . Děkuju, Hanko
Uživatel: sokolnice 10.1.2020  
Alenko ať se jí u tebe daří (x)
Uživatel: Lilka 10.1.2020  
Jsem také vášnivá kytičkářka a každé návštěvy Řecka si přivezu nejaké to semínko, nebo rovnou rostlinku.V roce 2018 jsme kousek před přejezdem na Lefkádu navštívili zahradnictví, kde bych koupila snad všechno :-) .Manžel však povolil :-) jen jednu kytku a tak volba padla na Durantu, do které jsem se zakoukala už roky zpět v jedné předzahrádce na Zakynthosu. Pán v zahradnictví se mi snažil vysvětlit, že je pro česko velmi" sensitiv", ale za pět euro jsem to chtěla zkusit. Opatrovala jsem jía přenášela jako kočka koťata "celým" Epirem a v pořádku dovezla domů. Letos v létě na zahradě narostla do obřích rozměrů se záplavou květů,které však s příchodem zimy všechny nestačily ani vykvést.Jen stěží jsme jí dostali do auta a umístili na chodbu panelového domu, kde si očividně pokojně odpočívá.Těším se na jaro až jí zase vyvezeme a svým růstem a záplavou kvěů nám bude připomínat příjemné chvíle trávené v Řecku. Alenko, doufáš, že neporoste moc rychle :-) :-) Nám narostla přímo zběsile :-) Škoda,že nemám fotečku, ale polepším se a nějakou příležitostně nafotím :-)
Uživatel: alena3007 10.1.2020  
Tak snad nás nevystěhuje z chalupy :-) , Lilko, nezkusila jsi ji přistřihnout? Třeba by šla i nařízkovat, já už plánuju :-) , jsem takový Mičurin
Uživatel: Lilka 11.1.2020  
Alenko, prototože byla předloni "po novotěˇ" měla jsem strach jí stříhat a netušila co v zimě udělá. Vypadala bídně, celá opadala a manžel mi to "koště " chtěl vyhodit. Přesto jsem jí uchránila a na jaře jsme jí vystrčili na balkon kde obrazila a potom převezli na zahradu.Za loňský rok tak narostla, že jí zkrotit budu muset a dát jí nějaký kulturní tvar.Když jí budu stříhat tak taky určitě namnožit zkusím. Letos jí máme v domě na společném schodišti, sem tam zalévám, trochu opadala, ale zase obrazila. Je mírná zima coz také není dobře, protože příroda pak neví jak se chovat. Mám obavu, že si příliš neodpočine a do kvetení se jí nebude chtít. No nezbývá nám, než si vzájemně držet palečky, aby nám naše rostlinky dělaly jen radost. :-)
Uživatel: manoulka 16.1.2020  
Moje bougenečka, jejíž řízeček jsem ušmikla na Zante v r. 2008, je neuvěřitelný držák. Když se trochu oteplí, putuje na zahradu u chaty a je tam s námi až do podzimu. Koncem října ji zas odvezu domů, kde stráví zimu na společné chodbě. Rok co rok ji prosím, aby zkusila vykvést do konce pobytu na zahradě, ale nestíhá...Vykvete koncem září a po převozu opadá. Loni to stihla :-) ::¯ (F) ::¯ :-)
Uživatel: Dagous 17.1.2020  
Zdenko ta je tedy nádherná. To se mě nedaří, bude to rukama a péčí