AKTUÁLNĚ na Iosu

Zdroj: www.recko.name/diskuze.php?id=8388
Uživatel: cilf 14.9.2014  
Jedeme prozkoumat tento nádherný kykladský ostrov, pomalu zde začínají jezdit i některé CK, ne jen individuální turisté jako my, tak myslím, že je na čase založit tohle téma.
Pár základních informací o Iosu:
Ostrov se nachází 20km severně od Santorini a je znám hlavně díky svým skvělým písčitým plážím, které patří k nejkrásnějším ve Středomoří. Má rozlohu 103km2 a cca 2000 obyvatel. V hlavní sezónu je také docela proslulý, že se zde jezdí bavit mladež z Evropy a mimo sezónu je to ráj pro rodiny s dětmi.
Tak uvidíme jakou tvář nám Ios nabídne...
Uživatel: T.Bozzio 14.9.2014  
Tome, přeju krásnou dovču a pořádně zkoumej.Letos jsme jeli 2x kolem a koutkem oka po Iosu pošilhávali.Takže jsem moc zvědavej na info a na fotky.
Uživatel: spider66 15.9.2014  
Tomáši, jedna aktuální z Tvého přístání na Santorini [o] :D Pěkně vám tam pilot udělal poznávací průlet kalderou :) Přeji krásnou dovču a super počasí! Po 1165 dnech musíte být na ty Kyklady natěšení.... ;)
Uživatel: Kusnirova 15.9.2014  
A co Kačule třeba Ios? Kluci to tady tak hezky založili. I letadlo nám hezky přiblížili. Otázka je, jaké budou ceny letenek s přestupem. Jestli jako na Krétu kolem 4 tisíc, tak to ještě nebude špatné.
Bohužel tyhle apartmány jsou mimo civilizaci a bez auta by to bylo složité. Budu hledat něco blíže letišti.
http://www.homeaway.com/vacation-rental/p6454514
Ios vypadá opravdu kouzelně
http://www.booking.com/hotel/gr/seabreeze-ios.html?aid=347725&label=sppctrip-hotel-537999_xqdz-7cad60e754e7631fd2827d8fb470e001_pool-cz_slice-99999&utm_source=tripad&utm_medium=SPPC&utm_content=images&utm_term=hotel-537999&lang=&utm_campaign=CZSK&trip=VBbeswoQKUcAAD-KydMAAAAU
Uživatel: Kačule 16.9.2014  
Ios jsem taky uvažovala, ale když vidím zatím ceny letenek na příští rok, tak nevím, nevím...
Já bych brala tohle http://www.bluehorizonios.gr/en/photos-en.html
koukni na tu poslední fotku z galerie.
Uživatel: cilf 17.9.2014  
Ahoj vsem, tak vcera jsme dorazili na Ios, jednu noc jsme museli stravit na Santorini, protoze nejela lod, ale aspon jsme si prohlidli kalderu a uzili si jeden fajn vecer, ale stacilo, plno lidi...
Je to tu naprosta parada..., slunicko sviti, je cca 28C a prakticky bezvetri..., odpoledne prisel jeden mrak a lehce sprchlo asi na 4min :D..., ted uz slunko zase pere...
Bydlime v Mylopotas, coz je vesnicka u piscite plaze a jeto tu fakt pohoda, klid a pritom vse co potrebujete..., taverny, bakery, market.
Do Chory, hlavniho a nejkrasnejsiho mesta na ostrove to mame 1.5km a jezdi tam co 30min autobus. Dnes vecer jdeme poprve do Chory, tak uvidime jak nas prekvapi..., jsme opravdu nateseni, uz vcera pri prujezdu z pristavu vypadala skvele.
Uživatel: cilf 21.9.2014  
Ahoj všem..., zdravím z Iosu, je to tady paráda, sluníčko svítí, je 28C a moře je taky parádní..., má teplotu 25C.
Jinak ostrov nádherný, hlavně Chora..., no a pláže nádhera.
Uživatel: cilf 21.9.2014  
Výhled z Chory na přístav Ormos
Uživatel: cilf 21.9.2014  
Kaplička u zříceniny hradu Paleokastro
Uživatel: cilf 21.9.2014  
Mylopotas beach - místo našeho pobytu
Uživatel: manoulka 21.9.2014  
To je ale nádhera! Užívej a foť, ať si máme i my potom co užívat u tvé galerie:-)
Uživatel: Milka121 7.2.2015  
Obracím se na Vás s prosbou. Na základě vašeho úžasného cestopisu jsem si zabukovala pobyt v hotýlku Island house na září a po několika marných hodinách na netu zjišťuji, že nejsem schopná sehnat letenky z ČR na Santorini bez přestupu :-( . Našla jsem jen s přestupem a nechce se mi ztrácet čas z dovolené čekáním po letištích. Ani odlet z Vídně mi nepřipadá moc atraktivní vzhledem ke vzdálenosti (jsem z Plzně) a ceně. Předem moc děkuji za odpověď.
Uživatel: eftik 7.2.2015  
Coz treba takhle tento odkaz
http://cestujlevne.com/leto-2015-z-bratislavy-athen-na-santorini-3-327-kc/
Uživatel: Milka121 7.2.2015  
To eftik: Moc děkuji za tip, ale bohužel Bratislava je už moc daleko. Z Plzně do Brat. a zpět + parking a ztracený nejméně den času. Navíc ta super cena už v září neplatí. Pro mě by byl ideální přímý let z Prahy nebo Brna, ale nic jsem nenašla.SW sice v letovem řadu mají, ale koupit přes net nelze. Zkusím tam v pondělí zavolat. Taky nemám pořešený trajekt na Ios, nevíte někdo, zda je třeba kupovat předem, nebo jestli vždy 2 volna místa najdou? A jaka je cena? Na netu jsem našla, že 30€, což mi přijde dost. Děkuji moc za jakékoliv informace.
Uživatel: tony2 8.2.2015  
Milko, my jsme jeli ze Santorini na Ios superjetem z přístavu Athinios a lístky jsme kupovali až na místě pár dní předem, kdy jsme si zjišťovali přesný jízdní řád. Tam bylo plno, zpět skoro prázdno. Je to rychloloď-jede jen 50 min, ale je dražší - v červnu 2013 - 28,60E. Běžný trajekt bude určitě levnější-doprava delší.
Co se týká letenky-zkoušela jsi přes CK? Některé prodají jen letenku. Ovšem nevím, zda se nejedná právě o let s přestupem. Ovšem my jsme např. přestupovali na cestě na Skopelos/na Chiosu/ a zdržení bylo minimální.
Uživatel: janavi 8.2.2015  
Milko, já mám zkušenosti s koupí letenek přes Student Agency, nějaký let z Prahy na Santorini přece musí být.
Uživatel: Dejna100 8.2.2015  
Milko, v jakém termínu máš v plánu Ios,my máme Island house objednaný na 4-13.9.,tak se třeba potkáme..
Uživatel: spider66 9.2.2015  
Milko, letenky určitě zkusit u SA nebo v Brně loni třeba prodával CK Marted lety na Santorini. Zkusil bych i velké cestovky v Praze, za kolik mají samotnou letenku. Smartwings taky něco musí nabízet, ale to vyhledávání, kdy to nehledá okolní termíny kolem zadaného data mně teda pije krev! :( Nemáte někdo se SW zkušenost? Podle mě zrovna zde jsou nabídky až později. Lístek na trajekt bych kupoval až na místě. Třeba ve Fiře na Santorini. Blue Star Patmos bude jezdit na Ios brzy ráno v 6:45hod a na Iosu je za 55min s cenou 11,50€! Ios je opravdu blízko a rychlá loď není extra nutná. Je to jen o tom, zda si uděláte třeba jeden hezký večer s ubytkem na Santorini nebo po příletu rovnou pojedete do přístavu a vezmete dražší rychlou loď, která jezdí několikrát denně oproti velkému trajektu. Do sezony těch spojů bude určitě ještě více. Zdeněk
Uživatel: Budíček 9.2.2015  
Ck Marted má lety jak na Santorini, tak na ostatní ostrovy jen z Ostravy. Zkusila bych se zeptat na letenku u ck, které létají Santorini z Prahy, vzhledem k tomu, že je Milka z Plzně. Chartery budou nejspíš přímé, bez mezipřistání. Chce to se zeptat v cestovce. Zkusila bych Firo, Brennu..
Uživatel: spider66 9.2.2015  
Jé, já to popletl :( Z Brna to byla loni Brenna! Přímý let na Santorini. Pardon...
Uživatel: Milka121 9.2.2015  
Pro Dejna100 ze dne 08.02.15/20:51

Dejno, tak to se potkáme určitě, tedy pokud se tam dostaneme:-)
My máme rezervaci od 6.9. do 14.9., chtěla bych to ještě o 2 - 3 dny protáhnout, ale stále nemám ty letenky:-( . Jak tam letíte vy? :-)
Uživatel: Milka121 9.2.2015  
Pro spider66 ze dne 09.02.15/10:14

Moc děkuji za rady, SA jsem zkoušela, nevím jestli je moc brzo (více než 6 měsíců před odletem), ale nic přímého zatím nemám. Cestovky letenky prodají zbylé, které neprodají s ubytováním. Ale to zatím vím ze 2, ještě budu psát do dalších, které prodávají Santorini.
Každopádně moooc děkuji i za tip na trajekt, to je super cena (x) . Pomalu si to budu muset vše začít sepisovat. Přesně jsi to uhádl, máme v úmyslu 1-2 dny zůstat na Santorini a v klidu si zjistit trajekt.
Uživatel: Dejna100 9.2.2015  
Milko,my máme koupené letenky za dobrou cenu už v z loňska,ale bohužel s přestupem.
Uživatel: Milka121 9.2.2015  
Pro Dejna100 ze dne 09.02.15/21:27

Tak to se máte, už se můžete jen těšit a stříhat metr :-) Já létání dost blbě snáším, takže se budu snažit sehnat přímý let. Zatím to vidím na odlet z Brna nebo Vídně, ale ještě počkám. Snad neprohloupím, takto na vlastní pěst to zkouším poprvé. Jestli to vyjde, tak 6.9. na shledanou v Island house :-)
Uživatel: cilf 10.2.2015  
Člověk se tu týden neobjeví a hned je tu Ios mánie :D..., jsem rád holky, že jsem ten cestopis nepsal úplně nadarmo a že to někoho inspiruje..., mám z toho fakt výborný pocit a i lepší než kdybych se umístil na bedně v soutěži.
Takže klidně se ptejte na cokoliv, rád pomohu.

PS: Frangoulis - majitel hotelu a jeho celá rodina budou nadšení, že jim dělám reklamu jak jsem slíbil.
Uživatel: danina 10.2.2015  
Milka121
Dobrý den,nevím jestli vám pomůžu, ale z Brna létá CK Firo Tour na Santorini,je to přímá linka.Určitě stojí za zeptání ,jestli by neprodali letenky.
Uživatel: cilf 10.2.2015  
Co se týká letenek, tak jak už jsem psal v cestopise, tím že jsme z Ostravy a máme malou dceru, chtěli jsme kvůli pohodlnějšímu cestování sehnat letenky přímo z Ostravy na Santorini, což se mi povedlo přes CK MARTED. Pro Vás ostatní co jsou v rádiusu mimo Moravu, bych doporučil kontaktovat přímo nějakou CK co lítá PRAHA-SANTORINI, těch cestovek budou podle mě mraky, přece jenom Santorini je hodně frekventovaná destinace.
Další možnost je sehnat letenky přímo od Smartwings, což bude i levnější bez nějaké provize CK. Na jejich internetových stránkách, ale ještě nejsou letenky v prodeji, jelikož je zrovna doba kdy CK určují právě počet svých klientů do letadel díky objednávkám na first, což bude trvat tak do konce března, potom už by měl být zbytek letenek normálně dostupný na stránkách smartwings (travel service). Je to tak každý rok co mám vysledováno za poslední 3-4roky. Letenky Praha-Santorini, pak vždy od března-dubna, byly v nabídce smartwings. Což ale loni neplatilo o letenkách z Ostravy, jelikož se o ně cestovky docela rvaly, proto jsem musel docela hodně naléhat na CK MARTED, aby mi prodali jen letenky, nakonec byl jejich přístup skvělý a vyhověli mi, ale možná i proto, že to byl poslední termín 15.-25.9. Otázkou je, jak se budou CK chovat při termínu na začátku září, protože to je obecně vůbec asi nejfrekventovanější termín. Co bych ještě poradil je toto, najděte si už dnes termíny u CK jak lítají na Santorini a podle toho si upravte objednávku v hotelu Island house na Iosu. Předpokládám, že jste tak asi udělali, přes booking, ale rozhodně bych doporučil, zkuste Frangoulise a jeho rodinu (manželka Dimitra a dcery Anna a Margarita) kontaktovat přímo na email a domluvit si ubytování přímo s nimi, bude to pro ně i pro Vás výhodnější, podle mě dostanete lepší cenu než přes booking. Pokud to budete chtít takhle udělat, poprosil bych Vás o jednu věc, dejte mi vědět do kontaktů a já bych Vám poslal nějakou svou fotku, a když k tomu svému emailu přiložíte mé foto, uvidíte že se Frangoulisem domluvíte na 100% k Vaší i jeho spokojenosti :-).
Dotazy ohledně ubytování v Island house posílejte na tyto maily info@islandhouse.gr a islhouse@otenet.gr
Měj te se
Uživatel: Milka121 10.2.2015  
Pro cilf : Ano s těma letenkama je to přesně tak, z Prahy letí dle letového řádu SW 5.9. přímý let, ale letenky ještě nejsou k prodeji. Na Vaši radu vyčkám do března-dubna, možná se mi mezitím ozve nějaká cestovka. V nejhrorším případě poletíme z Vídně s Airberlin - skoro denně přímé lety. Termín na začátku září jsem vzala proto, že na Booking jsou do Island House všechny pokoje vyprodané!!! A po přečtení vašeho cestopisu a shlédnutí fotek jsem nemohla jinak:-) Kupovala jsem poslední volný pokoj pro 2 os. v září, dost mě to překvapilo. Máme to od 6.9., počítám, že přiletíme dříve a nějaký den, dva, tři zůstaneme na Santorini. Bývala bych tam chtěla být déle, ale to zase mám strach, že nic nepoletí... Moc děkuji za Vaši nabídku ohledně kontaktu na majitele a vůbec za všechno ohledně IOSu, už se těším jako malé děcko :-) Napíšu vám ještě přes profil. Díky Díky Díky!!!
Uživatel: janavi 10.2.2015  
Milko, to budeme na Iosu v Mylopotas společně, my od 4.9. - letíme na Santorini z Ostravy s CK Marted. Plánuji výlet trajektem na Folegandros s přespáním 2 noci tam.
Uživatel: cilf 10.2.2015  
Jani, doufám že jak budete na Fole, tak volba ubytování je jasná... Ampelos resort :-)
Uživatel: spider66 10.2.2015  
Jani, přesně tak. Napište Theovi do Ampelosu o pokoj s největší terasou a výhledem na Choru [o] Úplně závidím, hned bych se tam vrátil (x)
Uživatel: janavi 10.2.2015  
Zdenku , díky, musím to zkusit, ale nevím, jestli to v té době bude v Ampelosu volné.
Uživatel: cilf 11.2.2015  
Tak když už si tu povídáme o tomto nádherném ostrově, je třeba přidat i nejakou jinou inspiraci než pouze slovní :-)
Výhled na přístav Ormos a ostrov Sikinos
Uživatel: cilf 11.2.2015  
Chora of Ios (x) (x) (x)
Uživatel: cilf 11.2.2015  
Paralia Tris Ekklisies |:| (x) (x) (x)
Uživatel: Milka121 13.2.2015  
Jupí! Tak mám potvrzené letenky z Prahy :-) -|-
Přímý let 4.9. na Santorini, 15.9.2015 zpátky za 7990 Kč/osobu včetně kufru 15kg. Prodala mi je CK Alex. Firo samostatné letenky neprodává a přímý let z Prahy nenabízí SW ani SA.
Uživatel: JanS 7.4.2015  
Zdravím ty již na Iosu již byli ...
Mám dotaz na půjčení auta - je potřeba na Iosu půjčit k prozkoumání pláží podél ostrova terénní auto ? (Suzuki Jimny) nebo stačí klasický malý Matiz. Resp. na jaké pláže se dá dostat normálním autem (tak abych ho neodrovnal) a kam už se hodí spíše Jimny ?
Díky
Uživatel: cilf 8.4.2015  
Ahoj všem,
Klasická asfaltová cesta vede na hlavní pláže ostrova – tzn. na pláže Mylopotas, Maganari, Agh. Theodoti, Psathi, Koumbara a Ghialos (port). Když odstavíte auto u kostelíka Aghia Triada nad pláží Maganari, můžete sejít pěšky za cca 20min na pláž Tris Ekklisies. Ostatní pláže jsou přístupné pouze po šotolině a to co jsem tak měl možnost zaregistrovat, tak lépe přístupné pláže mi připadají na severu ostrova (Kalo Avlaki, Plakoto, Kambaki), na tyto pláže je vždy šotolinová odbočka z cesty k Homer´s tomb, ale nebylo to nějak extra dobře značené. Poté se dá dojet po šotolině na pláže na východním pobřeží – Kalamos, Plakes, Papa Avlaki. Vzhledem k tomu, že jsme zde byli s malým ani ne dvouročním dítětem, tak jsme projeli jen ty hlavní pláže co jsou přístupné po asfaltce, ale bavil jsem se s místními a říkali, že pláže na severu jsou lépe přístupné.
Pak je ještě nádherné pobřeží na západní straně, které mě osobně lákalo nejvíce (např. pláž Pikri Nero), ale to je údajně přístupné jen z moře, ale viděl jsem nějaké fotky a videa a i na tyto pláže byla vidět přístupová cesta. Zrovna na pláž Pikri Nero by to asi šlo zkusit z pláže Klima, co to půjde nejdál a pak pěšky, těžko říct no. Každopádně na tuto pláž se lze dostat lodním výletem, ale tohle není nic pro mě, takže jsem si to nechal na příště :-).
Takže obecně bych to popsal tak, že asfalt a šotolina na severu by se dala zdolat klasickým autem a ostatní nejspíš jen jeep – třeba zmíněné suzuki jimny, což je mimochodem skvělé auto na tyhle cesty. Ale jak říkám, mám zkušenosti, že hodně záleží na odvaze řidiče :-)))), dá se objet hodně věcí klasickým autem, ale člověk musí vychytat tu mez no :-).

Jinak podrobnější info o Iosu:
- v mém cestopisu
http://www.recko.name/cestopisy.php?id=459&grp=43:42:40:39:26:30:27:37:53:12

- nebo i tady v kratším článku
http://www.reckonasbavi.cz/ios-od-jedinecnych-plazi-ke-klidu-ci-rozptyleni/
Uživatel: petrami 21.7.2015  
Ahojte,
Bol niekto tento rok na Iose? :-)
Uvítala by som tohtoročné postrehy. Už sa nám to kráti, tak budem rada za každý novú informáciu (F)
Petra
Uživatel: cilf 22.7.2015  
V druhé polovině června byl na mé doporučení na Iosu kamarád s rodinkou (2 děti – 10 a 3roky) a byli naprosto nadšení a Řecko si zamilovali. Dříve jezdili pouze do Chorvatska, teď okusili poprvé Řecko a už nikam jinam nikdy nechtějí :D. Jinak co je nadchlo jako „řecké amatéry“ tak to byl vlídný a pohostinný přístup místních, úžasná Chora se svými spletitými uličkami a skvělá řecká kuchyně. No a nejvíc nadšení byli z cestování po ostrově, hlavně z pláží. Říkali, že do návštěvy Řecka vůbec netušili, že něco podobného v Evropě vůbec může být. Prý si mysleli, že takové moře a pláže jsou jen v Karibiku :D. No a druhý šok pro ně byl ten, že vůbec tak nějak nechápali, že jsou na většině pláží buď úplně sami nebo jen s pár jedinci. Což říkali, že na tohle z Chorvatska fakt nejsou zvyklí a že to bylo naprosto parádní. Takže takhle popisovali první navštívení Řecka a ostrova Ios.
Jinak na Iosu, všechno při starém. Co jsem v kontaktu s našimi známými z hotelu Island house v Mylopotas, tak začala hlavní sezóna a lidí je relativně dost a počasí taky pohoda, pořád kolem 30°C a moře je taky krásně vyhřáté na příjemných 24°C.
Jinak kdo pojede na Ios, tak doporučuji jako místní specialitu objednávat vždy řecký salát nebo jakékoliv jiné jídlo s místním sýrem, který má název Xino (čti chino). Je v nabídce takřka ve všech tavernách na ostrově, kde nahrazuje klasickou fetu. Jinak dále doporučuji ochutnat místní úžasný med, který voní po různých bylinkách a hlavně po tymiánu, kterého je na kopcích všude plno. No a další místní zajímavostí je, že v Choře je v jednom kiosku k dostání mražený řecký jogurt, který se podává s různými přísadami podle vaší chuti (med, ovoce, oříšky, čokoláda). A musím říct, že je to lepší jak zmrzlina, fakt doporučuji vyzkoušet. Projel jsem už hodně řeckých ostrovů, ale s touto podobou řeckého jogurtu jsem se ještě nesetkal.
Uživatel: Kačule 22.7.2015  
Velké lákadlo na příští sezónu. Jestli to příští rok bude opět Řecko tak buď Ios nebo Paros, no uvidíme ....
Uživatel: JanS 22.7.2015  
To petrami:
Na Iosu jsme byli teď začátkem července poté, co jsme na něj přejeli z Naxosu. Chystám nějaký cestopis, ale chvíli to potrvá.... Takže pokud chceš něco vědět, klidně se ptej. Jinak Cilf to popsal docela výstižně - pěkný malý ostrov s nádhernými osamělými plážemi (na mnohé z nich ale vede jen šotolina pro 4x4 (ATV, jeep). Naproti tomu přeplněná Chora a pláž Milopatas, kde to žije celou noc a duní diskotéky. Právě díky tomu, že většina omladiny přes den vyspává, aby nabrala sílu na další noční tah je přes den na ostrově na ostatních plážích parádní klid. Ale v hlavní sezoně (polovina července - srpen) velmi draho a množství často bujarých teenegerů velmi stoupá. Jako dobrou volbu bych viděl termín před nebo po sezoně - tzn. do poloviny července a pak v září.
Uživatel: tony2 22.7.2015  
Je pravda, že má informace nebude aktuální, přece jen už od naší návštěvy Iosu uplynuly 2 roky, ale vzpomínky neblednou a asi nikdy nevyblednou-bylo to něco úžasného! Strávili jsme tam jen 2 dny, ale na první pohled si ostrov zamilovali a pevně doufám, že se na něj ještě podíváme! A když ne na Ios, tak zcela určitě na jiný kykladský ostrov!
Ostrov je malý, prozkoumáte ho za pár dní, ale je překrásný! A pláže a koupání jako v ráji! Jelikož jsme ho navštívili na začátku června, nepotkali jsme na plážích prakticky žádné lidi a v letovisku Manganari na JV ostrova jsme byli snad sami ... Majitel ubytování Venus nás ve své taverně krmil jen domácími surovinami - ochutnali jsme domácí sýr a těstoviny jeho maminky, samozřejmě zeleninu z jeho zahrádky, chléb pekl jeho bratr a víno dělal sám ... kozičky běhaly po stráni ... Ioská Chora je také nádherná! Bělostné kostely a kostelíčky, křivolaké uličky, mlýnů nespočet ...Úžasný zážitek!
A jak to všude vonělo-tymián a ostatní byliny čerstvě rozkvetlé, moře smaragdové, pláže zlatavé a ten božský klid! No, dočetli jsme se, že např, v letovisku Mylopotas dokáže anglická mládež pěkné brikule, ale za nás - v červnu - byl ostrov jak panenský! Doporučuji všem k návštěvě!
Uživatel: cilf 23.7.2015  
IOS je nádherný a okouzlující kykladský ostrov se skvělými plážemi, úžasnou Chorou a divokými horami, ale je fakt, že je to tak trochu ostrov dvou tváří. Mimo sezónu je to oáza klidu a pohodičky na každém kroku, i v Choře a Mylopotas je pohoda a klídek, a turistů je v této době tak akorát. My byli vloni v termínu 15.-25.9. což už je opravdu mimosezónní termín a nikde nebylo přecpáno nebo narváno. V Choře fungovaly ještě asi 2-3 kluby, kde se bavila mládež, ale všecko v normě a nebyl žádný problém. Je fakt, že v našem termínu jsme i v Choře a Mylopotas potkávali spíše rodiny s dětmi (Řekové z pevniny, Norové, Švédové, Britové) nebo manželské páry spíše zralejšího věku. Při prozkoumávání ostrova jsem na cestách kolikrát nepotkali ani nohu nebo za celou 3/4hodinovou cestu na pláž Maganari z Mylopotas jsme potkali 3-4 auta. Na plážích bylo opravdu pusto prázdno, i na těch frekventovaných, kde vede asfalt (Maganari, Ag. Theodoti, Psathi). No a na těch většině ostatních, kde vede pouze šotolina je to úplný ráj pro samotáře.
Na druhou stranu, co jsem se ptal místních nebo i přímo majitelů v hotýlku kde jsme bydleli, tak říkali, že v sezónu (druhá polovina července-konec srpna) je ostrov opravdu hojně navštěvovaný a hlavní klientelou v této době jsou spíše mladí lidé do 30let. Ale tento „nával“ se koná opravdu pouze v oblasti Chory či Mylopotas a ve zbytku ostrova je klid, protože zábavy chtivá „mládež“ vyspává klidně do odpoledne, pak se vyplácne na pláž před hotel a nikam jinam prakticky nejezdí. Takže pokud někdo rád cestuje po celém ostrově na své dovolené, tak bude mít naopak daleko větší klid ve zbytku ostrova než třeba na jiných ostrovech v hlavní sezónu. Rozhodně pořád IOS nedosahuje ani v hlavní sezónu věhlasu Mykonosu, který je hlavní párty destinací Řecka.
Když to shrnu, tak pro ty kdo mají rádi klid, doporučuji navštívení mimo sezónu nebo se případně vydat na vlastní pěst a najít si ubytování např. na Maganari beach a tam i v sezónu bude pohoda. Nebo teda počítat s tím, že když pojedete s CK, tak s největší pravděpodobností budete ubytování v Mylopotas a je třeba v hlavní sezónu počítat s vyšším počtem lidí. Ale na druhou stranu si myslím, že Mylopotas není živější než třeba Laganas na Zakynthu nebo Nidri na Lefkádě a podobné větší letoviska.

Takže kdo chce, svoje si najde určitě.
Jinak podrobnější popis Iosu v mém cestopise
http://www.recko.name/cestopisy.php?id=459&idd=39
nebo v cestopise od Tony2
http://www.recko.name/cestopisy.php?id=439&idd=39
Uživatel: vlcica 23.7.2015  
Ios, naxos, skiathos, paxos a ithaka .....no snad sa vas dozijem :D ked to citam, bych tam letela hned
Uživatel: cilf 24.7.2015  
Pohled na zátoku Mylopotas od divadla Odysseas Elytis, na konci pláže je dobře vidět penzion Gorgona vystavěný na útesu, zde jezdí třeba CK Marted.
Uživatel: tony2 24.7.2015  
Potvrzuji Tomášova slova - Manganari na počátku června je učiněný ráj! Zpočátku jsme si dokonce mysleli, že je letovisko ještě prázdné, pak jsme našli majitele hotýlku Venus, ostatní hotely a apartmány ještě zely prázdnotou - objeli jsme 3. Je pravda, že letovisko je na JV výběžku trošku odloučené od ostatních lokalit, ale to my právě chtěli - projet za 2 dny co nejvíce - až na úplný JV konec. Mylopotas jsme vypustili hlavně proto, že cesta na něj z námi vytýčené trasy byla šotolina, a to nám v půjčovně nedoporučili. Tentokrát jsme byli "hodní" a raději na zcela neznámém ostrově rady uposlechli.
Kromě nás byla s námi v Manganari parta jogínů, jinak pusto a ticho ...
Na [o] - maličké Manganari od jeho zlatavých pláží
Uživatel: tony2 24.7.2015  
Nejbližší okolí Manganari je velmi půvabné
Uživatel: tony2 24.7.2015  
Je zde, kromě hotelu Venus s tavernou, ještě několik apartmánů i s tavernami - jeden přímo na pláži vlevo
Uživatel: tony2 24.7.2015  
Naše ubytování pár metrů od zlatavé pláže a taverny Venus v zahrádce majitele
Uživatel: tony2 24.7.2015  
Jedna z pláží v Manganari
Uživatel: tony2 24.7.2015  
Nechtělo se nám odsud, ale domovské Santorini volalo - pohled na ostrov z podvečerní pláže (x)
Uživatel: tony2 24.7.2015  
Ovšem nejkrásnější pláž byla pro nás Theodoti na severu - byli jsme tu sami - za celé odpoledne, které jsme tu nadšení strávili, projela 1 loďka s dvěma návštěvníky, podruhé - neodolali jsme a vrátili se ještě na druhý den - tu bylo cca 6 lidí a hafan.
Uživatel: Kačule 24.7.2015  
Přátelé mlsně koukám... chtěla jsem s zeptat na teplotu moře v červnu. Odhadem pod 24 nebo nad a kde nejteplejší a nejvíce chráněné moře?
Uživatel: cilf 24.7.2015  
V červnu bych to viděl spíš pod 24 nebo nějak okolo této hodnoty potom v druhé půlce června. Obecně platí pravidlo v Řecku, že kde je mělčí voda, tam je i teplejší. No a pokud je daná pláž orientovaná na jih, tak je to potom taky trošku lepší s tou teplotou. Takže řekl bych že nejteplejší moře bude asi na Maganari beach. :-)
Uživatel: Kačule 24.7.2015  
Tož tak jsem si to myslela. Jezdíme poslední dobou vždy v září, moře je krásně teplé, ale zeleň už jaksi všude totálně chybí. :-( No člověk nemůže mít všechno.
Uživatel: Kačule 24.7.2015  
Ještě dotaz: klasický trajekt na své trase ze Santorini staví nejdříve na Iosu nebo jede nejprve na Naxos, Paros a až pak Ios?
Uživatel: tony2 24.7.2015  
S klasickým trajektem poradí jiní, já k té teplotě vody - no, vysoká teplota nebyla, cca 21-22°C, v Manganari byla malinko vyšší, ale bylo to 2.-3.6. Jinak ostrov je hornatý, zeleně bylo i v červnu málo, ale stráně nádherně rozkvetlé bylinami ...
Uživatel: cilf 24.7.2015  
Prakticky veškeré trajekty, ať už ty klasické velké nebo rychlolodě jezdí ze Santorini přímo na Ios a až potom na Naxos a Paros. Klasickým trajektem to trvá cca 1,5hod, rychlolodí okolo 45min. Ale řekl bych, že klasických trajektů jezdí čím dál míň. Jelikož je trasa Santroini – Pireus hodně frekventovaná, tak se zde používají právě spíše ty rychlolodě.
Jinak více info a jízdní řády na www.openseas.gr
Uživatel: cilf 24.7.2015  
Na Iosu moc zeleně nenajdete ani v tom červnu. Je to opravdu klasický kykladský ostrov, tzn. že vnitrozemí je značně hornaté a porostlé tak max. nějakými keři nebo bylinami. Ani těch olivovníku zde moc není, je to prostě úplně jiné než třeba na Jónských ostrovech nebo na Sporadech. Ale není třeba zoufat :-). Právě proto je zdejší krajina tak jiná a netypická pro Středoevropana. No a má své kouzlo jak na začátku léta, kdy jsou ještě zdejší hory porostlé rozkvetlými keři či bylinami. Nebo naopak má i své kouzlo jako vyprahlá krajina na konci léta – viz foto z konce září.
Uživatel: tony2 24.7.2015  
Přesně tak, nám přišlo zajímavé a krásné i to hornaté vnitrozemí, navíc všude je blízko a výhledy jsou nádherné! V blízkosti je nejen to Santorini, ale i další ostrovy, a jakmile vyjedete k pobřeží, je to opravdová krása! Moře je zde úžasné - prostě - kouzelný malý ostrov! :-)
Uživatel: vostrucha 24.7.2015  
Marcelko a Tomáši, hezky mě ladíte na Ios :-)
Měli jsme ho v plánu již letos na jaře, ale pak jsme podlehli nabídce na Chios, která přišla dříve. Pevně věřím, že příští rok to jistí :-) (x)
Tak můžete pokračovat, hezky se to čte a prohlíží :-)
Uživatel: Kačule 24.7.2015  
Lákáte, lákáte :-) Já jsem koukala na tu Gorgonu, bohužel odlety nejsou z Prahy, ALE zřejmě přehodnotím moji dřívější mánii zařizovat naše letenky a ubytování hodně předem. Gorgona je nyní na booking.com od 10. - 21.9. studio pro tři s výhledem na moře za 14.000,- Kč. Letenka na Santorini za 7.000,- tak jsme tam pro jednoho cca za 15.000,- . To je super cena, proti tomu, co nabízejí cestovní kanceláře.
Uživatel: cilf 24.7.2015  
Je to tak…, je to malý kousek pevniny s úžasným pobřežím, charismatickou Chorou a s drsně vypadajícím vnitrozemím. Procestoval jsem toho už opravdu relativně hodně v (F) a můžu „srovnávat“ takové ostrovy a místa jako Lefkáda, Karpathos, Kefalonie, Samos, Chalkidiki, Milos, Folegandros, Santorini, Ios a musím říct, že nejvíce mě právě zaujaly Kyklady. Tyto ostrovy jsou prostě jiné a někdo právě argumentuje tím, že je zde vyprahlá krajina. Ale já nejezdím do Řecka kvůli zeleni, tu když budu chtít vidět, pojedu třeba do Beskyd a navíc ji mám doma celý rok . Jezdím na taková místa právě proto, že se tolik liší od krajiny, co známe z našich domovů a právě tohle mě fascinuje a nejen to. Když vynechám mega turistické Santorini, jsou pro mě Kyklady rájem, který nehodlám opustit :-)
Uživatel: cilf 24.7.2015  
To je výhoda individuálního cestování :-), člověk se dostane tam, kde cestovky vůbec nejezdí nebo minimálně (to si pak nechají tu exkluzivitu zaplatit). Jako Gorgona super, chodili jsme tam do taverny Drakos, která je součástí tohoto penzionu. Navíc v Gorgoně byli teď v červnu moji kamarádi a byli nadšení. Ubytováni super, nádherná prostorná terasa a majitelé taky skvělí, takže doporučuji :-).
Uživatel: tony2 24.7.2015  
Já se přiznám, vlastně jsem se přiznala už i v cestopise, na mě ohromně zapůsobil kontrast - drsnou krásu Santorini a její barvy šedou, hnědou, béžovou, černou a tmavě modrou vystřídal v mžiku - cesta rychlolodí trvala krátce - příjemný malý ostrůvek a jeho jásavé barvy - bílá, zlatá a smaragdová ... No, pro mě to byla úžasná změna a totální nadšení Iosem! Možná na druhý a další :-) pohled bych našla i nějaký ten maličký zápor, ale za ty dva překrásné dny ani ň! :-)
Uživatel: cilf 24.7.2015  
Nebo kdo má rád u svého ubytka i bazén, tak jednoznačně doporučuji hotýlek ISLAND HOUSE. Ještě o jeden level vyšší komfort než v Gorgoně a naprosto úžasná rodina majitelů. Hotýlek je umístěný v boční uličce v Mylopotas, asi 200m od pláže. No a cena - v září 2014, prakticky neskutečná… za dvoulůžkový pokoj 35euro/noc, v ceně je i odvoz z/do přístavu, uvítací drink zdarma při příjezdu a po celou dobu pobytu úsměvy na tvářích majitelů :-). V nabídce i pokoje až pro 4dospělé osoby.
Uživatel: tony2 24.7.2015  
A Chora je krásná! (x)
Uživatel: tony2 24.7.2015  
... a její bezprostřední okolí ... :-)
Uživatel: cilf 24.7.2015  
Chora je skvost a nechal jsem tam srdce :-)
Na fotce noční rej v kafeniu za kostelem Evangelismos
Uživatel: tony2 24.7.2015  
My jsme platili za noc 20,-E, asi zase hrál roli začátek sezony! Ale tahle studia byla skromnější, malý pokoj s přísl., terasou nebo balkonem, ale nám by to postačovalo i na více nocí, než jen jednu ... Kolem zahrádka a pěkně vyšlapaná cestička k taverně a plážím ...
Vlastně tu fotku jsem už dávala, omlouvám se ...
Uživatel: cilf 24.7.2015  
Pohled na Choru v celé kráse (x) (x) (x)
Uživatel: tony2 24.7.2015  
Nááádhera, co dodat!? (x) Jen to, že jsem moc ráda, že jsme tam zajeli ... (x)
Uživatel: cilf 24.7.2015  
Západ slunce od kapličky nad kostelem Panaghia Gremiotissa
Uživatel: Kačule 24.7.2015  
Opravdu mě i překvapují ceny na Kykladech. Třeba na Parosu hotel na fotce necelých 12 tisíc na 11 dní studio s takovým výhledem v termínu od 10.9.
Ta fotka od kostelíka je moc krásná :-)
Uživatel: cilf 24.7.2015  
Tak ono ceny ubytování se neliší podle toho, jestli je hotel na Kykladech nebo např. na Lefkádě. Ceny jsou podle kategorie hotelu/penzionu a i na Kykladách začínají klidně od 20-25eur za dvoulůžkový pokoj na noc mimo sezónu. Na druhou stranu jsou opravdu ostrovy, kde o klientelu není nouze a tam jsou ceny ubytování opravdu vyšší (např. Folegandros, Mykonos) a v hlavní sezónu jsou ceny opravdu vysoké. To jen naše cestovky pokládají pro české turisty „méně známé“ Kykládské ostrovy (Naxos, Paros, Ios apod.) za exkluzivní zboží. Ale stačí otevřít booking.com a člověk vidí, že to tak není.
Uživatel: Kačule 24.7.2015  
Zrovna na Lefkadě srovnatelné studio s podobnou polohou na podobném místě co se týká atraktivnosti by stálo podle mne víc. Ale zdá se mi, že slev na ubytování je nyní docela dost oproti loňsku. Docela to sleduju. Možná je to tím, že ne všichni potencionální klienti v ostatních zemích v Evropě si letos naplánovali Řecko vzhledem k mediální masáži ohledně tamní krize. Myslím, že Češi tohle až tak neprožívají, ale jinde ano.
Uživatel: anna112 24.7.2015  
Také mne udivují ceny cestovek na Kykladách. Naše ubytování v Choře Naxos - 15 euro za noc, pokoj s výhledem na moře. Ubytování na Aliko 20 euro/noc. První polovina července. Krásné studio s bazénem a prázdnou pláži. Ios možná příští rok.
Uživatel: zalda 24.7.2015  
Nedá mně to, abych se nepřipojila k vašim nadšeným příspěvkům k ostrovu Ios. Úžasná dovolená, skvělí lidé, perfektní ubytování, nádherné pláže, nádherná příroda ...
Po naší předloňské dovolená na Santorini a loňské dovolené na Iosu (s CK Marted v Gorgoně) a na Naxu (3 dny přes booking v Choře), si nedovedu představit, že bych ještě jela do Řecka někam jinam, než na některý z kykladských ostrovů. A to jsme jich navštívili 10, z toho Karpathos 3x.
Bohužel letos se u nás z rodinných důvodů Řecko nekoná.
Zájezd jsme vloni kupovali jako first a když si vezmu, že v ceně je kromě ubytování a letenky i nocleh na Santorini, 2 x doprava autobusem do přístavu na Santorini, zpáteční lodní lístek rychlolodí na Ios, tak se to docela dalo. Ale když jsem viděla letošní ceny CK za dovolenou na Kykládách, např. kombinace Santorini - Ios - Naxos, tak to byla síla. To už jedině bez CK.
Uživatel: petrami 25.7.2015  
No pekne ste ma navnadili :-) uz len 31 dni a uvidim tu krasu nazivo (x)
Snad koncom augusta uz ostrov nebude party mladeze a zazijeme klud Iosu.
Ak sa bude dat, poslem z ostrova aktualne informacie
__| |o| --| |.|
Uživatel: slon11 26.7.2015  
V pátek jsme se vrátili z Iosu - Mylopotas - Villa Gorgona. Byl to náš třináctý řecký ostrov a byli jsme nadšeni. Ostrov je jiný a má své specifika. Největší překvapení byl tuleň na pláži Ag. Theodotis. Fotodokument na : http://slon11.rajce.idnes.cz/15.07.14.-24._Recko_-_IOS_-_Mylopotas_Santorini_.
Postupně doplním popis k fotkám...
Uživatel: Budíček 26.7.2015  
Chtěla jsem se zeptat, kolik stojí cesta rychlolodí ze Santorini na Ios za osobu? Díky. )O(
Uživatel: slon11 26.7.2015  
Tera Jet 29,50 éček
Uživatel: Budíček 27.7.2015  
Ok, díky moc za info.
Uživatel: Milka121 27.7.2015  
Děkuji Slonovi za nádherné fotky, které se pro mě za pouhých 40 dnů promění ve skutecnost :-) -|- (F) (x)
Uživatel: cilf 19.8.2015  
Ahoj,
včera jsem se konečně dostal k tomu, abych udělal recenzi hotýlku „Island house“, takže kdo má zájem, může se podívat a třeba načerpat inspiraci na příští rok :-)
http://www.recko.name/recenze.php
No a Milku121 to čeká už za pár dní, takže přeji skvělou dovolenou a ty nejlepší zážitky..., věřím, že se Vám tam bude moc líbit :-).
Uživatel: petrami 19.8.2015  
Milka, ty nas vystriedas :) tak ked bude wifi, urcite dam info o aktualitach z Iosu...
(F)
Uživatel: Dejna100 19.8.2015  
S Milkou budeme bydlet ve stejném ubytování přijedem o den dříve a s Petrou se vystřídáme.tak posílej čerstvé info. :-)
Uživatel: cilf 20.8.2015  
No paráda holky :-), tak si užijte skvělý pobyt v Island house a na Iosu. Je to fakt nádherný ostrov a opravdu se mi vryl pod kůži. No a samozřejmě mi pozdravujte Frangoulise, Dimitru, Annu i Margaritu, oni si mě budou určitě pamatovat :-).
Jo a holky doporučuji nevynechat na Iosu gastro zážitky jako sýr Xino, místní med, rakomelo, chlazený jogurt a mussaku v taverně the Mills :-). Jinak pro mě nej pláž byla Triss Ekklisies..., takže přeji skvělou dovolenou.

(F) (x)
Uživatel: petrami 20.8.2015  
Tome, vieš mi odporučiť nejakú dobrú rybiu tavernu? Mam hrozne rada morské potvory a ryby, preto dobra rada príde vhod :-)
Uživatel: cilf 20.8.2015  
Co mám já zkušenosti z Iosu, tak já měl skvělé spaghetti sea food v taverně Antonis na Maganari beach. No a potom taverna Drakos, přímo v Gorgoně, je prý vyhlášená psarotaverna (rybí). Jako viděl jsem tam objednávat lidi ryby a mořské potvůrky a vypadaly fakt skvěle. Mají tam dokonce takovou větší káď, odkud berou přímo čerstvé ryby a na špagátku jsem tam viděl „odpočívat“ chobotnice. Jinak co jsme se ptali na dobrou rybí tavernu majitelů hotýlku Island house, tak nám doporučovali nějaké taverny přímo v přístavu, ale už si přesně nepamatuji jméno, myslím že „The Tree“ nebo tak nějak.
Jinak Petro, napiš mi do vzkazů tvůj mail a pošlu ti takový můj menší průvodce po Iosu, třeba se ti bude hodit :-). Jsou v něm tipy na zajímavé místa, pláže a právě také na taverny :-)
Uživatel: janavi 20.8.2015  
Dano, my budeme od 4.9. v Mylopatas taky - v Gorgoně, tak jestli přijdete s Milkou do psarotaverny Drakos u Gorgony, tak se uvidíme. Prohlídla jsem si fotky od Siona11 a je to nádhera, získala jsem tam i informaci, že do Chory je to z Mylopotas 40minut, no tak pro mě asi hodinka s kocháním. Chystám se někdy ráno, ale do Chory se asi dá chodit pořáe. Opačným směrem vidím na GE starou oslí stezku a kruhy na mletí obilí - nevíte někdo, jak je daleko od Mylopotas?
Uživatel: cilf 20.8.2015  
Na jihovýchodní stranu z Mylopotas (opačnou než do Chory) vede šotolinová cesta a oslí stezky na pláže Sapounochroma a Klima. Na bližší pláž Sapounochroma je to od vily Gorgony cca 3,5km na pláž Klima o cca 1km dál. Obě pláže jsem chtěl dát právě pěšky, ale bohužel nezbyl čas :-(.
Do Chory se dá samozřejmě dojít pěšky, odhadl bych to opravdu na těch 30-40min. Ale přímo od Gorgony jezdí autobus, který stojí tuším 1,60eur na osobu nebo lze využít taxík, který Vás odveze z Mylopotas do Chory za 5eur.
Jinak Jani, dej sem fotku z GE a pokusím se „lokalizovat“ tvůj požadavek :-).
Jo jinak holky, pokud máte zájem, napište mi do mé schránky své mailové adresy a pošlu toho svého průvodce. Milka121, už ho ode mě má :-)
Uživatel: Dejna100 20.8.2015  
Jani,mrzí mě to,ale 4.9 se přesouváme z ostrova,takže to asi nevyjde-holky,ale ráda bych se s vámi setkala.
Uživatel: janavi 21.8.2015  
Dano, to je škoda, ale těším se na tvoje info.
Tomáši, děkuji. A jak brzo ráno jezdí autobus do Chory?
Uživatel: cilf 21.8.2015  
Přesně už si to nepamatuji, ani nemám foto. Ale řekl bych, že to jezdí relativně brzo na řecké poměry, snad už kolem 6-7. Vím, že v druhé půlce září jsme už viděli jezdit ráno děti do školy. Interval odjezdů je 30min.
Uživatel: janavi 21.8.2015  
Díky.
Tak doufám, že studenti už budou v září částečně ve škole, ale počítám s tím, že nějakou tu diskotéku budeme muset vydržet.
Nejel někdo z Iosu na Sikinos?
Uživatel: cilf 23.8.2015  
Výlet na Sikinos jsem chtěl dát, ale bohuzel v druhé půlce září už nejezdili trajekty na trase Ios-Sikinos tak často. Musel bych zůstávat déle než jednu noc a to se mi moc nehodilo do plánů :-(.
Co jsem viděl v Mylopotas nebo i v přístavu, tak zde byly i nabídky na jednodenní výlet na Sikinos, ale těmto organizovaným výletům se zásadně vyhýbám, takže jsem to raději vzdal a nechal si Sikinos na příště.
Ale teď jsem se díval na openseas.gr a jezdí to, ale fakt omezeně. V obou směrech to jezdí tak jednou za 2dny :-(
Uživatel: cilf 23.8.2015  
Jinak holky,
kdyby některá z Vás měla zájem, zašlu Vám mapu Iosu. Myslím, že se to stihne úplně v pohodě, než odjedete. Přece je to jen ještě 10 dnů a česká pošta to musí zvládnout, ne? :D
Jedná se o velmi podrobnou mapu ostrova od společnosti Terrain, která je asi nejlepší, co se týká map v Řecku. V mapě jsou vyznačeny i turistické stezky. Takovou skvělou vychytávkou těchto map je to, že jsou zde velmi podrobné informace o plážích. Z mapy lze vyčíst, jestli je daná pláž písčitá, či oblázková. Jestli se na pláži nachází přirozený stín (stromy apod.) a dokonce jaké je dno moře u pláže, jestli písčité či kamenité :-).
Takže pokud bude mít některá z Vás zájem, zašlu k zapůjčení zadarmo. Mapa je z kvalitního, voděodolného papíru, takže není třeba mít strach o zničení :-).
Takže piště do kontaktů v případě zájmů.
http://www.terrainmaps.gr/index.php?l=en#products-books
Uživatel: petrami 23.8.2015  
Ahojte,
poznáte nejakú dobrú požičovňu skútrov v Mylopotas?
Vďaka, Peťa
Uživatel: Milka121 24.8.2015  
Ahojte :-) Koukám, že cestovní horečka nepostihla jenom mě, už to máme opravdu za pár. Dnes mi přišly pokyny k odbavení, letíme 4.9. v 11.50 z Prahy, první noc máme zabukovaný penzion na Santorini a ráno v 6.45 odplouváme k vysněnému Iosu. Čtyřkolka zamluvená, seznam nejlepších taveren vytištěný, navigace aktualizována, tak to jsem zvědavá, na co letos zapomenu :-)
Těším se na setkání v taverně Drakos, nejspíš tam budeme často, mořské potvory můžeme po kilech :-)
Tak ať nám to uteče, ozvu se pak s aktualitami z Iosu. Všem přeji krásnou a v klidu prožitou dovolenou!
Uživatel: petrami 25.8.2015  
Horucka ako sa patri :-) dufam vsetko zbalene |.| :o: |-| |:|
Uz sa tesiiiim (x) (F) (x)
Uživatel: janavi 25.8.2015  
Petro, těším se na info z Iosu! Měj se krásně!
Uživatel: petrami 25.8.2015  
Dakujem Jani, uz sme na letisku v Brne...tak este par hodin a znovu pocitim vonu Grecka (-)
Uživatel: janavi 25.8.2015  
Peťo, vy letíte z Brna? No tohle, my musíme jet z Brna do Ostravy, dnes jsem už koupila lístky. No ale do Brna přiletíme, mají ho jako mezizastávku. Už se do Mylopatas těším, snad přežijeme i ty diskotéky.
Uživatel: petrami 27.8.2015  
Ahojte! Zdravim z Iosu. Uz mame za sebou prve kupanie- more v Mylopotas je vazne nadherne, krasny zlaty piesok. Je tu prijemne teplo, len dost fuka. Podla miestnych uz niekolko dni, ale vraj sa to ma zlepsit (neviem ci to nebola len milosrdna loz :D ). Dovolenkujuci- vacsinou mlade a starsie pary, rodiny s detmi...par mladeznikov ale nic extremne. Farout vecer vyhrava co pocitia hlavne v Gorgone, no v nasom Marcos beach je uplny klud a pokoj..je v zavetri, tak absolutne vietor neprekaza pri vecernych posedeniach na terase.
Poobede ideme do Chory, poziciame skuter a zajtra vyrazame skumat ostrov...

No a Jani, tiez sme to tak mali, no a potom somvolala do CK ci je mozne odletiet z brna...a dalo sa. Len s medzipristatim v Ost. Skus sa spytat, my pristavame 4.9. V brne. :o:
Uživatel: janavi 27.8.2015  
Petro, díky za info z krásného Íosu. Doufám, že v září se už bude v Gorgoně v noci spát! Odlet z Ostravy už necháme, máme to tak ve smlouvě, lístky na vlak jsou zaplacené s dobrým spojem do Studénky a dalším vlakem přímo na letiště Mošnov.
Uživatel: petrami 28.8.2015  
Jani urcite ano..uz teraz tej mladeze tolko nie je...a celkovo je citit koniec sezony
:-)
Ale mate sa na co tesit...je to uzasny ostrov (F)
Uživatel: cilf 30.8.2015  
Ahoj Petro,
to je skvělá zpráva, že se Vám na Iosu tolik líbí. Je to opravdu úžasný ostrov a má toho opravdu hodně, co nabídnout. Tak jak teda dopadlo první prozkoumání ostrova na skútru :-), no a co Chora :-).
Uživatel: petrami 3.9.2015  
Ahojte (F)
Chora je uzasna..uzke biele ulicky s modrymi okenicami, pricom nikdy nevies kam ta zavedu :-) niekomu do obyvacky? :-) :-)
Ale uz sa nam to krati, zajtra odlet domov.
Inak holky, nezabudnite nieco s dlhym rukavom..vecer ked pofukuje, tak to isto ocenite...
Inak pocasie je super, ziadne extremne horucavy. Vcera par oblakov, hlavne poobede, ale dnes uz ti vyzera ovela lepsie...uz ani tolko nefuka (-)
Uživatel: petrami 3.9.2015  
No a ohladom taverien...velmi sme si oblubili Mills v Chore a restauraciu v pristave zameranu hlavne na gyros- najvacsi a najlepsi gyros aky som kedy jedla. Urcite vyskusajte. Nepamatam si meno, ale je na namesti hned oproti moru medzi dvomi tradicnymi tavernami..
Takisto taverna Antonis na Manganari...skusili sme aj vedlajsiu Antonios, ale nejak neohurila.
Petra (-)
Uživatel: janavi 3.9.2015  
Peťo, díky za zprávy z Íosu! Letíme nakonec z Brna tím letadlem, kterým přiletíte.
Uživatel: petrami 3.9.2015  
Super Jani! Sa vystriedame -|- :-) :-) :-)
Prajem ti krasnu dovolenku. Ios je skvely ostrov...iny ako ostatne. Vascinou som bola zvyknuta na zelene ostrovy, no tento je priam skalnaty...no ved uz za par dni to uvidis na vlastne oci (*)
Uživatel: Dejna100 3.9.2015  
My zatím aktuálně ze Santoriny zítra hurá na Ios :-)
Uživatel: Milka121 5.9.2015  
Zdravím všechny z nádherného Iosu! Jsme tu od rána a už jsme se stihli opalit na AG.Theodoti beach. Je tu opravdu horko, až moc a vetřík jen lehký.
Máme půjčenou čtyřkolku na 10 dnů a chceme projet ostrov křížem krážem :-) Večer jedeme na první ochutnavku Chory. Už se těším.
Frangoulis s rodinou zdraví Tomáše, hlavně dcera si te pamatuje dobře :-) Ubytování v Island House nemá jedinou chybu. Připadáme si jako v ráji.
Uživatel: Dejna100 5.9.2015  
Naprostý souhlas,vedro je tu jak v pekle dnem i nocí,jediné na co jsme nebyli připraveni-nálety komárů na balkoně se nedá večer být,dnes jsme se jim snažili utéct k moři-marně.Zdravíme z tohoto krásného ostrova domů.
Uživatel: petrami 5.9.2015  
Kocky uzivajte slniecko a more... :-) zavidim a momentalne spominam pri prechadzani fotiek
Ten vietor sme si odkrutili asi len my :-) :-) :-)
Uživatel: Dejna100 7.9.2015  
Zdravíme,dnes kapku konečně začlo foukat,ale vedro pořád maximální.Na sousedním ostrově už 2den hoří..
Uživatel: janavi 8.9.2015  
Pozar je na Sikinosu, vcera jeste slehaly plameny, ale ted uz se ani nekouri, dva dny to byl obrovsky dym. Na Iosu je nadherne, vcera jsme byli na plazich Agia Theodothi a na Psathi, nahodou jsme se potkali a poznali s Milkou u Homerovy hrobky a pak jeste jednou v taverne. Dejno, kde bydlite?
Uživatel: Dejna100 8.9.2015  
Jani,v Island house,včera jsme byli na večeři v Drakosu a marně jsme tě vyhlíželi :-)
Uživatel: Milka121 8.9.2015  
Ahojte, dnes jsme byli na úžasné pláži Manganari, je to úplný ráj. Krásný píseček, teplá voda a našli jsme velké mušle. Tak se nám tam líbilo, že jsme druhou plánovanou Tri klies přesunuli na zítra. A oběd v taverne Antonis byl taky fantastický :-)
Uživatel: Dejna100 8.9.2015  
Na Manganari jsme dnes byli taky opravdu úžasná pláž,dá se tam být celý den ani se nám nechtělo vracet..
Uživatel: janavi 14.9.2015  
My chceme zajet na Manganari dnes. S Milkou jsme povecereli uz podruhe v Drakosu,vcera ale v dost velkem vetru.
Dejno, kdy odjizdite na Santorini? Nesetkame se na trajektu? Nas jede zitra va 12hod.
Fotka je z krasne Psati. Ted uz tam jsou velke vlny.
Uživatel: janavi 14.9.2015  
My chceme zajet na Manganari dnes. S Milkou jsme povecereli uz podruhe v Drakosu,vcera ale v dost velkem vetru.
Dejno, kdy odjizdite na Santorini? Nesetkame se na trajektu? Nas jede zitra va 12hod.
Fotka je z krayne Psati. Ted uz tam jsou velke vlny.
Uživatel: Dejna100 15.9.2015  
My jsme byli na Santoriny uz od neděle a ted uz sedime ve vlaku domu :-(
Uživatel: cilf 16.9.2015  
Ahoj holky,
tak doufám, že se Vám všem na Iosu líbilo a podle reakcí tady na fóru musím říct, že asi ano. Pokud opravdu splnil Ios Vaše touhy a přání, tak jsem za to moc rád. Svůj cestopis jsem psal, tak jak na mě Ios působil na konci loňského léta a třeba jste si ho zamilovali a propadli jeho kouzlu tak jako já.
Jinak moc díky za pozdravy od majitelů hotýlku Island house, akorát by mě teda zajímalo, která dcera si na mě takhle vzpomněla, jestli Anna nebo Margarita :-).
Asi už jste všechny doma, ale budu moc rád, když napíšete sem do fóra své zážitky a postřehy z ostrova. Ať to poslouží dalším lidem, kteří se vydají na tento úchvatný ostrov, moc díky :-).
Tomáš
Uživatel: janavi 17.9.2015  
Tomáši, Ios byl opravdu nádherný a tvoje informace nám moc pomohly. Třeba na pláž Tris Eklisies jsme šli podle tvého cestopisu a byl to úplný ráj. ( na fotce)
Ios je bezvadný pro lidi, co si nechtějí půjčovat auto, dá se cestovat autobusem a pěšky. My jsme měli auto na 3 dny, další 3 dny jsme byli na Folegandrosu a Sikinosu, jednou jsme si zajeli na Manganari autobusem, tím jsme jezdili i do Chory. Mládežníci už nerušili, byl tam božská klid. (až na jednu svatbu s nočním ohňostrojem) . Ubytování v Gorgoně nemělo chybu.
Uživatel: Dejna100 18.9.2015  
Ios je opravdu krásný jak ráda bych byla zpátky. Misto toho ležím ve špitále. .Když se daří , tak se daří. U :-(
Uživatel: Milka121 18.9.2015  
Ahoj (nejen) milovníci Iosu! :-)
Dnes jsem dostala obrovskou kytku od muže jako poděkování za úžasnou dovolenou. Zasloužil by jí dostat především Tomáš, kterému tímto moc a moc děkuji, bez jeho cestopisu a galerie bych nejspíš Ios letos ještě neobjevila.
Je to opravdu úžasný ostrov, nejen pro plážové povaleče, ale i pro průzkumníky, nabízí spoustu krásných zákoutí jak v Choře, tak v horách a na plážích. Je to ostrov vhodný i pro gurmány, tolik lahůdek, jaké zdejší taverny nabízí, jsme ještě nikde nezažili :-)
Vykoupali jsme se na devíti plážích, každá je jinak krásná, je těžké rozhodnout, která je ta nej, ale pro nás asi Loretziana, pro svou opuštěnost, divokost, nádherně průzračnou vodu a smaragdově nazelenalé skály, které zátoku svírají. [o]
Až zpracuji fotky, udělám galerii a krátké povídání o Iosu mýma očima :-) Fotek jsem přivezla opravdu moc a momentálně mě čeká rekonstrukce kuchyně, ale za 14 dnů se na to hned vrhnu.
Všem Iosákům přeji krásné babí léto a Dejně brzké uzdravení!
Uživatel: cilf 21.9.2015  
Tak paráda holky, to jsem moc rád, že Vás Ios dostal tak jako mě. A jsem nadšen, že Vám Ios nabídl to, co jste si přáli zažít a vidět. No a mě zase takové zásluhy určitě nedávejte :-). Já jen napsal cestopis, tak jak na mě Ios působil a jak jsem ho zažil. To vy jste měli tu „chuť“ si ho přečíst a zažít Ios na vlastní kůži a jsem moc rád, že očividně splnil Vaše přání a touhy. No a ten „průvodce“ byl pro Vás jako bonus, aby Vám třeba trošku napomohl k ideálním zážitkům :-).
Ale zase na druhou stranu musím říct, že mě Vaše chvála těší a vážím si ji.
Jo a Milko, která dcerka si mě teda pamatovala?
Jinak pokud budete některá z Vás psát cestopis nebo dělat fotogalerii bude to paráda. Pokud ne, tak klidně napište ty nejlepší zážitky zde a nebo třeba také tipy na zajímavé pláže, či taverny.
Mějte se
Uživatel: janavi 29.9.2015  
Tomáši, tvůj cestopis s námi samozřejmě cestoval taky a moc nám pomáhal. Na druhé straně rádi objevujeme sami. Ios je nádherný. Z Mylopotas jsme se jednou večer vypravili na levou stranu na kopec a po oslích stezkách a dohlídli na pláž Sopounochoma, byla krásná, ale k ní by to byla další hodina.
Dejno, doufám, že už jsi doma v pořádku!
Uživatel: RottenFox 30.1.2016  
Ahoj,
prosím znalé Iosu o radu. :-)
Kudyma pěšky z přístavu nahoru do Chory?
Tak jak napovídá Google ( [o] ), nebo to jde lépe jinudy?
Děkujiiii. :-)
(-)
Uživatel: janavi 30.1.2016  
Petre., samozrejme mnohem kratsi primou cestou nahoru po schodech. Silnice to hodne obtaci.
Uživatel: cilf 30.1.2016  
Ahoj,
Janavi má pravdu, mnohem kratší je cesta po schodech přímo z přístavu nahoru do Chory - viz fotka mapky, cesta vyznačena černě. Přímo z přístavu je tuším nějaké značení a je to o dost kratší než to obcházet po cestě. Jinak z přístavu do Chory jezdí samozřejmě autobus a přes léto v intervalu 30min.
Uživatel: RottenFox 30.1.2016  
Pro janavi ze dne 30.01.16/17:37
A výborně. Google mi právě chodník vůbec nenabízel.
No, otevřel jsem maps.me a ty, zdá se, ony schody ukazují:
http://img9.rajce.idnes.cz/d0903/8/8120/8120576_b8f9f4bd794ed38aca67f8f5ac5fe321/images/_20160130_184305.jpg
a i trasu:
http://img9.rajce.idnes.cz/d0903/8/8120/8120576_b8f9f4bd794ed38aca67f8f5ac5fe321/images/_20160130_184526.jpg?ver=0
Tak děkuji pěkně. ::¯
Uživatel: RottenFox 30.1.2016  
Pro cilf ze dne 30.01.16/18:47

Tak to mám správně, koukám.
Taky děkuji.
A o autobusu vím, ale rád bych právě šel nahoru pěšky a i u toho něco vyfotil. Ale díky za info. :-)
Uživatel: Batty 23.2.2016  
Ahojte.
Viete mi poradit dobru pozicovnu aut na Iose ? Ake su moznosti a ceny pozicania nejakeho maleho auta, s plnym poistenim alebo zo spoluucastou ?
Tiez by som rad vedel, ci je tam moznost jednodnovych vyletov napriklad na Sikinos, alebo Folegandros a kolko asi zaplatim za tieto vylety ?
Dakujem. :-)
Uživatel: janavi 23.2.2016  
My jsme měli auto od Rent car scooter ATV Ios road runner v přístavu tuším za 90 Eur za tři dny, byli jsme moc spokojení. Využívali jsme i autobus. Na Sikinos se dá jet na jeden den, asi 5,50 tam a 5.50 Eur zpátky, na Folegandrosu se musí přespat,
Uživatel: Batty 23.2.2016  
Janavi - a to je aka lod za 5,50 € na Sikinos - nejaka mala v pristave ?
Uživatel: janavi 24.2.2016  
Ne, ne, velký trajekt s jezdícími schody, ty pomalé jsou levnější a na Sikinos je to malá vzdálenost, rychlé jsou drahé. Na Sikinos by měla jezdit i výletní loď, ale to jsme nezjišťovali.
Uživatel: Batty 27.2.2016  
Janavi - dakujem, pozeram ze sa mozno stretneme na Milose tento rok :-) :-) :-)
Uživatel: tony2 28.4.2016  
Tak jsem zarezervovala na září ubytování na Iosu - Venus, Manganari - tak trošku z nostalgie - chceme na stará známá místa - to se těším!!!! Po týdenním pobytu na Naxosu 4 dny na Iosu a pak Athény! (x) (F)
Uživatel: Batty 21.6.2016  
Cauko z Iosu. Je tu pekne a teplo, vietor fuka iba slabucko. Na slnku pocitovo asi 40 stupnov, da sa byt bud v mori, alebo pod slnecnikom, more je uz dost vyhriate. Ubytko Ostria Village je uplne najlepsie ake sme zatial mali.Najlepsia plaz samozrejme Manganari, potom Psathi a Agia Theodoti. Auticko mame pozicane cez Trohokinisi - Fiat Panda za 28 € na den, zo spoluucastou 450 €. Neviem ci to uz niekdo pisal, je tu spravena nova asfaltka priamo na plaze Lorentzina a Almyros. Zajtra este ideme na Paleokastro a tym padom vstetky zname a dostupne miesta mame prejdene. Vecer radi chodime skor do pristavu Gialos, ako do Chory, pretoze v Chore to nieje moc dobre - je tu vela opitych aglicanou, dost brutus :-(
Ceny benzinu 1,56 €, gyros 2,20 €, pizza 7,50, zmrzlina 2,20 €. Onedlho pokracujeme na Milos.
Uživatel: stewoo 21.6.2016  
Batty na Milose si priprav o 20 centov viacej na benzin a o 30 centov viacej na gyros :-)

Tak sa zbytocne nezdrzuj na Iose a švihaj na Milos ;-)
Uživatel: irmma 29.6.2016  
Zdravím z krásného Iosu, počasí super, voda jak kafe, větší přehlídku kérek a švédsko-anglických maskulatur a barbien jsme nikdy nevideli
Uživatel: jerabinka 7.8.2016  
Dlouho nebyl pozdrav z Iosu. :-) Podělte se s námi o nějaké letošní zážitky kdo už máte Ios 2016 za sebou (F) (-)
Uživatel: Apella 24.8.2016  
Ahojte, my sme boli zaciatkom jula na Iose, stravili sme tam 9 dni. Najskor sme stravili 3 noci na Santorini. Dovolenka bola super, byvali sme v Mylopotas, Chora krasna. Auto sme mali na 3 dni, ale kedze sme boli viacej ludi, tak sme sa museli prisposobit, co mi nie uplne vyhovovalo, kedze som chcela vidiet viac miest. Napr. z Manganari sme utiekli kvoli velkemu vetru, celkovo bol vietor niekedy otravny vsade na ostrove. Aj minuly rok na Karpatose nam niekedy vietor vedel zneprijemnit den, preto uz rozmyslam kam buduci rok, aby sme sa takemuto vetru vyhli.
Uživatel: TomSelect 3.9.2016  
Ahojte, aktuálne na Iosu slnečno, veterno :-) podľa miestnych má fúkať ešte zajtra a od pondelka vraj vietor ustane. To by bolo fajn, pretože dnes som k Homerovmu hrobu pomaly nedošiel... Skútrik ale statočne zabojoval a ten výhľad fakt stal za to. Zas to má výhodu, že ľudí som stretol minimum. Celkovo je tu pomenej turistov, mládež takmer už žiadna. Farout včera večer totálne prázdny, detto v Chore.
Uživatel: TomSelect 3.9.2016  
Agia Theodoti včera absolútne prázdna, no vietor a vlny.
Uživatel: TomSelect 3.9.2016  
Skúter mám požičany na 15 dní, tak to na preskúmanie ostrova dúfam bude stačiť :-). Chora je kúzelna.
Uživatel: cilf 5.9.2016  
Ahoj Tome,
Zdravím na Ios a věřím, že si to užíváte parádně. Počasí jak je vidět vychází, teda až na ten vítr. Ale podle serveru Windyty to vypadá, že se to fakt utiší a bude foukat o dost méně. Dneska a zítra okolo 15km/h a od středy pod 10km/h, což je na Kyklady prakticky bezvětří. Doporučuji stáhnout do mobilu aplikaci Windyty, co se týká předpovědi větru, je fakt super. Nám to letos na Serifu dost pomohlo, protože jsme měli skoro pořád okolo 30-40km/h a podle směru větru jsme vybírali pláže, ať jsme trochu v závětří. Ale jízda v tom větru na skútru byla teda taky fakt zážitek. Když jsem jel přes hory jeden den sám, byl takový nárazový vítr, že mě to málem sfouklo a skútr 125ccm jel proti větru jen 40km/h a běžně umí jet i 80/kmh, no zajímavý zážitek. Tak přeji hodně šťastných km za bezvětří a plno skvělých zážitků. A pozdravujte od mě v Island house.
Tomáš
Uživatel: Batty 5.9.2016  
Fuha 15 dni na Ios ? No to je az moc :-) :-) :-) nam stacilo 7 dni a uz sme sa aj trosku nudili, vela tam toho na pozeranie nieje.
Je super ze uz tam nemate anglicko-svedsku mladez. Prajem peknu dovolenku ::¯
Uživatel: Milka121 5.9.2016  
Zdravím na Ios a také do Island House :-) My byli na Iosu 9 dní a ještě bysme si to klidně prodloužili. Každý má jiné představy o poznávání na dovolené, ale ani za 9 dní jsme nestihli všechny plány. Např. pláž Kalamos nevyšla, což mě dodnes mrzí. Byli jsme loni od 5.9. a ze začátku bylo neskutečné vedro a bezvětří, pak začalo trochu foukat a bylo to lepší. Užijte si krásný Ios s nádhernými plážemi a Chorou! ::¯
Uživatel: TomSelect 7.9.2016  
Ahojte, tak vietor sa podľa predpokladov utíšil a včera a dnes boli fakt príjemné teplé dní s miernym vankom. Keďže sme tu celá rodina ja, manželka a dvaja (našťastie rozumní) tínedžeri program je poskladaný z kompromisov. Dnes to bola Mylapotas, chytali sme bronz, blbli v mori atď, proste relax.
Zajtra dá chystám opäť smer východné pobrežie. Tri dni venujem Naxosu začiatkom budúceho týždňa.
Inak bol som na skútri na Managari a bolo to dosť veselé v tom vetre a v mrakoch v horách. Stretol som asi dve autá, na Managari bolo zopár ľudí, taverny zivali prázdnotou. Možno to zajtra zopakujem, uvidím podľa počasia a nálady :-)
Zatiaľ super dovolenka a ešte polovica pred nami.
:-)
Uživatel: TomSelect 7.9.2016  
Včera ráno bolo mrakov dosť, na pobreží sa to v priebehu dňa vyčistilo.
Uživatel: TomSelect 7.9.2016  
Toto už je veselši pohľad, dnes bolo krásne.
Uživatel: TomSelect 7.9.2016  
Na obed sme boli v taverne Drakos
Uživatel: jerabinka 8.9.2016  
Pro TomSelect ze dne 07.09.16/22:45

Nádhera taky je to můj sen navštívit Ios a Naxos součastně. Krásnou dovolenou :-)
Uživatel: TomSelect 10.9.2016  
Včera bolo na Paleokastru dosť živo. Všetko domáci, asi veľké upratovanie alebo sťahovanie, pretože som na tom úzkom chodníku stretol naložené mulice. Taktiež pri kostolíku viď foto. Je obdivuhodné s akou istotou prejdú chodník skôr pre kamzíkov.
Uživatel: TomSelect 10.9.2016  
Ešte jedna zo starého hradu.
Uživatel: Batty 13.10.2016  
Náš Ios 2016

https://www.youtube.com/watch?v=o7mNNwa2SMk

:-)
Uživatel: Vasso 25.10.2016  
Dobrý den, uvažuju o příští dovolené a ptám se zkušených: jaká je cesta z Mylopotas do Chory? V pohodě pěšky? Jezdí taxíky? Funguje na Iosu autobusová doprava? Předem díky za všechny info!
Uživatel: RadimZ 25.10.2016  
Vasso: Pěšky je to docela dost do kopce a odhadl bych to tak na 30 - 40 minut. Ale jezdí od tam docela často autobusy. Taxíky samozřejmě taky.
Uživatel: Vasso 25.10.2016  
To RadimZ: Moc vám děkuju!
Uživatel: janavi 25.10.2016  
Autobus jezdí snad po hodině, pěšky jsme šli zkratkou z Chory do Mylopotas, jsou to tak 3km. Foto je pohled na Mylopotas z kopce na druhé straně od Chory.
Uživatel: Vasso 25.10.2016  
Když nebude chuť šplhat do Chory, nají se člověk a nakoupí přímo v Mylopotas, předpokládám... Autobusem se dá projet alespoˇm část ostrova, nejlépe po dalších plážích? Jezdí autobus i v červnu? Četla jsem, že před sezonou bývá Ios docela mrtvý.
Uživatel: irmma 25.10.2016  
Záleží, kde budete bydlet, my jsme chodili do Chory skoro každý večer, svižnou chůzí na začátek města tak 20 min. Měli jsme to z hotelu Marcos beach kousek, je trochu v kopci při hlavní cestě. Bus jezdil snad co půl hodiny, a to jste tam hned.
Uživatel: Vasso 25.10.2016  
Ireno, přímo do Marcos Beach. Líbilo se vám v hotelu? Na fotkách vypadá hezky...
Uživatel: irmma 25.10.2016  
Ivo, nám se tam líbilo strašně moc. Je to příjemný hotýlek, ke konci června nebyl ani nijak zaplněný, čistý, majitel je Řek a manželka Angličanka, klienti hlavně Angličané, Italové a trocha švédské omladiny. Měli jsme obavy z termínu červnové "švédské párty" ale v hotelu byl naprostý klid. Pařmeni se soustředili na pláži a pak navečer se organizovaně přesouvali do Chóry. Nakonec jsme byli rádi, bylo to i dost vtipné:-) Jela bych hned znovu!
Uživatel: Vasso 25.10.2016  
Ireno, mic si mě potěšila každým slovem. Osobní zkušenost je nejlepší. Plánuju taky červen, ideální termín v podstatě všude. Děkuju!
Uživatel: irmma 25.10.2016  
Určitě nebudete litovat, chce to půjčit si nejlépe motorku a jezdit. Pláže jsou krásné, často jsme tam byli i sami a na ty jsme se znovu vraceli. Cokoliv ráda zodpovím.
Uživatel: Vasso 25.10.2016  
Skvělé, moc děkuju, kdyžtak napíšu do vzkazovníku :-)
Uživatel: brrouk 27.10.2016  
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat jak to vypadá na tomto ostrově s nájezdy " pařící omladiny". Výše byl uveden termín "švédská párty", pár let dozadu, když jsem na netu hledal další destinace v řecku, tak Ios byl popisován jako oblíbený cíl anglické mládeže na kalby.
Bohužel mám osobní (pracovní) zkušenosti, co za bordel dokáže omladina vyprodukovat (uznávám, že jsem nebyl jiný), ale už jsem se dostal do stádia, kdy na dovolené vyhledávám klid a pohodu, večerní courání městečkem a pozorování řecké pohody a ne pubertální orgie.
Ty už mám bohužel/zaplaťpánbů za sebou :-)
Díky
Brrouk
Uživatel: irmma 27.10.2016  
My jsme byli po 20.červnu a to uz se omladinou fest hemzilo,pac kolem 20. je termín Swedish Midsummer, kazdorocni velke party. Chora jen sumela, ikdyz ostatně jako každý večer,ale agentury to mají zmakle a organizovane si je svazi do barů a klubu. Osobně jsme se nesetkali s nějakým vytrznictvim nebo bincem. Pokud pojedete zkraje června nebo po prázdninách tak bude určitě klid. Pláž v Mylopotas se plní spíš až se vyspi
Uživatel: Milka121 27.10.2016  
My byli na Iosu loni od 7.9. do 19.9. V Mylopotas ještě několik mladých bylo, ale opravdu málo a spíš se váleli na pláži nebo vysedávali po barech. Večer absolutní klid, žádné disco, bydleli jsme pár metrů od pláže a pohoda. V Choře večer bylo víc lidí, ale taky žádný "virvál". Přes den na většině pláží minimum lidí, někde jsme dokonce byli úplně sami. Později tak kolem 12.9. byl klid už všude.
Uživatel: brrouk 27.10.2016  
Díky za info, i když jste mě moc nepotěšili.
Řecký relax si musím užívat prvních 14 dní prázdnin, tak Ios bude na řadě, až se synek nebude chtít zúčastňovat rodinných dovolených.
Dávám tomu 4 roky, doufám že to Ios vydrží.
Díky
Brrouk
Uživatel: Batty 28.10.2016  
Pro brrouk ze dne 27.10.16/22:49

My sme boli tento rok v termine 16-23.6.2016 a uz ich bolo na nas vkus az moc :-( :-( :-( Chora vecer dost plna a ked sme rano o 8 hodine isli na prechadzku Chory, tak mladez sa akurat vracala zo zuru vyspat ::_
Kludne je pristav Ghialos aj vecer.
Ked chces kludny ostrov, tak si vyber iny ostrov, napriklad Milos :-) :-) :-)
Uživatel: TomSelect 31.10.2016  
Ahojte, plne podpisujem čo píše Milka121 - v septembri/září je to úplne v pohode. Moje skúsenosti z tejto sezóny 29.8-17.9. Skvelé tri týždne. ::¯
Uživatel: hynek 1.11.2016  
To Batty: To jsi mne Romane moc nepotěšil! :-) My tam letíme zrovna mezi 20-30. červnem! Švédsky neumím, takže nezbývá než vzít špunty do uší, nebo bivakovat na jihu ostrova! :-) My jsme ale docela přizpůsobiví, tak to snad dáme... ::¯ :-)
Uživatel: janavi 1.11.2016  
Hynku, ničeho se neboj, nakonec budeš příjemně překvapen, jaký je Ios klidný ostrov. Pláže jsou krásné a rozhodně nejsou přelidněné, Chora je nádherná!
Uživatel: hynek 2.11.2016  
Jano dík za potěšující zprávu. :-) Každopádně mám na Ios pech. Dnes ráno jsem si zajistil u CK zájezd a obratem si objednal i mapu od vydavatelství Terain. Objednávku mi potvrdili, ale za chvíli mi přišel další mail, že byl bohužel někdo rychlejší a 30 minut přede mnou mi jí vykoupil, takže jsem bez mapy! Další dodávka bude nejdříve v květnu příštího roku, což je o ničem... :-( Tak budu zkoušet v zahraničí.... Nemá někdo kontakt na jiného dodavatele, kde by se ještě dala sehnat?
Uživatel: tony2 2.11.2016  
Hynku, zdravím tě a ráda bych tě uklidnila, že na Iosu není zvláště potřebná podrobná mapa-je maličký a projedeš ho bez problémů za chvíli - stačí mapa, kterou dostaneš na místě! Nám alespoň postačovala a našli jsme vše z jeho krás bez hledání! Ovšem pokud na ní trváš, je možné, že ji do sezony seženeš jinde nebo od někoho tady od nás! Ale netrap se tím! Ostrov je nádherný a dovolená na něm bude jistě skvělá! (x) (F)
Uživatel: Háňa 2.11.2016  
Http://www.levnyoutdoor.cz/recko-mapy/7466-orama-113-ios-1-40-000-turisticka-mapa-9789608189157.html
Teda pokud to nebyl právě tento obchod.... :)
Uživatel: Háňa 2.11.2016  
A pak jsem našla ještě tady:
http://www.pruvodce-mapy.cz/ios-1-25-000-turisticka-mapa-terrain-maps,TER0031.html
Uživatel: hynek 2.11.2016  
Moc díky! ::¯ :-) Velká a rychlá pomoc. :-) Ostatní je ve vzkazovníku. (-)
Uživatel: janavi 3.11.2016  
Hynku,, já podrobnou mapu Íosu mám, už ji mám pro tebe nachystanou, že ti ji vezmu na sraz.
Uživatel: Ajka65 3.11.2016  
Také mohu někomu poslat mapu, mám navíc..
Uživatel: Ajka65 3.11.2016  
Nafoceno z obou stran... (F)
Uživatel: Ajka65 3.11.2016  
A druhá strana... [o] když tak napište..
Uživatel: hynek 3.11.2016  
Díky všem za podporu a pomoc! ::¯ Jste fakt všichni moc hodní. Ale mapu jsem si už objednal díky odkazu Háni. Tak snad tentokrát přijde! :-) Ale třeba se ještě někdo, na koho "nezbylo" najde. :-) Děkuji! ::¯ (-) (F)
Uživatel: Háňa 5.11.2016  
Tak mapy už se scházejí, to je fajn! Zvažovala jsem hodně Ios x Naxos, tak se pak podělíme o zážitky. Určitě jich bude :) !!! A na Ios napřesrok..... ::¯
Uživatel: hynek 28.3.2017  
Nějak se nám ta cesta na Kyklády s Melissou komplikuje. :-) Ještě štěstí, že se nám to nezrušilo totálně. Tak si alespoň trochu více zalétáme i zaplujeme. Snad to nebudou chtít doplatit. :-))) Teď jen čekám, na odpověď z chatu.
Uživatel: Mili 28.3.2017  
Hynku, také jsem byla dopisem zaskočena, navíc s námi letí i dcera s holčičkama, takže..., jdu na chat :-(
Uživatel: Vasso 28.3.2017  
My vyrazime na Ios uz 9. cervna. Prostudovala jsem tu novou cestu z Mykonosu, urcite mezipristaneme bud na Naxosu, nebo na Parosu (na obou asi ne, protoze podle udaju z katalogu Melissy odhaduju, ze na kazdy z techto ostrovu vyplouvaji trajekty z jineho pristavu), a odhaduju, ze se cestou na Ios do nektereho z nich beznadejne zamiluju a budu mit jasno na pristi rok. Rekla bych, ze se na tehle nove trase vic podivame po Kykladach. Hlavne aby to uz bylo :-)
Uživatel: Háňa 29.3.2017  
To budete mít Tour de Kyklady, prima začátek dovči, mně by to nevadilo, když to není celou noc (jako my loni ze Sardinie, to už bylo docela náročný).
Uživatel: Verunkaa 30.5.2017  
Všem kdo letí s Melissou na Ios přes Mykonos, nedávno jsem mluvila s paní delegátkou na Mykonosu Marcelkou a dnes mi bylo i potvrzeno v Melisse, na 90% máme počítat s tím, že strávíme první noc na Mykonosu v Choře (x) (x) (x) Mám velikou radost, chtěla jsem vidět "Malé Benátky" a celou Choru :-) a třeba i proslulého Petrose :-) a budeme mít na to celý den, paráda (F) (F) My se ještě chystáme trajektem také na Santorini, takže budeme mít opravdu trip de Greek islands :-) Mykonos, Ios, Santorini (x) (x) Takže už jen 21 (x)
Uživatel: janavi 30.5.2017  
Veroniko, na Mykonos poletíme spolu. (My pak na Paros).
Uživatel: Vasso 30.5.2017  
Vubec by mi to nevadilo, ba naopak, ale je to zvlastni. Na Mykonos priletime cca ve 14 mistniho casu a divila bych se, ze by do vecera neplula k Iosu zadna lod.
Uživatel: Verunkaa 30.5.2017  
Jani super :-) Ivo, mně by to taky nevadilo :-) a ten čas máme taky tak, proto mi to bylo divné a volala jsem do Melissy a paní mi řekla at opravdu spíš počítáme s nocí na Mykonosu. Je to zvláštní. Tak se necháme překvapit :-) Každopádně super, Choru jsem chtěla vidět. (x) (x) Jinak až ted čtu, asi pozdě, mapy objednávám na mapykiwi.cz. Vždycky seženu, letos jsem kupovala na Santorini a na Ios :-)
Uživatel: Mili 31.5.2017  
Ani nám by to, když nad tím přemýšlím, nevadilo, ale pěkně by se to cestovce prodražilo ... jet bez mrňousků, byla bych nadšená :-)
Uživatel: Verunkaa 8.6.2017  
Dobré ráno všem, tak mám zprávy od lidí, co tam žijí, že nám dnes po ránu na Iosu prší :-) :-) :-) (F)
Uživatel: T.Bozzio 20.6.2017  
Zdravím všechny, hlásíme návrat z Iosu.Jen něco málo z našich postřehů.Ios nás v lecčem hodně mile překvapil.Zejména množstvím liduprázdných nebo téměř prázdných pláží, to jsme opravdu nečekali, ani jednou jsme nevytáhli plavky.Okupované jsou jenom pláž vedle přístavu, pak Kumbara, trochu Manganari a asi nejvíc Mylopotas.To je doslova slunečníkovobarovej nářez.V sezóně to asi musí bejt zážitek.Ale to nás v podstatě vůbec nezajímalo, denně jsme mizeli daleko za kopce.Co se týká půjčovnýho, auto jsme měli za 200 euro na 10 dní, což je podle mě velmi slušná cena.Po přečtení smlouvy jsem usoudil, že na pojištění kašlu, jelikož všude maj spoluúčast cca 500-1000 euro dle typu vozidla.Takže pokud rozbiju světlo nebo zrcátko, beztak si ho zaplatim.A o podvozku nemluvě.Výhoda je, že jsme si mohli vzít auto i na trajekt, takže při cestování po sousedních ostrovech odpadá hledání půjčovny...docela dobrej bonus.Benzín na Iosu cca 1.7€, cesty až na pár šotolin v pohodě.Jídlo v krámech i v tavernách standardní ceny, řekl bych, že jako všude jinde.Dobrá taverna je Sousana přímo v přístavu vlevo od kruháku, maj tam vynikající musaku.Paní majitelka je fajn baba, personál jsou pohodáři.Na ostrově se dá provozovat i turistika, je tam spousta dobře značených stezek, takže to neni jen ostrov pro uřvaný a nalitý fakany z Anglie.Pár takových jedinců jsem sice ještě před svítáním přímo v Choře potkal, ale byli notně znaveni, takže už ani nehlučeli.Takže spíš takoví mátožný mameluci :-).Ostrov je doslova zaplavenej kostelíkama a kapličkama, některý jsou moc krásný.Nejznámější obrázky jsou pochopitelně z Chory, nejhezčí je podle nás její starší část.Tam se dokonce nachází starej klasickej kafenion, kde posedává pár starousedlíků a už od časnýho rána popíjí :-)
Uživatel: T.Bozzio 20.6.2017  
Agios Theodoti . . . ten úplně nejstarší
Uživatel: T.Bozzio 20.6.2017  
Liduprázdná Papa beach . . .
Uživatel: T.Bozzio 20.6.2017  
Naše jednoznačně nejoblíbenější - Tris Klissies
Uživatel: T.Bozzio 20.6.2017  
Počasí nám neuvěřitelně přálo, každý ráno bylo jinak vymalovný.
Uživatel: Mili 20.6.2017  
Ahoj Radku, děkuju moc za postřehy. Vítej, jsem moc ráda, že se vám Ios líbil :-) povídej, co doprava :-) jak ji budeme zvládat s maličkýma holčičkama? Zůstali jste spát po příletu na Mykonu? Dá se na Iosu platit kartou?
Díky za odpověď, nechám tě samozřejmě oddychnout :-) :-) :-) :-) :-) mám čas do srpna :-) :-)
fotky jsou krásný!!!!!!, jak jinak
Uživatel: cilf 21.6.2017  
Tris Ekklissies byla i naše nejoblíbenější pláž... Fakt paráda
Uživatel: Batty 21.6.2017  
Tris Klissies je krasna, skoda, ze som nevladal zist az dole, bolo take teplo, ze ked som pomyslel na cestu hore, tak som to vzdal :-)
Papa beach vyzera super, vobec netusim kde ta plaz je ? Ide tam normalna cesta, alebo treba 4x4 ?
Uživatel: T.Bozzio 21.6.2017  
Pro Mili ze dne 20.06.17/22:05

Ahoj Mileno, na ostrově jezdí bus, pendluje mezi přístavem, Chorou, Mylopotas a jezdí i směrem k pláži Kumbara.Kartou se samosebou platit dá, omladina made in England, Germany, Sweden apod. už snad ani peníze nezná :-).
Na Mykonosu jsme nezůstávali, někdy kolem pátý jsme jeli rychlolodí Super Jet na Santorini a tam odtud na Ios.První den byl takový Tour de Kyklady :-).Zpět se jede přímo na Mykonos a byl to docela fofr, žádný očumování.Přístav Ios - loď - zastávka Naxos - Mykonos - rovnou na letiště, kufr na pás, rychlá kontrola a hurá do letadla.Než jsme se stačili uprdelit, tak jsme rolovali :-).V Praze jsme přistáli o půlhodiny dřív, než bylo v plánu.
Cestou tam byly na letišti Mykonos trochu zmatky, což se dalo vzhledem k tomu, že to bylo historicky první letadlo od nás, který tam přistálo, celkem pochopit.Lépe řečeno, pochopili to jen někteří.Naopak někteří účastníci zájezdu tam poletovali s kuframa ze strany na stranu, kosili co jim stálo v cestě, včetně mojí levý nohy :-), neustále hudrovali a vykřikovali něco o stížnostech a jak tomu Baranikovi vyčniní a podobný bláboly.Ale mam dojem, že je to už při první snídani přešlo :-).Kdyby si sedli na 10 minut na prdel, udělali by líp a zmatků by ubylo tak sotva na desetinu!Ale to už je prostě tak, našinec je tvor zvláštní :-)
Uživatel: T.Bozzio 21.6.2017  
Pro cilf ze dne 21.06.17/15:22

Ahoj Tome, to se ani nedivim.Byli jsme tam 3x a vyvalovali jsme se pod tím stromem úplně nalevo.Jednou jsem tam vytuhnul asi na hodinu :-) .Hrozně mě překvapilo, že tam chodí tak málo lidí.Jednou tam nebyl vůbec nikdo, jednou 2 mladý lidi a nějakej potapěč a jednou manželé frantíci, nudisti důchodovýho věku.
Jo a jednou tam přijela malá loďka, vystoupilo asi 5 mladých lidí, ale to už jsme byli zrovna na odchodu.
Uživatel: tony2 21.6.2017  
Ios je božský! Moc ráda čtu o vaší spokojenosti až nadšení - já si tam málem "cvrkla blahem"! Doprava je asi ještě trošku náročnější, snad to vychytají ...
Mili, pokud děti dobře zvládnou dopravu, bude to už pak určitě fajn!
Zdravím, Radku!!! My jsme čekali na letišti ještě hoďku! :-)
Uživatel: T.Bozzio 21.6.2017  
Pro Batty ze dne 21.06.17/15:35

Ahoj Romane, to je pláž v zátoce mezi T.Klissies a Kalamos.Vede tam šotolina od kláštera Ioanis Kalamos, poznávací znamení je kamenná zídka kolem cesty.U sjezdu na Kalamos se odbočí vpravo a po pár metrech je takovej plácek, odkud vede stezka.Cesta sice vede až do zálivu, ale je zavřená bránou.Ještě jedna možnost je sjet až do Kalamos a tam odtud vede šotolina z druhý strany, ale je teda dost výživná.Měl jsem jenom chudinku Pandu a tak moc jsem jí zase trápit nechtěl.Už tak dostala ran, že mě musela proklínat :-).Úplně vpravo na pláži jsou dvě takový místečka pro jednoho pasažéra....tam jsme zaparkovali svoje těla :-).V levý části je jeskyně, kam se dá v pohodě doplavat, je to kousek od břehu.
Uživatel: T.Bozzio 21.6.2017  
Ahoj Marcelo, no to jste si teda počekali.Ještě že mam tam dole tu protekci :-)
Nám osobně ta doprava nijak nevadí, vlastně to máme docela rádi, bereme to už jako součást dovči.Koneckonců to nebyly jediný lodě za celou dovču, bylo jich mnohem víc, ale o tom někde jinde.
Ios nás opravdu hrozně překvapil tim, že veškerý dění je nahňácaný v podstatě do třech míst a jinde nikde nikdo.
Na obrázku fantastická Lorenziana beach.
Uživatel: Janakol 22.6.2017  
Zdravím Radku, měla bych, prosím, dotaz. Protože se chystáme na tři dny na Folegandros, v kolik hodin ráno (cca) jede trajekt a za kolik (případně i zpět)? Z tvých příspěvků jsem vyrozuměla, že je možné se nechat přepravit i s přibližovadlem ( v našem případě skútr ), což by byla značka ideál. Je potřeba nějaké potvrzení z půjčovny nebo se to nijak zvlášť neřeší. Z Kosu na Kalymnos a Nýsiros to bylo úplně bez problémů, tak snad to tak funguje i tady. Cenu půjčovného za skútr asi nebudeš vědět, že :-). Díky.
Uživatel: T.Bozzio 22.6.2017  
Ahoj Jano, lodí jede spousta, takže neni problém si vybrat.V přístavu je infocentrum, kde se prodávají lístky a tam vám podají veškerý informace ohledně všech lodí.Na obrázku označeno šipkou.Nebo se můžeš podívat hned na:
http://openseas.gr/openseas/en/
Ceny jsou různý, jde o to, co je to za společnost a co za loď.Rychlolodě jsou pochopitelně podstatně dražší a táhnout takovou lodí auto nebo jinej tratar se dost nevyplatí.Jestli mě paměť neklame, tak jsme platili z Iosu na Folegandros 12€ pro dva + 20€ za auto.Byl to klasickej trajekt, mam dojem že od Zanteferies.
Kdežto rychlá loď od Seajet by stála 90€ jen za nás dva . . . na auto jsem se radši ani neptal :-).
S převážením auta problém nebyl, ale samosebou jsem se na to v půjčovně raději zeptal.Paní mi to odkývala, takže pohoda.Na Sikinosu je nezajímalo vůbec nic ani při odjezdu (odjížděli jsme ve 2 hodiny ráno.Na Folegandrosu se mě maník vyptával, kam jedu s autem z půjčovny.Když jsem mu řekl, že se vracíme na Ios a auto je z tamní půjčovny, něco zamumlal a spokojeně pokýval.Takže tam se to asi moc nenosí.
Ohledně cen skůtrů sorry, to opravdu nevim, ale co jsem si tak všimnul, bylo to něco kolem 15€.Ale přesně to nevim.
Uživatel: Mili 23.6.2017  
Radku děkuji moc za informace, máme objednané auto na celý pobyt, mně šlo o dopravu lodní :-) ,ale i tak děkuji, bude to pro nás záhul, ale třeba to v sezóně změní, jet sami, tak si taky užíváme, takhle je to moc dlouhý... 12-13 hod. z Prahy do hotelu, no... uvidíme, jak to holčičky zvládnou....
Takže nic se v tranzitu při zpátečním letu koupit nedá, čili dárky nakoupit na Iosu, to je docela vopruz ::_ , kdo se s tím má tahat :-)
Uživatel: Janakol 23.6.2017  
Pro T.Bozzio ze dne 22.06.17/11:13

Ještě jednou děkuju za užitečné informace.
Uživatel: Háňa 3.8.2018  
Někdo aktuální letošní info z Iosu? :-)
Uživatel: Háňa 14.9.2018  
Zdravíme z Iosu z pod slunečníku, je tu velmi příjemné počasí, ostrov projet křížem krážem, Chora je přenádherná.V pondělí přesun na Santorini. (x) (F)
Uživatel: TomSelect 20.9.2018  
Potvrdzujem, Ios je v septembri oáza pokoja :-) ... ľudí bolo minimum, počasie stabilné i keď veterné. Všade už uvoľnená atmosféra, veľa vecí sa vyrieši mávnutím rukou ::¯ Pribudla nová benzínka oproti Chore, konečne ju dostavali a sprevádzkovali. Takže teraz sú až dve funkčné :-) inak všetko postarom. Našťastie ... :-)
Uživatel: Babka 30.9.2018  
Webka aktuálně z YT https://www.youtube.com/watch?v=9FnMQaJXWlA
Uživatel: anna112 17.5.2019  
Pokud mohu doporučit, tak vycestujte na Ios bez cestovky. Opravdu to není nic těžkého.
Uživatel: TomSelect 17.5.2019  
Tak tak Iosu by som sa tak jednoducho nevzdal ... Letecky na Santorini, potom trajektom na Ios. Alebo pozrieť letenky na Naxos a odtiaľ kúsok trajektom. Alebo aj priamo z Pirea sa dá, možností je viac ....Ubytovanie zoženieš cez Booking alebo priamo v prístave. Tiež sme roky chodili cez CK, ukázalo sa že zbytočne. Stačí absolvovať prvú samostatnú cestu a je vymaľované :-)
Uživatel: Wolfi1 17.5.2019  
Určitě chceme IOS navštívit, ale s tím letošním zmatkem s letadly to už nebudeme pokoušet :-( Věřím, že to je jen o poprvé, letět bez CK, ale jsme moc limitovaní termínem, takže je to složitější, no prostě doufáme v příští rok :-)
Uživatel: H.HHanah 17.5.2019  
Pro TomSelect ze dne 17.05.19/09:02

Pravda, pravdoucí...na Santorini se prostě letos neletí. :-((
Uživatel: Kačule 4.6.2019  
Koukala jsem Pantour létá stále, má Ios v nabídce.https://www.pantour.cz/vyhledavani/?search%5Bdate%5D%5Bfrom%5D=&search%5Bdate%5D%5Btill%5D=&search%5Bflag%5D%5Bgeounit_flag_id%5D%5B0%5D=400_&search%5Baccommodation%5D=&search%5Bprice%5D%5Bfrom%5D=&search%5Bprice%5D%5Btill%5D=

Já také uvažuji letos o Iosu a to cestou přes Paros. Vloni letenka na Paros od Viamare nebyla problém.
Uživatel: Kačule 6.6.2019  
Tak znovu k Iosu... Pantour má stále na stránkách v nabídce Ios např. hotel Skala, ale když jsem tam zavolala, bylo mi řečeno že Ios nemají. Ptala jsem se, proč jej tedy mají stále v nabídce na stránkách...odpověď " to nevím já nejsem IT " .
Tož tak ke kvalitě této CK.
Uživatel: TomSelect 19.9.2019  
Ahoj z Iosu.
Jednoducho sa nedalo odolať .... fúkol vietor z juhu a postupne po milimetroch človek začal hľadať možnosti, či by sa ešte nedalo niečo skúsiť v septembri... Kde je vôľa, tam je cesta :-) Smer Budapešť - Atény - Pireus a malý problém... trajekty pre bad wheater 14.9. žiaľ zrušené. Nevadí, jeden deň navyše v Pireu sa dá prežiť, aj keď popravde Pireus je lokalita kde sa chceme zdržať čo najmenej, proste zmiznúť čím skôr ... no dalo sa a 15.9. ráno 7,00 odjazd smer Paros - Ios. Ráno ešte za tmy sme sa blížili k E9 a toľko ľudí som tam ešte nevidel, hlava na hlave, procesie turistov .... Cesta bola celkom ok, no vzhľadom na silný vietor bolo vlny cítiť, dva tri krát aj viac než dosť.
Dosť o ceste, na Iose prvé dni ešte statočne fúkalo, no od utorka je tu pohoda. Znova ma fúkať v sobotu, uvidíme ....
Keď som sa pýtal domácich, čo je nové, tak sa zamysleli. Viac som nepotreboval ... :-) čiže nič zásadné. Mojou chabou angličtinou "Je Homérov hrob stále tu ?" :-) "Áno, je" ... tak som hneď kľudnejší.... :-) koniec sezóny znateľne cítiť, niektoré hotely, taverny už zatvorili, v tých otvorených je turistov minimum. Pozeral som včera aj predvčerom Ligu Majstrov v Karme na Mylapotas a po záverečnom hvizde okolo polnoci som tam bol sám len s personálom. Mimochodom veľmi priateľským ::¯ V požičovni skútrov u Costu som bral skúter na 10 dní, tak sme o cene ani veľmi nehovorili, spýtal sa či 80 € ok, tak reku of course. A vyzeral že mu odľahlo :-)
Pláž je prázdna. Hlavne zrána si pripadám ako Onassis, proste nikto, všetko naše. Teploty cez deň dnes 26, teraz pred polnocou je 22, no vraj sa má ochladiť o pár stupňov cez víkend. Potom zase cca 25/20 deň/noc. More je po tých vetroch a vlnách sviežejšie, pred rokom bolo o dosť teplejšie.
Ios je ostrov môjho srdca. Dúfam, že ostane taký ako doteraz, aj naďalej ...
Uživatel: TomSelect 19.9.2019  
Mylopotas dnes 10,00
Uživatel: TomSelect 19.9.2019  
Kalamos utorok 12,00
Uživatel: TomSelect 20.9.2019  
Este raz skúsim pridať fotku.
Uživatel: TomSelect 20.9.2019  
Kalamos v utorok ...
Uživatel: machajda 20.9.2019  
Tome , zdravím, Kalamos je nádherná ::¯
Uživatel: TomSelect 20.9.2019  
Ag. Theodoti totálne prázdne, ale kantína funguje :-) ::¯
Uživatel: TomSelect 20.9.2019  
Na ceste z Kalamosu som musel zastať a čakať ... asi najväčšie stádo čo som zatiaľ v Grécku stretol.
Uživatel: TomSelect 21.9.2019  
Dnes cely deň fakt silný vietor, tak sme sa venovali sami sebe, relaxu, Chore a teraz k večeru aj Mythosu :-)
Btw na Iose sú už toho roku tri funkčné benzinky, čo je teda asi aj podľa miestnych dosť na taký nevelky ostrov. Pamätám bola jedna pred rokmi, minuly rok spustili Shellku oproti chore, teraz ďalšia ... pre nas turistov len dobre :-)
Ešte evidujem že pribudlo viac včelích úľov po kopcoch. Vyzerá to dosť pestro na pohľad ...
Uživatel: TomSelect 21.9.2019  
Koumbara a západ slnka, stále pekny pohľad ::¯
Uživatel: TomSelect 21.9.2019  
Koumbara, druhý pokus
Uživatel: Bernard 29.6.2020  
Právě jsem se vrátil z neskutečného Iosu... byli jsme tam "first tourist", jak nám bylo zdůrazňováno...
Všechno docela funguje, akorát na plážích jsme byli vždy sami,,, :-) .
Autobus zatím fungoval jenom mezi přístavem a Mylopotas... ale půjčení auta i čtyřkolky za 20E/den se dá.. a vůbec žádný provoz.. Místní očekávají první turisty až v září...
Pláž Aghios Georgios (-)
Uživatel: Mitka 29.6.2020  
Pro Bernard ze dne 29.06.20/11:36

Moc dekuji za aktualni informace. Pokud se nic nepokazi, v nedeli bychom měli byt na Iosu a Milos bude nasledovat :-). Prazdne plaze mne tesi, zrovna v pripade Iosu. Verim tedy, ze se na ostrov zkraje cervence nechysta ještě moc lidi, zvlaste pak severska a UK "disco mladez". Letíme s AA v sobotu 4.7. z Prahy a jsem zvedava, jak to vse bude letos probihat. Testovali vas po priletu do Recka?
Uživatel: Bernard 29.6.2020  
Po příletu do Atén nikdo nic neřešil... prostě jsme prošli bez zastavení až na autobusovou zastávku...
Pak nám začaly chodit SMS-ky, že se máme distancovat od lidí a v případě testování musíme strpět jeden den v karanténě...než budou výsledky... ale na žádného "testovatele" jsme nenarazili... akorát při vstupu na loď "ZANTE FERRIES" měřili teplotu.