Řecko autem, na motorce, vlakem

Zdroj: www.recko.name/diskuze.php?id=8703
Uživatel: TYDRA 29.12.2016  
Každý z nás časem dospěje k bodu, že by rád někam v Řecku, kam nás cestovky nemohou nebo nechtějí dopravit. Takže nezbývá než po svých kolech.
Uživatel: TYDRA 29.12.2016  
Tak jsem se poprvé rozhodl zkusil to do Řecka po vlastní ose a to rovnou do Alexandroupoli. No a protože to na jeden zátah nedám, vyšla mě pauza v polovině cesty v Srbsku, město Ćupria, hotel Plaza. Máte prosím někdo zkušenost s tímto místem? Eventuelně s jiným na této trase?
:-)
Uživatel: Jánoš 29.12.2016  
TYDRA, skus to potiahnut dalej, takmer k hranici s FYROM, cez SRB to mas same dialnice. V druhej polovici SRB urcite najdes ubytko na prespanie, len odporucam rezervaciu cez booking, tam si pohladaj nieco vhodne a zarezervuj dopredu. Pri Leskovaci je to Hotel Gros, vo Vranie a okoli nejake motoresty - popozeraj webstranky, aby mali strazene parkovanie, predsa len budes mat nabalene plne auto a nebudes to okrem cennosti tahat hore. Este mi napada Penzion Konak Fontana vo Vladicin Han - tam som nocoval aj ja, je to ale troska zachadzka od hlavneho tahu. Neuvazoval si nad tym, ze v SRB to strihnes pri meste NIŠ smerom na Bulharsko a prejdes to "skratkou" cez Bulharsko? Prespat cestou mozes aj tam niekde - okolie Niš, Pirot. Pred BG hranicou som si tiez cez booking pozeral ubytko, ked som uvazoval nad cestou na Thassos. Predsa len ciel tvojej cesty je tiez na vychode GR.
Uživatel: TYDRA 29.12.2016  
Trasu mám plánovanou přes Bulharsko a i proto by mě střed Srbska na přespání vyhovoval nejvíce. Hotel Plaza uvádí vlastní hotelové parkoviště, ale raději bych měl nějaké reference.
Uživatel: fioma 29.12.2016  
Projdi si http://diskuze.recko-autem.cz/viewtopic.php?f=25&t=66&p=21251#p21251 možná najdeš co hledáš.Býval uvedený v přátelských www a teď ho tam nevidím.FM
Uživatel: TYDRA 29.12.2016  
Tam se asi nic nedovím... mailová služba tam je vypnutá, registrovat se nelze. Takže nelze ani posílat dotazy userům... vypadá to, že je to uzavřená komunita řešící svoje vnitřní problémy s webem
Uživatel: kompersor4 29.12.2016  
Pro TYDRA ze dne 29.12.16/17:51

..ahoj. budes zrejme jeden z prvych cestovatelov cz&sk, ktory ma zaujem nocovat v cuprii hotel plaza. pozrel som na tripadvisore 2recenczie...jazdime do grecka autom od r.2008 a este som sa zatial nestretol s nikym kto by tam prespaval. nepotesim ta mojim prispevkom, avsak cestovat najkratsou trasou autom, este neznamena najnizsiu spotrebu PHM a teda lacnejsiu prepravu. cas pri dovci neratam, pretoze unava je vacsi strasiak vodica a okresky zabrat daju ..
jednoducho ak by som cestoval do alexandropouli autom, tak rozhodne taham po dialnici na gevgeliju a odtial na dialnicu egnatia odos, pretoze aj ked by bola trasa dlhsia, tak na dialnici rovnomernou rychlostou spalim menej PHM ako okreskami trebars cez BG.
prespal by som na juhu srbska motel predejane, ak by som soferoval sam. avsak pri dvoch vodicoch nieje problem cestovat tzv. non-stop len s prestavkami na toaletu a stravu.
no dost bolo mojich trivialnych pouciek...jednoducho, mozes byt zrejme priekopnik s prenocovanim v cuprii a aj som zvedavy, mas namierene na samothraki? .
Uživatel: TYDRA 29.12.2016  
Servus Bohus, naopak, potěšil jsi mě velice! Jsem úplný jantar co se týče tras autem, takže jsem použil čerpal z první trasy, kterou mě nabídly Google mapy ( :-) ). Když jsem přetáhl trasu podle tvého návodu, tak mě to vychází pouze o 10 minut delší časový údaj oproti trase přes Bulharsko! Takže dobrý!
::¯
Uživatel: ladybee 29.12.2016  
Láďo, podobná téma už tu je http://recko.name/diskuze.php?id=2510&str=1&s185&HLD=A&hledej=autom založil ju Batty.
Inak ak ti nejdú odkazy na R - A webe, skús napísať správičku a facebookovom R - A https://www.facebook.com/reckoautem/
My prespávame už roky v moteli v Predejane - vrchné parkovisko býva strážené, neplatí sa.
Uživatel: TYDRA 29.12.2016  
To ladybee:
aha, když jsem zadával diskuse "autem", tak se mě zobrazily pouze česky napsané diskuse... jazyková bariéra v praxi :-)
FB nemám v komplu ani mobilu a příštích 100 let to ani neplánuji...
Uživatel: TYDRA 29.12.2016  
Katka nebo Bohus: jaký konkrétní motel v Predejane prosím doporučujete?
Uživatel: Jánoš 29.12.2016  
Katka zrejme mysli tento - http://www.motel-predejane.com - vid foto :-)
Uživatel: TYDRA 29.12.2016  
Díky Janko, ráno na to mrknu :-)
Ale stejně bych bych to raději zalomil o nějakých 100 kiláků dříve, obávám se, že moje záda a kyčle by to nedaly v jednom kuse... prdel mě bolí už po 300 kilácích
:-)
Uživatel: stewoo 30.12.2016  
Láďa držím palce na ceste autom do GR... aj ja sa prikláňam k názoru že určite po dialnici a žiadne skratky, vždy tvrdím, že radšej dám o 200 km viacej ale v kľude ako o 200 km menej a v stresoch :-) GR som dával 2x autom, 1x Lefkada a Kefalonia a 2x smer Volos a trajekt Skiathos a Skopelos...
Trasu som mal vždy viac menej tu istu ako píše Bohuš - dokonca je dosť možné že ju mám aj celú ešte uloženú na GoPro kamere :-)
Ja som to dával bez prestávky, resp. bez prenocovania. Cesta autom určite stojí za to, veď už viacerí z nás tu takému to štýlu cestovania prepadli.
Záleží aj od toho aké máš auto, ja som to dával na 2.0 tdi a bol som milo prekvapený aj spotrebou na rozdiel od môjho brata, ktorý bol pred rokom na VW Tourane 7 miestnom s 1.4 TSi motorom :-)
Každopádne so spotrebou akú robíš bežne u vás po dialnici sa môžeš rovno rozlúčiť, kľudne pripočítaj +2l :-)
Vyzerá to, že ja od GR mám tak na rok + dva pokoj :-(
Uživatel: Jánoš 30.12.2016  
--> TYDRA - neboj, s občasnými prestávkami na oddych a "protažení kostry" to určite zvládneš :-)
ale ak si na to netrúfaš, je rozumné nenapínať strunu, tak to zalom niekde pri Novom Sade - http://bit.ly/2ietb3g. v Novom sade či okolí my zvykneme prespávať pri spiatočnej ceste. Tiež dobrá voľba je niekde pri Belehrade, tam nájdeš kopec ubytovaní - http://bit.ly/2hyhK5r
Uživatel: TYDRA 30.12.2016  
Díky všem za prvotní rady, jdu se ponořit do trasy :-) .
Na modelu auta určitě záleží, no vemte si generaci našich otců či dědů - jezdili k Jadranu v Trabantech a Škodovkách, dálnice nabyly a taky to šlo :-)
Každopádně budu vděčný za každý námět či radu
Uživatel: Jánoš 30.12.2016  
:) na nete najdes kvantum informácií, všetci sme to raz urobili prvýkrát. Teraz myslím cestu autom do Grécka :-)
Veľmi veľa informácií som v minulosti čerpal a aj sa na nich aktívne podieľal, na stránke, ktorú ti odporúčala Katka - http://bit.ly/2iLP4YL - samozrejme nielen na nej, no nechcem tu, na tejto tiež výbornej stránke dávať odkazy na iné, robiť reklamu ... ujo Google ti poradí :-)
Uživatel: spider66 30.12.2016  
Ahoj, z naší zkušenosti musím říct, že spotřeba byla stejná / i lepší než při cestách po ČR :) A to jsme projeli 4 řecká pohoří, místy i šotolinami. U nás když jede člověk 130km/hod. tak je na dálnici nejpomalejší, takže do GR jsem si jel krásně cca 120km/hod. a ta spotřeba byla úžasná :) Člověk nemusí celý život spěchat, navíc na dovolené. Celkově s horami 6,5l/100km 2.0 turbodiesel.

Oproti giga motelu v Predejane (SRB) doporučuji rodiný apartmán hned vedle. Konak Iris. Auto snímá celou dobu kamera, pod apartmány má majitel (Rade) obchod s potravinami, takže pivíčko, snídaně, cokoliv a s výhledem na auto a okolní kopečky :) Rezervace přes Booking: https://goo.gl/AoAMKC
Příští rok tam spíme zas.

O naší cestě autem jsem nedávno napsal dlouhý článek i s úvodním zamyšlením, proč jet vůbec autem a co člověk mimo Chalkidiki, Olympskou riviéru a Lefkádu může vidět a poznat: http://www.reckonasbavi.cz/rady-na-cesty/recko-autem-nabizi-neuveritelnou-porci-dobrodruzstvi/ A to jsme zatím z pevniny okusili jen kousíček...

Snad to někomu pomůže při dalších cestách. Všem přeji v novém roce krásnou cestu do (F) , bez komplikací a šťastný návrat domů. Zdeněk
Uživatel: kompersor4 30.12.2016  
Pro spider66 ze dne 30.12.16/10:02
..ahoj. velmi dobre spracovany clanok, ktory moze napomoct prvocetovatelom autom. trasa dialnicou budapest - gevgelija je skutocne najvyhodnejsia... len dodam, ze treba brat do uvahy aj termin cestovania. pretoze pocas prazdnin, kedy turecka enklava cestuje zo zapadu na vychod, sa nam podarilo tusim 2010 na horgosi skysnut 4,5hod. avsak mimo sezonu je tato trasa smerom na egnatiu odos najracionalnejsia. jednoducho, nam sa osvedcilo cestovat v strede tyzdna v sezone, mimo sezonu je to viac menej jedno ktory den cestujes cez hranice.
Uživatel: Háňa 30.12.2016  
My spali v Novela Uno, parkování pod oknem, malý kousíček od dálnice, přivítání domácí pálenkou, výborné jídlo a pivo Jelen :), luxusní ubytování za slušný peníz. Naprostá spokojenost, až pojedem znova, spíme určitě zde.
http://novella-uno-hotel-novi-banovci.booked.cz/
Uživatel: kompersor4 2.1.2017  
..autom sme navstivili ostrov EVIA, nielen kvoli prirodnym termalom LOUTRA EDIPSOU alebo suostroviu LICHADONISIA, tiez kvoli trajektu na ostrov SKYROS.
Cesta z SVK skoro az po trajekt na EVIU vedie prevazne po dialnici, avsak poslednych par km pred pristavom Glifa odkial vedie trajekt na EVIU, sme cestovali pekne po okreskach https://www.youtube.com/watch?v=zFcX0iZU0ZA
Uživatel: ivoo 4.2.2017  
...letos se na lichadonisiu chystáme taky :-) budeme na hotelu sissi v kamene vourle ,je to přímo naproti ostrůvkům... dá se tam dostat lodním taxi a nebo půjčit člun, tak snad vyjde to druhé ::¯ [:] (-) (x) a bude sranda
Uživatel: kompersor4 17.3.2017  
..pre takych vodicov, ktori pojdu prvy krat autom na BALKAN, nech nieje prekvapenim jazda motocykla alebo cyklistu v protismere. Jednoducho iny kraj, iny mrav...Na tejto jednoduchej, starsej, autenticky neupravenej videosekvenci z roku 2007, tiez vidno okrem obedujucich konikov aj sposob jazdenia na BALKANE / albansko/ https://www.youtube.com/watch?v=-5k_1-byYwQ
Uživatel: Jánoš 22.5.2017  
Pre všetkých, nielen tých, čo to majú za cca 10 autom do (F) (Zdenku, slepa zavist so mnou lomcuje :-) ) mozno uzitocny odkaz - http://www.highwaymaps.eu/ Neviem ako je to aktualne, no verim, ze pomoze :-)
Uživatel: Miromat 8.6.2017  
Moje sestra (Helena, 59) vyrazila 21. května 2017 na asi dvouměsíční expedici do GR. Vrací se poprvé (po padesáti!) letech na místa našeho dětství a přitom si chce užít co nejvíce dalších řeckých krás. Odjela sama, autem Fiat Punto, které už má asi 20 let - cestu pojala jako cíl, takže nikam nespěchá a kochá se. Předpokládá nízkorozpočtový "vandr", zabalila stan a kombinuje ho penzionky. Nechtěla jsem to zakřiknout, ale nyní je už v Zemi bohů, takže stručně shrnuji:
21.5. - Praha - Bechyně / 22.5. Bechyně -Vyšší Brod / 23.5. Vyšší Brod - St.Michael (Rakousko) / 24.5. Slovinsko / 25.5. - 28.5. Chorvatské pobřeží / 29.5. Černá Hora / 30 - 31.5. Albánie / 1.6. GR - Ioanina / 3.6. Meteora / 5.6. Delfy.
Zatím se nesetkala se žádnými komplikacemi, autíčko drží, Albánií byla nadšena (velmi vstřícní policajti, kvalitní hlavní silnice), jen na přechodu Alb.-GR podrobné kontroly, jako když jsme (my dříve narození) jezdili do NDR.
Všechny přátele nezávislého cestování, dobrodružství a Řecka moc zdraví, má se báječně a míří na několik dní do Athén. Na vaše případné dotazy ráda odpoví.
S jejím svolením přidávám adresu na její facebookový profil: www.facebook.com/helena.vesela.129
Uživatel: Penelopa 9.6.2017  
Pro Miromat ze dne 08.06.17/08:20
Tak teda hluboká poklona!! Možná inspirace pro ostatní, že nikdy není pozdě!!!
::¯ Obdivuji její odvahu a jdu juknout na FB.
Uživatel: Amaltheia 9.6.2017  
Je fakt dobrá, má můj obdiv. Jdu sledovat na FB.
Uživatel: Jánoš 5.7.2017  
Pre cestovatelov autom - informacie o cestnej aj dialnicnej sieti vo FYROM (Macedonsku), o poplatkoch za dialnice a ine uzitocne informacie na stranke - http://www.roads.org.mk/
Uživatel: Jánoš 5.7.2017  
Kamery na hraniciach a mytnych branach vo FYROM (Macedonsku) - http://www.roads.org.mk/297/video-kameri/
Uživatel: Jánoš 15.7.2017  
Celkom zaujimavy clanok, to s tymi pneu je pech, no stava sa... Tym chcem povedat, ze nemam v umysle vyvolat diskusiu o tom ako sa viac oplati cestovat ci autom alebo lietadlom. Aj napriek tomu si myslim, ze sa najde niekto kto zas bude mat potrebu to riesit. O tom tu uz bolo popisane viac nez dost, vsetko ma svoje pre a proti. Kazdy mame svoje preferencie a my za 11 dni prave preto autom odchadzame na Peloponez do Nafplia a potom na Zakyntos. No ale naspat k tomu clanku - neviem aky vodic ten clanok pisal, no predsa u noveho auta by mal mat havarijnu poistku, vratane asistencnych sluzieb, ktora toto riesi, plus Skoda zaruku mobility. Ja naopak mam s pneuservisom vo FYROM len tie najlepsie skusenosti, pisem o tom v mojom cestopise o Korfu.
https://www.autorevue.cz/autem-na-tyden-na-recky-pelopones-nakolik-to-byl-sileny-napad :)
Uživatel: kompersor4 15.7.2017  
..bol som v Grecku vlastnym autom neraz. Ak som si chcel velmi lichotit vyhodnostou cestovania autom, tak som neratal jeho amortizaciu. Pri zapocitani iba spotreby PHM, ma cestovanie vlastnym autom vyznam. Ak zapocitam aj dialnicne poplatky a poplatok za trajekt na akykolvek ostrov, je cestovanie autom na zvazenie. Ak ku tomu pripocitam aj AMORTIZACIU vlastneho automobilu, je cestovanie lietadlom do ATH a odtial na akykolvek ostrov trajektom podstatne vyhodnejsie a financne racionalnejsie ako cestovanie vlastnym autom. Trebars pri cestovani na Peloponez, ma snad najvacsiu racionalitu kupit lacne letenky v predstihu do ATH a nakoniec tam si auto na cestovanie dalej pozicat...
Uživatel: kompersor4 15.7.2017  
Trebars moju malickost zaujima, ake racionalne skusenosti maju individualny cestovatelia autom, vlakom, na motorke versus lietadlom....Prave v Ladovom vlakne taketo skusenosti je snad vhodne si vymenit.
Uživatel: Batty 15.7.2017  
Bol som v Grecku autom 7x, ale odkedy zacal lietat Ryanair z BA-ATH, nema zmysel ist do Grecka autom.
Letenky su za super cenu a aj ked pripocitam pozicanie auta, stale je to vyhodnejsie ako autom a to nehovorim o tom, ze som za 2 hodinky v Atenach. :-) (F)
Uživatel: Jánoš 15.7.2017  
Prosim admina o vymazanie TOHOTO prispevku. pri odosielani z iPadu mi povodny prispevok zduplovalo. Dakujem :)
Uživatel: Jánoš 15.7.2017  
Bohušu, "omluvam sa", no myslíš akože "individuálni cestovatelia"? :) Veď ty ako cestovateľ autom do Grécka si predsa na jednom nemenovanom fóre, kde už nie si, vehementne obhajoval práve cestovanie autom do GR, no rešpektujem, že človek sa môže aj v názoroch vyvíjať. Na inom fóre, kde je viac cestovateľov autom by som nebol so svojim až tak názorom osamotený, no už pár príspevkov nižšie som písal, že nechcem tu zase rozprúdiť polemiku a viem, že každý má svoju pravdu. Už keď sa nám tu debata rozbehla, napíšem aj ja svoj názor. Myslím, že kto raz skúsil Grécko, prišiel na to v čom je jeho čaro a pokiaľ tam niekto bol autobusom alebo letecky, pravdepodobne tiež zvažuje cestu vlastným autom. Cestu autobusom tu riešiť nebudem, je to asi najmenej pohodlný spôsob presunu na dovolenku kdekoľvek. Letecky je to asi najviac pohodlné, za dve a pol hodiny ste v GR. No bohužiaľ nie každý býva vedľa letiska ako ty, Batty. Možno by som vtedy nad tým troška uvažoval, no pre mňa to výhodné nie je. K samostatnému času letu je potrebné prirátať si ešte aj cestu z domu na letisko, cestu nazad domov z letiska, čas na check in, check out, transfér z letiska na ubytovanie a potom nazad na letisko. Množstvo povolenej batožiny, parkovanie na letisku, prenájom auta v letovisku, čas ubytovania a čas odubytovania (čakanie na transfer), pohodlie vlastného auta, mobilitu pri rozhodovaní "kam dnes" nebudem rozoberať. Navyše, nie každý rád lieta. Tiež pokiaľ človek číta príspevky o tom ako niekto blúdi ako holanďan pretože sa cestovka už na letisku na človeka vyprdne alebo presunie let tak, že uberie hodiny či dokonca dni z dovolenky tak sa aj podľa toho rozhoduje. Alebo že kúpi síce lacné letenky ale na príplatkoch za batožinu vyvalí viac ako za letenky. Alebo si požičia auto a za požičanie zaplatí preplatí cenu lebo ho vraj poškodil. A len tak medzi nami, napríklad 20 litrov olivového oleja a kufor plný gréckych dobrôt do lietadla nevezmem :) Dovolenkou je vlastne už aj cesta autom, pretože počas presunu si môžete kdekoľvek a kedykoľvek urobiť pauzu a navštíviť miesta mimo hlavnej trasy. No rešpektujem, že každý ma svoje priority, svoj obľúbený spôsob cestovania a toto je len môj subjektívny pohľad na vec. To čo som napísal sú moje dôvody a kým udržím meč a moč inak cestovať nebudem :) A to či sa mi auto rozsype? Sorry, toto je pritiahnuté za vlasy tak ako to, že si tiež myslím, že každé lietadlo vždy skončí na zemi :( Auto sa môže rozsypať aj na D1 :) Preto existujú poistky a asistenčné služby.
Uživatel: RottenFox 15.7.2017  
Pro Jánoš ze dne 15.07.17/17:12

Pro mě je blbá představa, že se mi auto někde cestou vysype, či se zúčastním autonehody... V tomhle ohledu radši nechávám přepravu mojí maličkosti na někom jiném. :-)
Stejně tak si pak raději na místě půjčím auto cizí, než pak řešit, že jsem si sešrotoval svoje.
Uživatel: kompersor4 15.7.2017  
...mam zato, ze individualni turisti mozu porovnavat len vtedy, ak vobec niekedy vyskusali rozne individualne prepravy. Cestujem do Grecka bud autom alebo lietadlom a moja penazenka mi nahovara ze trebars RYANAIR-om do ATH, je cestovanie podstatne lacnejsie ako vlastnym autom. Pochopitelne, trebars pred desiatimi rokmi bez moznosti kupy lacnych leteniek to bolo inak a veci v case a priestore niesu nemenne. Takze pochopitelne motorovy cln alebo plachetnicu lietadlom prepravovat je nezmysel aj teraz a vlastne auto s privesom je v takomto kontexte dobry pomocnik. Nakoniec kazdy z nas si chodi na dovcu oddychnut. Pretoze mam svoj vek, neviem si predstavit dovcu & ODDYCH spanim v aute, stane alebo inak dovolenkovat bez pohodlnej postele. Jednoducho aj preto je taketo vlakno dobre aby kazdy mohol vlastnu skusenost porovnat a podelit sa o nu. Moja skusenost je dana aj navstivenou lokalitou v Grecku, pretoze trebars sever Grecka a hory kde treba urcitu vybavu je dobre navstivit autom, avsak juh Grecka a vzdialene ostrovy vlastnym autom ani nahodou...
Uživatel: Jánoš 17.7.2017  
Pre všetkých, čo odpísali na môj príspevok ešte pred tým, než som stihol v mojej správe odpovedať na ich pripomienky alebo sa reagovať ešte len chystajú - všetky podstatné dôvody, pre ktoré sa ja rozhodujem pre cestu autom na dovolenku, nájdete v správe z 15.07.17 - 17:12. No a predsa si len neodpustím pár slov na záver z mojej strany ... :) Nebudem už ďalej pokračovať v polemike ako je najlepšie cestovať na dovolenku :) To mi silno pripomína scénku z filmu Slávnosti sněženek - ... se zelím ... se šípkovou ... :) Každý si podľa svojich priorít zvolí to najlepšie a tomu prispôsobí financie, čas aj miesto a aj všetko okolo dovolenky :) Všetko ma svoje výhody a svoje nevýhody a je na nás ako sa zariadíme, aby sme si na dovolenke oddýchli :) Všetkým, ktorí na dovolenke práve sú alebo sa ešte len na dovolenku chystajú prajem šťastnú cestu, pobyt a zasa šťastný návrat domov :)
Uživatel: Háňa 17.7.2017  
Hezky napsané, Jánoši, mně se cesta autem moc líbila, člověk je svým pánem, zastaví si, kdy chce, jede, kam chce, vše má ve svých rukách, na místě má k dispozici auto. Pomíjím finance, to teď nechci řešit. A pak taky hrozně ráda létám, je to rychlé a pohodlné. A pak stejně zase auto a volnost. Otázka fakt nestojí buď a nebo, to je nesmysl. A protože jsme v tomto tématu, doporučuji všem, co můžou, cestovat po Řecku vlastním autem, nebudete litovat. ::¯
Uživatel: MartinaH 17.7.2017  
Správně jste to napsali. Není to otázka peněz, ale svobody. Proto bych nejela do Egypta. Být zavření v hotelovém komplexu, koupat se na hlídaných plážích, to není nic pro nás. Takhle se jeden den válíme u moře, druhý den uděláme výlet, třeba do hor. Další den pohodička, pak třeba zajet do kouzelné Monemvasie. Znám mnoho lidí, pro které peníze nejsou problém, ale Řecko dělají autem. Právě pro pocit svobody a samozřejmě i pro olivový olej, že?
Uživatel: Háňa 17.7.2017  
Jo, i pro ten, moc nám chybí ta 5l bandaska ve špajzce, letadlem je to v tomto směru naprd. :-) Smajlík pro oliváč!!!!!
Uživatel: RottenFox 17.7.2017  
Pro Jánoš ze dne 15.07.17/17:12

"A to či sa mi auto rozsype? Sorry, toto je pritiahnuté za vlasy tak ako to, že si tiež myslím, že každé lietadlo vždy skončí na zemi Auto sa môže rozsypať aj na D1 Preto existujú poistky a asistenčné služby"

Hej, minule mi asistenční služba auto odtáhla a pak bylo tři měsíce odstavené na pozemku pojišťovny a tři měsíce jsem s ním nemohl nic dělat, protože se čekalo na vyjádření zahraniční pojišťovny.
Takže za mě, ne, díky, již nikdy víc. :-) Od té doby jsem prakticky pěší.
Přeji ti, ať Tě nikdy nic podobného nepotká. ::¯
Uživatel: Jánoš 17.7.2017  
MartinaH (Agiokampos vo mne evokuje heslo - kuňáda) :) a Háňa - minulý rok som viezol domov možno dokopy 20 - 25 litrov olivoveho oleja... :) samozrejme, ze nie vsetko pre mna ale aj pre rodinu aj znamych, dokonca aj pre "tych co leteli" :) No a inventura v spajzke povedala, ze je najvyssi cas vyrazit na juh (za 9 (-) ) pretoze v spajzke je mozno posledny liter :)
No a toto [o] je nakup spred troch rokov z Thassosu :)
Uživatel: MartinaH 17.7.2017  
Jánoš bingo, jsem její sestřička :-)
Uživatel: Jánoš 17.7.2017  
Pro MartinaH ze dne 17.07.17/17:44
máš SZ, som si vás prehodil :)
Uživatel: kompersor4 17.7.2017  
Podla mna, akakolvek doprava do Grecka musi u mna splnat svoje racio. To aky tovar si z Grecka autom doveziem vyznieva malicherne....Boli sme autom trebars na Skyrose alebo Kefalonii, Avsak ak chcem absolvovat autom napriklad Antiparos alebo Agistri, rad by som vedel aku mi date radu PRECO AUTOM? Nech som rozmyslal akokolvek, dovod jazdit vlastnym AUTOM na KYKLADY, SARONSKE OSTROVY, DODEKANESY nepoznam. UVEDU priaznivci autoturistiky racionalny dovod preco na tieto ostrovy AUTOM + trajektom a nie LIETADLOM a trajektom?
Uživatel: Háňa 17.7.2017  
A já mám zas kytici sušených květů z cesty na Milos. Marně přemýšlím, jak bych ji za 45 dnů obnovila a novou narvala do kufru do letadla...no to prostě nejde, vytáhla bych to z kufru slisované. Ach jo, asi ji nechám opršet a bude stát na kredenci dál, až do další cesty autem....nemám to (x) ji vyhodit!
Jinak dřív peníze na letadlo nebyly a jezdili jsme všude autem - po Španělsku, Francii, Itálii, Švédsku, nebyly mobily, navigace,... jen automapa Evropy, sbalit děti, stan, spacáky, jídlo na celou dovču, něco peněz a frrr. Bože, jak jsme to zvládli? :-) :-) :-)
Uživatel: tony2 17.7.2017  
Bohuši, jsou lidé, kteří letadlo nesnášejí, to je také jeden z důvodů! Já se před lety strašně bála letadla, let byl pro mě horor, a i když jsem si časem zvykla a té děsné hrůzy se zbavila, např. letošní cesta na Peloponés byla pro mě opět velice nepříjemná, a kladla jsem si dokonce otázku, a to Řecko miluju, proč já do té odporné konzervy lezla, když jsem v takovém stresu!? Proto jsem moc ráda jezdila autem i na dálkové cesty! Ve spojení s trajektem - pro mě a mého muže - blaho! Jeli jsme takhle 5x. Pravda, na Kyklady to nebylo ... to už je otázka, proč tam!?
Uživatel: kompersor4 17.7.2017  
Pro tony2 ze dne 17.07.17/18:54

..Ano. Zdravotne dovody mozu byt pricinou, preco lietadlo nie. Radsej sme jazdili autom, kvoli takymto problemom z lietadla http://www.recko.name/diskuze.php?id=8110&str=1&s67&HLD=A&hledej=bolest%20usi%20pri%20pristavani
teraz sa nam podarilo akosi nad takymito problemami zvitazit, aj vdaka recko.name...
U mna hra racio a ergonomika velku rolu. Takze konkretne, pretoze vseobecne pisanie je nanic. Podla mna navstivit ATH, KYKLADY, DODEKANESY, SARONSKE OSTROVY vlastnym autom je nezmysel nielen ekonomicko - ergonomicky, nakolko postrada akukolvek racionalitu, pokial clovek nema zdravotne problemy z lietadla...
Uživatel: ladybee 17.7.2017  
Pôvodne som neplánovala vstúpiť do tejto debaty, pretože podobné žabo-myšie vojny som tu na RN zažila už viac ráz a nikam neviedli. Takže len krátko: Každý má inú predstavu o dovolenke, o doprave na ňu, o tom, ako ju bude tráviť. A je dobre, že to tak je. Časy, keď sme mali písať modrým perom, sú, dúfam, za nami! Nech sa dopravuje kto chce, ako chce. A kamkoľvek. Je to len a len jeho vec. Hoci aj trabantom do Austrálie.
Ako sa hovorí: „Ži a nechaj žiť.“ Nikdy by mi nenapadlo písať, že niekto koná iracionálne, ekonomicky-ergonomicky? nezmyselne, ak jazdí autom. Nuž, ale aj to je názor...  :-)
Uživatel: tony2 18.7.2017  
Katko, nic než souhlas s tvým příspěvkem! ::¯ Cestování je přece tak krásné!!! (x)
A jedeme! (x) (F)
Uživatel: MartinaH 18.7.2017  
Tohle vlákno se jmenuje autem, na motorce, vlakem. Proto reaguji na toto téma. V Řecku jsem byla už několikrát letecky, ale stejně dál jezdíme autem. Vše má svá pro a proti. Ekonomika a ergonomika, ani ekologie, přece nehrajou roli. Nebudu se s nikým hádat. Ať každý uzná za vhodné, se dopravit na dovču, jak chce. Od nás z práce, jel jeden na kole do Chorvatska! Nebudu mu to vymlouvat, proč? Pro mě je to borec. Faktem je, že ekonomicky a ekologicky je to ten nejlepší způsob dopravy vůbec. Ergonomicky asi ne... Katy to napsala přesně. Proč někomu vymlouvat ten "jeho" způsob?
Uživatel: kompersor4 18.7.2017  
..zijem v tom, ze rozne cestovatelske website su tu k tomu, aby si cestovatelia mohli medzi sebou poradit.
Ak niekto hlada konfrontaciu tam kde nieje, je to jeho vec. Zatial mi nikto konkretne neporadil ci sa oplati trebars na kyklady cestovat autom, alebo nie. Jasne, strucne a zromitelne sa vyjadril Batty. dakujem. Avsak ostatni tu hladaju nepriatela za rohom, ktory tam nieje... Zvlastne. Vseobecne prispevky su na nic. Ma niekto nieco konkretne do tohto vlakna z vlastnej skusenosti? Kdesa oplati cestovat autom, na motorke, vlakom? A naopak, kde sa oplati cestovat radsej lieatadlom? Je tu vobec niekto kto ma konkretne rady z vlastnej skusenosti?
Uživatel: kompersor4 18.7.2017  
...moja predstava Ladovho vlakna bola v tom, ze ludia si dokazu poradit. Trebars na Chalkidiki cestujte radsej AUTOM, preto lebo..............Na Dodekanesy cestujte radsej LIETADLOM, preto lebo............
Staci tak? Ak ma niekto vobec zaujem o racionalne riesenia cestovania, potom jeho prispevky su prinosom.
Uživatel: stewoo 18.7.2017  
Asi by som sa k tejto téme mohol vyjadriť aj ja, aj keď to už veľmi pekne napísala Katka Ladybee... Každý nech si cestuje do Grécka ako chce, s kým chce a na čom chce.. Či je to už vlak, motorka, auto, karaván alebo hoc aj stopom.
V Grécku som bol autom 2x - raz na Lefkáde a Kefalonii a raz na Skiathose a Skopelose.
Som na volant iba sám, a aj napriek tomu s maličkými technickými prestavkami (WC + umytie čelného okna) som tých 1700 km (Lefkada) a 1600 km (Volos) dal cestu úplne sám.
A prečo v mojom prípade autom? Tak na to, na čo autor (TYDRA) tohto vlákna prišiel vo svojich možno 50tich rokoch, mne to ťuklo o 20rokov skôr a to to, že naozaj naše cestovné kancelárie nerobia to, kam by som rad šiel, a hlavne a to píšem v mojom prípade je dostupnosť letiska... Vysvetlim:
Je rozdiel bývať v Bratislave a mať letisko za "rohom"... ako bývať v Trebišove a kúpiť si hoc akú lacnú letenku napríklad do Atén a potom riešiť čo ďalej.
Naša cesta na Milos: Odlet z Budapešte, odchod z domu rano o 6,00, transfer Košice 7,30 - Budapešť 11,00, už som 5 hod. na cestách a to som ešte iba na letisku v Budapešti... odlet o 14,00, prílet Atény 16,00 - ciže 10 hod. som z domu a to som ešte len v Atenach. 1. noc v čudu, nakoľko trajekt alebo další let mam až zajtra... na Milos cestujem 36 hodin :-)
Autom som dal Volos s trajektom na Skopelos za necelých 24 hod.
Pre mňa osobne už cesta autom je dovolenka, dokonca už príprava na cestu beriem ako súčasť dovolenky.
Čiže ľudia, cestujte si ako chcete, či už s CK alebo po vlastnej osi, nezabúdajte hlavne že najdôležitejšie je prísť do cieľa zdraví a užívať si dovolenku.

asi toľko ....
we (x) Greece
Uživatel: kompersor4 18.7.2017  
Pro stewoo ze dne 18.07.17/15:03

Ahoj. Byvam v MT. Napriek tomu ze sme cestovali na PAROS cca 26 hodin, mne prislo cestovat vlakom + lietadlom + autobusom + trajektom vyhodne. Pretoze neviem za aky cas by sme sa tam dopravili autom...Avsak u mna hraju racio aj financie. Na PAROS som sa dostal v kumulative za 75,50eur pri spocitani platieb jednotlivych spojov. Takze preto autom radsej na Paros & Antiparos ani nahodou, pretoze co si budeme nahovarat. Ide iba a len o peniaze ak nahodou sluzi zdravie. Po patdesiatke mam davno... Aj preto ma zaujima kde, ako a za kolko sa da dopravit...Ak to nieje nevhodne zverejnovat. Podla mna to mnohym moze otvorit oci. Zabudol si stewoo vsak napisat, ze vodic automobilu obvykle jeden den po dorazeni do cielovej destinacie prespi, od unavy zo soferovania. To je moja skusenost.
Uživatel: Miromat 18.7.2017  
Každý máme své priority, já se řídím pohodlím, cenou, časem, který na dovolenou mám (je rozdíl jet na týden-10 dní nebo na 3 a více týdnů), počtem účastníků a řidičů, dostupností míst, které chci vidět a také kolik energie chci věnovat přípravě na dovolenou... je také jiné, když chcete jen odpočívat nebo poznávat zemi a její lidi. Cesta je už součástí dovolené a záleží, co pro danou situaci líp vyhovuje, univerzální rada není.
Na Dodekanesy, Egejské ostrovy a Krétu jsme vzali levný zájezd od CK (letenka+apartmány bez jídla vyšly stejně jako charterová letenka), do Athén jsme letěli samostatně. Kombinaci letenky do Athén + trajekt na ostrov považuju za výhodnou hlavně když se chcete podívat také do řeckého hlavního města. Cesta autem se vyplácí ve více lidech, nezávislost je vykoupena únavou na a po cestě i povinnostmi kolem auta. Myslím, výhodná může být i kombinace letenka (+trajekt) + půjčení auta na místě.
Mimochodem - moje sestra Helena (viz můj příspěvek někde dole) je na cestě svým autem do Řecka a zpět už asi 50. den, do návratu jí zbývá asi 25 dní. Najeto má teď z Prahy teď asi 4000 km, pohybuje se právě někde na jižním Peloponésu.
Uživatel: kompersor4 18.7.2017  
Je uplne pochopitelne, ze kazda preprava ma svoje plusy aj minusy. Mal som zato, ze sa tu budu pisat konkretne veci. Tak pikoska z mojej strany, ak niekoho zaujima ako prebieha zadrzanie SVK vodica greckou policiou, mozem odpovedat na konkretny dotaz PM. Davnejsie som bol zadrzany ako vodic automobilu vo Filipiade, cestou na Lefkadu. Vsetko dopadlo dobre, avsak takuto skusenost radsej oblukom obist....
Uživatel: Babka 27.7.2017  
Nová část dálnice z Athén do Ioanniny byla otevřena. Tady překlad (jen částečný) z Googlu.

Celý úsek je obousměrný, se dvěma pruhy a jedním nouzovým pruhem v každém směru. Výlet Antirio - Ioannina trvá jen 1 hodinu a 40 minut, a z Atén do Ioanniny, při průměrné rychlosti 120 kilometrů za hodinu, nebude trvat déle než 3 hodiny a 30 minut! Celková cena z Atén do Rio je cena 11,50 eur. Použití mostu Rio - Antirrio je 13,30 eur. Z Antirrio do Ioanniny mýto stojí 12,45 EUR (zatím nejsou všechny stanice v provozu). Celkové náklady na výlet v Aténách - Ioannině tedy budou činit minimálně 37,25 eura.

Celý článek v originále tady: http://www.inkefalonia.gr/ellada-diethni/54570-einai-gegonos-athina-ioannina-se-3-5-ores-apo-simera-poso-tha-kostizei-to-taksidi
Uživatel: Háňa 27.7.2017  
Tak to je bezva, až zas vytáhneme auto do Řecka! Už teď se tam jelo krásně!
Uživatel: amina 22.8.2017  
V neděli jsme se vrátili z Chalkidiki autem, zkusili jsme to poprvé. Cesta tam v pohodě, jenom malé zdržení na srbských a makedonských hranicích, ale dálnice poloprázdné (jeli jsme ve středu). V Srbsku jsme kolikrát jeli široko daleko sami, najednou v protisměru děda na kole po dálnici, nebo lidi, přelézající svodidla, uprostřed dálnice čekali na jakési MHD za Bělehradem, to mě fakt pobavilo :-) Mýtné a benzín v Srbsku a Makedonii jsme platili kartou, jinak berou eura, ale pouze 1,2 eura a 50 centů, menší ani větší ne. Cestou tam jsme přespali v Leskovaci, nazpět v Sremské Kamenici, obojí levné a krásné ubytování se snídaní, moc milí zaměstnanci. Cesta zpět už byla horší, 4 hodiny jsme prostáli na srbsko-maďarské hranice, strašné... ::_ 2 hodiny jsme stáli na jednom místě a nehnuli se ani o krok, hlavně Maďaři prováděli dost podrobné prohlídky, do kufru, šacovali lidi, do vnitřku auta. Přesto to stálo za to, auto má samozřejmě své výhody, přivezli jsme si odsud dva krásné hliněné květináče a další suvenýry, které bychom letadlem nepobrali. :-)
Uživatel: ladybee 22.8.2017  
Jani, na Horgoši? To je pech, víkendová klasika. Maďari mali zjavne obedňajšiu prestávku. Aj nám sa pred tromi rokmi podarilo pobudnúť na onej hranici "len" 2,5 hodiny. Odvtedy sa vraciame cez Bačk Breg. Chlapci z RA už majú odskúšané ďalšie priechody (Gyala, Bački Vinogradi... )
Uživatel: amina 22.8.2017  
Katko, ano Horgoš, byli jsme tam v 7 ráno a začalo se to hýbat až kolem 9 hodiny. Taky mě napadlo, že jsme to měli zkusit jinudy, ale je to poučení pro příště. :-) :-) a navíc to bylo v neděli, další chyba :-)
Uživatel: ladybee 22.8.2017  
Aha, takže ešte asi raňajky :) Navyše, cez víkend býva na spiatočnej ceste koncom augusta nápor, v Nemecku končili prázdniny... Njn, Jani, stále sa učíme :)
Uživatel: stewoo 23.8.2017  
K tým kolónam na hraniciach.... Kolega pred dvoma rokmi odstál na SRB-HU hranici 13 hodín a odvtedy ho do GR autom už nikto nedostane. Toto leto strávil v kolónach na chorvátskych dialniciach 5,5hod... Včera prehlásil, že zlaté Slovenské Vysoké Tatry :D :D
treba si určite rozplánovať kedy vyraziť tam a spať, vyhnúť sa víkendom a možno aj pondelkom. ::¯
Uživatel: TYDRA 23.8.2017  
Horgoš jsme díky informacím vynechali v obou směrech, využili jsme přechod Bački Vinogradi a cestou na jih z HU do SRB jsme byli na hranici úplně sami (ve čtvrtek dopoledne) a odbavení trvalo i s razítkem na srbské straně asi 50 vteřin.
Nazpět ze SRB do HU to bylo podstatně horší (sobota kolem poledne) a strávili jsme 2 a 1/2 hodiny postrkováním auta metr po metru k hranicím (na Hogoši to musel být masakr...). Srbové byli v pohodě, ale Maďaři chránili EU poctivě (a tak to má být, jenom mohli otevřít obě budky...). A v opačném směru byli ještě důslednější, přes hranici neprojelo jediné auto s Turky, byť měli německou SPZetku. Všechny nemilosrdně vraceli zpět do Maďarska na Horgoš. A Srbům směrem do Maďarska prolézali dodávky a když se jim něco nezdálo, šli bokem na důkladnou prohlídku...
Uživatel: amina 23.8.2017  
Láďo, přesně jak píšeš, Srbové v pohodě, ale Maďaři brali kontroly poctivě, před námi Srb s dodávkou a dívali se mu i pod návěs, nechali ho vystoupit a pěkně ho dusili. "Německých aut" se zahalenou posádkou tam bylo nepočítaně a neměli jsme z toho dobrý dojem, jednu německou zahalenou ženu dokonce brala celnice na prohlídku. Na benzínce se při mladí muslimové modlili na koberečku na kolenách, docela mazec. :-) No, tak to zkrátka je :-(
Uživatel: kompersor4 23.8.2017  
..prejazd hranicou filmujem https://www.youtube.com/watch?v=1TVZrlU9KK0 aspon s odstupom casu viem, ake sme mali prestoje. videosekvencia je z 09/ 2016.
Uživatel: kompersor4 24.8.2017  
..ta ista hranica o 2roky skor, na zaciatku sezony https://www.youtube.com/watch?v=8NPgyGUcNK4&t
Uživatel: kompersor4 24.8.2017  
..ak niekoho zaujima ako vyzera statna hranica v byvalej juhoslavii cestou autom do grecka, nech sa paci: https://www.youtube.com/watch?v=qm-zjT82K4E
Uživatel: kompersor4 24.8.2017  
..nakoniec, cestou najfrekventovanejsia grecka hranica https://www.youtube.com/watch?v=O-8BD0-8vZk
Uživatel: kompersor4 24.8.2017  
..autom do grecka je vyhodnejsie cestovat cez belehrad https://www.youtube.com/watch?v=IawVdbTkU0E
ako obchvatom belehradu.
Uživatel: Miromat 29.8.2017  
Moje sestra šťastně dorazila domů po třech měsících a dvou dnech (23. srpna) ze své sólo cesty autem do Řecka a zpět (už jsem tu o ní psala). Objela skoro celé Řecko, navštívila několik ostrovů, vylezla na Olymp a pobyt zakončila v Thessaloniki. V Řecku se zdržela zhruba dva měsíce, ubytování v kempech si pochvalovala, otázky na konkrétní místa a situace ráda zodpoví.
Uživatel: kompersor4 29.8.2017  
Pro Miromat ze dne 29.08.17/12:20

..ak dobre citam, tak v 59-tich rokoch vyliezt na Olymp je uctyhodne. Avsak moja otazka znie, kde na Olymp sa dostala? Pretoze moja malickost ma tiez davno po patdesiatke, no hoc som tzv sportovy typ, na MITIKAS si akosi netrufam. Budem rad za odpoved, ktore vrcholy zdolala. Je mozne foto?
Uživatel: Miromat 29.8.2017  
Kompresor4: ... byla na obou vrcholech s přenocováním na místní horské chatě, víc máš ve vzkazech.
Uživatel: kompersor4 29.8.2017  
Pro Miromat ze dne 29.08.17/13:57

..dik za PM.
Uživatel: Maruška01 31.1.2018  
Zdravím, potřebovala bych poradit... S přítelem plánujeme dát autem řecké ostrovy začátkem července a to buď Lefkádu a pak přejet trajektem na Kefalonii a nebo dojet až do Volosu a tam trajektem na Skopelos a popř. se zastavit i na Skiathosu. S plánováním jsme teprve v začátcích... Poradíte nám někdo, přes jaké země jet, kolik ta cesta cca bude stát, na co si dát pozor. Uvítáme jakékoliv rady a doporučení a prostě všechno, co by nám pomohlo pomoct naplánovat trasu.Děkuji :-)
Uživatel: Háňa 31.1.2018  
Mrkni na moji fotogalerii, tam je to vše popsané:
http://recko.name/galerie.php?id=2445
Doručuji cestou někde přespat, ale to tam taky mám v galerii popsané, případně mohu doporučit kde jsme spali my.
Uživatel: machajda 31.1.2018  
Ahoj, asi bych nové téma nezakládala, už tady jedno na cestování autem máme

http://www.recko.name/diskuze.php?id=8703&str=1&s75&HLD=A&hledej=aute

Přesuňme se tam, jinak si myslím, že jsou stránky, které toto cestování probírají daleko podrobněji a nejdete tam spoustu tipů

např. http://www.reckonasbavi.cz/rady-na-cesty/

nebo
http://www.recko-autem.cz/
Uživatel: Trencanka 31.1.2018  
Ja som bola autom na Kefalonii, Lefkade a tento rok ideme na Korfu. Velmi dobre info je na webe recko-autem.cz
Kazdy ma svoje skusenosti. My sme isli cez Madarsko, Srbsko, Macedonsko. Spime jednu noc v Srbsku v motoreste na velmi dobrej urovni v Predejane. Je to uz kusok odtial na Macedonske hranice.
Treba byt opatrni, cestovat v jednoduchom obleceni, neputat na seba pozornost sperkami, drahym oblecenim. Zastavovat len na velkych benzinovych pumpach, vzdy jeden dospely aby zostal v aute, aby vam niekto neposkodil auto zamerne a za par kilometrov vašej jazdy by ste museli zastavit a oni by vas mohli olupit. Mozno to znie smiesne ale je to tak. Kartami platit len na velkych benzinkach a NIKDY nespustit platobnu kartu z očí. Pripravit si vela drobných mincí v EUR, lebo budete platit mýto a ked das velku bankovku v EUR, tak ti vydaju kopec srbskych alebo macedonskych penazi. Peniaze mat schovane na viacerych miestach. V penazenke len minimum penazi, lebo ked otvoris penazenku na benzinke, nevies kto sa ti pozera za chrbat. Do auta zobrat dostatok pitnej vody, nejake jedlo trvanlive. Nevies, ako dlho budes stat na hraniciach. Jedlo po ceste nikde nekupujem, vzdy jeme v motely Predejane, je tam dobra strava.
Urobit si fotokopie pasov, pripadne aj technicky od auta, poistka auta. U poistovni sa informovat, co v pripade havarie, zdravotne poistenie samozrejmost.
Zatial ma uz nic nenapada.
Uživatel: kompersor4 31.1.2018  
Ahoj Maruska01. Aby ti mohlo byt dobre poradene, mohla si napisat tvoje priority, kolkokrat si bola v Grecku autom a nakoniec kto bude soferovat alebo kolko bude vodicov. Ak ste v Grecku autom este neboli, tak je vhodne vyskusat najprv blizke poloostrovy Chalkidiki, Pelion alebo blizke ostrovy THASSOS, KORFU, EVIA, KEFALONIA alebo ostrov bez cesty trajektom LEFKADA...Znama a osvedcena trasa je Budapest, Belehrad, Nis, Kumanovo, Gevgelija, Thessaloniki a dalej podla priorit v Grecku...Kludne poloz konkretnu otazku.
Uživatel: TYDRA 31.1.2018  
Velmi - velmi je důležité cestovní pojištění... jaká je spoluúčast, kilometry atd... jak píše machajda, podrobné info najdeš na stránkách:
http://www.reckonasbavi.cz/rady-na-cesty/
já z nich čerpal před cestou na Samothraki. Jinak cesta do Řecka je v podstatě stejná až do F.Y.R.O.M., kde se trasa rozděluje doprava na Atheny, či doleva na Soluň. Každopádně s přespáním v Srbsku v polovině cesty. Abych tady nedělal reklamu, pisni mě, dám ti tip na stopro vyzkoušené ubytko. Jak bylo psáno níže, je nutná potřebná zásoba Euro v drobných na mýtné brány, nám stačilo kolem 30. Éček, raději rezervu.
Uživatel: kompersor4 31.1.2018  
..mudre a skusene rady dolu nizsie, neda mi vsak nenapisat Maruska01, ze v priprave na cestu autom do Grecka sa treba zamerat na najdolezitejsiu cast pripravy, ktorou je AUTO. Pretoze v letnych horucavach moze cestu zvladnut ktorykolvek clovek, avsak 3.000 km az 5.000 km nemusi vydrzat ani auto nove...Takze pripravit auto na dlhu cestu v letnych horucavach na 100% je malo. Poistky riesia sekundarne nasledky, primarne je dolezite problemom predchadzat a AUTO mat pripravene minimalne na 125% SPOSOBILOSTI, vykonat takuto letnu dovolenkovu trasu TAM aj NAZAD stastlivo...
Uživatel: Maruška01 1.2.2018  
Děkuji za reakce. Pojedeme s přítelem sami,děti ještě nemáme. Přítel je zvyklý jezdit. Nedělá mu problém ujet 1000 - 1500 km... ale s přespáním počítám, jen teda ještě nevíme kde. :-) Možná bychom to ujeli i na jeden zátah, ale přijde mi to zbytečné... V řecku jsme byli na Lefkádě a na Karpathosu,ale pokaždé letecky s CK. Letos bychom chtěli zažít něco jiného... Máme na to vyčleněné 3 týdny. Ani se nebojím, že my bychom to nezvládli i když to bude náročný, ale bojím se, co na to auto. :-) A nevíte, jak je to s trajektama? Našla jsem trajekt z Volosu na Skopelos, ale nenašla jsem z Lefkády na Kefalonii, přitom vím, že jezdí. Je lepší si trajekt zarezervovat už z domova a nebo až na místě? A proč byste mi doporučil jet nejdřív na poloostrov nebo pevninu a proč nezkusit hned i cestu s trajektem?
Uživatel: radovan 1.2.2018  
Loni jezdil trajekt na kefaloni z nidri, přístav ve vysílání byl pořád v rekonstrukci. Dívala jsem se na wesrferry.gr a zatím pořád jezdí z nidri 1x denně odjezdy v sezoně zatím nejsou. Za mě kefalonie nádherná, snad by tam mohlo být míň lidí než na lefkadu, ta je v posledních letech už hodně přelidněná. Cesty autem se nebojte, jezdíme takto mnoho let, cesta je dneska už pohodová, skoro všude dálnice,tak je to velmi rychle. Bohužel negativum je mnoho autaru .... Zase se toho min vidí cestou. Takový pindos po okresce, to je nádhera...
Uživatel: TYDRA 1.2.2018  
Přesouvám diskusi o cestování do Řecka po vlastní ose do této diskuse, ať to nemáme roztříštěné. Co se týče trajektů, tak podle mých zkušeností je na nějaký plavební řád u řeckých společností opravdu moc brzo, aktualizované plavební řády se začnou objevovat až tak v dubnu. A plavby trajektem se vůbec nebojte, když už dojedete až do přístavu, je nalodění vašeho miláčka to nejmenší, takže směle plánujte :-) . Chce to ale zavčasu bukovat palubní lístky, nenechávat to až na nákup na molu.
Uživatel: ladybee 1.2.2018  
Maruška, na Sporady premáva trajekt aj z Evie - z Kimasi (hoci v plavebných poriadkoch píšu názov dediny Mantoudi). Je pravda, že trajekt nepremáva každý deň. Viac o plavbe na Skiathos som písala v článku
http://kapab.sk/alonissos-za-vonou-borovic-pokojom/
spoločnosťou ANES https://www.directferries.com/mantoudi_alonissos_ferry.htm
Na Kefalóniu sme sa v roku 2011 plavili z Vasiliki do Fiskarda. Ale presne ako píše Tydra, plavebný poriadok na leto ešte nie je dostupný http://westferry.gr/ Zato z Kefalónie sme sa už nedostali späť. Trajekt do Vasiliki nepremával, keďže v tom roku mali plavebné spoločnosti problémy s licenciami. Takže na pevninu sme sa dostali tak, že sme museli zísť z Fiskarda dolu do Porosu, odkiaľ sme chytili trajekt do Kilini.
Uživatel: kompersor4 1.2.2018  
Podla mna nalodenie vlastneho auta na NIEKTORE TRAJEKTY nieje vobec jednoduche. Napriklad nalodenie auta na trajekt do Fiskarda /KEFALONIA/ vyzaduje skuseneho a ostrielaneho vodica. Na trajekt je nutne nacuvat tak, aby sa auta snad dotykali bocnymi spatnymi zrkadlami. Hned ist trajektom a poskrabat laky vozidiel nieje prijemna zalezitost k opakovanym navstevam ostrovov. Preto som sa pytal Maruska01, ktory ostrov je vasou prioritou. Na vasom mieste by som isiel po prvy krat na PEVNINU, alebo na ostrov kde nezvyknu byvat plne trajekty. V kratkej videosekvenci je vidiet, ako su auta naskladane na trajekte do Fiskarda a nacuvaj na Captain Aristidis po 1600km soferovania. Vylodenie auta z trajektu uz je v pohode:
https://www.youtube.com/watch?v=foONHU-9ipQ
Uživatel: radovan 1.2.2018  
A ještě k plánování cesty. Dejte pozor na výběr termínu pro tranzit. V sezoně bývají hlavně v pátek sobotu a neděli dost zasekané hranice Srbsko Maďarsko Turky. Na webu Řecko autem se o tom písku legendy, skutečně to může být nepříjemné,čeká se pak mnoho hodin. Takže vyjíždět uprostřed tydne, pokud možno mimo termíny německých prázdnin. A nazpět taky pokud možno ne k víkendu. Už od konce července jsou víkendy většinou hrozné.
Uživatel: radovan 1.2.2018  
Já bych to tak hrozně s tím trajektem neviděla. Na trajekt jsme většinou necouvali,otáčeli jsme se až na palubě, někdy je to trošku estráda, když reci navigují, jednou řek ztratil nervy a kroutil volantem paní sám ::)) ale tak je to jako parkování v našich městech. U mě jsou horší vlny ::)) jednou jsme jeli z fiskarda do vasiliki 3 hodiny, nebylo to veselé, zvracelo se, křičelo, plakalo, ::)) byli jsme fakt rádi, že jsme na břehu
Uživatel: kompersor4 1.2.2018  
Ak by som isiel prvykrat vlastnym autom na niektory grecky ostrov trajektom, tak si rozhodne vyberiem EVIU. Trajekty premavaju kazdu polhodinu, palubne listky trajektu netreba bookovat, ceny trajektu ako zadarmo...
Uživatel: Maruška01 4.2.2018  
Ajaj, teda koukám, že na tom trajektu to bude asi hodně natěsno. :-) No, zatím u nás vyhrává cesta Česko-Rakousko/Slovensko - Maďarsko - Srbsko - Makedonie - Lefkáda a trajektem na Kefalonii. Máme představu strávit na Lefkádě cca 5 dní a pak přejet na Kefalonii. Myslíte, že by stačilo si teda trajekt zamluvit až na místě,až bychom tam přijeli nebo to už raději máme zamluvit z domova? Máte někdo zkušenost s kempama jak na Lefkádě nebo Kefalonii? A nevíte, jak jezdí trajekt z Kefalonie do Itálie?
Uživatel: TYDRA 4.2.2018  
Pokud budete mít pevně stanovený časový plán, tak bych trajekt domlouval dopředu, v sezoně bude o trajekt z Lefkady enormní zájem. Ale třeba bude stačit zakoupit lupeny první den příjezdu na Lefkadu.
Uživatel: kompersor4 4.2.2018  
Pro Maruška01 ze dne 04.02.18/15:03

kedysi sme isli vlastnym autom na Kefaloniu trajektom CAPTAIN ARISTIDIS z Vasiliki, Teraz ak sa nemylim, tento trajekt premava z Nidri do Fiskarda. Na trajekt nacuvat nieje najjednoduchsie, avsak da sa to zvladnut. Dolezite bude, ktory v poradi budete na nalodeni. Palubne listky sme rezervovali z domu. Tento trajekt byva zvycajne plny. Nepremava ak su velke vlny. My sme zazili relativne male, t.j. stredne vlny a auta pekne tancovali po palube trajektu. Je to zabava pre plechy auta. Vodic musi byt majster v cuvani, inak bude mat problem medzi uz nalodene auta nacuvat. Prajem stastnu ruku pri kupe palubnych listkov a uplne prve miesto pri nalodeni. Pretoze vtedy dokaze nalodit auto ktokolvek...
Uživatel: kompersor4 6.2.2018  
..cestu na KEFALONIU som kedysi nafilmoval komplet celu. Od greckych hranic Gevgelija - Euzonoi po Vasiliki na LEFKADE som cestu autom zavesil nestrihanu na youtube.
FYROM - GR statna hranica http://www.youtube.com/watch?v=bC8tgY4b9PY
Grecka statna hranica - odpocivadlo Taksiarchi http://www.youtube.com/watch?v=wDDFkWrFuN8
Odpocivadlo Taksiarchi - Shell Ioannina http://www.youtube.com/watch?v=eLu2a8H7dWE
Shell Ioanina - Avin Preveza http://www.youtube.com/watch?v=7qDrSAhJt5o
Avim Preveza - Lefkada Lefkas http://www.youtube.com/watch?v=9wcrM_eF7Q4
Lefkada Lefkas - Ag. Nikitas http://www.youtube.com/watch?v=jee1P-bPYM8
Lefkada Ag. Nikitas - Vasiliki http://www.youtube.com/watch?v=s51EJbCdcvE
Omluvte vsak kvalitu film materialu, ktory je umerny dobe filmovacej techniky /mobilu HTC/
Uživatel: TYDRA 6.2.2018  
Já mám tu zkušenost, že jsem vždy najížděl do trajektu čumákem, otočil se až na místě a pak podle navigace lodníka nacouval HODNĚ natěsno buď vedle boku lodě, nebo dalšího auta. Mezi auty bývá mezera maximálně 15-20 cm, doslova zrcátko na zrcátko. Poslední auta, náklaďáky a kamióny pak couvají, to je jasné. Určitě to ale zvládne každý průměrný řidič, který má sebemenší zkušenosti s parkováním ve velkoměstech typu Brno :-) - tam se musíme trefit do díry ne o moc větší než je auto ::¯ . Takže najíždění do trajektu bych se určitě nebál, Řekyně to zvládnou jednou rukou a ještě u toho telefonují...
Uživatel: kompersor4 6.2.2018  
Pro TYDRA ze dne 06.02.18/17:52

Ahoj. To je fajn, ze si VZDY najizdel do trajektu cumakem a potom se otacel. Len napis kolko krat vzdy.
Pretoze tvoje info moze cestovatelov trajektom CAPTAIN ARISTIDIS smerujucim z Lefkady na Kefaloniu pomylit...
Uživatel: TYDRA 6.2.2018  
No, žádný přeborník nejsem, bylo to pouze 4x. Na obrázku, v přístavu Vassiliki je trajekt Captain Aristidis (tou jsme nepluli), za ní je trajekt Vasos K - to je ten, kterým jsme pluli na Ithaku a pak zase zpět. A stejný trajekt pendluje i mezi Kefalonií a Lefkou, link přilkádám:
http://www.agnitravel.com/kefalonia_travel_guide/ISLAND_HOPPING/Ferry_Services_between_the_Ionian_Islands/index.asp
Mám nalodění i na videu, kroužím po palubě jak na kruháči :-) . Trajekt Captain Aristidis je proti Vasos K prcek, na něj se opravdu musí couvat.
Uživatel: kompersor4 7.2.2018  
Pro TYDRA ze dne 06.02.18/20:41

Ahoj. Dik ze si veci uviedol na pravu mieru. Prirovnavat cuvanie na vozovke velkomesta a cuvanie na PALUBE trajektu nieje na mieste. Nakolko pri pohlade z vozidla PALUBY trajektu sa javia objekty na PEVNINE ako "plavujuce" aj ked je trajekt akokolvek dobre ukotveny. Narozdiel od cuvania medzi zaparkovane auta na vozovke velkomesta alebo v PODPALUBI trajektu, kde sa vonkajsie objekty podpalubia z vozidla javia ocami vodica ako stabilne. Takze cuvanie na PALUBE trajektu je z mojej vlastnej skusenosti podstane narocnejsie ako cuvanie v PODPALUBI trakjektu alebo na stabilnej vozovke. Preto podla mna, je vhodne vzdy pisat o konkretnom trajekte, aby prvocestovatel nebol pomyleny. Maruska01 vyber si taky trajekt, ktory je pre vas najvhodnejsie mozny. Pre vodica je vhodnejsie PODPALUBIE ako PALUBA trajektu. A radsej trajekt VACSI ako MALY, ak je moznost...LEN TOLKO s podelenim sa mojich niekolkych skusenosti cestovania roznymi typmi trajektov. My sme cestovali na KEFALONIU tam aj nazad trajektom CAPTAIN ARISTIDIS a nacuvat nan, pre mna jednoduche nebolo...
Uživatel: Maruška01 7.2.2018  
Děkuji vám za informace... Myslím, že se vše bude hodit a i děkuji kompersor4 za přiložení videí... Na Lefkádě jsme byli v polovině července v roce 2011 a bojím se toho, že teď tam jezdí o dost víc lidí, ale pořád mě láká. :-) Trajekt si teda asi nejspíš zamluvíme z domova, až budou vypsané i jízdní řády. A nevíte, jak je to s trajektem z Kefalonie do Itálie?
Uživatel: Maruška01 7.2.2018  
Děkuji vám za informace... Myslím, že se vše bude hodit a i děkuji kompersor4 za přiložení videí... Na Lefkádě jsme byli v polovině července v roce 2011 a bojím se toho, že teď tam jezdí o dost víc lidí, ale pořád mě láká. :-) Trajekt si teda asi nejspíš zamluvíme z domova, až budou vypsané i jízdní řády. A nevíte, jak je to s trajektem z Kefalonie do Itálie?
Uživatel: kompersor4 7.2.2018  
..tri najznamejsie a najpouzivanejsie hranicne prechody autom do Grecka:
MADARSKO - SRBSKO http://www.youtube.com/watch?v=1TVZrlU9KK0
SRBSKO - MACEDONSKO http://www.youtube.com/watch?v=qm-zjT82K4E
MACEDONSKO - GRECKO http://www.youtube.com/watch?v=O-8BD0-8vZk
Uživatel: TYDRA 7.2.2018  
Na Maďarsko - Srbské hranici doporučuji opustit na posledním sjezdu dálnici a použít přechod Ásotthalom - Backi Vinogradi.
http://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/hatarinfo?field_hat_rszakasz_value=szerb+hat%C3%A1rszakasz
Tento přechod smí používat pouze občané EU a přilehlých států, vyhnete se tedy obrovskému náporu turecké diaspory směřující na prázdniny do Turecka. Směr Řecko byla dopoledne čekací doba 30 vteřin, cestou domů to bylo horší, byla sobota odpoledne a čekali jsme 2,5 hodiny. Ovšem v tu dobu to bylo na Horgoši nepopsatelně horší... Maďaři přes Asotthalom opravdu nepustili jedinného Turka, všechny nemilosrdně vraceli i když jeli v autě s německou SPZ.
Uživatel: MirekZv 12.9.2018  
Tak hurá. Od asi 20.9. do konce měsíce se (snad) vypravíme vlakem do Řecka. Napíšu sem zkušenosti, třeba budou pro někoho zajímavé.

Plán je asi tento - pokud mi někdo k němu může něco poradit, uvítám:

1. Regiojet z Prahy do Blavy, nákup zpáteční Budapešti za 17.5E (snad lze v den odjezdu)
2. v Budapešti nákup Beograd Special za 26E, nočním lehátkem do Bělehradu
3. o Centaru/Topčideru a průměrných zpožděních v Srbsku mám představu, a tak v Bělehradě nechávám celý den, i když nevím, co tam proboha budu dělat. Nějaký tip? Africké muzeum už jsem viděl, a jinak už tam asi nic není..
4. nočním lehátkem + náhradním busem do Soluně (zpáteční Beograd-Thessaloniki za asi 54E)
5. busem do Volosu (jel bych radši osobním rychlovlakem přes Larisu, ale asi to bude dražší; případně bych jel až na Evii (přes Chalkidu), kdyby se tam dalo inteligentně+levně vlakem dostat, což pochybuji)
6. zpět náhradní bus + lehátko do Bělehradu, zde naivně doufám v chytnutí denního (11:32) do Budapešti (mimochodem IDOS píše Hellas na Central a fungující i po 1.10. - předpokldádám ale, že to jsou bludy)
7. nějaký bídný stanový nocleh v Maďarsku (Nagymáros?)
8. ráno do Blavy a spíše vynuceně zase přestup na Regiojet.
Uživatel: Milkaaa 12.9.2018  
Pro MirekZv ze dne 12.09.18/19:46

No za mě takto určitě nese. Abych strávil dovolenou přestupama po nádražích tak si dovolenou nepředstavuji.
Uživatel: matymaty 27.4.2019  
Asi jsem uplný tydyt,nedokažu se zaregistrovat na stranky Recko autem.Jsem trochu nervozni ze situace s letenkami a tak uvažuju že to kdyžtak dame autem.Ubytovaní mame přez Ostrovanku na Korfu i s letenkama ale co kdyby? :-) :-) dik za pomoc. ::¯
Uživatel: ladybee 27.4.2019  
To matymaty: na web recko-autem je registrácia pozastavená na dobu neurčitú, ako viem. Prístup majú len registrovaní. Stránka je aj na facebooku, skús tam osloviť admina. Čo konkrétne si potreboval vedieť?
Uživatel: Jánoš 30.4.2019  
Na R-A je to bohužiaľ one man show, kde sú pravidlá fóra určované troška zvláštne a hlavne subjektívne ... :-(
Uživatel: spider66 30.4.2019  
Ahoj, v Řecku jsem byl zatím 3x autem a příští týden jedu poprvé dodávkou pro 8 lidí. Alternativně mohu nabídnout svůj mega dlouhý informativní článek (proč jet, výhody, nevýhody, ubytování po cestě, pojištění s asistencí, zážitky z cesty) http://www.reckonasbavi.cz/rady-na-cesty/recko-autem-nabizi-neuveritelnou-porci-dobrodruzstvi/
Ve článku odkazuji i na R-A.
Uživatel: matymaty 30.4.2019  
Ahoj,clanek uz mam nastudovany a stažený,dekuju za upozornění :-)
Uživatel: K610 30.4.2019  
Zdravím, chcem sa opýtať ohľadom trajektu na Kefalóniu, neviete niekto či budú v lete premávať trajekty znova z Vasiliki alebo z Nydri? Minulý rok sme boli na Lefkáde vo Vasiliki a prístav bol v rekonštrukcií. A ešte otázka,, trajektom som išiel zatiaľ iba v HR, tam boli medzi autami dosť veľké odstupy, vo videách som videl ako na tesno sú auta na trajektoch na Kefaloniu, možno hlúposť, ale neobúchajú sa auta o seba ak sú väčšie vlny?
Uživatel: kompersor4 1.5.2019  
Pro K610 ze dne 30.04.19/22:23

..tu najdes vsetko: https://westferry.gr/ Cestovali sme tymto trajektom 07/ 2014. Palubne listky pre rodinu a auto som rezervoval z domu 06/ 2014. Asi mesiac dopredu. Ak su velmi velke morske vlny trajekt nepremava. Palubny personal nalodene auta kvoli stabilite isti. Avsak v Grecku je vhodne spoliehlat sa hlavne sam na seba. Doporucujem skontrolovat na aute zaradenu rychlost a zatiahnutu rucnu brzdu. Nielen vsak na aute Tvojom, ale aj na autach v jeho tesnej blizkosti....
Auta sa na trajekte Lefkada - Kefalonia "Captain Aristidis", naozaj skoro dotykaju spatnymi zrkadlami https://www.youtube.com/watch?v=foONHU-9ipQ
Len dodam, na tento trajekt sa naloduje cuvanim. Takze najjednoduchsie je nalodit sa medzi prvymi, nakolko triafat sa medzi nalodene auta natesno nieje lahke. Snad okolo Tvojho auta nebude cuvat pekna "blondynka" :-)
Uživatel: TYDRA 1.5.2019  
Takhle mě zanavigoval lodník do trajektu cestou zpět ze Samothraki
:-)
Do jednou takto zaparkovaných aut se už nikdo nedostane, takže všechno co potřebujete na palubě si berte hned sebou.
Uživatel: K610 1.5.2019  
Ďakujem za informácie, takže podľa westferry pôjde z Nydri.
Uživatel: TYDRA 1.5.2019  
Každý milimetr v podpalubí je maximálně využit
Uživatel: TYDRA 1.5.2019  
Hlavně bacha na to, co nevidíte ani vy ani lodník... Trajekt je tak trochu do kulata :-)
Uživatel: K610 1.5.2019  
Tak dúfam že to auto prežije bez jediného škrabanca :-) ešte otázka, aký je prudký výjazd na trajekt v Nydri/Fiskarde? Auto mam pomerne nízke, aby som tam neoškrel predný nárazník
Uživatel: kompersor4 1.5.2019  
Pro K610 ze dne 01.05.19/12:02

...osobne auta zvladaju vyjazd z trajektu Captain Aristidis v pohode. Staci pozriet par sekund zaciatku tohto videa vyjazdu aut, z trajektu vo Fiskarde https://www.youtube.com/watch?v=frDg-wdY3QM
Uživatel: K610 1.5.2019  
Super, to vyzerá byť úplne v pohode aj pre nižšie auto :)
Uživatel: TYDRA 2.10.2019  
Toužíte navštívit milované Řecko, MAXy stále stoji zaparkované v hangárech a létají jen letadla starší než dědečkův Trabant? Nechcete se stát rukojmí zkrachovalých cestovek? Nejvyšší čas začít plánovat Řecko po vlastní ose - a to právě na Smaragdovou perlu Jónských ostrovu. Na Korfu. Vydejte se s RNB vstříc zážitkům napříč Balkánem ve vlastním autě.
http://www.reckonasbavi.cz/korfu-autem-a-trajektem-aneb-do-recka-po-vlastni-ose/
Uživatel: Batty 2.10.2019  
Lada vidim, ze si vybral skratku cez more :-) Dik za clanok ::¯
Uživatel: Jánoš 12.6.2020  
Pre tých, čo tak ako ja plánujú opäť cestu na dovolenku do GR autom.
Myslím si, že letecky to bude tento rok ešte viac náročné - opatrenia, obmedzenia atď. Nechcem ale začínať debatu ako je lepšie - výhodnejšie cestovať!!!
Vyzerá to veľmi nádejne, najmä pre tých, čo pocestujú po 1.7.2020
Podľa exekutívy Európskej únie by sa zrušenie cestovných obmedzení od 1. júla malo týkať cestujúcich z Albánska, Bosny a Hercegoviny, Čiernej Hory, Kosova, Severného Macedónska a Srbska, pretože epidemiologická situácia v týchto krajinách je podobná alebo lepšia ako situácia v krajinách Únie.
Voľne preložené - tranzit cez S-MKD by nemal byť problém, aj keď v zálohe mám aj trasu - SK-HU-SRB-BG-GR.
Uživatel: radovan 12.6.2020  
Zdravím, chceme jet 25.6. Přes Srbsko a bg, ale pořád mi není jasné, jestli při návratu budeme muset mít test při vstupu do ČR, když projedeme Srbsko
Uživatel: tompetr 16.6.2020  
Při návratu ze Srbska a Severní Makedonie do ČR je stále vyžadován Covid test nebo karanténa. S nadějí vyhlížím zrušení tohoto opatření od 1.7.2020. Štěbetají si o tom vrabci, ale oficiálně jsem to zatím nikde neviděl.
Uživatel: ROBERT 16.6.2020  
Pro tompetr ze dne 16.06.20/08:06
Ahoj, to je osobní zkušenost? Jak celníci poznají odkud se turista vrací, když přijíždí ze Slovenska, nebo Rakouska?
Uživatel: radovan 16.6.2020  
Zdravím, dnes mi na ambasádě v Aténách sdělili, že přechod evzoni je do 1.7. zcela uzavřen. Do Řecka autem tedy do 1.7.jen přes bg. Zatím jsou prý na kulaté kolony cca na 7 hodin
Uživatel: tompetr 16.6.2020  
Pro Robert
zatím nemám zkušenost - pojedeme po 1.7. Jak celníci poznají odkud se turista vrací nevím, ale očekávám razítko v pase z každých hranic. To asi nepůjde okecat, pokud to namátkově celník zkontroluje
Uživatel: ROBERT 16.6.2020  
Pro tompetr ze dne 16.06.20/12:53
Ok, při kontrole pasů to asi objevěj, kontrola bude odle mě namátková, ale klidně pak budeme v karanténě po návratu domů. My standardně jezdíme přes Itálii a letos právě řeším, zda riskneme cestu opět přes Itálii bez přespání, ale rovnou na trajekt v Anconě, nebo to vezmeme přes pevninu. Chceme jet 3.7., tak mě zajímá zkušenost přes Makedonii, Srbsko. Přes BG nepojedu:-). Lodí do Řecka by to mělo jít též od 1.7.. Tak uvidíme, kdo vyrazí dříve, držím nám palce.
Uživatel: Plavec2 16.6.2020  
Makedonie od 15.6. povoluje tranzit cizincum pres sve uzemi. Tranzit nesmi trvat dele nez 5 hodin, nesmi se odbocovat z trasy a zastavovat mimo cerpani poh. hmot. https://mk.usembassy.gov/covid-19-information/

Tak nevim, zda datum otevreni budou nejak koordinovat a nebo budou recke hranice s Makedonii nadale uzavrene i pro tranzit. Teoreticky by Rekove mohli hranice s Makedonii otevrit pro obcany EU i pred 1.7. a nijak by tim neporusili linii spolecneho postupu EU vuci tretim zemim.
Uživatel: tompetr 16.6.2020  
To: Robert:
poslední 2 roky jsme jeli trajektem, ale letos jsme to zavrhli, neměl bych z toho dobrý pocit. Raději si zase projedu balkán. Jezdíme obytňákem tak mě fronty na hranicích neděsí, I když bez nich je to lepší :-) My vyrážíme z Ostravy 30.6. tak pak napíšu. Přeji všem štěstí!
Uživatel: kompersor4 17.6.2020  
..po Egnatia Odos sa znovu preveziem rad, kto vsak vie kolko je na tejto dialnici odpocivadiel? Pretoze kedysi som po dlhej ceste unaveny zdriemol na parkovisku odpocivadla [o] na stole...Tento oddych pomohol na dalsiu cestu smerom na Lefkadu. Vyjazd z odpocivadla https://www.youtube.com/watch?v=eLu2a8H7dWE a dalsia cesta je na videu. Avsak uz akosi nepamatam kde sa nachadza zmienene odpocivadlo s parkoviskom na dialnici Egnatia Odos. Kto mi pomoze s najdenim polohy tohto odpocivadla?
Uživatel: tompetr 17.6.2020  
To Kompresor4:
není to tohle:
https://www.google.com/maps/place/Parking/@40.3194692,21.7503889,17z/data=!4m13!1m7!3m6!1s0x1359c3ee149211a1:0xc455e850851eaf5f!2sSiatista+503+00,+%C5%98ecko!3b1!8m2!3d40.2593571!4d21.5498752!3m4!1s0x1359d18e78884a33:0x1d76dede8d4accdd!8m2!3d40.3198387!4d21.7519708
Uživatel: kompersor4 17.6.2020  
Pro tompetr ze dne 17.06.20/08:01

Ahoj. Zda sa, ze mas pravdu [o] . Dik za pomoc pri mojom planovani cesty (F)
Uživatel: TYDRA 17.6.2020  
Je to určitě ono - jedno z mála odpočívadel na trase Thes - Igoumenitsa. Také jsme tam nabírali síly. Hned při vjezdu si nějaký podnikavec vlastnoručně vyrobil kiosek s cigárama a nápoji - oblíbený záchytný bod hlavně kamióňáků. Na odpočívadle je i turecký záchodek 5. kategorie :-)
Ono je na tomto úseku Egnatia Odos i velmi málo čerpacích stanic, je dobré natankovat plnou ještě v Soluni. Jinak potom nezbývá než sjet z EO do nějaké vesnice poblíž.
http://www.reckonasbavi.cz/korfu-autem-a-trajektem-aneb-do-recka-po-vlastni-ose/
Uživatel: tony2 17.6.2020  
My jsme Egnatii Odos projeli několikrát sem a tam i po celé trase do IGOU, a jak píše Láďa, je zde minimum možností k tankování! My tankovali ještě u Greveny, potom je možné sjet z dálnice k Ioannině, ale nejlepe natankovat za Soluní a pak frčet bez starostí! Např. u Metsova, což je příjemné horské letovisko navštěvované v létě i v zimě spoustou turistů, je malinká pumpa až skoro v centru - hledali jsme ji opravdu dlouho!!! :-O ::_
Na [o] - stále jsme čerpací stanici míjeli a nevšimli si jí-no, není divu, že? Kolem hotýlky, obchůdky se suvenýry, až dva malí kluci nám ji ukázali-to bylo radosti, byli jsme na suchu!!! :-( :-)
Uživatel: Míla. 17.6.2020  
Pro kompersor4 ze dne 17.06.20/07:43

Dobrý den, možná pro přehled pomůže i tato mapa ( odpočívadla, benzinky na trase)

http://www.egnatia.gr/page/default.asp?la=2&id=55
http://www.egnatia.gr/files/maps/PS_SEA_XSA_A3_2015_ENG_250dpi_75q.jpg
Uživatel: Jánoš 17.6.2020  
Pokial niekto pocestujete do GR na zapadnu cast, napriklad Korfu atd, tak je lepsie - pokial bude S-MKD prejazdne - odbocit v S-MKD z dialnice pri Negotino smerom na Prilep, Bitola a tam prekrocit hranice cez priechod Medzhitlija/Niki, pred nim natankovat a pokracovat cez Egnatia Odos do Igoumenitsa. Len aby bol tranzit cez HU_SRB_S-MKD_GR v poriadku
Uživatel: ROBERT 17.6.2020  
Pro tompetr ze dne 16.06.20/19:06

Tak jsem zvědav, psal jsem na ambasádu do Atén a toto je odpověď.

Vážený pane Adámku,
děkuji za Váš e-mail. Řecko má otevřít pro turisty své hraniční přechody se Severní Makedonií dne 1. července 2020.
Doporučuji Vám naši webovou stránku www.mzv.cz/athens

S pozdravem,
Světoslava Danešová
konzulka
Consul
Velvyslanectví České republiky v Athénách
Η Πρεσβεία της Τσεχικής Δημοκρατίας στην Αθήνα

6, Georgiou Seferi Str., P. Psychiko
154 52 Athens, Greece
phone: +30-210-6729912, 14, 210 67 13 755
fax: +30-210-6729913
e-mail: athens@embassy.mzv.cz
www.mzv.cz/athens
Uživatel: tompetr 17.6.2020  
Pro ROBERT ze dne 17.06.20/10:19

tak to je super zpráva, díky!!!
Uživatel: radovan 17.6.2020  
Už jsem tu psala, že jsem mluvila včera s paní v Aténách na ambasádě a evzoni je uzavřeno pro všechny do 1.7.
Uživatel: Babka 20.6.2020  
Ajajaj, buďte ve střehu vy co chcete jet autem. Je to před chvílí aktuální.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/uzavrou-hranice-a-nikdo-o-tom-nevi-varuje-ceska-po-ceste-do-recka-110072#seq_no=2&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_req_id=u97kuklV5rC-202006201302&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=
Uživatel: machajda 20.6.2020  
Řekla bych, Leni, že pro ty, kdo situaci sledují, a chystají se na odjezd směr (F) , není tato převratná zpráva žádnou novinkou. :-)
Uživatel: radovan 20.6.2020  
Na ambasádě mi to paní řekla už v utery
Uživatel: Háňa 20.6.2020  
Ale o tom se přece běžně ví, slyšela jsem to několikrát v TV na ČT24, je toho plný Fb...asi nemají o čem psát.
Uživatel: Jánoš 22.6.2020  
Uplny suhlas s reakciami podomnou. Mne ten clanok silno pripomina nejaky hoax. Predsa pani, ktora ma manzela v GR a po 3 mesiacoch za nim cestuje je - ospravedlnujem sa - bud blba alebo nema internet a zije v izolacii, kedze si nedokaze ziskat informacie, ktorymi su stranky, ktore sa tomu venuju, plne.
Je toho plny facebook a predsa sa furt najdu ludia ktori si tam prihrievaju polievocku spravami pisanymi s CapsLockom :) akoby slo o nieco zivotne dolezite.
Skor ma desi narast pozitivne nakazenych, vplyvom uvolnovania opatreni, verim, ze to rychlo skonci a ze uz ziadna krajina nebude prijimat restrikcie ale naopak uvolnovat co sa da, napriklad ako to robi ČR.
Uživatel: ROBERT 25.6.2020  
Pro info: Severní Makedonie
2. VSTUP NA ÚZEMÍ A TRANZIT:
Ke dni 26. června 2020 vláda Severní Makedonie rozhodla o úplném otevření všech hraničních přechodů do Severní Makedonie. Zároveň byla zrušena povinnost předkládat při vstupu do země negativní PCR test stejně jako povinná domácí nebo státní karanténa pro přicestovavší.
Uživatel: offices 26.6.2020  
Jenže je to k ničemu protože Vás nepustí Řekové !!!!!!
Uživatel: ROBERT 28.6.2020  
Pro offices ze dne 26.06.20/19:13

Ano, ale dá se přejet do Bulharska před Evzoni a nemusí se jet celou cestu Bulharskem. Takže je to další varianta dojezdu.
Uživatel: retsi 28.6.2020  
Mám prosbu od kamaráda, nedaří se mu zaregistrovat na Řecko nejen autem .... nevyužíváte? neporadíte někdo?
Uživatel: radovan 28.6.2020  
Prý už je to jen pro registrované, taky mi to chybí, skoda
Uživatel: radovan 28.6.2020  
Pro info, dorazili jsme na lefkadu. Cesta bez problémů, kromě stání 2 hod na bg. Srbských hranicích hladký průjezd.
Uživatel: ladybee 28.6.2020  
Od 1. 7. treba vyplniť protokol o príchode do Grécka. Týka sa všetkých typov prepravy: https://travel.gov.gr/?fbclid=IwAR1bUyI651FTJmFT2hTTDtS5x1F87MKbO-IwA5c65fobwpipW5oF2q4H-9E#/
Ak ste zaregistrovaní na facebooku, tak p. Martha Elefteriadu pridala info v češtine https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10223932834287611&id=1199555189&anchor_composer=false
Uživatel: Miromat 29.6.2020  
Pro retsi :
zkuste poslat email na pavel@recko-autem.cz, mám dojem, že registraci nového člena musí administrátor schválit.
Uživatel: retsi 29.6.2020  
Pro Miromat
díky moc :-)
Uživatel: TYDRA 29.6.2020  
O důvod více jet do Řecka autem :-)
https://www.reckonasbavi.cz/nafukovaci-clun-vyzva-pro-plaze-korfu/
(F)
Uživatel: Jánoš 30.6.2020  
Láďo - super info a pre mna vysoko aktualne, no neviem to otvorit. Mas toto aj niekde inde? :)

O důvod více jet do Řecka autem
https://www.reckonasbavi.cz/nafukovaci-clun-vyzva-pro-plaze-korfu/
Uživatel: TYDRA 30.6.2020  
Nějak se nám šprajcnul WP a nezbrazuje mapy - makáme na upgrade, jak to bude, vložím znovu :-) . Zatím ukázka jednoho netradičního výletu na Kerkyře ::¯
https://my.viewranger.com/route/details/Mjc2MjcyOQ==
(F)
Uživatel: ladybee 30.6.2020  
Ďalšie aktuálne info z SK - najmä "Cestná doprava - Od 1.júla sa otvoria aj hraničné priechody s Albánskom a Sev. Macedónskom pre cudzincov tranzitujúcich týmito krajinami. " (Cez Srbsko zatiaľ zostáva tranzit, ak sa nemýlim.) Ostatné už poznáte.

https://www.mzv.sk/cestovanie_a_konzularne_info/detail/-/asset_publisher/Iw1ppvnScIPx/content/grecko-cestovanie-a-aktualne-opatrenia-proti-sireniu-covid--1?_101_INSTANCE_Iw1ppvnScIPx_redirect=%2Fcestovanie_a_konzularne_info%2Foznamy_a_upozornenia_pred_cestovanim
Uživatel: radovan 30.6.2020  
Ale evzoni zůstane asi uzavřeno
Uživatel: tompetr 1.7.2020  
Pro radovan ze dne 30.06.20/22:42

A odkud máš tuto informaci? Proč by nechali zavřený hlavní tranzitní přechod? Uvidíme odpoledne, už jsem na cestě ....
Uživatel: radovan 1.7.2020  
Na stránkách ambasády píšou že až do odvolání je možné jet jen přes bg, a to jen přes kulatu. Ale třeba jsou info neaktualni
Uživatel: radovan 1.7.2020  
0030-210-67 13 755, kontakt na ambasadu
Uživatel: radovan 1.7.2020  
Zkuste tam zavolat, šťastnou cestu preji
Uživatel: Jánoš 1.7.2020  
V tom novom formulari PLF, ktory je potrebne vyplnit pred cestou je uvedeny priechod Evzoni, ktory by podla informacii mal byt ododnes otvoreny. Mna skor zaujima ine. Nemate niekto informacie, ci budu otvorene aj ine priechody so S-MKD, napriklad Niki a Dojran?
Uživatel: radovan 1.7.2020  
Jsou v tom asi zmatky. Včera na bg televizi říkali, že od 1.7.je otevřená jen kulata a dnes ráno přímý vstup z přechodu makaza a ten taky funguje. Tak se v tom pak vyznejte :-)
Uživatel: Miromat 1.7.2020  
Jestli to správně chápu,Evzoni by mělo být otevřené ode dneška :
https://www.ekathimerini.com/254178/article/ekathimerini/news/greece-to-open-seven-border-crossings-with-balkan-countries-turkey
Uživatel: Jánoš 1.7.2020  
Je otvorenych viacero hranicnych priechodov, no v zozname nevidim hranicny priechod Medzhitlija / Niki :-(
Uživatel: Vlado240 1.7.2020  
Pre Slovakov platí ďalej len transit cez Bulharsko.
Info www. mzv.sk
Uživatel: offices 1.7.2020  
Srbští turisté, kteří míří do Řecka přes severní Makedonii, uvedli, že automobily a autobusy ze Srbska překročily hraniční přechod Evzoni bez problémů od půlnoci do rána, aby získaly informace, že byl znovu uzavřen kolem 10:30.

Podle neoficiálních informací, které předal Blic, „policisté a celníci obdrželi dopis z Atén kolem 10:30, že turisté nebudou moci vstoupit na tento hraniční přechod až do 15. července“.

„Je pravda, že„ Evzoni “je dnes ráno pro srbské turisty uzavřeno. Očekáváme, že od řeckých úřadů dostaneme oficiální oznámení a vysvětlení, “řekl Blic agentuře Aleksandar Senicic, ředitel Národní asociace cestovních kanceláří (JUTA), která je oficiálně umístěna ve Skiathosu.

Srbští turisté v Řecku také oznámili, že „Evzoni“ byl uzavřen.

„Důležité informace pro křižovatku„ Evzoni “. Před pár minutami je křižovatka Evzoni opět pro turisty uzavřena a přes „Evzoni“ se nemohou dostat do Řecka! Prosím, sdílejte tento příspěvek a dejte mi vědět, pokud víte, že někdo zamířil přes tento přechod! Vstup je možný pouze přes Bulharsko a přechod Promahonas “, naši turisté z Řecka oznámili na Facebooku.

Srbští turisté, kteří se vracejí z Řecka, mohou vstoupit z této země do Severní Makedonie do „Evzonija“, a tak pokračovat směrem k Srbsku, nikoli však opačným směrem.

Pro všechny, kteří již dosáhli „Evzonija“ nebo jsou v jeho blízkosti, se doporučuje dva nejrychlejší způsoby, jak dosáhnout bulharsko-řecké hranice, tj. Přechod „Kulata“ - „Promahonas“: jeden přes Gevgelija a druhý přes Skopje.
Uživatel: vaclava 2.7.2020  
Přidávám včerejší zkušenost mé dcery.Dorazili s přítelem, který je Rakušan, do Evzonoi po poledni, to už byla hranice zase zavřená. Jeden z celníků jim řekl, že budou moct projet. Rodiče přítele mají na Karpathosu dům a měli s sebou dokumenty. Druhý celník jim řekl, že v žádném případě, protože tam nemají potvrzený trvalý pobyt. Celníci se pak prý zavřeli do své budky a dělali, že tam nikdo není, aby nemuseli nic řešit. Nemají to lehké, vše se mění z hodiny na hodinu... Člověk je chápe. Odjeli tedy směr Novo Selo v Makedonii. Tam chtěli překročit do Bulharska. Po hodinovém čekání na hranicích s Bulharskem, jim kontrolovali tašky, kufry, zda nemají drogy nebo zbraně, se pak konečně dostali k přechodu Kulata. Tady čekali dobré dvě hodiny. Tam jim řekli, že turisty nepustí, jen lidi za obchodním účelem nebo s pobytem. Naštěstí pak narazili na celníka, který je nechal projet. Měli v mobilu QR kod, škoda, že nefunguje alespoň rozesílání informací přechod otevřen, přechod zase uzavřen... pak by to asi mělo větší smysl. Dnes už vyrazili ze Soluně do Athén a zítra na trajekt. Dám vědět, jak cesta pokračuje. Jinak Soluň prý úplně prázdná, mají srovnání, jezdí každý rok. Nikde nikdo a ceny za ubytování a v restauracích prý oproti loňsku nižší. Šťastnou cestu všem.
Uživatel: tompetr 2.7.2020  
Pro vaclava ze dne 02.07.20/09:47

Potvrzuji uvedené. Evzoni je zavřené, ale přes Bulharsko nás pustili bez problémů, jen se čekalo asi hodinu.
Uživatel: Heri 2.7.2020  
Před časem jsem slíbil, že dám vědět z cesty autem na Lefkádu, ale bohužel ze zdravotních důvodů jsme museli dovolenou zrušit.
Uživatel: Miromat 6.7.2020  
Protože GR ode dneška (min. do 15.7.) zavřelo hranice Srbům, lze z GR odjet do Bulharska i dalšími přechody, píší BG Novinite:

https://www.novinite.com/articles/205176/Long+Queue+at+Kulata+Border+Again%2C+Re-entry+into+Bulgaria+is+Allowed+from+All+Border+Checkpoints
Uživatel: TYDRA 11.7.2020  
Tak se opět situace na při vstupu do Řecka po vlastní ose přiostřuje:
Od 14. 7. 202, pokud přijedete do Řecka za účelem turistiky po silnici, musíte předložit na řecké hranici negativní výsledek molekulárního PCR testu na Covid-19, který nesmí být starší 72 hodin. Tato povinnost se nevztahuje na leteckou a lodní dopravu, kde testování provádí namátkově při vstupu do země řecká strana. Do výsledku testu musíte setrvat v dobrovolné izolaci na vámi udané adrese a v případě pozitivního výsledku 14 dní v karanténě opět na udané adrese nebo v úřady určeném hotelu. Odmítnutí podstoupit test je zpravidla důvodem odepření vstupu do země.
https://www.mzv.cz/athens/cz/viza_a_konzularni_informace/aktuality/upozorneni_jak_cestovat_z_recka_do_ceske.html
Uživatel: Jánoš 15.7.2020  
Tak a je to tu :-( Jedno z mojich najtazsich rozhodnuti v poslednej dobe. Napriek tomu, ze som srdcom a dusou fanusik, obdivovatel a zastanca Grecka, milujem greko, ich mentalitu, filozofiu, more, prirodu, jedlo aj to ich slnko a vzdy som ludi prehovaral aby sa vy...tentovali na predrazene Chorvatsko, tohorocnu dovolenku stravim prave tam. Bohuzial pracovne terminy nepustia a dlhsie uz cakat nemozme ani nechceme :-(
Necitim sa ale ako zradca, skor sa citim ako zradeny :-(( Vsetko by som zvladol, aj cestu aj kolony aj obmedzenia. No to, ze zo mna, slovaka cestujuceho autom robia pri vstupe do GR druhu triedu, na rozdiel od slovaka cestujuceho lietadlom, ma neskutocne stve. A naozaj povazujem 70+10 eur na osobu za test, vratane deti, pre nas siestich, co sme mali cestovat dvoma autami na Korfu za vyhodene peniaze. Ak dobre ratam, 6x80 je 480 eur. To je dost. To v HR neprejeme, aj ked take frappe a taky gyros a vsetky tie dobroty tam urcite nenajdeme. Takze vsetkym, co sa nenechali zlomit tak ako ja, prajem co najmenej komplikacii na dovolenke a skvele zazitky. Odchod do HR mame naplanovany vo stvrtok 23.7. niekde na Hvar alebo Vir. Zatial sa budem modlit nech sa stane zazrak a nech greci zrusia testy pre nas, cestujucich autom a tiez aby kamarat dostal dovolenku, lebo je vojak. A naozaj, vobec sa na HR netesim, to sa s GR porovnat neda. V nicom :-( :-( :-(
Uživatel: zatrox 15.7.2020  
Pro Jánoš ze dne 15.07.20/07:23
A proc ne letecky z Bratislavy? Ryan tam ma super ceny a zrovna Korfu za hubicku.
Uživatel: Jánoš 15.7.2020  
Zatrox - lebo kym z VT prejdem do BA, tak by som bol v SRB :( a to este check in a transfer atd :(
Uživatel: zatrox 15.7.2020  
Pro Jánoš ze dne 15.07.20/09:58
Ale porad lepsi nez se do Recka nedostat vubec, moznost tu je :-) a letenky skoro za cenu testu :-)
Uživatel: Jánoš 15.7.2020  
Pro zatrox ze dne 15.07.20/10:15
Kazdy mame svoje priority. Pre mna letecky ee a uz som to aj tu x-krat vysvetloval, a nielen ja, preco letecky ee. Ten cirkus na hraniciach a hlavne na vstupe do GR za poplatok 480€ (6 ludi) nemusim. A pochybujem ze letenky pre 6 ludi (ine neratam) budu lacnejsie. Amen.
Uživatel: ladybee 15.7.2020  
Janko - Jánoš, viem, ako sa cítiš. My stále dúfame, že do mesiaca sa situácia zmení, hoci posledné správy tomu veľmi nenasvedčujú... Vo dvojici je to jednoduchšie, tak uvidíme. Zatiaľ to nemusím riešiť. Tebe želám, aby si si užil aspoň to more, budeš tam s rodinou a to je hlavné - a aby si dúfal, že o rok to bude lepšie. |o| __| (-)
Uživatel: TYDRA 15.7.2020  
Janoš - naprosto tě chápu a podepisuji vše, co jsi tu napsal.
Tím, že Řekové nastavili pro návštěvníky dvojí metr, si částečně podřezávají svou ekonomickou větev. Nemálo motorizovaných nechá v Řecku daleko více přímých financí. Ale to už je jiná kapitola...
Tak snad na sebe příště na Kerkyře zvedneme palce ::¯ ::¯ !!!
Uživatel: machajda 15.7.2020  
Pro mě je toto jejich nařízení pro pozemní dopravu naprosto postavené na hlavu.... a musím říct, že ač jsem se na pevninu po vlastní ose letos těšila nejvíc, tak ztrácím chuť tam jet. Chápala bych toto hodně přísné nařízení v případě, že by se jim hromadili lidé v nemocnicích a další indicie, které by ukazovaly na prudký nárůst nakažených.... Ale takto? Jednoduše se ptám - PROČ se tohle zavádí?
Uživatel: Deny. 15.7.2020  
Pro machajda ze dne 15.07.20/11:59

Protože největší záchyt pozitivních testů mají na pozemních hranicích, aspoň tak to píšou. Mají strach z balkánských států, v tom ostatně nejsou v Evropě sami. Takže jiné národnosti se s tím prostě svezou
Uživatel: machajda 15.7.2020  
A ten "největší" záchyt v číslech? na co pak jsou semafory a barvy zemí a já nevím čeho.... je to opravdu na palici - všechno. Pokud toto bude platit v září, tak rozhodně nepojedeme.
Uživatel: machajda 15.7.2020  
A teď jsem v rychlosti někde zahlédla, že ode dneška zatím jen pro Bulharsko? já nevím, těch informací je tolik, jeden řekne to, druhý ono... kašlu teď na to, chceme až září. A Jánoši, je mi to moc líto. Pokud nám to v září nevyjde, tak koketuji s myšlenkou vyměnit GR za SK - HR určitě ne :-)
Uživatel: Deny. 15.7.2020  
Pro machajda ze dne 15.07.20/12:15

Počti si třeba tu
https://www.keeptalkinggreece.com/2020/07/11/greece-coronavirus-tourists-cases-july11/
nebo tu
https://www.keeptalkinggreece.com/2020/07/13/greece-flights-uk-sweden-usa-land-border-restrictions-tests/
Nebo vůbec na těch stránkách

K naštvání to samozřejmě je, o tom žádná, ale já letos žádný jistoty vůbec nečekám. Jestliže se jim to na tom pozemním přechodu hromadí, nedivím se, že vymýšlejí omezení. V ČR se taky volá po uzavření Karviné.
Uživatel: Miromat 15.7.2020  
Podle mne je odpověď v hesle zvoleném v GR pro tuto sezónu: : Health first -

https://www.ekathimerini.com/254422/article/ekathimerini/news/health-first-greece-launches-new-tourism-campaign

Řekové chtějí ukázat, že jsou zásadoví, opatrní a drsní (o formálním testovábí v realitě tu už kdosi psal) - a sveze se s tím politika = příležitost znepříjemnit život sousedům). Aby čísla něco říkala, je třeba vzít v úvahu i denní počet testů, např. BG mělo na jaře krásná čísla, ale dodnes mají třetinu testů (200 tis) než my, ktweří v tom nevynikáme (600 tis), když začali víc testovat, "zhoršilo se to"...
MMCH na silničním přechodu Kulata údajně nutno mít na vstupu Covid-test přeložený do AJ a orgán ho ověří (!)

https://www.novinite.com/articles/205282/Greece+Can+Still+Test+People+on+Borders+Despite+Declarations+and+Negative+COVID-19+Tests
Uživatel: kompersor4 15.7.2020  
Pro Jánoš ze dne 15.07.20/07:23

Tvoj prispevok je logicky a v kumulative suhlasim...Mna jednoducho odradza "semaforovo" covid cervene Bulharsko na ceste do Grecka. Tak sme sa nedavno motali autom po Chorvatsku...Ano, pre cestovatela zvyknuteho na Grecko, je Chorvatsko naozaj predrazene. Avsak v case tzv. pandemie aj tu si turistov vazia a cenovo su len o malo drahsi ako Greci. Trebars na ostrov VIR sa dostanes cez most [o] autom gratis. Navstivili sme "markizacky" ostrov VIR nedavno a turistov bolo malo: https://www.youtube.com/watch?v=e1CnhqYM1Jk
Uživatel: Háňa 17.7.2020  
Jak jsem to teď poznala na Lefkádě, Řekové jsou ohledně Covidu hodně opatrní. Nápor Balkánců auty je opravdu velký a finanční přínos neodpovídá. Vše si vezou s sebou, na městskou pláž 5 kroků od barů a taveren si táhnou plné lednice, zaberou půl pláže, hudba...no fakt není o co stát. Bohužel to dopadá i na další slušné cestovatele včetně ČR. Ale kdo hodně chce, holt si test udělá. Pokud by to bylo nutné i v letadle, jsem rozhodnutá se opět nechat po 3 týdnech testovat. :(|
Uživatel: TYDRA 17.7.2020  
Každému, kdo riskne cestu na Kerkyru autem :-) ::¯
https://www.reckonasbavi.cz/nafukovaci-clun-vyzva-pro-plaze-korfu/
je určen námět na několik výletů podél pobřeží Kerkyry. Konečně s funkčními mapami :-)
Uživatel: machajda 20.7.2020  
Chystá se teď někdo jet autem za těch nových podmínek?
Uživatel: bugrcz 20.7.2020  
Pro TYDRA

Já si tam vždy beru sebou paddleboard, jízda podél pobřeží je supr. Akorát v září jsou občas pořádný vlny :)
Tohle mě opravdu bavilo, byla to makačka protože jsm ejeli ve dvou ale ta volnost.. Je to výlet na mys Drastis, koukám v tom člunu to má taky..
https://en.mapy.cz/s/lujezomemu
Uživatel: TYDRA 20.7.2020  
Přesně!!!
...ta volnost...
::¯
Ono celá tato divoká část pobřeží bez návalu lidstva je úplně jiný level Kerkyry
Uživatel: machajda 21.7.2020  
Zajímalo by mě, jestli po zavedení povinnosti předkládat negativní test na covid, ubylo cestovatelů po silnici.... máte někdo nějaké info od kamarádů či známých?
Uživatel: tompetr 21.7.2020  
My jsme se vraceli 16.7. do ČR a cesty i hraniční přechody GR/BG BG/SRB i SRB/HU byly liduprázdné, a to z obou stran. Mimo průjezdu Sofie, Bělehradu a Budapešti jsme i připadali jako za výjimečného stavu. Nikde nikdo.
Uživatel: Babka 21.7.2020  
Další info. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/recko-zavira-hranicni-prechody-v-chorvatsku-opatrne-pri-jizde-na-bananu-113143#seq_no=2&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_req_id=sbLQX2FbYYN-202007211329&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=
Uživatel: radovan 21.7.2020  
Co to je za nesmysl
Uživatel: Babka 21.7.2020  
Taky se mi to zdálo divný, ale je to z dnešního odpoledne a jsou tam aktuální datumy. A zajímavý je i ten konec o tom sobotním divadelním představení v Delfách co ho budou přenášet na YT.
Uživatel: radovan 21.7.2020  
Mzv uvádí, že aktuálně je otevřen do Řecka jen jeden přechod po silnici Kulata
Uživatel: radovan 21.7.2020  
To jen potvrzuje věrohodnost zpráv, kterými nás zahlcuji
Uživatel: machajda 21.7.2020  
Ty články na seznamu už mi taky začínají pít krev. Vůbec nejsou aktuálně a ještě jsou zmatečné - blicí smajlík
Uživatel: Plavec2 7.8.2020  
Nevite nekdo prosim, zda je mozne pri {b}navratu z Recka{/b} jet pres Makedonii? Sleduji hustotu provozu na google mapach a od zavedeni povinnych testu pri ceste autem to vypada, ze pres Evzoni se nejezdi ani jednim smerem. Na strankach MZV je ale uvedeno, ze by vas z Recka do Makedonie meli pustit: {i}"Možnost tranzitu přes Severní Makedonii neznamená, že budete automaticky vpuštění do Řecka, jelikož Řecko je pro osobní dopravní spojení přes pozemní hranici se Severní Makedonií v rámci turistiky uzavřené, ale z Řecka Vám vstup na území Severní Makedonie bude umožněn."{/i}

Jestli to jen neznamena, ze Makedonsti pohranicnici by vas sice pustili, ale Rekove vas nepusti pres jejich checkpoint. Je to sice nelogicke, aby v zemi drzeli lidi proti jejich vuli, ale v ramci spatnych vztahu s Makedonii bych se tomu ani moc nedivil.
Uživatel: machajda 7.8.2020  
Já zatím žiju stále v tom, že do (F) přes Makedonii NEE,ale zpět ANO
Uživatel: kompersor4 9.8.2020  
Teraz nielen kvoli koronaviru vlastnym autom na Eviu, radsej nie... Grecka sat tv ERT World pred chvilou: https://www.youtube.com/watch?v=cMjWy-nNmNQ
Uživatel: Plavec2 12.8.2020  
V jinem vlakne pisou: "Vypadá to, že povinnost PCR testu se nebude týkat dětí do 10 let - na pravidelném týdenním briefingu to dnes řekl šéf řecké civilní obrany"

Nevite nekdo, zda to bude platit i pro prijizdejici autem pres pozemni hranicni prechod?

https://www.keeptalkinggreece.com/2020/08/11/greece-civil-protection-additional-measures-august/
Uživatel: ladybee 12.8.2020  
To Plavec: "Výstup z Grécka je možný aj cez hraničný priechod Evzoni (Severné Macedónsko)." píšu (okrem info o vstupe do Grécka) na https://www.mzv.sk/cestovanie/covid19/obmedzenia-na-hraniciach#grecko a potom prefrčať cez Sev. Macedónsko a Srbsko (nijaké nocovanie, jedine nabrať palivo na ČS a pokračovať).
Uživatel: Plavec2 14.8.2020  
Odpovim si sam: Pro pozemni hranicni prechody musi mit negativni test vsichni vcetne deti. Vyjimka pro deti do 10ti let se vztahovala jen na leteckou dopravu, ikdyz to nikde nebylo uvedeno. Dnes je to jiz upresneno na serveru mzv.