Peloponés | Korintský prstýnek

Peloponés | Korintský prstýnek Opouštíme krajinu Evritánie kde se v chladnějším a vlhkém podhorském vzduchu daří hortenziím, které jsem obdivovala v každé zahrádce.
1 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek S "tentočko" náhodou objevuji krasavce ukrytého pod hlavní silnicí.
2 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Kousek nad městem Thermo zastavujeme u vyřazené Mirage. Slouží jako památník padlým pilotům druhé světové války, balkánských konfliktů, ale i neštěstí při misích.
3 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek V údolí mezi horami jsou úrodná políčka. Využíváme závlahový systém a smýváme prach z cest Evritanií.
4 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Vyčkávám před myčkou a do oka mi padl sympatický brouček.
5 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Překračujeme řeku Evinos. Kousek po proudu víme o krásných lagunách ke koupání. Láká nás však vidina moře a tak pokračujeme v cestě.
6 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Serpentinami stoupáme vzhůru. Svačíme bugatsu a koukáme ke kopcům jimiž jsme sjížděli do údolí k širokému korytu řeky.
7 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Za necelou hodinu se před námi otevírá Korintský záviv a my vjíždíme na most Rio-Antirio spojující řeckou pevninu s poloostrovem Peloponés.
8 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Peloponés nás vítá a k našemu hlavnímu záměru volíme ubytování v podobě jednoduchého leč velmi příjemného hotelu Kanelli v letovisku Selianitika.
9 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Po ubytování se jdeme poohlédnout po dobré taverně, když manžel vykřikne"delfíni". Také jednoho vidím a nechápu jeho nadšení do chvíle, než si všimnu těch pravých poskakujících nad vodami zálivu.
10 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Voda mění modrozelenou barvu, přesto je průzračně čistá.
11 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Chobotnice se snaží uniknout a splynout s kameny.
12 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Je půl osmé večer, čas, kdy by v době bez Covidu nebyla jedna židlička volná. Za pár euro jsme měli pocit, že musíme sníst všechno co kuchař navařil pro všechny chybějící hosty.
13 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Miluji probouzející se den, ať už jsem kdekoliv.
14 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Příroda míchá ty nejkrásnější barvy. Povijnici nachové se daří i našich zahrádkách.
15 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Po snídani míříme údolím řeky Vouraikos k jeskyni na jezeře.
16 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Cestou se zastavujeme v klášteře Mega Spileon. Budova nalepená na skále na nás neudělala zvláštní dojem, ale posvátná jeskyně uvniř vám vezme dech.
17 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Klášter Mega Spileon (Velká jeskyně) je považován za nejstarší v Řecku. Byl postaven roku 362 našeho letopočtu.
18 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Byl zničen nejméně čtyřmi požáry, z toho posledním v roce 1934. V prosinci roku 1943 nacisté klášter vyvraždili a vyplenili.
19 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Pro svoji bohatou historii patří k nejuznávanějším v celém Řecku.
20 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Už zase cinkáme pro štěstí.
21 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Babočka drnavcová
22 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Není pro nás už žádným překvapením, že i v Řecku se lyžuje. Řeky nejlépe hodnocený snowpark Kalavryton najdete na severu Peloponésu.
23 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Naším cílem není samotné lyžařské středisko, ale jeskyně jezer.
24 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek I tady platí přísná proticovidová pravidla. Opatřeni rouškami kupujeme vstupenky. Nemáme rukavice a pokladník vzezření Persea nás odstavuje stranou. Nahazuji smutné oči.
25 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Za pár okamžiků Perseus vytahuje dva páry rukavic z podpultíku a už šlapeme ve skupince šesti lidí zírajících na krásu vstupního dómu.
26 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Krápníkové bazénky vytvořil po staletí se opakující cyklus. Vody však celkově ubývá, a tak jsou bazénky od letních měsíců téměř prázdné.
27 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Jeskyně jsou vyzdobené bohatou krápníkovou výzdobou různých podob a tvarů. Po třech záběrech respektujeme zákaz focení a užíváme si díla přírody.
28 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Cestou k jeskyni projíždíme okolo města Kalavryta, kam se ještě podíváme při cestě vlakem.
29 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Toto městečko potkal podobný osud jako naše Lidice. 13. prosince 1943 bylo nacisty vypáleno a všichni muži nad 15let povražděni. Na společném náhrobku čteme jména a nemůžeme pochopit jakých zvěrstev je člověk schopen.
30 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Sjíždíme k moři a zbytek dne věnujeme koupání. Je neděle, atraktivní místa jsou přeplněná místními. Bereme za vděk klidným místem na konci pláže s většími kameny. Scenérie je úchvatná.
31 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Ráno se u snídaně bavíme představením sedmičlenné kočičí rodiny.
32 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Vedoucí skupiny má všechny pod kontrolou.
33 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek A jak už to bývá. Né každý poslouchá a tráví den po svém.
34 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Po snídani balíme batoh a vydáváme se vstříc dobrodruřství o kterém jsem léta snila.
35 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Nádherný exemplář cycase. Cycasy patří mezi nejstarší rostliny na zemi. Poprvé se objevily před 250 miliony lety a jsou označovány jako živoucí fosílie.
36 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek V obchodě s keramikou kupuji vázu, kterou opatrujeme 2 000 kilometrů. Týden po příjezdu domů do ní náš pejsek nechtěně strčí a je po váze.
37 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Přijíždíme na nádraží do Diakopta.
38 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Průvodce hlásají, že jedním z nejlepších zážitků na Peloponésu je cesta po Kalavrytské železnici.
39 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Železnici navrhli italští inženýři. Byla postavena mezi roky 1889 - 1896 a měla vést až do Tripolisu. Pro náročnost výstavby a zvyšující se náklady bylo od záměru upuštěno. Na nádraží můžete obdivovat historické lokomotivy.
40 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek S naší řečtinou a pomocí končetin působíme u okénka komicky, ale nakonec v rukou držíme dvě jízdenky. Nezačínáme nejlíp, když první z vlaků odmítá jízdu...ale jsme přece v Řecku.
41 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Naspoupit, vystoupit, nastoupit a už frčíme...po ozubnicové úzkorozchodné trati vedoucí do Kalavryty.
42 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek V roce 2004 byla trasa zrekonstruovaná pro turistický provoz. Měří 22 kilometrů a vede romantickým kaňonem říčky Vouraikos nad divokými srázy úchvatné horské krajiny.
43 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Překvapí vás vysoké mosty....
44 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek úzké viadukty...
45 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Původně se po trati přepravovaly nerostné suroviny z hor.
46 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Po tři čtvrtě hodině jízdy přijíždíme do vesnice Zachlorou kde je možná návštěva kláštera - Mega Spileou a do Kalavryty dojít pěšky.
47 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Zpomalujeme. Turisté na trati. Pes Bimbo neposluchá svého pána a pár kilometrů běží před námi.
48 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek V klidu se kocháme měnící se podobou krajiny.
49 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Jsme u cíle. Vystupujeme na nádraží v Kalavrytě.
50 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Na první pohled městečko působí velmi klidně a nechce se věřit jaké dva dramatické mezníky v historii prožilo.
51 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Likvidační operace známá jako"operace Kalavryta" byla jednou z nejnáročnějších operaci Wehrmachtu a to nejen v Řecku,ale i celé Evropě.Na kopci je vidět pomník,který jsme navštívili,místo, odkud nebylo úniku a kde byla vykonána hromadná poprava.
52 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Hodiny na levé věži ukazují počátek utrpení. Muži byli popraveni nad městem, ženy a děti upáleny ve škole. Celé město lehlo popelem.
53 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Zapalujeme svíčky památce obětem.
54 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Procházíme městem, kde se nachází nejen muzeum holocaustu, ale i různé památníky.V dnešní době žije městečko především turismem, ale v době covidu ulice zejí prázdnotou.
55 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Další památníky v Kalavrytě - další " hodně horké hlavy" připomínající první historický mezník. 21.3.1821 zde byl po odvážných činech vyhlášen osvobozenecký boj proti turecké nadvládě.
56 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Loučíme se s naší průvodkyní a nádraží v Kalavrytě opouštíme se smíšenými pocity.
57 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Po víc jak hodinové zpáteční cestě vlakem vystupujeme v příbřežním Diakoptu kde se už po zbytek odpoledne jenom koupeme.
58 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Užíváme si samoty, prohřátého písku a vody Korintského zálivu. Že si tu pár dní před námi stejně užíval i žralok se náhodně dozvídáme až po příjezdu domů.
59 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Probouzíme se do pochmurného rána. Dnes u stolečku v rohu neposnídáme.
60 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Odcházíme od hotelu a loučíme se s letoviskem Selianitika.
61 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek V jednom dvorku mne při plném slunci zaujala kvetoucí Bouganvillea. Na fotku mi sluníčko nepřálo.
62 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek V dálce už vidím most spojující poloostrov Peloponés s pevninou.
63 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Od první myšlenky k realizaci přemostění Korintského zálivu uplynulo dlouhých 118 let.Tato technologicky náročná stavba byla slavnostně otevřena 7. srpna 2004 týden před letními olympijskými hrami v Aténách.
64 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Naše cesta ze severu k jihu s mostem Rio-Antirio mění směr a my se pomalu, leč jistě vracíme domů. Na silnici potkáváme naši z nejstarších řeckých želv. Vůbec se nebojí a je přítulná.
65 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Chvíli se bavíme a pohledem počítáme proužky na krunýři.Podle sukýnky je to prý želvák...? Pokládáme do bezpečí a pokračujeme v cestě.
66 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Přijíždíme na hráz další z umělých nádrží vybudovaných pro stále se zvyšující potřebu pitné vody v Athénách.
67 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Je jím jezero Mornos vybudované v letech 1972-1979 na stejnojmenné řece. S rozlohou 15,5 km² patří k devátému největšímu umělému jezeru v Řecku.
68 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Jezero se nachází mezi horami Giona a Vardoussia. Je zásobeno vodou nejen z Mornos, ale i jeho přítoků, z nichž je nejdůležitější Kokkinopotamos. Voda do jezera proudí také z jezera Evinos se kterým je Mornos propojen tunelem.
69 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Protože je jezero zásobárnou pitné vody jsou zde zakázány jakékoliv sportovní či rekreační aktivity. Zvířata číst neumějí a tak zde žijí volným způsobem. Zbytky neboštíků rozesetých v okolní krajině zřejmě nikomu nevadí a vodu nekontaminují.
70 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Okolí jezera by se dalo nazvat kozím rájem.
71 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Kozy žijí na všech kontinentech krom Antarktidy. Od nížin po vysokohorské oblasti, v pouštích i tropických oblastech.
72 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Patří mezi nejstarší užitková zvířata a v průběhu dějin bylo vyšlechtěno více jak 300 plemen.
73 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Tady pozorujeme zvířata mnoha barev s nádhernými různě zakroucenými rohy - nejspíš směs balkánských plemen.
74 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Stádo hlídali hodně ostří hoši, kteří nás sevřeli ze všech stran a útočili na auto. Ač neradi - poprvé jsme byli nuceni vyzkoušet povinnou výbavu cestovatele-plašič psů.Oddechli jsme si, když zafungoval a my mohli klidněji pozorovat kozí stádo.
75 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Původně jsme chtěli někde v blízkosti jezera postavit stan a přespat. Nebáli jsme se cedulí zákazujících rekreaci, ani všudypřítomných koz, ale jejich hlídačů budících respekt.
76 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Umělé jezero Mornos proměnilo hornatou krajinu v místo s neuvěřitelnou magickou silou.
77 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Žádná fotografie nemůže zachytit pocity jež vnímáte všemi smysly. Když vrchovatě naplní vaše srdce i mysl, prožíváte pocit absolutního štěstí.
78 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Krásná příroda, okouzlující jezero z kterékoliv strany kterou vidíte, malebné vesničky na jeho březích.
79 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Hádanka bez nápovědy:- Malé černé tečky tam všude dole jsou?
80 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Mornos - perla prefektury Fokida
81 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek U kostelíka na kopci trávíme nezapomenutelné chvíle.
82 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Marhaník granátový- nositel granátových jablíček pochází z ostrova Sokotra odkud se rozšířil do celého středomoří.
83 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek S poslední členkou okusující máčku se loučíme s jezerem Mornos, na které budeme vzpomínat jako na kozí království nevšední krásy.
84 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Odpoledne vrcholí a my pomalu přemýšlíme kde složíme hlavy. U každého kostelíku je i kozinec a my se už nechceme setkat s kozími strážci.Volíme místo v olivovém háji.Psy měníme za včely.
85 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Manžel se věnuje údržbě vozu, staví stan. Olivovníky mne nedovolují pomáhat a volají mne mezi sebe.
86 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek V podvečer sedíme ve stanu a v dálce se nám nabízí pohled na Iteiský záliv. Uleháme, když ticho a klid přeruší blížící se zvuk, který nám zvyšuje tep srdce.
87 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Snad šestý smysl přívádí právě v tento podvečer včelaře ke svým úlům. Prohodíme pár úsměvných vět a v bezpečí stanové síťky pozorujeme jejich počínání.
88 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Ráno se budíme do svěžích barev. V Iteiském zálivu nespíme náhodu a hned po snídani míříme do jedné z nejúchvatnějších antických památek Řecka.
89 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Nacházíme se v Delfách - místě, které ve starověku sám Zeus pomocí dvou orlů určil jako střed světa - v místě kde Bůh Apollon založil slavnou věštírnu.
90 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek V muzeu založeném roku 1903 jsou vystavené artefakty vykopané francouzskými archeology v místě delfské svatyně.
91 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Symbolem muzea a jednou z nejznámějších bronzových soch dochovaných ze starověkého Řecka je socha vozataje, účastníka Pýthických her pořádaných na počest boha Apollóna.
92 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Za věštby se platilo formou darů. Naxiané věnovali Sfingu, která stávala na vysokém slupcovém podstavci před Apollónovým chrámem.
93 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Sochařské vlysy kolem pokladnice, kterou nechali vystavět obyvatelé Sifnosu zobrazují scény z řecké mytologie. V muzeu je spoustu dalších zajímavých exponátů a stojí za návštěvu.
94 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Stoupáme vzhůru posvátnou cestou k Apollónově chrámu a míjíme klenotnici kam své dary ukládalo město Athény.
95 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Ruiny Apollónova chrámu-místo kde věštka Pythia v opojném deriliu vyslovovala nesrozumitelné bláboly, které pak kněží proměnili na věštby.
96 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Pod námi divadlo, které se využívalo hlavně v době konání Pythijských her, které se konaly jednou za čtyři roky.
97 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Marhaník granátový se svými rostoucími plody. Granátové jablko - symbol plodnosti. Právě s tímto ovocem svedla Eva Adama v ráji.
98 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Úchvatná scenérie pohoří Parnas s nejslavnější věštírnou a posvátným místem starého Řecka. Nebylo žádného rozhodnutí, které by se obešlo bez rady z Delf.
99 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Tholos - zbytek kruhového chrámu je jedním ze staveb svatyně Athena Pronaia nacházející se nedaleko hlavních delfských vykopávek.
100 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Odpoledne se vracíme z dávné historie do reality. Vybíráme místo v taverně, kde kuchař vaří jen pro nás..
101 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Večer procházíme městem jindy přeplněném turisty z celého světa. Nyní místem odkud jako by odešel všechen život. Usedáme na lavičku a aspoň pozorujeme několik dětí hrajících si před kostelem.
102 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Pohled z nejvyššího místa v Delfách do údolí tisíce olivovníků halících se do tmy.
103 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Cestou z Delf jsme si naplánovali návštěvu kláštera Nanebevzetí Matky Marie - Jeruzalém (Gersali)
104 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Projíždíme hustým jedlovým lesem ke klášteru z 11.století.
105 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek V době řecké revoluce a boji proti turecké nadvládě sehrál důležitou roli a sloužil jako zásobovací centrum pro povstalce.
106 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek U zadního vchodu si nás všímá správce a zve nás k návštěvě.
107 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Vstupujeme do brány a s užaslým pohledem se v nás rozlévá pocit, že jsme se ocitli v pozemském ráji.
108 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Pan správce mne vybízí, abych si vyfotila právě tuto hortenzii. Z jeho slov jsem pochopila, že je jeho výpěstkem-jeho chloubou.
109 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Každý centimetr na vás působí přímo pohádkově.
110 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Jedinečná krása skrytá na východním svahu pohoří Parnas.
111 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Pozoruhodné náboženské místo z dob osmanské nadvlády.
112 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Místní babka se zajímá odkud přicházíme.Chvilku si povídáme a na památku kupujeme tři kousky její tvorby - voňavé levandulové "kuželky".
113 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Stejně jako ve všech klášterech zde vyzařuje mír a klid.
114 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Na doporučení pana správce ještě jdeme stezkou do nedalekého jeskynního kostelíka Faneromeni a zapalujeme svíčky.
115 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Východní strana pohoří Parnas s rozkvetlými keříky tymiánu.
116 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Parnas v celé své majestátnosti a kráse. Pohoří opředené bájemi, zasvěcené Apollonovi a múzám.
117 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Míjíme pole s rostlinami, které jsme na cestách Řeckem viděli jenom z auta a které mi nedaly spát.
118 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Konečně mám příležitost poznat růžově a bíle kvetoucí rostliny z blízka. Je to Bavlník bylinný a Řecko patří s 80% produkce k největším pěstitelům v Evropě.
119 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Cestou z jihu přijíždíme k památníku do Thermopyl, dnes nepříliš pěkného, ale historicky významného místa, které kdysi bývalo úzkou přímořskou soutěskou vytvářející bránu do středního Řecka.
120 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek V roce 480 př.n.l.zde došlo během druhé řecko-perské války k důležité bitvě, kdy spartský král Leónidás (na snímku) s hrstkou svých vojáků bránil v postupu soutěskou veliké přesile Peršanů..
121 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Po dvou dnech však z řad vlastních byli zrazeni a Peršany pobiti. Král Leónidás a jeho muži jsou pokládani za hrdiny, protože svým odhodláním získali čas k seskupení řeckého vojska, které svojí houževnatostí nakonec zvítězilo nad perskými přesilami.
122 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Po třech hodinách jízdy po evropské E75 přijíždíme doThessaloniky. Ve druhém největším řeckém městě navštěvujeme kamarádku paní Elenu u které máme domluvený nocleh.
123 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Paní Eleni nebydlí v pěkné části města, ale díky své pracovitosti a smyslu pro estetiku má byt velmi pěkný a útulný.
124 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Protože bydlí v nejvyšším patře domu kde se o střechu nikdo nezajímá, na vlastní náklady ji vyspravila a přispůsobila obrazu svému.
125 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Na střeše tak tráví volný čas se svým čtyřnohým kamarádem Ektorem, kterého jí přátelé přivezli z Prahy.
126 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek I když je pokročilá hodina nesmíme si nechat ujít návštěvu Gyradika - prodejce největšího množství gyrosu na světě. A hlavně také vynikajícího....
127 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Před spaním nás Eleni povází ještě Bit Bazarem- ulicí na sebe nalepených taveren a taverniček, nejoblíbenějším místem setkávání se mladých.
128 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Na zbytek noci uleháme na střeše Elenina domu a po komářím mejdanu "se probouzíme" s šílenou představou 1 400 kilomerů strávených na cestě domů.
129 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek Po patnácti hodinách jízdy kdy nás při životě a v bdělém stavu udržovalo asi dvacet řízků, které nám brzy ráno na cestu usmažila Elenina víc jak osmdesátiletá maminka, s radostí a vidinou blížícího se domova přejíždíme most Lafranconi v Bratislavě.
130 z 131
Peloponés | Korintský prstýnek A na závěr naší cesty za krásami Řecka patří mé poděkování mému manželovi, že zvládl sám odřídit víc jak 5 500 kilometrů po cestách a necestách a našemu 19 let starému vozu za to, že vydržel nástrahy řecké přírody, bezpečně nás povozil a přivezl domů.